Paardenliefhebbers starten anti-vuurwerk-petitie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Re: Paardenliefhebbers starten anti-vuurwerk-petitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:26

het word alsmaar meer per jaar lees ik een aantal keren hier.
Dus mensen merken niks van kredietcrisis.
Kredietcrisis??? nog nooit van gehoord hahaha

unoxpup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:27

als er door professionals wel afgestoken mag worden, waar moeten ze dat dan doen? er lopen overal paarden, dus ook dat zou geen optie zijn. nee gewoon lekker je paardje op stal en muziekje erbij en genieten van het vuurwerk!!!

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:11

Ik ga me paarden echt niet 3 dagen opsluiten, ookal is dat maar 1 keer per jaar.
Wat is er mis met gewoon s'avonds afsteken?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:13

Bimmetje schreef:
het word alsmaar meer per jaar lees ik een aantal keren hier.
Dus mensen merken niks van kredietcrisis.
Kredietcrisis??? nog nooit van gehoord hahaha

De kredietcrisis uit zich op andere manieren helaas Vork

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:18

Jup... ging 30 dec even prikpaaltjes kopen bij de plaatselijke doehetzelf zaak, stond een jongen voor af te rekenen...
489 eurie aan vuurwerk, niet te geloven, wat een geld :|

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:23

Tja het is maar waar je je geld aan uit wilt geven Nagelbijten / Gniffelen Ik vind het eeuwig zonde en letterlijk geld weg gooien Vork

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:25

MISTRAL94 schreef:
Tja het is maar waar je je geld aan uit wilt geven Nagelbijten / Gniffelen Ik vind het eeuwig zonde en letterlijk geld weg gooien Vork

maar dat vinden anderen van het houden van een paard of het kopen van tig setjes geldverspilling...
Ieder zn ding, als hun dat willen hun keuze...

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:27

Wat iemand er aan uitgeeft moet die persoon zelf weten.
Milieu,wat al eerder werd gezegd een keer de auto laten staan en het staat weer gelijk met vervuiling.
En als het nu alleen maar was vanaf 24.00 tot 1.00 uur knallen,ook nog best.Maar die ellende is al weken bezig.En de laatste paar dagen is het net oorlog.Niet alleen paarden zijn bang, maar je hoort ook vogels piepen die je anders niet hoort.Konijnen rennen op plekken waar ze anders nooit zijn.
En waarom?Om ons egoïstische mensen te plezieren?

En als het dan nog "maar" bij angst bleef.Maar elk jaar zijn er onschuldige slachtoffers.Slachtoffers onder mens en dier die helemaal niet gevraagd hebben om vuurwerk.Steeds meer schoffies die asociaal ermee omgaan.
En waarom?Om die egoïstische mensen te plezieren?

Het zal duidelijk zijn dat ik heb getekend!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:29

Maar die ander heeft geen last van mijn paarden, die maken niet zo'n klere bende, vernielen niets, bedreigen niets Vork Overigens schrijf ik niet dat het niet mag waar staat dat?

het is natuurlijk te zot voor woorden dat er mensen zijn (om het over de dieren maar niet te hebben) die niet eens meer naar buiten durven omdat er mensen zijn die misbruik van het vuurwerk maken.

Ik blijf erbij georganiseerd vuurwerk, mooi en dan kunnen andere mensen ook weer genieten van de jaarwisseling!

Overigens vind ik het typisch dat tegenstanders worden afgerekend als egoisten, maar de vuurwerkmisbruikers dat zijn de egoisten

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:33

MISTRAL94 schreef:
Maar die ander heeft geen last van mijn paarden, die maken niet zo'n klere bende, vernielen niets, bedreigen niets Vork

Hmm wielrenners die op dezelfde paden wielrennen als de paardensporter rijdt... De mest die een paard op de openbare weg laat vallen.. Sowieso de mest van de paarden, de meeste stallen kunnen t niet kwijt op eigen lang en wat denk je van de amoniac in de urine...

Owh en dan hebben we t nog niet over de landschapverrommeling, alle oprukkende stallen, met hekken die niet in de omgeving passen, grote schijnwerpers omdat paardensporters zonodig 's avonds in t licht willen rijden

horsefriend7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:34

Zelf vind ik het niet erg dat er vuurwerk wordt afgestoken. Vind siervuurwerk mooi om te zien. Zelf hebben we de paarden met oudjaarsdag op stal. Ze staan mooi rustig op stal. Hebben daarbij ook de radio aan. blijven ze ook rustig. Ze zeggen dat de kwade geesten dan in het oude jaar blijven. Dus voor 1 dag.....

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:46

Nimmy schreef:
MISTRAL94 schreef:
Maar die ander heeft geen last van mijn paarden, die maken niet zo'n klere bende, vernielen niets, bedreigen niets Vork

Hmm wielrenners die op dezelfde paden wielrennen als de paardensporter rijdt... De mest die een paard op de openbare weg laat vallen.. Sowieso de mest van de paarden, de meeste stallen kunnen t niet kwijt op eigen lang en wat denk je van de amoniac in de urine...

Owh en dan hebben we t nog niet over de landschapverrommeling, alle oprukkende stallen, met hekken die niet in de omgeving passen, grote schijnwerpers omdat paardensporters zonodig 's avonds in t licht willen rijden

als laatste offtopic reactie jij weet niet hoe mijn paarden staan dus weet ook niet of mensen last hebben van mijn paarden. Dat hebben ze dus niet.

