Guusje eerste fjord op Masterclass NHB Deurne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Guusje eerste fjord op Masterclass NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:11

er word hier de vergelijking met Taco van Kelly gemaakt(voor wie ik overigens diep respect heb)
maar die is teruggetrokken om lichamelijke problemen,heb ik begrepen?

en ja wij kunnen niet bepalen of Guus dat aan kan of niet.
dat is aan de amazone zelf om te beslissen.

Nylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:19

Ik vind het jammer dat het op een zinloze discussie eindigd.
Naar mijn mening probeert Jolanda Adelaar alleen maar aandacht te vragen voor het feit dat kleinere paarden ook keurig kunnen lopen en dat voor ruiters eenzelfde toelatingseis gesteld moet worden, ongeacht de stokmaat van hun paard.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:27

Nylah schreef:
Ik vind het jammer dat het op een zinloze discussie eindigd.
Naar mijn mening probeert Jolanda Adelaar alleen maar aandacht te vragen voor het feit dat kleinere paarden ook keurig kunnen lopen en dat voor ruiters eenzelfde toelatingseis gesteld moet worden, ongeacht de stokmaat van hun paard.

Het is alleen jammer dat daar nu niet echt een "bewijs" van is... Clown mijn merrie die nog maar net de basis bevestigt heeft galoppeert correcter Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:35

Ik dacht dat die pony Z2 is, dan zal de galop toch wel oke zijn?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:48

Geen super galop, maar misschien is dit een slechte proef? Het is ook wel een klein en gedrongen paardje, dus wellicht met goede instruktie kan die galop verbeterd worden? Weet ook niet waarom ze hem zo tegenhoudt of juist niet voorwaarts rijdt.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:54

russel schreef:
Geen super galop, maar misschien is dit een slechte proef? Het is ook wel een klein en gedrongen paardje, dus wellicht met goede instruktie kan die galop verbeterd worden? Weet ook niet waarom ze hem zo tegenhoudt of juist niet voorwaarts rijdt.

Nee hoor, lees het commentaar maar eens wat ze er zelf op geeft.
De punten liggen helemaal niet aan de kwaliteit van de galop, maar aan de jury`s, die discimineren fjorden.

En wie is hier nu ook al weer kinderachtig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:56

De achtergronden van haar ken ik niet, jammer dat ze er zo op reageert. Ieder paard kan galopperen, dus dat kan hij ook correct onder het zadel leren, jammer dat ze zich daar dan niet op richt..maar Deurne zal dat dan zeker wel doen, lijkt mij dus. Een gemiste kans ook voor haar dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:59

Als ik de berichten zo lees, kan ze dus helemaal niet rijden, maar hoe kan ze dan al die winstpunten halen om toch in het Z te komen. Anyway, mijn paard galoppeert idd beter, maar ik krijg hem echt niet in het Z hoor, dus ik durf niet veel over haar rijcapaciteiten te zeggen.

Heb idd wel verhalen gehoord dat ze hard is, maar ik weet ook niet hoe sterk en eigenwijs haar pony is, fjorden zijn niet de makkelijksten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:20

mee eens.

en wat is de toegevoegde waarde van het feit dat iemand anders' pony beter galoppeerd dan de hare?

ze zal vast haar punten niet cadeau gekregen hebben als ik zoveel mensen hoor klagen over jury's die een hekel aan fjorden hebben

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:40

ik denk dat als ze meer voorwaardsrijd en meer richt op de sprong dat het echt beter wordt. Ben er zelf ook mee bezig met mijn fjord, die is ook groot en ik merk het verschil.

Maar ze is echt niet zomaar zo hoog gekomen hoor, daar heeft ze hard voor moeten werken Ja En dat vind ik erg knap! Helemaal omdat fjorden hun bouw tegen hebben.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:02

Pffff....na 5 pagina's gekat te hebben gelezen (met hier en daar een opbeurend woord Cool ), plaats ik ook maar even een reactie.

Waar ZEUREN jullie over?!
Ik lees niks anders dan: mijn paard galopeerd beter. Ik ken er die veel beter rijden dan haar. Paard is niet voorwaarts genoeg. Ze prikt continu met haar sporen. Zielig paard hier en daar. Koe Koe Koe

Als ze ECHT zo slecht was, haar Fjord ECHT niet voorwaarts genoeg, ze ECHT zo veel tijdens een proef met haar sporen zit te porren, dan zegt een jury daar ECHT wel wat van hoor! En als het zo bezwarend was, dan reed ze nu ECHT niet op zo'n hoog niveau!

Jullie zijn heel goed in het linken naar de proeven waar je inderdaad de slechtse punten van haar ziet, maar hebben jullie ook het filmpje gezien dat ze dat allemaal ook ZONDER zadel en hoofdstel kan (alleen een neckrope)?
Ook ZONDER sporen, alleen met spijkerbroek en gympen aan zie ik het paard wijken en zijn overige oefeningen uitvoeren. En dat alleen door met haar gymp tegen zijn buik te drukken. Ze stuurt hem op haar zit en benen. Waarschijnlijk ziet het dus allemaal veel erger uit op jullie fimpjes, dan dat het is. Ze zal wel niet zo hard tegen hem aan porren met haar sporen.

