Power and Paint: kreupel of helemaal niet betaald

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yvonnepuntnl

Re: Power and Paint: kreupel of helemaal niet betaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:01

bru

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:13

ja weer probleemgeval

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:17

sjaantje schreef:
Insider schreef:
Wel heel vreemd dat Power ineens verkocht werd. Die pony was eerder niet te koop alleen te lease. In het verleden zijn er wel vaker probleempjes geweest met het fit houden van hem. Verder is het toch uitgesloten, sinds er een op meer cordate wijze jacht op "te grote" pony's wordt gemaakt, dat Power ooit nog op het EK komt. Familie Fokker had zich misschien toch beter moeten beraden.

Hoe kom je daar bij Insider?

Power is een stukje groter dan dat eigenlijk mag Knipoog

En Power is, volgens de Fam. Fokker, wel degelijk aan hun verkocht. Zoals Sterre al zei kampt Power ook al wel wat langer met blessures dan alleen maar dit jaar. Lachen Zelfs onder Angela was hij wel vaker niet helemaal radt. Maargoed dat is een ander verhaal.

Ik vind het echt heel erg zonde, ik hoop dat Powertje lekker van z´n pensioen mag gaan genieten met veel gras en veel leuke aandacht!

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:31

Ik heb Rachell persoonlijk gesproken over Power en zij vindt het heel erg dat ze deze pony heeft moeten opgeven. Ik hoop voor haar dat het goed zal gaan met de andere 2 pony's die ze nu nog heeft!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:38

Tja... heb je een kind dat zo nodig moet rijden, koop je een dure poown voor je hartediefje, krijg je dit gelazer... papa krabt zich inmiddels achter 't oor zou ik denken.
Hmm.. als ik een dochter zou hebben zou ik zeggen "we kopen wel een peerdje van de markt en ga jij dan zélf maar 's bewijzen hoe goed je bent door 't beestje naar de top te rijden". Kinderen zijn hinderen..

Johoo, johoo, 't is weer speculatiefeest op bokt Clown

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:40

Jannepauli schreef:
Tja... heb je een kind dat zo nodig moet rijden, koop je een dure poown voor je hartediefje, krijg je dit gelazer... papa krabt zich inmiddels achter 't oor zou ik denken.
Hmm.. als ik een dochter zou hebben zou ik zeggen "we kopen wel een peerdje van de markt en ga jij dan zélf maar 's bewijzen hoe goed je bent door 't beestje naar de top te rijden". Kinderen zijn hinderen..

Rachell heeft veel voor die pony's over en is er altijd mee bezig, dus als ze het geld hebben, waarom niet?

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 01:54

wat een achterlijk gebeuren, en dan bedoel ik niet zozeer het hele P&P gebeuren, want dat blijft wat onduidelijk, maar het feit dat zulke dingen in de media uitgesproken moeten worden, prive zaken van mensen besproken moeten worden, of vooral over gegist moeten worden, tuurlijk snap ik dat fans, liefhebbers willen weten hoe het gaat met hun "lievelings pownie", maar feitelijk gaat het ons geen reet aan, hoe afspraken zijn, of niet nagekomen zijn, of welke strijd er is.
beter is, om pas gewoon te berichten, als dingen duidelijk zijn, dat scheelt een hoop speculaties en vinger wijzen...

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 01:56

Ze hadden het ook stil kunnen houden....
(misschien, altijd moeilijk met Bokt in de buurt Clown )

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 01:58

Kendra schreef:
Ze hadden het ook stil kunnen houden....

ja zeker, dat hadden ze ook moeten doen imo, ik wijs ook geen vinger naar wie achterlijk bezig is, gewoon de hele situatie, maar dat vind ik wel vaker als het gaat om prive zaken, geschillen ed.

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 09:02

Wat een raar verhaal. Ik dacht ook dat Power and Paint alleen verhuurd werd, maar zal misschien door zijn leeftijd nu toch van de hand gedaan zijn om er nog wat geld aan te kunnen verdienen?.. Jammer dat het geld vaak voor de liefde voor de pony gaat.

Ik denk dat deze hengst na 4 intensieve topsportseizoenen toch echt wel een keer mag gaan genieten van zijn 'oude dag'.
En inderdaad, misschien zou hij nog gebruikt kunnen worden voor de fok, al weet ik niet of ze dit besluit wel zouden nemen..

Shir89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 09:18

amondi schreef:
wie weet nog in welk topic er rijfoto's stonden van Rachel met Power?

Ze is er wel mee gestart dit jaar, en ze had toen iets van 61%? met zoeken kon ik het niet meer terug vinden.

Ik heb ook op filmloop nog een filmpje gezien, toen ie in weert gelopen heeft. Toen vond ik hem ook al niet helemaal de P&P zoals we hem kennen

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 09:23

Ik dacht dat je 18 moest zijn om op een hengst in een wedstrijd te mogen rijden? Of geld dat niet voor ponyruiters?

