RTL 4 Pro Deo over paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:03

4EverHobbes schreef:
PhiaBink schreef:

En dat is in de uitzending uit zijn verband gerukt denk ik. Want de foto van Rubis die Martijn aan de arts bij Bodegraven liet zien, is er een waarbij hij volgens de arts al veel te mager is. Op basis van deze foto zou hij als keurend arts zeggen dat er een veterinair risico is.
Maar die foto is dus niet van tijdens de keuring.
Het klopt gewoon niet.

Die foto's in Bodegraven waren Rubis op zn eind en niet bij de aankoop keuring.
Ik zei toch al dat het onvolledig is!

Dat is niet onvolledig, dat is misleidend!!

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:04

PhiaBink schreef:

Maar dat werd wel anders geformuleerd in de uitzending.
Zoals ik al eerder schreef is het toch niet raar dat mensen hun mening geven, want RTL heeft feiten gegeven die kant noch wal slaan. Als je met deze feiten naar buiten komt, dan moet het wel de waarheid zijn en onderbouwd zijn.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:06

Er wordt ook door Martijn en de dierenarts gezegd, dat als het paard er zo uit ziet bij verkoop, de dierenarts een negatief aankoopadvies zou moeten geven.
Dat klopt, alleen dat is het hem net, Rubis zag er niet zo uit, hij zag er kerngezond uit.
Zou bijna zeggen, beter kan niet.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:07

kamatz schreef:
PhiaBink schreef:

Maar dat werd wel anders geformuleerd in de uitzending.

Inderdaad. Hans de Groot zei letterlijk dat als hij zo'n paard ter keuring aangeboden zou krijgen, hij een negatief advies zou geven. Leuke manipulatie van RTL !

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:07

Precies, mensen baseren hun mening op wat ze gezien hebben, en niet op de 70% die ze niet kennen. Als die 70% daadwerkelijk zo van belang is om de meningen hier bij te stellen, waarom wordt het dan niet openbaar gemaakt?

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:08

_San87_ schreef:
Ik vind geen uitleg willen geven maar wel hoog van de toren blazen meer een teken dat er geen details bekend zijn maar dat het wel zo moet lijken.

Maar goed, juist my two cents.

Ik persoonlijk zou dus ook geen uitleg gaan geven in zo'n situatie :n . Je kan toch nie in je 1tje tegen heel bokt op :n Alles wordt in twijfel getrokken ookal zou je de waarheid plaatsen Y;( Maar ja, ik zou zoiets ook never nooit nie per tv / inet of uberhaupt naar buiten laten komen :n
Verschil van mens :D

Dus wat jij denkt kan ook :oo
Maar ja, dat is voor ons een vraag en voor haar een weet :)*

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:10

Alle details zijn bij de advocaat en niet hier op de keukentafel. Bloeduitslagen, dierenarts rapport, rekeningen van bloeduitslagen mails, aangetekende brieven, foto's, filmpjes enz. zijnbij de advocaat. Een dikke map vol.

Myfairytale

Re: RTL 4 Pro Deo over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:13

Maar Phia, ik heb je nu al een aantal malen gequote (in het nadeel van Jytte), maar je komt niet met een verklaring.
Er is dus absoluut vuil spel gespeeld en misleidend opgetreden in het programma.

Cajra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:14

Even kort door de bocht. Volgens mij kunnen we beter wachten op de uitslag. Als dat nog uitgezonden word.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:15

Cajra schreef:
Even kort door de bocht. Volgens mij kunnen we beter wachten op de uitslag. Als dat nog uitgezonden word.

Dat kunnen we inderdaad beter doen aangezien er geen antwoorden komen op de vragen. Die toch echt netjes en rustig gesteld worden, dus ik snap het ook niet zo dat er zo heftig wordt gereageerd... Vrees alleen dat de volgende uitzending over dit nog lang kan gaan duren.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:16

Cajra schreef:

_/-\o_

@Cynn-x: kan me die heftige reactie wel voorstellen :o
Phia weet hoe het precies zit, wil alles niet open en bloot hier neer leggen (wat ik ook snap en haar goed recht is) MAAR het gaat wel over haar BFF :D

En het is nu eenmaal menselijk dat als jij vindt, dat iemand die jij graag mag, in jouw ogen onterecht wordt aangevallen dat je die met hand en tand verdedigd :j

En nee, ik heb geen aandelen oid :+
Laatst bijgewerkt door Evelienepien op 13-12-12 16:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:17

Het gaat me een beetje te snel af en toe, excuus als dit al gevraagd is.

Maar ik las als ik het goed heb dat Rubis vlak na de uitslag van het bloedonderzoek ge-euthanaseerd is, klopt dat? En was hij dan naar aanleiding dáárvan ingeslapen, of naar aanleiding van de hoefbevangenheid?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:20

Myfairytale schreef:
Maar Phia, ik heb je nu al een aantal malen gequote (in het nadeel van Jytte), maar je komt niet met een verklaring.
Er is dus absoluut vuil spel gespeeld en misleidend opgetreden in het programma.

Die worden heel strategisch ontweken.
Op deze manier krijg je dus alleen maar meer speculaties.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:24

Inderdaad Cayenne.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:26

kamsel schreef:
fokfanaat schreef:
Phia, wanneer is er bloed getrokken en deze diagnose gesteld?

