Paard raakt met hoofd vast in boom *foto's*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Re: Paard raakt met hoofd vast in boom *foto's*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:06

Wou jij zeggen dat je veulen dat had kunnen beredeneren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:10

Romkabouter schreef:

nee, maar het is niet slim.. en de meeste veulens snappen wel dat het niet kan.. wij hebben er hier iig nooit 1 gehad die in volle vaart door het hek ging..
http://nl.youtube.com/watch?v=8L_PdDl3Qng ik kan hier wel om lachen hoor, omdat ik weet dat hij niets had, en het ziet er niet echt slim uit.. of wou je zeggen van wel?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:23

Blijkbaar begrijp je niet helemaal wat ik je probeer te zeggen Knipoog

Hoe kun je nou verwachten van een veulen dat hij oorzaak-gevolg kan beredeneren? Een veulen reageert op instinct en kan niet van te voren bedenken dat het hek harder is dan hij.

Als je een baby niet waarschuwd voor de hete kachel zal hij ook niet zelf bedenken dat het heet is en er zijn vingers gerust tegenaan zetten. Vind je dat dan ook dom?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:24

dees_daan schreef:
Romkabouter schreef:

nee, maar het is niet slim.. en de meeste veulens snappen wel dat het niet kan.. wij hebben er hier iig nooit 1 gehad die in volle vaart door het hek ging..
http://nl.youtube.com/watch?v=8L_PdDl3Qng ik kan hier wel om lachen hoor, omdat ik weet dat hij niets had, en het ziet er niet echt slim uit.. of wou je zeggen van wel?

*proest* Dat je ook net aan het filmen bent dan hè........ Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:25

Romkabouter schreef:
Blijkbaar begrijp je niet helemaal wat ik je probeer te zeggen Knipoog

Hoe kun je nou verwachten van een veulen dat hij oorzaak-gevolg kan beredeneren? Een veulen reageert op instinct en kan niet van te voren bedenken dat het hek harder is dan hij.

Als je een baby niet waarschuwd voor de hete kachel zal hij ook niet zelf bedenken dat het heet is en er zijn vingers gerust tegenaan zetten. Vind je dat dan ook dom?

jij begrijpt mij ook niet helemaal, ik vind het gewoon een domme actie, je neemt het te serieus, waarom zou je hier niet om mogen lachen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:25

BitchyWitchy schreef:
dees_daan schreef:

*proest* Dat je ook net aan het filmen bent dan hè........ Clown

ik was er zelf niet bij, maar idd, net tijdens het filmen Nagelbijten / Gniffelen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:26

Arm beestje zeg, maar de foto's zien er wel heel grappig uit.

Ik vind dat je hier best om mag lachen hoor, was het mijn paard geweest dan had ik dat achteraf ook zeker wel gedaan.
't Beestje kan er dan misschien wel niets aan doen, maar je kan wel massaal gaan zeggen hoe zielug het wel niet is en zo, maar dat haalt ook niets uit.. Beetje humor kan nooit kwaad..

dees_daan schreef:
Romkabouter schreef:

Haha, wat een sukkeltje zeg, gek veulen. Hij schuift zo dwars door het hek of niet? Huilen van het lachen Maar waarom weten andere veulens dan wel dat dit niet kan? En ik neem aan dat hij al eerder met harde dingen zoals een stal of draad of een hek te maken had gehad..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:27

Ach gossie, en dan die foto van die beer erbij, geweldig!
Arm paardje. Toch ziet het er ook wel lollig uit!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:34

dees_daan schreef:
waarom zou je hier niet om mogen lachen?

Je mag er best om lachen hoor, moet je zelf weten.
Niet zoals ik zelf moet weten dat ik er niet om kan lachen.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:43

zo wat gezellig weer hier .

ook ik moest lachen het ziet er grappig uit .
ieder mens heeft een andere reactie en een andere mening .delukkig maar stel je voor dat we het allemaal eens zouden zijn dan zou het hier niet zo druk en gezellig meer zijn .

wat ik wel erg vind is dat mensen die hier niet om kunnen lachen de mensen die er wel de humor van inzien andere kortzichtig en dom noemen en zouden geen leuk leven hebben .
en vind dat dit meer zegt over de persoon die dat roept dan over degene die toevallig lachen om een foto .

laat ieder in zijn waarde of ze nu moeten lachen of niet .

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:44

oh wel sneu om te zien maar ik zie de humor er ook wel weer van in Clown

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:48

karina1977 schreef:
wat ik wel erg vind is dat mensen die hier niet om kunnen lachen de mensen die er wel de humor van inzien andere kortzichtig en dom noemen en zouden geen leuk leven hebben .
en vind dat dit meer zegt over de persoon die dat roept dan over degene die toevallig lachen om een foto .

