Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dreamboy schreef:Annemiekev schreef:Vraag me 1 ding af....
Stel ik geef mijn pony ter goede trouw aan hun om een forerver home te vinden en geef aan hij heeft n slecht been en is afgekeurd om bereden te worden,
Ik zie dat ze hem na x aantal weken op internet zetten als rijpaard etc, wat zijn dan mijn rechten bv?!
Hun hebben mij dan voor gelogen lijkt me....
Ik zelf zal nooit in zee gaan met pzb...
Ik denk dat je daar weinig aan kan doen. Is in principe hetzelfde als je je paard als weidemaatje weg geeft of verkoopt en de nieuwe eigenaar verkoopt hem door als rijpaard. Ze zetten tegenwoordig niet voor niets bij de advertenties keuren op eigen kosten. Daarmee dekken ze zichzelf heel slim in.
Paardenfann4 schreef:Wat de oorzaak ook is, het is geen geschikt rijpaard voor beginners met zo'n aandoening. Ik snap ook niet waarom dat er zo neergezet is, als het paard straks kreupel is en niet meer bereden kan, zitten de adoptanten met een dure grasmaaier. Of hij gaat terug en weer hetzelfde traject in. Dit is erg rare handel zo.
Elisa2 schreef:Nouja, je zou inderdaad in real life moeten gaan kijken dan. Kijken hoe het dier klinisch is en wat het verhaal erbij is en de foto's aan een DA laten zien oid bij twijfel.
Ik hoop dan maar dat het klopt wat ze zeggen en het dier inderdaad nog recreatief gereden kan worden zonder pijn. Die vorige eigenaren snap ik ook niet..ik had zo,n dier gehouden of laten hemelen maar niet op zo,n manier 'de handel ' in gedaan.
Elisa2 schreef:Moderatoropmerking:Bericht verwijderd
Dreamboy schreef:Nou ja, ik denk dat de beslissing nemen om hem af te staan ook niet zonder emoties gaat. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om zo'n paard voor altijd bij zich te houden. En als je ambities ergens anders liggen maar het paard kan prima nog bereden worden, waarom dan in laten slapen? Niet elk paard wat op de foto's hko heeft, krijgt daar ook daadwerkelijk last van.
Babootje schreef:Dreamboy schreef:Nou ja, ik denk dat de beslissing nemen om hem af te staan ook niet zonder emoties gaat. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om zo'n paard voor altijd bij zich te houden. En als je ambities ergens anders liggen maar het paard kan prima nog bereden worden, waarom dan in laten slapen? Niet elk paard wat op de foto's hko heeft, krijgt daar ook daadwerkelijk last van.
Bij HKO wel hoor (De O staat voor ontsteking). Niet ieder paard met een slecht straalbeen krijgt HKO, maar bij dit paard staat dat het HKO heeft gehad. Hij is er dus eerder kreupel aan geweest. De kans dat hij het terugkrijgt is dus groter.
Daarbij verbaast het mij altijd zeer, dat mensen dan zeggen: O, dit paard is dan wel niet meer geschikt voor sport maar kan nog best recreatief bereden. Terwijl juist de recreatiepaarden het vaak zwaarder hebben dan de sportpaarden; zeker met beginnende ruiters op hun rug die nog weinig ervaring hebben met goed liggende zadels of een kreupelheid kunnen zien. Lopen vaak op onzekere oneffen bodems, zwaar terrein. Dat is echt funest voor paarden met dit soort problemen.
Dreamboy schreef:Zoals ik eerder schreef heb ik dit paard destijds aangeboden gekregen. Mij werd toen verteld dat ze vooral buitenritten mochtmaken, mits op speciaal beslag, omdat ze in de bak onregelmatig werd. Dus ze heeft er wel degelijk last van.