Op vorige blz zegt ze dat het dier snel na uitslag is geeuthanaseerd.

dus meer dan 6 mnd na aankoop.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:41

ppfff heb even meegelezen maar wat een verhaal zeg allemaal. Heb niet alle 71 bladen door geneust, dus sorry als ik t verkeerd begrijp. Maar begrijp ik t nu goed, dat Esmir degene van die t paardje was, dus onterecht iets probeerd te eisen ?

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:44

Als je de uitzending hebt gezien, kun je een conclusie voor jezelf trekken.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:45

Terecht of onterecht zal de rechter wel beslissen als het ooit zo ver komt. Waar hier vooral over gevallen wordt is de manier waarop Jytte/Esmir dit aangepakt heeft.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:50

ja ik heb de uitzending nog niet gezien :D Zal ik eens kijken ga ik nu doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:52

Mioux schreef:
ja ik heb de uitzending nog niet gezien :D Zal ik eens kijken ga ik nu doen

7

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:55

Moderatoropmerking:
Hoewel de discussie de laatste pagina's weer (redelijk) on-topic verloopt, wil ik jullie toch nogmaals op het hart drukken dat het niet de bedoeling is om te speculeren of het privéleven van iemand zo openbaar te bespreken. Dat iemand op Bokt zit, betekent daarom niet dat zijn of haar volledige persoonlijke leven hier moet worden besproken. Beperk jullie dus tot de discussie van de zaak en laat speculaties over persoonlijkheden of privéleven erbuiten.

Daarnaast wil ik jullie ook vragen om persoonlijke aanvallen en steken onderwater achterwege te laten. Dit is duidelijk een onderwerp waarover heftig gediscussiëerd kan worden, maar speel op de bal en niet op de man. Bedankt!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:04

Als ik dit nu kijk, snap ik alleen 1 ding niet (sorry als t al besproken is, maar 71 pagina;s door lezen ben ik morgen nog bezig)
Er word gezegd dat hij de ziekte van lyme had? En dat hij na een week na aankoop symptomen begon te vertonen. Maar als zij t paard heeft laten keuren en etc, dan hadden ze toen toch al moeten zien op eventuele fotos of dergelijke? of heb ik t mis ? En doen ze met keuringen geen bloedonderzoeken ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:05

Mioux schreef:
Als ik dit nu kijk, snap ik alleen 1 ding niet (sorry als t al besproken is, maar 71 pagina;s door lezen ben ik morgen nog bezig)
Er word gezegd dat hij de ziekte van lyme had? En dat hij na een week na aankoop symptomen begon te vertonen. Maar als zij t paard heeft laten keuren en etc, dan hadden ze toen toch al moeten zien op eventuele fotos of dergelijke? of heb ik t mis ? En doen ze met keuringen geen bloedonderzoeken ?

Hij is alleen klinisch gekeurd.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:05

PhiaBink schreef:
matasja schreef:
Dat ze toegeeft dat ze in principe gefraudeerd heeft met het contract, vind ik al raar dat ze doorgaan met deze zaak. Er was iets met onrechtmatig verkregen zaken toch... onder valse voorwenselen iemandshandtekening onder een brief krijgen. Dat is waarom hier zo gereageerd word, daarmee is ze haar geloofwaadigheid verloren, als dat nirt gebeurd was en ze netjes een contract had vanaf dag 1 was iedereen tegen de handelaar geweest, wedden.

Hallo, jij maakt het wel erg bont zeg!

De verkoper heeft een alinea door gestreepten het contract zelf ondertekend. Er is nix gefraudeerd!!! Valse voorwenselen?????

Hallo zeg word eens wakker, natuurlijk is het contract onder valse voorwenselen verkregen, of vind jij het normaal dat er niets maar dan ook NIETS is gezegd over wat voor verschijnselen dan ook, wat ze notabene zelf toegeeft op tv dat ze dit BEWUST VERZWEGEN heeft!! En als het contract binnen is gaat er diezelfde dag nog een brief uit dat ze hem wil ontbinden, want die heeft hij na drie dagen ontvangen, dus is diezelfde dag nog verstuurd... ik noem ik dus onder valse voorwenselen en ik noem dat dus ook fraude! Mijn mening, niks te bont.

Dat hij die alinea doorstreept is HAAR fout, je koopt verdorie een paard van 3000 euro en laat het netjes keuren vanwege je onderzoeksplicht, dan punt 1 vergeet je dat contract niet te tekenen, die man heeft het paard zelfs gebracht, punt 2 zegt ze in een mail dat ze het vergeten is, en punt 3 als je zoiets belangrijks vergeet rij je ernaartoe, hoe ver het dan ook is( en direct de dag erna en niet een paar maanden later), en ga je samen om de tafel zitten om alles helder op papier te krijgen, begrijpelijk voor beide partijen? Ja dan tekenen, nee? Samen een nieuwe opstellen, of een contract van de handelaar tekenen die hij vast standaard heeft liggen.

Er is toch niets tegen jou te zeggen omdat je te dichtbij staat, dus dit zal ook wel bot overkomen, maar hoop dat je mij ook snapt.

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:06

Phia, probeer je hier Kipp's kop te redden????
Ik vind het erg laf wat ik heb gezien op TV. Die 30% zullen idd wel het ergste zijn geweest. Ze zijn uit op kijkcijvers.....
Ze geeft idd zelf toe dat ze niets van de zieke pony heeft verteld,bang dat ze anders het koopcontract niet zou krijgen! En dat voor een medewerkster van de politie...... schamen moet ze zich!!!!!
Ik hoop dat v.d.Berg deze zaak wint. En als hij het niet wint denk ik dat Mw.Kipp heel wat vijanden erbij heeft!