zelfs als je er met 120 voorbij raast. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
zelfs als je er met 120 voorbij raast. ThePast03 schreef:Ninx schreef:Jep, tot tweemaal toe zelfs.....
Maar goed, het is ook verwarrend. Het is niet slechts 1 iemand die het heeft gezien en flink verdrietig was, het zijn er een flinke hoop.
Waaronder ook veehouders, en mensen met paarden.... die zouden toch wel IETS moeten weten van paarden en geen 'mietjes' zijn.
Maar goed, ik geef het je.... het is verwarrend.
En het is ook niet slechts 1 iemand die het gezien heeft en die zeggen dat die dieren voldoende ruwvoer hebben, vers water en schuilmogelijkheid. Ja er staan magere paarden tussen, logisch als je bedenkt dat het de overblijfselen waren van de Zuidlaardermarkt maar daar wordt iedere keer overheen gepraat.
En die mensen waren ook mensen met paarden en veehouders.
Tot nu toe nergens beelden gezien die bevestigen dat die paarden verwaarloosd zijn.
Lijkt me toch als het zo schrijnend is dat iemand daar wel een foto van kan laten zien?
En dan niet van een paard in slechte conditie want daardoor zijn ze oa niet verkocht op die paardenmarkt en heeft die handelaar ze opgekocht.
suleilitha schreef:ThePast03, dat hooi is vanaf de snelweg te zienzelfs als je er met 120 voorbij raast.
suleilitha schreef:Nee, dat is niet zo, er werd drie weken geleden ook al loslopend hooi in die weide gesignaleerd
suleilitha schreef:Drie weken geleden was er nog niks over bekend, er liep daar gewoon een koppel ponies en er was hooi aanwezig, verder hoor ik nu steeds van een ooggetuige dat er elke dag hooi ligt.
suleilitha schreef:Wat ik niet snap is, dat ik er wekelijks langs rij, meestal in het weekend en me nooit iets is opgevallen. Zou ik dan stront in mijn ogen hebben? Ik kijk wel altijd even opzij als ik ergens paarden zie lopen....
Ninx schreef:Ik heb wat radioberichten zitten luisteren, en alles gelezen dat ik kon vinden... en de eerste klachten dateren al van ong. 2 jaar terug....
suleilitha schreef:Dat is vaak wel het soort dat er steengoed in is om de boel in de publiciteit te gooien, dit soort mensen is ook vaak nogal mediageil
ThePast03 schreef:juudje84 schreef:Nu wordt hier wel geschreeuwd ja die man koopt ze tenminste nog van de markt, de paarden die niemand anders wil of de vorkge eigenaren de verantwoording niet voor willen nemen....
maar deze man wil er niet voor zorgen, zoals t uit ziet gooit hij ze op de wei en klaar , sterf hier maar en rot maar weg...
Er wordt nergens gezegd: hij koopt ze tenminste nog van de markt. En waar vind jij terug dat deze man niet voor de paarden zorgt? Graag dan wel met feiten en niet van horen zeggen.![]()

ThePast03 schreef:Er wordt gezegd dat dit soort paarden op de markt terecht komen doordat hun vorige eigenaren niet de verantwoording wilde nemen. Dan staan ze daar een hele dag al op een paardenmarkt terwijl ze oud/ziek en/of chronisch geblesseerd zijn en dan aan het einde van de dag gaan ze of naar een handelaar of naar de slacht. De mensen die zonodig nog een "goed tehuis" willen vinden voor hun afgedankte paard zijn daar de schuld van.
Een handelaar koopt echt geen paarden op om ze weg te laten rotten, verdient niet zo best namelijk.
Citaat:Ze zijn eigendom van een opkoper, die onverkochte dieren op paardenmarkten voor een zacht prijsje koopt voor de slacht. Vinken spreekt in dit geval van een 'zorgbedrijf', dat al geruime tijd de aandacht heeft van de dienst.

ThePast03 schreef:Ninx schreef:Ik heb wat radioberichten zitten luisteren, en alles gelezen dat ik kon vinden... en de eerste klachten dateren al van ong. 2 jaar terug....
Hadden we het net niet over die langslopende mensen waaraan iedere paardeneigenaar zichzelf zo ergert?
Van die mensen die pony's in de regen zielig vinden.....
suleilitha schreef:ThePast03, dat hooi is vanaf de snelweg te zienzelfs als je er met 120 voorbij raast.
gezien de afstand snelweg ,weiland met bosserij en een meer ertussen 
KiWiKo schreef:Juudje
de particulier verkoopt ook door, en veel zogenaamde rusthuizen zijn dat gewoonweg niet
Mensen laten zich graag bedonderen........ de enige manier om zeker te weten dat je oude/kapotte paard niet in de handel terecht komt is om OF het dier zelf in te laten slapen OF gewoon elke maand je verlies nemen en zorgen dat het dier een fijne oude dag heeft......... maar dat kost wel geld