Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Niniane schreef:Vroeger droomde ik ervan om een groot ruiter te worden maar er gebeuren steeds meer dingen in onze sport waar ik van walg. Daar wil je niet eens bijhoren.
Zo sneu dat zulke ruiters zo hun paarden beter moeten laten springen. Dan ben je geeneens een topruiter te noemen als je zonder al die sh*t je paard niet geweldig over de hindernis kan krijgen.
just2see schreef:Ik nochtans veel fokkers die hun dieren meer dan een week "opsluiten" en volproppen hoor.
Ik heb dat nooit gedaan want ik zou eerder mijn paarden longeren en werken om ze soepel en sterk voor een keuring te krijgen maar er zijn zo van die mensen die dat wel doen. Ik ken ze gewoon.
Het is ook omdat ik niet van keuringen hou dat ik nu al mijn jonge paarden in Zangersheide heb ingeschreven..
NonaWen schreef:Stom is dat eigenlijk.. dan ben je toch in principe geen topruiter?
suleilitha schreef:Je ziet heden ten dage nog paarden die overdreven voorzichtig springen, en dat zet mij ook wel aan het denken, dat er bijzonder pijnlijke ervaringen aan vooraf zijn gegaan.
lijntje87 schreef:het spijt me mick, maar ik ben (legaal) regelmatig achter de schermen geweest van grote evenementen.
jumping, indoor brabant etc.
maar dat prikkeldraad is echt onzin. dat het thuis gebeurd, zal wel, maar neit op die evenementen.
Uiteraart zie je met losrijden een aantal ruiters die absoluut niet kunnen rijden (ze rijden dan wel op top niveau, mar dat is dankzij het goede karakter van het paard)
ik heb ook meegemaakt dat er een ruiter een waarschuwing kreeg (daarna kwam de schorsing) wegens veelvuidig gebruik in de losrij ring.
er wordt dus wel opgelet. al ben ik het er mee eens. dat dat vaker en strenger mag