Mishandelende Duitse amazone in november voor de rechter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leonie1983

Re: Mishandelende Duitse amazone in november voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:18

jammer dat pistolen paultje niet meer leeft.. die had wel raad geweten met deze mevrouw...

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:21

inderdaad leonie1983 Ja

Ik hoop dat ze nooit meer in aanraking mag komen met dieren

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:30

In groningen woont een zekere Freddie L die er wel wat aan kan doen, zodat ze dit soort streken nooit meer kan uithalen

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:31

Hopelijk is de straf echt een straf en geen taakstrafje of boete of alleen verbod. Dat pakt dat mens niet genoeg. Ze moet met haar neus op de feiten worden gedrukt.

annes3004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:16

tis echt schandalig wat dit mens doet met haar paarden. ze zou zelf eens slaag moeten krijgen. weet ze hoe het voelt...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:19

goeie schreef:
diegene die ik bij het filmpje er ook bij zie staan vind ik ook medeplichtig , hij(?) had haar kunnen stoppen en heeft het niet gedaan!

Misschien was dat een stagiair of een stalhulp, die hebben over het algemeen niet zo heel veel te vertellen. Knipoog

Weltevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:28

http://66.102.9.104/translate_c?hl=nl&s ... Rba-5SNueQ
Ik was in de war met de dame waar het gezicht van was afgeschermd(dé Christine W***) en de blonde dame in kwestie. De link hierboven geeft meer info weer. Frappant dat ik nergens foto's kan zien van Christine W***, ben wel erg benieuwd.
Laatst bijgewerkt door Winged op 08-10-08 17:50, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Naam aangepast, alleen Christine W. noemen svp

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:02

Karin schreef:
goeie schreef:
diegene die ik bij het filmpje er ook bij zie staan vind ik ook medeplichtig , hij(?) had haar kunnen stoppen en heeft het niet gedaan!

Misschien was dat een stagiair of een stalhulp, die hebben over het algemeen niet zo heel veel te vertellen. Knipoog

Door daar te blijven staan of werken, werk je mee aan dit wanbeleid en ben je hier ook medeverantwoordelijk voor/schuldig aan.
Maar misschien wat deze pesoon wel de secret tipper...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:16

Die persoon hoort waarsch bij de mensen die die geheime opname maken. Juist door haar niet te stoppen hebben ze bewijsmateriaal. Hoe cru het ook is.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:19

Ik kan niet wachten tot de uitspraak, hopelijk wordt dat een mooie dag Knipoog Maar tot dan..waar zit ze nu en gaan die handelingen nu nog door?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:45

De paarden hebben een groot aantal zwellingen en wonden bloeden, en niet te vergeten de traumatische littekens, ervaringen propageren naar de paarden psyche.

Bloos! Verdrietig

Hoe kan dat monster zoiets doen?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:46

Joceline schreef:
Gaan die handelingen nu nog door?
Oh, dat zal wel... arme paarden... Huilen

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:47

Joceline schreef:
Ik kan niet wachten tot de uitspraak, hopelijk wordt dat een mooie dag Knipoog Maar tot dan..waar zit ze nu en gaan die handelingen nu nog door?

dat denk ik wel, vrees dat ze nu gewoon nog verder mag gaan met dr "werk" ..

Verdrietig

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:57

Ja volgens mij mag ze gewoon doorgaan met het houden van paarden en het 'rijden' tot aan de rechtzaak Boos!