Ik vind het knap hoor wat ze doet! En een Fjord kennende: als die geen zin hebben, dan kunnen ze behoorlijk dwars worden. Dat laten ze je wel weten: genoeg is genoeg!

Lies_Beuker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:44

In het begin van Bokt dacht ik altijd dat het een positieve club paarden LIEFHEBBERS was. Nou dat was het toen ook.
De laatste jaren zijn er veel dresZUUR 'ruiters' bij gekomen. Ik denk dat ik maar stop met het lezen van Bokt.
Lees even het onderschrift, dat is al 40 jaar mijn 'paardenmotto'.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:10

Lies_Beuker schreef:
In het begin van Bokt dacht ik altijd dat het een positieve club paarden LIEFHEBBERS was. Nou dat was het toen ook.
De laatste jaren zijn er veel dresZUUR 'ruiters' bij gekomen. Ik denk dat ik maar stop met het lezen van Bokt.

PaardenLIEFhebbers erkennen de grenzen van een paard/combinatie en proberen mensen te waarschuwen wanneer zij hier ruim overheen gaan. Of met deze adviezen iets gedaan wordt dat moet de desbetreffende persoon zelf weten.

Iemand die zo graag in de publiciteit staat krijgt, logischerwijs, ook meer (negatief) commentaar dan iemand die je zelden tegenkomt, via welk communicatiemiddel dan ook. Prima dat zij de jurering van de Subtop zo bekritiseert maar door zo'n filmpje erbij te plaatsen val je zelf wel erg door de mand.

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:17

Isabonny schreef:
Als ze ECHT zo slecht was, haar Fjord ECHT niet voorwaarts genoeg, ze ECHT zo veel tijdens een proef met haar sporen zit te porren, dan zegt een jury daar ECHT wel wat van hoor! En als het zo bezwarend was, dan reed ze nu ECHT niet op zo'n hoog niveau!

Als ik hier verhalen lees over 40-45% en 2 verliespunten lijkt me dus dat de jury er genoeg van heeft gezegd...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:29

Lies_Beuker schreef:

Afgod Helemaal mee eens! Raar commentaar hier in dit topic Scheve mond
Ondanks alles komen Jolanda en Guus niet voor niets zo ver!!!

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:34

De andere masterclass-deelnemers zullen wel even moeten wennen dan als ze van paard moeten wisselen Vork
Ben het verder wel met talented eens Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 06:30

het gaat om de manier waarop sommige dingen worden bekritiseerd.
en talented spreekt over paardenliefhebbers,maar sommigen zijn er alleen op uit een ander af te kraken en niet puur over het welzijn van Guus.
op zich ben ik het wel een beetje met talented eens,maar nogmaals het gaat om de manier wáárop!
je hoeft een combinatie niet goed te vinden,maar zoals sommigen erover spreken vind ik gewoon niet erg aardig overkomen.

ik ben het ook wel met lies_beuker eens

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 07:03

Ik snap niet wat jullie je druk maken, wat stelt die opleiding in deurne tegenwoordig nog voor???
Ik schaam me als ik tegen iemand zeg dat ik in '99 mijn deurne diploma heb gehaald.... Scheve mond

Dus ik snap niet wat jullie je druk maken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 07:11

is het zo erg met Deurne gesteld?
waarom schaam je je ervoor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 07:12

crossmonster schreef:
Ik snap niet wat jullie je druk maken, wat stelt die opleiding in deurne tegenwoordig nog voor???
Ik schaam me als ik tegen iemand zeg dat ik in '99 mijn deurne diploma heb gehaald.... Scheve mond

Dus ik snap niet wat jullie je druk maken.

Volgens mij kun je m beter toen gehaald hebben dan na 2005.. Vroeger stelde het tenminste nog wat voor Ja

Snoevie, het niveau van Deurne is redelijk drastisch gedaald.. Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 07:13

oke,ja dat is jammer.........vroeger keek ik er altijd onwijs tegenop.
waarom/ hoe is het niveau dan zo gedaald?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 07:15

In mijn tijd zag je al duidelijk dat het totaal misging daar...
Toen ik in het laatste jaar zat,werd ook het tussenjaar stage afgeschaft, voor die tijd was het zo dat als je niet goed genoeg reed, je een jaar op stage moest, en daarna werd gekeken of je genoeg verbeterd was, zo niet dan zou je naar de houderij verwezen worden. Zo wel, dan mocht je wel door met de sportrichting.
Maar toen werd dat dus afgeschaft, en mochten mensen gewoon door naar het volgende jaar, alleen moesten ze dan nog wel het rijden van het jaar ervoor "inhalen"
Maar goed, dat was al een groot minpunt, naderhand is het niveau van leraren en leerlingen, dankzij het nieuwe beleid, nog meer gedaald. Nu zie ik geen enkele toegevoegde waarde meer aan het behalen van dit diploma ( en orun evenmin)

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 07:17

vroeger waren die jury's misschien niet zo moerlijk met jureren? Vork

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:24

Miss87 schreef:
Isabonny schreef:

Als ik hier verhalen lees over 40-45% en 2 verliespunten lijkt me dus dat de jury er genoeg van heeft gezegd...

Dan zullen ze nu dus waarschijnlijk aan hun top zitten. Maar dat doet er niet toe af dat ze heel ver gekomen zijn. Verder dan ik ooit met mijn pony's gekomen ben Tong uitsteken .