Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:04

Kriel schreef:
Cayenne schreef:
Kriel, wanneer je gelezen hebt zou je weten dat de meeste gedupeerden wel hebben laten keuren, inclusief onafhankelijke dierenarts :)

Dat Roelie lang heeft gewacht kan ik me best voorstellen. Wie weet ging het in het begin wel goed, en daarnaast is ze een aantal keer bedreigd, dus ik kan me voorstellen dat ze er huiverig voor was :)

Kriel heeft gelezen......alleen geen 1557283 pagina's.
Een onafhankelijke dierenarts kan toch spat vaststellen lijkt me?

Op een ander forum wordt verteld dat er niet zelf gekeurd is, en dat ze geloven wat de verkoopster verteld heeft, nl dat het dier in Bel"gië gekeurd is dat ze daar geen rapporten afgeven, waarop een ander weet te vertellen dat het dier door de handelaar evenmin verkocht is...

Meest aparte vind ik dat dat men bewezen heeft dat het veulen gene palomino zou worden omdat de handelaar zeker weet dat het geen schimmel wordt :?
Ik heb het er dan niet over dat het dier wel of geen palomino wordt, maar over het 'bewijs' dat het geen palomino wordt.

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:05

aslo: indd! ik vind gewoon dat ze haar permanent moeten verwijderen voordat er over een jaar of 2 dat ze terug komt met wat anders en dan vervolgens weer wat gaat doen onder een andere naam ofzo! er zijn ook gewoon mensen die hier over heen lezen en daar dan intrappen en dat mag gewoon niet gebeuren! er is al zat gebeurd.

Tivoli

@ Alane, de eigenaar van Lucky zit hier op bokt,dus die geloof ik eerder dan wat 'een ander forum' schrijft.

SteffiiY

melissaxx94 schreef:
aslo: indd! ik vind gewoon dat ze haar permanent moeten verwijderen voordat er over een jaar of 2 dat ze terug komt met wat anders en dan vervolgens weer wat gaat doen onder een andere naam ofzo! er zijn ook gewoon mensen die hier over heen lezen en daar dan intrappen en dat mag gewoon niet gebeuren! er is al zat gebeurd.

ze heeft al schaduwaccounts, dan kan je blijven verwijderen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:06

Tivoli schreef:
Ze IS blij met Lucky, maar is is niet dom hoor.
Ze weet dat de pony spat heeft,ze merkt het met rijden,ze weet dat haar droom in duigen is,dus ik zie niet in hoe haar ouders haar nu uit de droom trekken :?

ze merkt het met rijden?
er ligt een zadel op lucky op tv.
dus ik neem aan dat ze hem rijd?
Wat voelt ze dan?

Ivonka

Tivoli schreef:
GOED LEZEN
DE D-Pony IS gekeurd....

SJEEEEEEE :roll:

Sorry hoor.

En waarom kwam de spat dan niet eruit? Of was het een soort van acute spat of...???? Of is hij niet rontgonologisch gekeurd?
Is dit dan ook niet een zaak voor die DA?

EDIT: zie het antwoord al :+

Gaat zo snel weer hier :')
Laatst bijgewerkt door Ivonka op 24-05-10 11:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Toveren

Tivoli schreef:
Anoniem schreef:
maar als Lucky gekeurd is,en er is toen geen spat geconstateerd...hoe kan je hier dan nu nog de verkoper aansprakelijk voor stellen?
Dat zij gelogen heeft over de springcapaciteiten is niet goed te praten(en sowieso spoort het mens niet!),maar ik vind het hele spat verhaal toch wel enigzins vreemd?

Dat er geen spat werd geconstateerd komt dus omdat er is gesjoemeld met de uitslagen,danwel de DA.

Tja, het spijt me wel... Maare een pony van 6000 euro laat je hopelijk keuren bij een dierenarts die je zelf uitkiest!! Ik kies zelf mn dierenarts uit en waar ik een pony of paard laat keuren.

En, kwam er in de aflevering naar voren dat bij het veulen rhino is geconstateerd? Dat heb ik dan nl niet meegekregen...

KiWiKo

newnails schreef:
[Even voor de duidelijkheid mijn dochter is een natuurtalentje wat een droom heeft.

Wij liepen daar namelijk op stal rond om paarden te verzorgen.
Dit was een buitenkansje deze pony zei ze, en dat die pony al op z reed was mooi meegenomen zei ze.
Natuurlijk moesten mijn dochter en de pony aan elkaar wennen en samen naar dat z niveau toe groeien, ik ben niet helemaal achterlijk!
Dus als je niet alle ins en outs weet wil je dan aub je oordelen voor je houden.
Aan de zijlijn is het makkelijk roepen!

mijn dochter ook, en ik denk bijna alle boktdochters zijn natuurtalentjes

wat ik niet snap, dat als jullie daar al op stal rondliepen om paarden te verzorgen........ hoe kan je dan in hemelsnaam niet weten dat dit dier niet Z startgerechtigd was?

