Paardenhandelaar uit Nietap verzorgt zijn paarden wel goed

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paardenhandelaar uit Nietap verzorgt zijn paarden wel goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:32

ThePast03, dat hooi is vanaf de snelweg te zien Haha! zelfs als je er met 120 voorbij raast.

Ninx

Re: Paardenhandelaar uit Nietap verzorgt zijn paarden wel go

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:33

ThePast03 schreef:
Ninx schreef:
Jep, tot tweemaal toe zelfs.....
Maar goed, het is ook verwarrend. Het is niet slechts 1 iemand die het heeft gezien en flink verdrietig was, het zijn er een flinke hoop.
Waaronder ook veehouders, en mensen met paarden.... die zouden toch wel IETS moeten weten van paarden en geen 'mietjes' zijn.
Maar goed, ik geef het je.... het is verwarrend.

En het is ook niet slechts 1 iemand die het gezien heeft en die zeggen dat die dieren voldoende ruwvoer hebben, vers water en schuilmogelijkheid. Ja er staan magere paarden tussen, logisch als je bedenkt dat het de overblijfselen waren van de Zuidlaardermarkt maar daar wordt iedere keer overheen gepraat.
En die mensen waren ook mensen met paarden en veehouders.

Tot nu toe nergens beelden gezien die bevestigen dat die paarden verwaarloosd zijn.
Lijkt me toch als het zo schrijnend is dat iemand daar wel een foto van kan laten zien?
En dan niet van een paard in slechte conditie want daardoor zijn ze oa niet verkocht op die paardenmarkt en heeft die handelaar ze opgekocht.

Absoluut, als ik dat niet heb aangehaald is dat een slordigheid en niet moedwillig.
Ik heb ook aangegeven dat het beeldmateriaal erg 'gewoon' oogt...
Er zijn idd ook meer dan voldoende mensen die zeggen dat het er prima aan toe gaat. En jep, wat er op een markt aangeboden wordt is om je kapot te schamen. De dag dat veemarkten worden afgeschaft, trek ik de duurste fles champagne open!

Het enige dat echt uitsluitsel biedt, is zelf gaan kijken. En dat ga ik ook zeker doen wanneer deze geruchten aanhouden.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:34

suleilitha schreef:
ThePast03, dat hooi is vanaf de snelweg te zien Haha! zelfs als je er met 120 voorbij raast.

Men zegt dat dat een recente ontwikkeling is, dus vanaf de boetes en alle oproer.... is dat zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:35

Nee, dat is niet zo, er werd drie weken geleden ook al loslopend hooi in die weide gesignaleerd Haha!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:37

suleilitha schreef:
Nee, dat is niet zo, er werd drie weken geleden ook al loslopend hooi in die weide gesignaleerd Haha!

Mmm, maar het is een situatie die al zeker 2 jaar speelt. Dan is drie weken terug maar een kort poosje natuurlijk.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet zo is, maar ik probeer hardop te denken....

Nogmaals, misschien zou ik zelf moeten gaan kijken...... het is nl wel een verwarrend verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:40

Drie weken geleden was er nog niks over bekend, er liep daar gewoon een koppel ponies en er was hooi aanwezig, verder hoor ik nu steeds van een ooggetuige dat er elke dag hooi ligt.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:42

suleilitha schreef:
Drie weken geleden was er nog niks over bekend, er liep daar gewoon een koppel ponies en er was hooi aanwezig, verder hoor ik nu steeds van een ooggetuige dat er elke dag hooi ligt.

Ik heb wat radioberichten zitten luisteren, en alles gelezen dat ik kon vinden... en de eerste klachten dateren al van ong. 2 jaar terug....
Tja, ik weet het ook niet.
Maar goed, ik ben nu ook te moe om überhaupt iets te weten,.... ik ga lekker plat!

Dusse, nachtbrakers: welterusten hè? Dromen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:45

Wat ik niet snap is, dat ik er wekelijks langs rij, meestal in het weekend en me nooit iets is opgevallen. Zou ik dan stront in mijn ogen hebben? Ik kijk wel altijd even opzij als ik ergens paarden zie lopen....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:46

suleilitha schreef:
Wat ik niet snap is, dat ik er wekelijks langs rij, meestal in het weekend en me nooit iets is opgevallen. Zou ik dan stront in mijn ogen hebben? Ik kijk wel altijd even opzij als ik ergens paarden zie lopen....

