Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mizora schreef:Vaak zie je dit soort mensen ook alleen katten uit het asiel halen en ondersteunen ze dus niet de fokkerij, ook niet van htk- katten. We hebben nu eenmaal nog een overschot aan katten (in tegenstelling tot honden in het algemeen, we hebben alleen een overschot aan bepaalde rastypen, verder hebben we een tekort aan asielhonden).
Sclimpre schreef:Een veggie-kat klinkt raar, maar als het voer correct samengesteld is, waarom niet dan?
Ik vind een veggie-kat in ieder geval minder erg dan een nooit-naar-buiten-kat.
Maar door al dat nadenken over dierenwelzijn in het algemeen, gaat het wel off-topic.
Ninx schreef:Mizora schreef:Vaak zie je dit soort mensen ook alleen katten uit het asiel halen en ondersteunen ze dus niet de fokkerij, ook niet van htk- katten. We hebben nu eenmaal nog een overschot aan katten (in tegenstelling tot honden in het algemeen, we hebben alleen een overschot aan bepaalde rastypen, verder hebben we een tekort aan asielhonden).
Ik heb alleen 2e-hands beesten. Die beesten krijgen nog wel vlees. Soms wringt dat wel met mijn gevoel hoor.
Maar veel dieren kunnen beslist niet zonder, dat is voor mensen gelukkig niet het geval.
bruintje123 schreef:Omdat dat opdringen waar maar kan niet door iedereen gewaardeerd wordt.
Voor mij zelfs juist averechts werkt.
Ninx schreef:bruintje123 schreef:Omdat dat opdringen waar maar kan niet door iedereen gewaardeerd wordt.
Opdringen is iets anders dan een vraag stellen. De vraag waar hem nu echt het onderscheid in zit, en of beide groepen dieren niet dezelfde aandacht verdienen is een goede en eerlijke vraag toch?
bruintje123 schreef:Dat is dus wel drammen.
Elk onderwerp wat er niet over gaat je mening daarin spuien. Of dat nu hier over OVP is, milieu vliegen of wat ook.
Als mensen het over vliegvakanties hebben zitten ze niet te wachten op het dram gedrag van de vega.
Als mensen het over een lederen zadel hebben zitten ze niet te wachten op de offopic dram gedrag van de vega.
En dat geldt hier ook zo.
Heb het er lekker over in je eigen topic van vegans en vega's.
Ik ben iemand die de bio industrie in Nederland dus niet kwalijk vind. De meeste die tegen zijn kennen het alleen van gemanipuleerde filmpjes, niet van zelf gaan kijken.
Maar dat een ander daar anders over denkt mag van mij, daar ga ik niet op drammen bij elk onderwerp wat ik maar op in zou kunnen haken.
Wel ben ik iemand die vind dat dieren uithongeren verschrikkelijk vind, iets wat in de bio industrie niet gebeurt, daar willen ze een zo gezond mogelijk dier want dat levert uiteindelijk nog het meeste op.
Dus totaal niet nada noppes met elkaar te vergelijken.
En dan zou het fijn zijn je principes en mensen naar beneden halen niet hier gaat doen. Doe maar lekker met eensgezinde in je eigen topic.
Wij hebben ook het fatsoen daar niet te komen drammen.
Ninx schreef:Dat jij de bio-industrie goedkeurt zegt iets over: A: een gebrek aan kennis. B: een gebrek aan empathie.
Bijzonder is het sowieso
Citaat:Wanneer je uitsluitend praat met gelijkgestemden veranderen onwenselijke situaties en de publieke opninie niet.
safina schreef:Ik zou het niet zo erg vinden als mijn eten daar gaat lopen. Ik lust paarden, koeien, schapen en een hert gaat er ook wel in. Wat dat betreft ben ik een prima natuurlijke vijand.
Ninx schreef:bruintje123 schreef:Omdat dat opdringen waar maar kan niet door iedereen gewaardeerd wordt.
Opdringen is iets anders dan een vraag stellen. De vraag waar hem nu echt het onderscheid in zit, en of beide groepen dieren niet dezelfde aandacht verdienen is een goede en eerlijke vraag toch?
Ninx schreef:Dat jij de bio-industrie goedkeurt zegt iets over: A: een gebrek aan kennis. B: een gebrek aan empathie.
Bijzonder is het sowieso
bruintje123 schreef:Ninx schreef:Dat jij de bio-industrie goedkeurt zegt iets over: A: een gebrek aan kennis. B: een gebrek aan empathie.
Bijzonder is het sowieso
Zo gaat ie lekker!!
Hoe lomp ben jij!!
Nee jij mist duidelijk de kennis en de empathie, dat blijkt wel!!Citaat:Wanneer je uitsluitend praat met gelijkgestemden veranderen onwenselijke situaties en de publieke opninie niet.
Maar met drammen veranderd dat ook niet.
En daarnaast vele willen niet veranderen omdat het prima is zoals het is. Dat jij daar anders tegenaan kijkt kan, mag maar verdorie leg dat een ander niet telkens op
Amyyy schreef:Ninx schreef:Dat jij de bio-industrie goedkeurt zegt iets over: A: een gebrek aan kennis. B: een gebrek aan empathie.
Bijzonder is het sowieso
Zo Jesus, ga je lekker? Hoe kun je dat jou nou over iemand zeggen. Bah!
Ik vind je erg vervelend, imo is de discussie veehouderij - OVP gewoon niet te vergelijken. En als je dat wel wil doen, dan maak je maar lekker een eigen topic aan waar je kan zeuren en lekker je eigen mening en overtuiging door kan duwen.
Ik, als Vega, schaam me gewoon voor personen als jou. Het is niet alles of niks, en jou mening is niet de enige, juiste, allerbeste mening. In Nederland heb ik ook weinig problemen met de veeindustrie. Tuurlijk, het liefst zou ik willen dat alle dieren gewoon verdwijnen, en ik ben het niet eens met de kraam- en insiminatiestallen voor varkens, maar in Nederland, hebben die dieren het nog niet zo slecht, en wordt er gewoon voor gezorgd.
Ninx schreef:SBB vindt het ook prima zoals het gaat. Moet je dat dan ook laten rusten?
Vlees eten op een iets verantwoorder manier is 1 ding. Maar de bio-industrie valt niet te verdedigen.
Zo boos worden is jammer, lijkt me niet nodig
bruintje123 schreef:Ninx schreef:SBB vindt het ook prima zoals het gaat. Moet je dat dan ook laten rusten?
Vlees eten op een iets verantwoorder manier is 1 ding. Maar de bio-industrie valt niet te verdedigen.
Zo boos worden is jammer, lijkt me niet nodig
Zoals zo vaak gezegd, dit topic gaat niet over de bio industrie, open je eigen topic en vervuil deze niet continue.
Kun je in een andere topic zoveel erover zeggen als je wilt. Dit topic gaat over de OVP.
Je gedrag tot bekeren komt de mensen de strot uit. Er is een topic over Jehova's, nou zo'n drammer heb ik nog nooit aan de deur gehad kan ik je zeggen.
Ik ga vanaf nu ook elke bericht van je temmen wat je over de bio industrie hebt.
En dat voor iemand die nooit temt. Goed gedaan!