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:58

Ing__ schreef:

Verdrietig

Maar ze zal wel oppassen dat ze niet nog een keer op de film komt te staan, dus ze zal zich nu wel inhouden.
Ik hoop dat ze haar verbieden ooit nog een paard aan te raken. Ik had persoonlijk nog nooit van haar gehoord (ook omdat haar naam zo afgeschermd wordt), dus ik hoop dat er mensen zijn die een website over deze amazone maken met foto's en video's dat zodra je op haar naam zoekt, je dit soort praktijken eruit krijgt. Mensen moeten erop attent gemaakt worden, zichzelf én hun paarden niet in te laten met deze gestoorde persoon.
Zul je zien dat ze straks, na een eventuele veroordeling weer naar een ander land verhuisd om een dressuurstal te beginnen en dan heb je alle ellende weer vanaf het begin.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:10

Ik heb de vorige filmpjes van deze mevrouw ook gezien, dat was helemaal verschrikkelijk Boos!
Hoe krijgt zo iemand het toch in het hoofd om zo met een paard om te gaan? En dat arme dier doet ook helemaal niks terug!
Dat hoef je bij die van mij echt niet te doen, dan heb je wel een flinke klap van een hoef te pakken!

Zou dit haar eigen paard zijn vraag ik me af? Het beestje zit onder de wonden en littekens en als het inderdaad hetzelfde paard is als de vorige keer dan is er bewijs genoeg dat het dier zwaar mishandeld is en zou toch in beslag genomen moeten worden.
Ik heb diep medelijden met dit arme dier. Huilen

Van mij mag die vrouw heel zwaar gestraft worden en nooit meer in de buurt van wat voor dier dan ook komen! Dit is echt te erg voor woorden.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:21

Aldewereld schreef:
Ing__ schreef:

Verdrietig

Maar ze zal wel oppassen dat ze niet nog een keer op de film komt te staan, dus ze zal zich nu wel inhouden.
Ik hoop dat ze haar verbieden ooit nog een paard aan te raken. Ik had persoonlijk nog nooit van haar gehoord (ook omdat haar naam zo afgeschermd wordt), dus ik hoop dat er mensen zijn die een website over deze amazone maken met foto's en video's dat zodra je op haar naam zoekt, je dit soort praktijken eruit krijgt. Mensen moeten erop attent gemaakt worden, zichzelf én hun paarden niet in te laten met deze gestoorde persoon.
Zul je zien dat ze straks, na een eventuele veroordeling weer naar een ander land verhuisd om een dressuurstal te beginnen en dan heb je alle ellende weer vanaf het begin.

Ja aan de ene kant denk ik ook dat ze zich zal inhouden maar aan de andere kant zit zo iemand wel flink in de knoop met zichzelf. Het lijkt me dan ook iets voor haar om haar woede/stress af te gaan reageren op het paard zo van; jij hebt me dit aangedaan stom beest! En dat ze hem dan alsnog het leven zuurt maakt maar dan op een manier dat niet veel mensen het door hebben ..

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:35

Ik denk dat dit 'mens' voorlopig maar eerst in therapie moet. Je moet namelijk wel erg ziek in je hoofd zijn wil je dit kunnen doen.

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:42

In de Duitse dressuurwereld moet deze mevrouw toch bekend zijn. Bekender dan in Nederland. Ze reed internationaal mee eind jaren '90.

Als iemand na haar eerste veroordeling wegens dierenmishandeling toch nog paarden van haar koopt of door haar laat trainen, dan plaats ik toch mijn vraagtekens bij de motieven van deze klanten.

OK, ze is na haar veroordeling in Denemarken gaan werken maar blijkbaar had ze daar toch ook weer klandizie wiens (toekomstige) paarden ze mocht aftuigen. Naam en faam waren bekend.

Ik vind het een vreemde zaak. Ook die geheimzinnigheid over haar naam zint me niet. Idd er zijn geen foto's van haar te vinden, misschien dat ze die al na haar eerste veroordeling heeft later verwijderen.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:04

Ik word hier echt verdrietig van. En ontzettend boos. Ik zou haar eigenhandig wel eens een lesje willen leren.

Ze zal inderdaad flink in de knoop met zichzelf zitten, flinke therapie zal op zijn plaats zijn. Ik hoop dat ze nooit meer aan geen enkel dier mag komen.