Feit blijft dat veel mensen last hebben van vuurwerk, ongeacht de reden. Ik dacht altijd dat het een klein groepje was maar gezien de reacties die hier al op komen blijkt die groep toch groter dan ik dacht.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:08

Nogmaals: Als het maar 1 dag per jaar zou zijn zou niemand er (denk ik) een probleem mee hebben.

Maar meerdere mensen (waaronder ik) wonen op plekken waar ze eind november als massaal beginnen en tot in januari doorgaan.
Dat is niet: Ach die een keer per jaar dat ene dagje....

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:18

Nimmy schreef:
MISTRAL94 schreef:

Dat is appels met peren vergelijken.
Voetbalvelden gebruiken nog veel meer licht, daarbij bevuilen wij ook behoorlijk wat (afval op straat , riool, uitlaatgassen en ga zo maar door), dus vind de stelling die je nu geeft een beetje te overtrokken.
En hekken die niet in een omgeving passen? Pff allemaal betutteling Slapen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:20

Paarden zeker met nieuwjaarsnacht op stal zetten. Je laat toch ook je kat niet bewust die nacht buiten?

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:25

Betutteling Verward
Dat is een vuurwerkverbod ook... En tja je hebt ook lang niet van alle vuurwerkliefhebbers last een klein groepje bederft t voor de rest... dus komt op t zelfde neer...

En hier knalt t ook altijd al ruim van te voren, zoals ik al eerder aangaf, ik vind t niet zo erg, went de veestapel vast aan t geknal en niet met oudjaarsdag in 1 keer heel veel (en de ramen trillen hier in de kozijnen zo hard gaat t tekeer)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:27

Waarom is een vuurwerkverbod betutteling? Er zijn veel mensen en dieren die problemen hebben of krijgen door vuurwerk. Dan snap ik even niet waarom dat betutteling is?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:29

MISTRAL94 schreef:
Waarom is een vuurwerkverbod betutteling? Er zijn veel mensen en dieren die problemen hebben of krijgen door vuurwerk. Dan snap ik even niet waarom dat betutteling is?

geef eens voorbeelden,kijk dat er mensen en dieren zijn die het eng vinden dat snap ik
maar als het voorbij is is het over,welke problemen hebben of krijgen ze?

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:33

Tja waarom is klagen over landschapverrommeling betutteling, mensen zouden er last van kunnen hebben...

Ik heb de petitie bekeken, maar kan niet zeggen dat ik t er mee eens ben.. Heel veel mensen vinden het ook mooi (ook mensen die zelf niet afsteken en alleen maar kijken), lekker vanuit je eigen huis, met mensen om je heen die je kent en niet massaal in de kou op een pleintje gepropt...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:36

mirgino schreef:
MISTRAL94 schreef:

geef eens voorbeelden,kijk dat er mensen en dieren zijn die het eng vinden dat snap ik
maar als het voorbij is is het over,welke problemen hebben of krijgen ze?

Dat heb ik volgens mij al eerder tegen je gezegd lees de petitie daar staan een aantal punten in. Mensen met longaandoeningen die last hebben van de kruitdampen zijn er niet zo weer vanaf. Wat overigens niet alleen met kruitdampen het geval dat mensen met longaandoeningen daar vaak langdurig mee lopen.

Nimmy: Jij bent diegene die over die landschap ed begonnen bent hoor Vork

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:41

En dan te bedenken dat 6 procent van de koperdeeltjes (in water) van vuurwerk komt. In Nederland zitten wij zo'n 15 procent boven de norm.

Het is slecht voor het milieu. Mensen met ademhalingsproblemen kunnen eigelijk met mist enkele dagen hun huis niet uit.

En dan vuurwerk wat door jongeren word gegooit, astronauten....ze gooien zomaar naar mensen of onder de auto.

Laatst heeft een 34 jarige man nog vuurwerk door een brievenbus gegooit bij een 80 jarige man. Hele gang was beschadigd. Het had je opa kunnen zijn...

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:42

Verbieden zou ik persoonlijk onzin vinden, wat ik wel nodig vindt is dat er meschien wat aandacht wordt besteed over wanneer en hoe je vuurwerk afsteekt, niet tussen mensen en ook niet tussen dieren, geen illegale rotzooi en gewoon eens een keertje op tijd en niet al 2 weken van tevoren.

Vorig jaar logeerde we bij mijn tante en toen begon het een dag van te voren al, ik werd er echt gestoord van, was niet eens leuk meer om 12 uur.
Gellukkig hebben wij bij onzelf in de polder hier geen last van en ik breng ouden nieuw nooit meer door in een stad.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:43

Precies Sundancer maar de mensen die er tegen zijn zijn egoisten Clown

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:49

MISTRAL94 schreef:
Nimmy: Jij bent diegene die over die landschap ed begonnen bent hoor Vork

Klopt om maar even aan te geven dat 'buitenstaanders" zich overal aan kunnen storen, niet paardenmensen aan paarden en sommige mensen aan bijv vuurwerk (of auto's ofweet ik t wat)...

Mensen leef en laat leven, ik steek zelf geen vuurwerk af maar als anderent leuk vinden, prima toch...

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:53

Buitenstaanders zijn altijd zeikerts.
Heb je een varkenshouderij, komt er zo'n stadsluu naast je wonen, even later gaan ze zeuren en kunnen hun gelijk ook nog halen

Vuurwerk mag max 153 db hebben. Je kan al schade aan je oren krijgen als je 120 db hoort.