Tivoli

SteffiiY schreef:
melissaxx94 schreef:

Lang leve de IP-ban ;)

(ookal zou ze dan onder andere IP's een account kunnen aanmaken,maar dat ter zijde)

aslo

Ach ze zijn al zo druk met verwijderen van berichtjes dat het verwijderen van schaduwaccounts ook nog wel kan;)

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:08

Tivoli schreef:
@ Alane, de eigenaar van Lucky zit hier op bokt,dus die geloof ik eerder dan wat 'een ander forum' schrijft.

Ik vind jou echt bijzonder vervelend reageren...
Sorry; maare als een beest klinisch en rontgen is gekeurd dan moet er spat uitkomen.... En dat er gesjoemeld wordt met uitslagen; Kies zelf je da uit!

Dressagegirl

SteffiiY schreef:
melissaxx94 schreef:

Maar dat is verboden! dan krijg je Bans!!

Nessah

roelie85 schreef:
Anoniem schreef:
maar als Lucky gekeurd is,en er is toen geen spat geconstateerd...hoe kan je hier dan nu nog de verkoper aansprakelijk voor stellen?
Dat zij gelogen heeft over de springcapaciteiten is niet goed te praten(en sowieso spoort het mens niet!),maar ik vind het hele spat verhaal toch wel enigzins vreemd?

Hij is alleen klinisch gekeurd en niet röntgologisch, het kan zijn dat de pony op die dag niks liet zien en niet kreupel was, ik heb de pony de ene keer kreupel zien lopen en de andere keer liep hij alleen een beetje stijf

Gewoon even lezen.. Roelie vertelt het hier zelf :) En nogmaals het was een eigen dierenarts.

Tivoli

Ivonka schreef:
Tivoli schreef:
GOED LEZEN
DE D-Pony IS gekeurd....

SJEEEEEEE :roll:

Sorry hoor.

En waarom kwam de spat dan niet eruit? Of was het een soort van acute spat of...???? Of is hij niet rongnologisch gekeurd?
Is dit dan ook niet een zaak voor die DA?

Dat staat in het eerste bericht op deze pagina.
En bovendien was er sprake van vervalste keurringsraporten (al dan niet in deze zaak)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:09

faye1995 schreef:
Tivoli schreef:

Sorry; maare als een beest klinisch en rontgen is gekeurd dan moet er spat uitkomen.... En dat er gesjoemeld wordt met uitslagen; Kies zelf je da uit!

Thanx :D

En lezen blijft moeilijk,want het antwoord staat hier al honderd keer,over de uitslagen,de spat en de keuringen :)*

Ivonka

Ja las het Tivoli :)

Anoniem

waarom kan er geen lijstje gemaakt worden van alles schuilnamen, dat is niet der echte naam, maar dan kunnen gedupeerde mensen toch makkelijker verderkomen

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:10

Alane schreef:
Meest aparte vind ik dat dat men bewezen heeft dat het veulen gene palomino zou worden omdat de handelaar zeker weet dat het geen schimmel wordt :?
Ik heb het er dan niet over dat het dier wel of geen palomino wordt, maar over het 'bewijs' dat het geen palomino wordt.

daarom ging ik ervan uit dat dit paard een lusitano was.
bij de veulens, die met kleur geboren worden, kan je zien als het een schimmel wordt, om de kringen rond de ogen een andere kleur worden
dat was bij dit veulen niet, dus kleur blijft ie houden. Of het palomino wordt, zou zomaar kunnen, maar zelfs de spanjaarden en portugesen hebben met kleur inschatten problemen :+
het zijn net toverballen
overigens vond ik dat ook een zwak bewijs.....

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:10

Cayenne schreef:
faye1995 schreef:
Ik zal er nu wel velen over me heen krijgen, maar imo is de aflevering niet zo sterk.

Kijk, iedereen heeft onderzoeksplicht... Het is normaal om een paard of pony te laten keuren als dan niet rontgenologisch. Natuurlijk heeft zij informatieplicht! Maar, als je het veulentje bekijkt; Zij weet niet zeker of het veulen rhino heeft, dat is nooit onderzocht door de dierenarts. Haar moeder is dragend, maar dit betekent niet dat het veulen rhino hoeft te hebben. Ze vertelt erbij dat het veulen longprobleempjes heeft, en in feite spreekt ze daar de waarheid. Wie o wie koopt er in hemelsnaam een veulen dat niet gezond is?????
Oke, wat betreft de kleur etc zit ze mis, maarja een goed paard koop je ook niet op kleur.

De dpony; voor 6000 euro zou ik zelfs een dpony laten keuren, rontgenologisch en klinisch. Dan moet de spat naar voren komen.. Ik vind dus eigenlijk dat zij zelf niet hebben voldaan aan de onderzoeksplicht.
Het is dus 2 kanten op;

Wel vind ik haar gewoonweg belachelijk doen tegen de paarden, en dit moet echt niet kunnen... Maare, eerlijk gezegd zijn de mensen die daar paarden kopen en hebben gekocht wel een beetje achterstallig wat onderzoeksplicht geweest.