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 09:32

Ponyruiters moeten 12 jaar zijn.

Overigens is het idd een verlies voor de vader als de pony niet rad bleek te zijn, maar zo'n drama nou ook weer niet aangezien er nog 2 andere pony's voor Rachell klaarstaan EN power heel goed te verkopen is voor dekhengst, daar zou ie nog veel geld mee kunnen verdienen. Zou de andere reden overblijven...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 09:40

De waarheid zal wel weer eens in het spreekwoordelijke midden liggen.

Ik vind het gewoon jammer dat zo'n geschil een smet werpt op deze pony zijn geweldige lijst aan prestaties. Verdrietig
En uiteindelijk verdienen de advocaten hier het meeste geld aan.

Verder is dit weer een op-en-top bokt topic Boos!

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 09:48

polderke schreef:
Previously owned by = voorheen eigenaar van
Initially leased = oorspronkelijk geleast.
Dus nu niet meer......tenminste dat lees ik.
Ook staat er dat Power wel degelijk gekeurd is op 12 oktober en daarna naar de Fokker familie is vertrokken.

Oke, dan zal hij idd wel verkocht zijn.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 09:55

Jannepauli schreef:

beetje rare opmerking vindt je niet? Of de pony nou 2, 3, 4 of 5 nullen heeft gekost de beslissing van deze mensen om dit dier aan te schaffen is zeker niet over 1 nacht ijs gegaan. Jij geeft het zelf al aan..jij zou zelf een dier kopen op de markt. Er zijn mensen die nou eenmaal meer te besteden hebben....ik snap niet dat er altijd maar wordt afgegeven op "rijke" mensen hier op Bokt.....

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:24

Shir89 schreef:
amondi schreef:
wie weet nog in welk topic er rijfoto's stonden van Rachel met Power?

Ze is er wel mee gestart dit jaar, en ze had toen iets van 61%? met zoeken kon ik het niet meer terug vinden.

Ik heb ook op filmloop nog een filmpje gezien, toen ie in weert gelopen heeft. Toen vond ik hem ook al niet helemaal de P&P zoals we hem kennen

Ja, dat is inderdaad het topic, ik kreeg bijna medelijden met zo'n wurm die op P&P moest rijden. Dat hij toen niet best presteerde kan natuurlijk gewoon aan de ruiter hebben gelegen, ze zag er niet gelukkig uit( meer, hoe overleef ik dit zonder dat hij doordraait)

Dat hij hoger zou zijn dan een ponymaat, had ik ook al gehoord en ik weet dat Insider meestal idd een insider is.... Maar waarom zou de Familie fokker hem dan toch willen hebben/leasen/kopen?
(Inter)nationaal was zijn cariërre toch gestrand en dit geld wil je toch niet uitgeven voor een oefenpony/paard??? ( en wat voor een keuring was dat dan, schofthoogte hoort toch bij iedere keuring? Of wordt dat bedoeld met "inmeten naar wens van de eigenaar?") en wie weet werd hij daarom wel niet toegelaten tot die wedstrijd in????? nou, ja ergens in het buitenland. In NL zullen ze hem niet durven afkeuren, maar in het buitenland zijn ze niks aan hem verplicht!

Eerlijk gezegd, er komen meer vragen dan antwoorden bij alle media stukken. Maar als je een topsportpony koopt/least, dan mag je toch verwachten dat je er ook topsport mee mag gaan beoefenen! En zo te horen lukt dat niet, alleen al omdat het hoogstwaarschijnlijk een paard is en geen pony.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:39

iedereen blijft hier maar gissen. Naar de reden van het geschil, of P&P echt kreupel is, of er wel betaald is, en zo ja, of zo nee, wat de verkoopprijs dan is. Waar P&P nu is. Allemaal vragen waar wij geen van allen een antwoord op hebben en alleen maar naar kunnen raden. Zet je je vermoedens op papier (of internet) wordt het soms voor waar aangezien en zijn er weer een paar indianenverhalen meer in de wereld. Jammer.

Hoe de hele zaak ook ligt, volgens mij zijn hier alleen maar verliezers. Een meiske van 11, al dan niet een prima ruiter, of aardig kind of mooi kind, maakt helemaal niet uit. Als je onverwacht afstand met doen van je pony is dat zwaar, of je er nu nog eentje of nog 10 thuis hebt staan. Twee gezinnen die hier, voor een van de partijen noodgedwongen, heel veel negatieve energie in steken. En een pony die wel gewend is om regelmatig in een andere box te staan, maar ws. toch ook gewoon het liefste de 3 R's in zijn leven en carriere heeft. (rust, reinheid en regelmaat)

Kortom, het is bijna kerst, vrede op aarde en hopelijk is dit geschil snel opgelost.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:43

Ilzas schreef:
joke20 schreef:
Maar afwachten hoe dit afloopt.