Edit: Ik zou zeggen: Boycotten dat kreng !!!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:12

ik hoop alleen 1 ding en dat is dat ze haar niet te mild straffen vanwege haar eigen problemen,ze zullen het er straks zo opgooien dat ze geestelijk niet helemaal goed is,kan daar natuurlijk geen ongelijk ingeven want ziek dat is 1 ding wat vast staat,maar omdat ze dit dus schijn baar al jaren doet,vind ik dat de rechter haar een zeer zwaare straf hier voor moet geven,ik hoop ook dat de rechter een paarden vriend is,maar dat zal helaas wel niet zo zijn,denk ook niet dat dat is toegestaan.
deze vrouw zou nooit meer in aanraking mogen komen met dieren,de rest van haar leven niet meer.

tjestolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:20

is dat paard inbeslag genomen?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:49

Een artikel van de website van de Deense Dieren Bescherming.
Het bevat niet veel nieuwe informatie maar wel iets volgens mij. Weet inmiddels ook in welke plaats het gebeurd is, is ongeveer een uurtje bij mij vandaan. Mijn handen jeuken.......

Citaat:
Dressuur paarden grof mishandeld door trainer

Een Duitse trainer heeft regelmatig paarden geslagen en mishandeld tijdens de training in Zuid-Jutland. Ze is aangeklaagd voor dierenmishandeling in duitsland waar ze een verbod heeft voor het trainen van paarden. De dieren bescherming heeft haar aangemeld bij de politie.

Een ontelbaar aantal wonden en merken van zweepslagen werden ontdekt op het hoofd, benen, lichaam en buik door veearts Ole Caspersen van de dieren bescherming, toen hij werd opgeroepen om bij een stal in Zuid-Jutland, vlakbij Kruså, te gaan kijken.
Ole Caspersen is gechokeerd over de behandeling die de paarden hebben gehad. "Ze zijn systematisch geslagen als onderdeel in de dagelijkse routine. De mishandeling is doelmatig en bewust uitgevoerd. Er is sprake over grove mishandeling als trainingsmethode."

Ole Caspersen heeft de schade aan de paarden gedokumenteerd maar, ook de mishandeling zelf is opgenomen op video. De video zaait in ieder geval geen twijfel. De paarden worden geslagen en geslagen en geslagen tot ver over de 100 keer. Dit wordt gedaan met enorme kracht en met het achterend van de zweep. Op de video is te zien dat de trainer de zweep omdraait voordat de training begint om op die manier met het handvat te kunnen slaan. In een enkel geval is te zien dat het paard tot bloedens aan toe is geslagen. Het handvat is zwaar en bezet met metaal waardoor het harder aankomt. Er is ook een getuige die de mishandelingen van dichtbij heeft gezien.

Niet alleen werden de paarden enorm geslagen, ze krijgen ook tuig om wat zo strak wordt gezet dat er grote merken op de benen en op het hoofd ontstaan. In de mondhoeken zijn wonden en merken te zien van een verkeerd gebruikt bit. Op het lichaam heeft het enen paard grote zwellingen na verkeerd gebruik van sporen. Ook in de binnenbak zijn de sporen van deze mishandeling duidelijk aanwezig. Meerdere planken zijn gebroken in de periode waar de Duitse trainer de enigste huurder was.

De dieren bescherming heeft de trainer bij de politie aangemeld en heeft de video's en foto's van de paarden afgegeven

"In deze zaak hopen we op een snel ingrijpen om de paarden te beschermen tegen verdere mishandelingen." Afsluit Ole Caspersen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:53

Bedankt voor het vertalen OK dan! Ik neem niet aan dat het in het Nederlands was oorspronkelijk.

Ik begrijp dat zij dus de enige huurster was van de binnenbak. Dan kan het natuurlijk wel even onopgemerkt blijven, op het stalpersoneel na.

je moet er toch niet aan denken dat zo´n paard elke dag weer zo´n behandeling moet ondergaan. Vraag me af of die paarden daar nog geestelijk gezond uit kunnen komen.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:55

Ah, de man op de video (die er ogenschijnlijk rustig naar staat te kijken) is dus waarschijnlijk een getuige! Dat is mooi.