Overigens vind ik dat de advocaat van die beste mevrouw redelijk adequaat reageert... Jammer dat Alberto eigenlijk vaak dingen in de mond legt, en suggereert die 'niet waar zijn'.
De advocaat heeft weinig moeite met het weerleggen van de antwoorden, hij had beter een andere vraagstelling aan kunnen nemen!

Maar het veulen is wel degelijk onderzocht door een DA en bleek rhino te hebben.
Een ander veulen eveneens geboren op dezelfde stal is door rhino overleden.

en de pony voor 6000 euro is ook gekeurd, dus er is aan de onderzoeksplicht voldaan.

De advocaat van de handelaar vond ik op z'n zachtst gezegd niet echt ingelezen overkomen.

Hij is geen paardenman, als ik haar was had ik ook een andere advocaat genomen die wel verstand van paarden heeft.
Maar dat neemt niet weg dat hij desondanks wel de vragen goed kon beantwoorden, en de vraagstelling van alberto was gewoonweg slecht mi.

Maare, waar is dat gezegd, dat er rhino is geconstateerd? In de aflevering?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:11

KiWiKo schreef:
mijn dochter ook, en ik denk bijna alle boktdochters zijn natuurtalentjes

wat ik niet snap, dat als jullie daar al op stal rondliepen om paarden te verzorgen........ hoe kan je dan in hemelsnaam niet weten dat dit dier niet Z startgerechtigd was?

Nou ik heb ooit eens meegemaakt dat ik op een springstal werkte en er een paard binnenkwam dat B-parcoursklaar was volgens zeggen. Ik kon zo opstappen en wegrijden, beestje was kuikenmak werd er gezegd(door mijn baas)

Tot ik opstapte....Niet eens zadelmak dus he :D

Soms denk je iemand gewoon te kunnen geloven op zn woord.

Helemaal iemand waar je een aantal keer per week over de vloer komt en helemaal als je diegene ook nog helpt op stal, dan zou ik er ook zomaar vanuit zijn gegaan dat ze mij een leuke pony gunden voor mijn kind.

Neemt niet weg dat 6000 euro een belachelijk bedrag is natuurlijk voor zo'n pony, maarja als je dat allemaal niet weet....?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 11:12

nombrado schreef:
Alane schreef:

daarom ging ik ervan uit dat dit paard een lusitano was.
bij de veulens, die met kleur geboren worden, kan je zien als het een schimmel wordt, om de kringen rond de ogen een andere kleur worden
dat was bij dit veulen niet, dus kleur blijft ie houden. Of het palomino wordt, zou zomaar kunnen, maar zelfs de spanjaarden en portugesen hebben met kleur inschatten problemen :+
het zijn net toverballen
overigens vond ik dat ook een zwak bewijs.....

Ook op bokt was ze er toen heilig van overtuigd dat het een palomino was.
Pas nadat verschillende bokkers haar vertelden dat dit niet kon, veranderde ze de info op haar site.
Ze gaf trouwens aan in de uitzending dat ze een kleurenfokkerij zijn met e-norm veel verstand van kleuren dus ehh :=

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:13

faye1995 schreef:
Tivoli schreef:

Thanx :D

En lezen blijft moeilijk,want het antwoord staat hier al honderd keer,over de uitslagen,de spat en de keuringen :)*

Grappig, ik typ nl rontgen en klinisch en het enige dat jij roept is dat de pony gekeurd is en dat ik eens moet lezen..
Maare alleen klinisch dus..
Tja, sorry maare voor 6000 euro kan je beter een pony laten keuren dit lijkt me nogal eenbedrag waar 600 euro voor foto's wel bijkunnen :)

Hannanas

huh... ik heb gisteren gekeken... en door simpel zoeken ben ik erachter wie de handelaarster is.
Dat had ik echt nooit verwacht...
Had dr van t voorjaar nog gevolgd... met die schijnbare tweelingdracht die uiteindelijk geen tweeling was.
8)7
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 24-05-10 11:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Dressagegirl

Alou schreef:
waarom kan er geen lijstje gemaakt worden van alles schuilnamen, dat is niet der echte naam, maar dan kunnen gedupeerde mensen toch makkelijker verderkomen

Precies.. Dus eigenlijk is het best van toepassing mensen die weten wat haar schaduw accouten zijn die, maken er dan een lijst van zo kunnen gedupeerden zien via welk topic via welke naam hun daar zijn gekomen :)! bij elke schaduw account zal ze dan ook wel een andere gewonen naam hebben ;)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:14

Ik zei toch ook niet dat de pony Röntg. gekeurd was?
Ik zei alleen dat het antwoord op je vraag er al stond.