Tuurlijk, het feit dat ik dit zeg is veeeel erger dan het paard wat weet-ik-veel hoelang bekneld heeft gezeten! Ja Frusty

Ilzjuh: een potje gaan zitten janken of er doodleuk om lachen zijn 2 uitersten en dan zeg je dat ik ovedrijf Haha!

Karin: als je je paard met een jaap in zijn been vindt zou ik ook zeggen: niet zo slim van je. Ik weet hoe je dit bedoelt, maar ga jij hier dan vervolgens smakelijk om lachen als je thuis komt?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:50

Jezus, wat een akelig gezicht zeg!
Gelukkig dat ze geen ernstige verwondingen heeft!

Vladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:52

karina1977 schreef:
zo wat gezellig weer hier .

ook ik moest lachen het ziet er grappig uit .
ieder mens heeft een andere reactie en een andere mening .delukkig maar stel je voor dat we het allemaal eens zouden zijn dan zou het hier niet zo druk en gezellig meer zijn .

laat ieder in zijn waarde of ze nu moeten lachen of niet .

Afgod Afgod Afgod

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:54

ik moet zeggen dat ik best wel schrok toen ik de fotos zag maar ik ben dan ook wel een watje als het met dieren te maken heeft.
gelukkig dat ze er niet vele aan over heeft gehouden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:55

XoNo schreef:
Karin: als je je paard met een jaap in zijn been vindt zou ik ook zeggen: niet zo slim van je. Ik weet hoe je dit bedoelt, maar ga jij hier dan vervolgens smakelijk om lachen als je thuis komt?

Heb jij mij hier ergens in dit topic smakelijk om de situatie in het nieuwsbericht zien lachen?

Dat is niet mijn stijl. Dat een ander het wél doet, moet hij/zij IMO zelf weten.

Ik had iig wél iets om te vertellen aan de mensen die ik dat weekend sprak: 'Jeetje, wat mijn knol nou weer voor elkaar heeft gekregen...'. Clown

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:00

Karin schreef:
Heb jij mij hier ergens in dit topic smakelijk om de situatie in het nieuwsbericht zien lachen?

Nee, zie jij mij dat verwijt maken? Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:03

Eh, ja. Je scheert voor het gemak iedereen die er niet zo over denkt als jij over één kam.

Mensen reageren verschillend op dit soort dingen. Om 'het Boktvolk' dan 'simpel en onnadenkend' te noemen gaat mij wat ver.

landolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:09

Dan schrik je als je het land in komt!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:12

Nog los van de discussie of het nu een grappig gezicht is of niet...euh...Ik zou het niet in m'n snufferd halen om er een camera bij te halen en er foto's van te maken. Er nadien om lachen als het dier bevrijdt is en het blijkt weinig tot geen ernstige schade te hebben opgelopen, waarschijnlijk wel, maar er uitgebreidt foto's van gaan maken...nee.

Btw Toen Clever voor de tweede keer werd klaargemaakt om geopereerd te worden hebben we ook staan ginnegappen (naast janken hoor, laat dat duidelijk zijn, paardje was meer dood dan levend). Meneer is nog hengst en de eigenaar opperde dat ie de toekomstige nafok maar kortingsbonnen voor de kliniek moest meegeven. Paard is dan ook zo'n ongelovelijke lomperik...
Ik lig geregeld in een deuk om de 'op mensen overkomende als niet al te snuggere' acties van de paarden, net als de eigenaar overigens, dezelfde dieren die me hebben laten inzien dat humor, geiten en lachen een hele goede manier is om het leven in al zijn aspecten te relativeren én om even stoom af te blazen bij moeilijke situaties. Ik heb zelfs op de begravenis van mijn vader in een deuk gelegen om een komisch voorval. Ik weet het, ik ben een niet meer te redden monster... Bloos

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:14

Karin schreef:
Idd, als je toch staat te wachten... Zelf kun je niets doen, dan kun je toch net zo goed foto's maken?

En denk jij dat mensen je geloven als je zegt dat je paard met zijn hoofd heeft vastgezeten in een boom? Gelukkig hebben we de foto's nog. Knipoog

Inderdaad ROFL Het is dat ik de kiekjes heb gezien, anders had ik er geen moer van geloofd..

