Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:46

zozo dat is nogal wat krachtige taal................

taal die mijn mening over koopster slechts wat versterkt Lachen

Anoniem

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:47

5haflingers schreef:
Het kan genoeg betekenen! De merrie die voor de box gehouden werd, had bv heel snel in de gaten, dat ze voor een hengst stond. Ze is niet hengstig, dus aftrappen die hengst. Ze wil totaal niets van hem weten. Onze merrie's reageren namelijk net zo! En op andere vreemde merrie's reageren ze lang niet zo fel als op een hengst. Ze laten wel zien dat zij de baas zijn, maar trappen niet af, met hun voorbenen. Daarbij er zijn zat hengsten die een merrie eerst voorzichtig benaderen, ze kijken eerst de kat uit de boom. Ze voelen eerst aan, of de merrie wat van hen wil weten, voordat ze overgaan op de daad.


Mijn ruin ruikt het ook en sommige merries trappen hem ook af, zegt niets.

SteffiiY

Berichten: 22547
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:47

En heeft jou schoonzusje ook problemen met verkoper Stalnijmegen?

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:52

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:53

nope

die pony was gisteren nog in beeld, super braaf diertje en leuk, geen enkel probleem mee, loopt lekker in de kudde
enigste wat ze daght was omg hopelijk niet dragend he, van het betreffende peerdje

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:54

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:59

"De aankoop van de pony was eigenlijk een impulsieve gedoe", jemig wat een uitspraak. Dat pleit in mijn ogen niet voor de koopster. Je koopt een paard niet impulsief.

Vond het een erg brave pony trouwens, niks niet wild zo te zien of gemeen.

SteffiiY

Berichten: 22547
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:01

inderdaad, hij staat netjes naast baas Lachen

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:07

Wat ik niet snap..... In het begin van het filmpje wordt gezegd dat de pony is verkocht voor 1000 euro en later is het bedrag ineens 1315 euro Verward of heb ik iets gemist!?

wonderworst_

Berichten: 2424
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: zoetermeer

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:09

amondi schreef:
HBO bedrijfkunde afronden??? Nou het zal wel. Ik ben niet de enige die het taalgebuik niet vind stroken met de vermeende opleiding....( en dan heb ik het niet eens over het gebruik van interpunctie)
Om daarvoor verrot gescholden te worden, daar pas ik voor.
Ga je schamen 'schoonzussie" , je helpt de "koopster"niet echt met jouw gedrag.


ik dacht dat we het hier gezellig moesten houden ?? Clown
maar wat jij quote is geschreven door het schoonzusje en wie doet de opleiding hbo JUIST NIET het schoonzusje maar de koopster dus eerste even goed lezen ...
en dan hoop ik dat nu genoeg gezegd is over het niveau van mensen of hun taalgebruik... aub OK dan! Haha! Bloos

Onali

Berichten: 18525
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:12

Blond misschien? Ze rerageert ook op anymo, niet alleen op schoonzussie

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:13

Ik moet zeggen dat koopster in het filmpje niet echt van een veel hoger niveau getuigd.......

Anoniem

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:13

Dat snap ik dus ook niet.
Verder vind ik het deels onterecht dat de verkopende partij de schuld van alles krijgt, koper is net zo schuldig i.m.o. Ze had het geld niet, en heeft het voor elkaar gekregen dat ze het dier ook nog in termijnen mocht betalen, na natuurlijk aardig wat gedram bij de verkopende. Denk nu even na over wat er zou zijn gebeurd als poown tussen twee betalingen in, dood in zijn hok had gelegen.
Verder kan ik me wel voorstellen dat de verkopende heeft gedacht: weg is weg. Net gescheiden vrouw, denk maar niet dat je dan financieel zo rooskleurig zit en elke opvreter is er een. En dan die uitdrukking van een lachende Shetlander op het gezicht van de "gedupeerde" aan het eind bij het horen van het vonnis dat de verkoper nog even in de buidel mocht tasten, tjonge.
Ach ja, het is TV en goed voor de kijkcijfers zullen we maar zeggen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:19

ik ga met suleilitha mee..........

ik persoonlijk vind het een groot drama!.... een koper die absoluut nooit een paard had moeten kopen en een verkoper die als kenner dit "mankement" had moeten zien..........

maar laten we eerlijk zijn, de verkoper had dit paard nooit kunnen verkopen als de koper niet voor een duppie op de eerste rang had willen zitten........... en dan ook nog eens dat duppie in termijnen betalen.........

tis gewoon te gek voor woorden

annymo
Berichten: 6
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: amsterdam

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:20

sarabande schreef:
Ik zal de verwijderde post even nuanceren.
Ik vond het een genante uitzending waarbij je je gaat schamen dat je iets met paarden hebt.
Maar de Rijdende rechter is een amusementsprogramma en dat schijnt vooral leuk te zijn als mensen echt rollebollend over de vloer gaan, dus het ligt voor de hand dat er weinig niveau is.

Ik viel over het taalgebruik van de koopster hier op Bokt, en niet zonder reden. Ze geeft aan dat ze een HBO opleiding bedrijfskunde aan het afronden is, maar haar gebruik van de Nederlandse taal wijst daar niet op.

Ik vond de verkoopster en de koopster beiden even leugenachtig overkomen en het verhaal over die opleiding staaft dat gevoel.

Verkoopster was een duidelijke leugenaarster ook omdat ze zo zuur was, maar de koopster maakte ook nogal tegenstrijdige opmerkingen en haar gedrag bij de uiteindelijke beslissing was ver beneden peil.

Dat de verkoopster nog 300 euro moet betalen voor een pony die ze beneden de slachtprijs verkocht heeft is imo een vreemde beslissing.