Ik ook.... ik kijk naar paarden als een vieze vent naar jonge meisjes kijkt, mij ontgaat ook niets op dat gebied.
Maar goed Sul, kweenie.... hopelijk blijkt het een storm in een glas water, zou voor alle betrokkenen het fijnste zijn.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:46

Ninx schreef:
Ik heb wat radioberichten zitten luisteren, en alles gelezen dat ik kon vinden... en de eerste klachten dateren al van ong. 2 jaar terug....

Hadden we het net niet over die langslopende mensen waaraan iedere paardeneigenaar zichzelf zo ergert?
Van die mensen die pony's in de regen zielig vinden.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:52

Dat is vaak wel het soort dat er steengoed in is om de boel in de publiciteit te gooien, dit soort mensen is ook vaak nogal mediageil Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:56

suleilitha schreef:
Dat is vaak wel het soort dat er steengoed in is om de boel in de publiciteit te gooien, dit soort mensen is ook vaak nogal mediageil Haha!

Ja van die buren die ineens van alles weten en voorop willen staan en met hun neus op tv willen of op de radio willen komen.
De kriebels krijg ik van dat soort mensen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:57

Verschilt niet veel met hoe het bijna overal gaat. Ben je verkouden, ben je een stuk verderop bijna dood...

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 09:00

Marian Thieme was vanmorgen aan het woord in het programma, Goedemorgen Nederland, over de kwestie Nietap incl.filmpje.De liefhebbers kunnen het misschien terug kijken op,Uitzending Gemist.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 09:05

ThePast03 schreef:
juudje84 schreef:
Nu wordt hier wel geschreeuwd ja die man koopt ze tenminste nog van de markt, de paarden die niemand anders wil of de vorkge eigenaren de verantwoording niet voor willen nemen....
maar deze man wil er niet voor zorgen, zoals t uit ziet gooit hij ze op de wei en klaar , sterf hier maar en rot maar weg...

Er wordt nergens gezegd: hij koopt ze tenminste nog van de markt. En waar vind jij terug dat deze man niet voor de paarden zorgt? Graag dan wel met feiten en niet van horen zeggen. Knipoog

als je even alle topics over dit onderwerp doorleest Tong uitsteken

ThePast03 schreef:
Er wordt gezegd dat dit soort paarden op de markt terecht komen doordat hun vorige eigenaren niet de verantwoording wilde nemen. Dan staan ze daar een hele dag al op een paardenmarkt terwijl ze oud/ziek en/of chronisch geblesseerd zijn en dan aan het einde van de dag gaan ze of naar een handelaar of naar de slacht. De mensen die zonodig nog een "goed tehuis" willen vinden voor hun afgedankte paard zijn daar de schuld van.
Een handelaar koopt echt geen paarden op om ze weg te laten rotten, verdient niet zo best namelijk. Clown

als ik een "goed tehuis" wil voor mijn paard zet ik ze niet op de markt, je weet niet waar ze terecht komen. verkoop ze dan particulier of van mijn part naar een van al die rusthuizen.

ik neem ook aan dat een handelaar ze niet voor die reden koopt, maar waarom koop hij ze dan.... als hij ze wil verkopen zullen sommige dan toch medische zorg nodig hebben, anders verkoopt t nog niet.
als ik het allemaal zo bekijk en lees, ze staat er maar een beetje te wachten op hun dood, en die is zwaarder dan naar de slacht te gaan.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 09:31

Misschien koopt een handelaar ze om ze vervolgens naar de slager te sturen? Ik weet het niet hoor, roep maar wat.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 09:37

ja alet daar dacht ik in eerste instantie ook aan, maar ja paarden in mindere tot slechte toestand leveren bij de slager natuurlijk ook weinig op

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 09:38

Citaat:
Ze zijn eigendom van een opkoper, die onverkochte dieren op paardenmarkten voor een zacht prijsje koopt voor de slacht. Vinken spreekt in dit geval van een 'zorgbedrijf', dat al geruime tijd de aandacht heeft van de dienst.