Arme beestje, ik vind het ergens zielig, maar ook dolkomisch *LOL*

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:41

Ja wat moet je hier nog op zeggen? Scheve mond Ik vind het werkelijk niet te geloven dat mensen in een deuk liggen om een bericht als dit. Álles, maar dan ook alles wordt tegenwoordig zielig gevonden, maar dan is er eens iets écht zielig en dan wordt er zo gereageerd? Onbegrijpelijk!
In mijn ogen verteld het meer over het gebrek aan inzicht van deze mensen, in hoe een dier denkt, doet, voelt en begrijpt.
Dat een dier, en in dit geval het paard, uit nieuwsgierigheid zijn hoofd in een holle boom steekt om te zien wat daar zoal te zien is, zijn hoofd er weer uit wil halen, maar daar waarschijnlijk te laag voor zit, vervolgens in paniek trekt, daardoor het zijn achterhand 'verliest' en vervolgens nooit meer overeind komt (ja na het gebruik van een kettingzaag!) De sporen op de boom zeggen wel genoeg van het gevecht dat het dier geleverd heeft om zichzelf te bevrijden!
Hoe denk je dat een prooidier zich voelt, in zo'n positie? Compleet in onmacht, ook nog eens in het duister van een boom? Afschuwelijk! Wie weet hoe lang dat paard al zo gevochten heeft? Zeer traumatisch!
En er niets aan over gehouden? Ik vind de verwondingen helemaal niet meevallen, ookal zijn ze (vooralsnog) alleen aan het hoofd.

En ja, ook ik lach vaak om mijn vele dieren, die ook rare capriolen uithalen, maar ik lach nooit, maar dan ook nooit om een dier wat zo in onmacht zit! Ook niet achteraf als alles goed is afgelopen. Ik ben dan alleen maar zeer dankbaar dát het goed is afgelopen. Dieren kunnen niet logisch denken over oorzaak en gevolg, zoals wij mensen. Door heel veel herhalen zullen zij bepaaalde dingen kunnen linken. Maar zulke dingen gaat hun pet te boven en dát is niet dom, het zijn de mensen die ervoor zijn om ze te beschermen en ze zoveel mogelijk te behoeden voor zulke dingen en dat niet doen en er vervolgens om gaan lachen, díe zijn dom!

Noem mij maar een watje, maar ik ben blij dat mijn dieren op me kunnen rekenen, mocht er zoiets gebeuren en dan ook zonder dat ik erbij ga staan lachen.

Ik hoop van harte dat dit paard gezond blijft en volledig hersteld van haar uiterst traumatische ervaring!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:42

Ik reageer wat laat misschien maar ik vind dit allesbehalve een grappig uitzicht...
Ik heb in zo'n situatie gezeten en het paard is er aan overleden... je staat er machteloos bij, dit paardje heeft héél veel geluk gehad.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:05

SusanW schreef:
Noem mij maar een watje, maar ik ben blij dat mijn dieren op me kunnen rekenen, mocht er zoiets gebeuren en dan ook zonder dat ik erbij ga staan lachen.

Hmm. Erbij gaan staan lachen is ook niet mijn ding. Lachen doe ik daarna wel, als alle gevaar geweken is én als ik daar reden toe zie. Knipoog

Dolkomisch zou ik deze situatie trouwens niet willen noemen. Ik kan me wél voorstellen dat mensen er grapjes over maken. En dat terwijl mijn dieren (en ook die van anderen) altijd op mij kunnen rekenen.

Maar misschien ben ik wel net zo'n niet meer te redden monster als Pluizebolpum. Ik kan bijvoorbeeld ook prima grapjes maken op een begrafenis als daar aanleiding toe is. Heeft IMO niets te maken met leedvermaak of het niet serieus nemen van de situatie.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:12

SusanW: jij vertolkt het netter dan ik, maar dat is precies wat ik bedoel!

Karin schreef:
Eh, ja. Je scheert voor het gemak iedereen die er niet zo over denkt als jij over één kam.

Mensen reageren verschillend op dit soort dingen. Om 'het Boktvolk' dan 'simpel en onnadenkend' te noemen gaat mij wat ver.

Iedereen mag er het zijne van denken, ik vind de mensen die dit alleen maar grappig vinden simpel en onnadenkend. Ik heb recht op mijn eigen mening. Ik vind het te ver gaan dat iedereen hier laconiek over doet, terwijl niemand weet wat voor kronkel het paard in haar hoofd van deze klap overhoudt. Het is alleen een grappig gezicht, volgens de meesten hier, nou, dat vind ik knap kortzichtig. Wat SusanW ook zegt, gebrek aan inzicht hoe een dier denkt, doet, voelt en begrijpt.

Ik kan ook grapjes maken op een begrafenis en als het een leuk grapje is, kan ik er op dat moment nog om lachen ook! Alleen het verschil is dat DAT dan grappig is, ik persoonlijk zie er de lol niet van in hoe een dier machteloos staat. Op een begrafenis zul je ook niet lachen om het feit dat er iemand overleden is.

Pluizebolpum: lachen kan een uitlaatklep zijn, dat is iets wat je soms spontaan doet, ook als je jezelf geen houding weet te geven. Ik heb gelachen toen ik een pistool op me gericht had tijdens een gewapende overval, puur van spanning en angst. Dát en de weloverwogen keus om hier uitgebreid te plaatsen hoe grappig je het vindt, vind ik 2 totaal verschillende dingen.

Maargoed, kennelijk dram ik mijn mening door *LOL* Kan wel weer zien wie zich door mijn posts aangesproken voelen. Haha!