Ach, de pony schijnt bij Pasch te staan. Tenminste, dat is ergens gepost.
Het meisje heeft twee nieuwe pony's om op te rijden.

En Pasch en Fokker gaan nog een jaar of vijf procederen om het geld en wie er dan ook wint, dat geld zijn ze dan toch kwijt aan advocaatkosten en griffierecht etc.

Zo loopt het af.

Whahahah en als Bokt dit geheel met popcorn, chips en cola gaat volgen, dan kunnen ze ons over 5 jaar achter de computer wegrollen... Clown

Dat wordt dan Bakkeren met Bokt, in plaats van Fit met Bit. Tong uitsteken

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:47

@ texelse:Over gissen gesproken en aannames???

Vorig topic deed je je ook al voor als oh zo verstandig... maar je neemt aan nu dat:
A, het verlies van een pony zwaar is voor dit meisje! Zou best kunnen, kan ook dat ze heel tevreden is met de pony;'s die ze over heeft.
B: dat het onverwachts was! Niemand die dat weet, Kan wel allang door haar ouders zijn verteld dat dit hem niet zou worden...
C: dat 1 van de partijen noodgedwongen negatieve energie in zouden steken? Waarom noodgedwongen??? We Weten helemaal niet wat er aan de hand is. Kan best zo zijn dat ze er alle 2 werk van willen maken!
D:En wie bepaald er voor jou dat die pony er helemaal gelukkig door is geworden??? Dat verzin je hopelijk ter plekke en zal je zelf inzien dat je met je opmerkingen nog het meest speculatief bezig bent dan de hele goe-gemeente hier!

Kortom, ik wens jou ook een vredige kerst toe Clown

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:48

randalinpony schreef:
Whahahah en als Bokt dit geheel met popcorn, chips en cola gaat volgen, dan kunnen ze ons over 5 jaar achter de computer wegrollen... Clown

Dat wordt dan Bakkeren met Bokt, in plaats van Fit met Bit. Tong uitsteken

Haha, da's een goeie! Voorlopig is het nu SAS-time. Bis zum ersten Januar...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:52

Waarom iedereen blijft gissen?

Lijkt me voor de hand liggend ondanks dat ik hier paar keer een groene balk heb gezien.

Er wordt een nieuws-post geopend en daar mag je op reageren en omdat dit nu IRL loopt gaat men gissen.
En dat is opzicht niet erg want 100x lezen gut wat erg voor de pony is ook niet relevant.

Ik vind het voor alle partijen erg.

Want al mocht de verkoper niet zo op de hoogte zijn geweest, zou het hem toch enigszins verdriet moeten doen dat het zo loopt

De kopende partij mag net zoveel verdriet hebben om een miskoop ondanks de genoeg geld hebben.
En het meisje kan wel een band met hem hebben (al is mijn ervaring dat kinderen die om de haverklap een pony krijgen er minder band mee hebben, vaak gaat het om prestaties)

De pony..wie weet heeft ie weinig pijn gehad maar misschien heeft ie veel geleden omdat men het allemaal niet "wist"

Ik heb mijn eigen mening en mijn eigen visie en helaas de paardensport is een egoistische sport wat vaak ten koste gaat van het paard

Immetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:54

Jannepauli schreef:

Lekker kort door de bocht..reactie!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:23

tita schreef:
Waarom iedereen blijft gissen?

Lijkt me voor de hand liggend ondanks dat ik hier paar keer een groene balk heb gezien.

Er wordt een nieuws-post geopend en daar mag je op reageren en omdat dit nu IRL loopt gaat men gissen.
En dat is opzicht niet erg want 100x lezen gut wat erg voor de pony is ook niet relevant.

Ik vind het voor alle partijen erg.

Want al mocht de verkoper niet zo op de hoogte zijn geweest, zou het hem toch enigszins verdriet moeten doen dat het zo loopt

De kopende partij mag net zoveel verdriet hebben om een miskoop ondanks de genoeg geld hebben.
En het meisje kan wel een band met hem hebben (al is mijn ervaring dat kinderen die om de haverklap een pony krijgen er minder band mee hebben, vaak gaat het om prestaties)

De pony..wie weet heeft ie weinig pijn gehad maar misschien heeft ie veel geleden omdat men het allemaal niet "wist"

Ik heb mijn eigen mening en mijn eigen visie en helaas de paardensport is een egoistische sport wat vaak ten koste gaat van het paard

Tsja en blijft een paard kopen niet altijd een "gokje"? Ongeacht het prijskaartje wat er aan hangt? Zeker een paard van die leeftijd. Ik heb ook wel eens een "gokje" genomen met een paard kopen. De ene keer liep dat super af en de andere keer niet...

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:37

iedereen moet gewoon niet ermee bemoeien want het is echter hun probleem en ik vind echt nutteloos om op voorpagina te plaatsen Verward