Dat idd wat beweerd wordt door de AID..we wachten rustig verder af.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 09:49

Juudje Lachen

de particulier verkoopt ook door, en veel zogenaamde rusthuizen zijn dat gewoonweg niet Knipoog

Mensen laten zich graag bedonderen........ de enige manier om zeker te weten dat je oude/kapotte paard niet in de handel terecht komt is om OF het dier zelf in te laten slapen OF gewoon elke maand je verlies nemen en zorgen dat het dier een fijne oude dag heeft......... maar dat kost wel geld

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 09:57

ThePast03 schreef:
Ninx schreef:

Hadden we het net niet over die langslopende mensen waaraan iedere paardeneigenaar zichzelf zo ergert?
Van die mensen die pony's in de regen zielig vinden.....

Daar erger ik me ook kaopt aan. Onze buren hebben een bedrijf, waar nogal al eens klanten (vertegenwoordigers ed) komen. Die zagen vorig jaar onze paarden buiten staan. Vies, in de blub (hoewel het meeste wel droog is) en ja hoor, het was zooo zielig. De buurman waarschuwde ons dat we niet raar op moesten kijken als ze de Tierschutz zouden bellen. En die schijnt hier niet misselijk te zijn, dus deze winter hebben we de schuur maar omgebouwd, zodat ze allemaal naar binnen gaan. En dat alleen omdat voorbijgangers het zo zielig vinden.....

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:29

Diablo, dat is dan wel triest. Mensen/buitenstaanders zien alleen het plaatje, niet de achterliggende gedachte. En onkunde kan dan wel tot veel gedoe leiden, jammer dat dan zo gaat en jullie nu uit voorzorg een schuur hebben omgebouwd. Ik vind dat nogal wat.
We leven in een gekke wereld!

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:42

suleilitha schreef:

eeuuuhhh ,dan heb je wel hele beste ogen Haha! gezien de afstand snelweg ,weiland met bosserij en een meer ertussen

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:32

KiWiKo schreef:
Juudje Lachen

de particulier verkoopt ook door, en veel zogenaamde rusthuizen zijn dat gewoonweg niet Knipoog

Mensen laten zich graag bedonderen........ de enige manier om zeker te weten dat je oude/kapotte paard niet in de handel terecht komt is om OF het dier zelf in te laten slapen OF gewoon elke maand je verlies nemen en zorgen dat het dier een fijne oude dag heeft......... maar dat kost wel geld

Waarom moet dat geld kosten? Alleen maar als je een paard erbij neemt om op te rijden.
Mijn merrie is nu 18 en is al 8 jaar "in de ziektewet"
Destijds moest ik de keuze maken om haar af te laten maken, verkopen of gewoon te houden. Ik heb voor het laatste gekozen en gelukkig kon ik haar inzetten als fokmerrie. Ik heb nu besloten dat ze nu voor de laatste keer drachtig is en daarna met pensioen gaat.
Daardoor kan ik dus niet meer rijden. Ik kan geen 2 paarden onderhouden. Gelukkig heeft mijn vader nu een paard voor me waar ik op mag gaan rijden, nu nog kijken of ik dat durf...

Nu even weer off topic.
Ik heb me ook afzijdig gehouden omdat ik ook niet wist hoe de zaak in elkaar stak maar, om mezelf maar even weer te herhalen, ik vind het not-done dat die dode paarden zolang in het weiland liggen, open en bloot.
Zelf zou ik zo trouwens geen paarden willen houden maar dat is weer wat anders..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:55

Ook ik heb Goedemorgen Nederland gezien, maar het gedeelte over Nietap gemist.
Er was echter een andere dame aan tafel, en die vertelde dat er een soortgelijke situatie speelde in Beesd....
Friese paarden die in uiterwaarden flink in het water stonden zonder voedsel en verzorging.... kent iemand dit verhaal?

Ik heb net alsnog gekeken, via deze link:
http://www.goedemorgennederland.kro.nl/

En zoals wij, Kiwiko/ThePast03/Suleilitha en ook Thieme aangeven: het begint bij het beteugelen van de handel in zieke/zwakke dieren, en het aanscherpen vd wet!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 13:05

Dank voor de link Ninx. Balen: om het programmaatje te installeren ben ik het wachtwoord van de pc nodig....die heeft mijn man en die is aan het werk. Dat wordt morgen!
Ga maar eens op zoek naar info over Beesd. Zou het de tijd van het jaar zijn dat er allemaal van dit soort zaken boven water komen?