Dat er aangenomen wordt dat er 400 euro aanbetaald is terwijl daar geen enkel bewijs van is terwijl het eerste deel van de koopsom wel op papier gezet is lijkt me ook vrij dubieus.
Ik zou als ik de koopster was maar niet te hard juichen, ik kan me niet voorstellen dat een rechter die geen show aan het opvoeren is achter deze beslissing gaat staan.



Ik heb disleksie. Dus het is heel knap dat ik hbo doe .Ja! Al die krietiek vind ik maar niets begrijp het ook niet zo ,maar goed : Als ik die 400 niet had betaald zou hebben had ik ook niet gewonnen. En er was veel meer beeldmateriaal , ze hebben lang niet alles uitgezonden! Ik krijg nu les van N.I. en die is in training bij riekie jong dus het gaat hartstikke goed!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-11-08 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam op verzoek verwijderd.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:22

maar als je nou je tanden poetst in de ochtend, en je kijkt jezelf aan........ voel je je dan nog steeds zo een winnaar?

dus je hebt wel geld voor een dure instructeur maar je kan geen geld neertellen voor een degelijk paard?

lovely82

Berichten: 1194
Geregistreerd: 23-11-06

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:25

Ik heb ook net gekeken. Ben blij voor de koper dat ze haar rechten heeft gehaald, daar tegenover vind ik het zeer onverstandig om als beginner zonder begeleiding van iemand met de juiste ervaring een pony te kopen ( ja ze had haar buurmannen meegenomen maar waren deze mensen ervaren genoeg om het paard te observeren). Als ik zo het hele verhaal bekijk heb ik ook niemand gehoord die Bacardi voor aankoop heeft bereden om te kijken of het een geschikte pony is voor haar.

Daarnaast de verkopende partij wat een arrogantie, als je zoveel geld verliest op een pony voor een goed tehuis, als je daarmee akkoord wilt gaan prima, maar ik neem aan dat zij ( verkopende partij ) de juiste ervaring heeft
en een koper die een pony niet meteen kan betalen en ook niet de juiste ervaring heeft
noemt men dat een goed tehuis?

Ik denk als je een goed tehuis zoekt voor je paard/pony en je zakt dermate met de prijs dat je iemand zoekt die verantwoordelijkheid heeft en ervaring.

Ik feliciteer de koper met het winnen van de zaak, ik hoop dat ze goede begeleiding neemt voor haar en Bacardi.
Laatst bijgewerkt door lovely82 op 19-11-08 21:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:25

annymo schreef:
Ik krijg nu les van N.I. en die is in training bij riekie jong dus het gaat hartstikke goed!


Ah wat leuk!!!! Misschien kun je dan straks wedstrijden tegen Anky gaan rijden, die is ook net met western begonnen! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-11-08 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam op verzoek verwijderd.

Anoniem

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:30

Dyslexie mag in ons digitale tijdperk geen wegkomer meer zijn voor het neerpennen van teksten die voor een doodgewone ABN sprekende Nederlander niet leesbaar zijn, daar voor heb je spellingscontrole op je pc, niet waar?
Ik blijf er bij dat je er nog altijd zelf bij bent als je een paard koopt en gewoon uit je ogen moet kijken. Het is nog altijd zo dat een koper onderzoeksplicht heeft en verder heb ik niks op met de paardenkennis van die presentator van De rijdende rechter.

Anoniem

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:31

KiWiKo schreef:
maar als je nou je tanden poetst in de ochtend, en je kijkt jezelf aan........ voel je je dan nog steeds zo een winnaar?

dus je hebt wel geld voor een dure instructeur maar je kan geen geld neertellen voor een degelijk paard?


Men denkt dat door dure instructie het degelijk paard vanzelf komt.

Maar omdat het ponietje wat wild vanwege achtergebleven bal, kan het zonder bal natuurlijk best een degelijke pony zijn. Ik vind het koppie iig erg leuk om naar te kijken, ook al zegt dit over gedrag of degelijkheid natuurlijk weer niets.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:33

mindim........... iedereen weet dat als je wat koopt beneden de gangbare prijs.............. dat er dan iets mee is Lachen

alles wat te mooi is om waar te zijn is dat ook Lachen

Anoniem

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:33

Een beetje paardenmens had het dier met dat ene balletje wel aangekund volgens mij. Zo wild vond ik hem niet, hier lopen ergere rond en die hebben zelfs nooit ballen gehad.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:35

pcies............ ding is zo mak als een lammetje

HenrietteM

Berichten: 278
Geregistreerd: 12-10-01

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:36

KiWiKo schreef:
ik ga met suleilitha mee..........

ik persoonlijk vind het een groot drama!.... een koper die absoluut nooit een paard had moeten kopen en een verkoper die als kenner dit "mankement" had moeten zien..........

maar laten we eerlijk zijn, de verkoper had dit paard nooit kunnen verkopen als de koper niet voor een duppie op de eerste rang had willen zitten........... en dan ook nog eens dat duppie in termijnen betalen.........

tis gewoon te gek voor woorden


ik moet er bijna van overgeven Knipoog maar ik ben het met Kiwiko en Sarabande eens Nors opkijken

Opmerkelijk trouwens hoe de stemming hier omslaat als de koper zich ineens meldt. Worden jullie ook zo vriendelijk als de verkoper hier opduikt?

annymo
Berichten: 6
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: amsterdam

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:36

KiWiKo schreef:
maar als je nou je tanden poetst in de ochtend, en je kijkt jezelf aan........ voel je je dan nog steeds zo een winnaar?

dus je hebt wel geld voor een dure instructeur maar je kan geen geld neertellen voor een degelijk paard?


wie zegt dat ik dat niet kan????? hebben jullie geen leven of zo??? ik ben toch de winnaar??? heb een topper voor een prikkie??? of ben je jaloers???