Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
goeie schreef:diegene die ik bij het filmpje er ook bij zie staan vind ik ook medeplichtig , hij(?) had haar kunnen stoppen en heeft het niet gedaan!
Karin schreef:goeie schreef:diegene die ik bij het filmpje er ook bij zie staan vind ik ook medeplichtig , hij(?) had haar kunnen stoppen en heeft het niet gedaan!
Misschien was dat een stagiair of een stalhulp, die hebben over het algemeen niet zo heel veel te vertellen.
Joceline schreef:Oh, dat zal wel... arme paarden...Gaan die handelingen nu nog door?
Joceline schreef:Ik kan niet wachten tot de uitspraak, hopelijk wordt dat een mooie dagMaar tot dan..waar zit ze nu en gaan die handelingen nu nog door?
Ing__ schreef:dat denk ik wel, vrees dat ze nu gewoon nog verder mag gaan met dr "werk" ..
Aldewereld schreef:Ing__ schreef:dat denk ik wel, vrees dat ze nu gewoon nog verder mag gaan met dr "werk" ..
Maar ze zal wel oppassen dat ze niet nog een keer op de film komt te staan, dus ze zal zich nu wel inhouden.
Ik hoop dat ze haar verbieden ooit nog een paard aan te raken. Ik had persoonlijk nog nooit van haar gehoord (ook omdat haar naam zo afgeschermd wordt), dus ik hoop dat er mensen zijn die een website over deze amazone maken met foto's en video's dat zodra je op haar naam zoekt, je dit soort praktijken eruit krijgt. Mensen moeten erop attent gemaakt worden, zichzelf én hun paarden niet in te laten met deze gestoorde persoon.
Zul je zien dat ze straks, na een eventuele veroordeling weer naar een ander land verhuisd om een dressuurstal te beginnen en dan heb je alle ellende weer vanaf het begin.
Citaat:Dressuur paarden grof mishandeld door trainer
Een Duitse trainer heeft regelmatig paarden geslagen en mishandeld tijdens de training in Zuid-Jutland. Ze is aangeklaagd voor dierenmishandeling in duitsland waar ze een verbod heeft voor het trainen van paarden. De dieren bescherming heeft haar aangemeld bij de politie.
Een ontelbaar aantal wonden en merken van zweepslagen werden ontdekt op het hoofd, benen, lichaam en buik door veearts Ole Caspersen van de dieren bescherming, toen hij werd opgeroepen om bij een stal in Zuid-Jutland, vlakbij Kruså, te gaan kijken.
Ole Caspersen is gechokeerd over de behandeling die de paarden hebben gehad. "Ze zijn systematisch geslagen als onderdeel in de dagelijkse routine. De mishandeling is doelmatig en bewust uitgevoerd. Er is sprake over grove mishandeling als trainingsmethode."
Ole Caspersen heeft de schade aan de paarden gedokumenteerd maar, ook de mishandeling zelf is opgenomen op video. De video zaait in ieder geval geen twijfel. De paarden worden geslagen en geslagen en geslagen tot ver over de 100 keer. Dit wordt gedaan met enorme kracht en met het achterend van de zweep. Op de video is te zien dat de trainer de zweep omdraait voordat de training begint om op die manier met het handvat te kunnen slaan. In een enkel geval is te zien dat het paard tot bloedens aan toe is geslagen. Het handvat is zwaar en bezet met metaal waardoor het harder aankomt. Er is ook een getuige die de mishandelingen van dichtbij heeft gezien.
Niet alleen werden de paarden enorm geslagen, ze krijgen ook tuig om wat zo strak wordt gezet dat er grote merken op de benen en op het hoofd ontstaan. In de mondhoeken zijn wonden en merken te zien van een verkeerd gebruikt bit. Op het lichaam heeft het enen paard grote zwellingen na verkeerd gebruik van sporen. Ook in de binnenbak zijn de sporen van deze mishandeling duidelijk aanwezig. Meerdere planken zijn gebroken in de periode waar de Duitse trainer de enigste huurder was.
De dieren bescherming heeft de trainer bij de politie aangemeld en heeft de video's en foto's van de paarden afgegeven
"In deze zaak hopen we op een snel ingrijpen om de paarden te beschermen tegen verdere mishandelingen." Afsluit Ole Caspersen.