Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 02:22

Albert schreef:
Vergeet niet dat het idee een veiling te "winnen" mensen vaak ook hoger laat bieden dan slim is.
Heb die redenatie nooit begrepen, je wint niets maar koopt iets...
En over deze spullen kun je ook nog eens interessant doen, "ja, dat komt van die veiling met die zielige paarden wat op tv is geweest."

Eens. _/-\o_

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 02:36

Bloempjeh_ schreef:
Ik schrok me net rot! Had eventueel wel interesse in de Fiat. Als ik nu kijk, kan je voor dat bedrag (incl. veilingkosten + BTW) hem splinternieuw kopen. Ik kan het ergens nog een béétje begrijpen dat mensen een paard willen redden, maar voor een paardenwagen lijkt me dat wel net iets anders :P

Voor een bedrijf is het wellicht wel intressant gezien die geen btw betalen.

_manuela_

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 02:53

Bedrijven betalen ook geen btw over een splinternieuwe Fiat en dan heb je nog garantie erbij ook dus wie dat ding ook koopt is niet erg slim.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 02:55

KimD schreef:
Waarom zou Sammy verplicht zijn te reageren? Waarschijnlijk is ze overspoeld met berichten in haar PB box aangezien het topic 68(!) pagina's telt. Vind ik een beetje krom. :n Wellicht is jou PB even er bij in geschoten.

Nou als je zelf aanbied om mensen van informatie te voorzien, moet je dat ook wel doen en niet alleen interessant gaan lopen doen.
En trouwens had ik jouw wat gevraagd.?

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 04:12

Elco schreef:
KimD schreef:
Waarom zou Sammy verplicht zijn te reageren? Waarschijnlijk is ze overspoeld met berichten in haar PB box aangezien het topic 68(!) pagina's telt. Vind ik een beetje krom. :n Wellicht is jou PB even er bij in geschoten.

Nou als je zelf aanbied om mensen van informatie te voorzien, moet je dat ook wel doen en niet alleen interessant gaan lopen doen.

Ten eerste, nee je hebt ook mij niets gevraagd. Maar KimD heeft een goed punt, ik dacht hetzelfde en vond het niet nodig om aan te kaarten dat Sammy waarschijnlijk een behoorlijk volle inbox heeft omdat KimD dit al zei.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 06:24

Hopke89 schreef:
Jemig, die prijzen vliegen echt de pan uit en het zal aan het einde nog wel gekker gaan.

Ongelooflijk...nou ja dan gaan ze iig niet naar de slacht.

Paarden ver boven de prijs willen verkopen?
Nou dan weet je nu hoe dat snel en goed kan!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 08:32

[/quote]

Niet zo vreemd bij een bedrag van €5000, zeker als ze weet dat hij alleen als grasmaaier/weidemaatje gehouden kan worden, het is een hoop geld..[/quote]
je haalt me de woorden uit de mond hihi.precies en makelijk gepraat van buitenaf

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 08:34

Elco schreef:
KimD schreef:

er zijn ook mensen die buiten bokt ook een leven hebben.zoals twee kinderen en optijd na bed gaan.dus even normaal graag

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 08:41

ik heb je een pb gestuurd maar als ik zo'n reactie hier krijg ga ik eens even geen commentaar geven.zou zeggen google erop los en ga lekker bieden ;) als je even 50 pbs krijgt zou het even kunnen dat je ze niet allemaal kunt beantwoorden ;)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:06

5200 nu al voor wico

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:45

Jeetje ik ben benieuwd waarop de prijzen eindigen morgen..

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:48

pff wat een bedragen. hopelijk heeft degene die dit bedrag uiteindelijk ophoest ook voldoende tijd geduld en feeling voor de paarden

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:53

dravergekkie schreef:
Jeetje ik ben benieuwd waarop de prijzen eindigen morgen..

Juist.

Dan te bedenken dat het echte bieden eigenlijk nog niet eens begonnen is.
Wacht morgen maar af...

SandraBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:56

Whaahaha en ik maar denken dat er op die brakkies niet geboden ging worden en ik ze op ging vangen. Hihi lekker naïef van mezelf. Maar ben toch blij hoor! En nu dinsdag nog.... _O-

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:06

idealisme is DUUR!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:07

Ceriadwen schreef:
idealisme is DUUR!

*\%/* :D

Penny acties nog veel duurder :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:25

Elco schreef:

Wat ben jij een schatje... Misschien heeft ze het over het hoofd gezien, of vergeten ( das menselijk, wist je dat?) maar wat het geval ook is, als ik Sammy was en deze dingen las, kon je nu absoluut fluiten naar antwoord.

Edit; en dat doet ze ook gelukkig! +:)+

Marein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:33

Ik heb de laatste 20 pagina's niet gelezen, ik hou dit hier niet meer bij in m'n beperkte online-tijd :P . Gewoon ter info dat we niet op Guus geboden hebben (of op Frits), en dat nu ook niet meer van plan zijn. Hij zal weggaan voor meer dan 1000 euro (kosten incl.) terwijl er nog heel wat medische zorgen nodig zijn.

Moest er geen interesse zijn voor hem (hen), hadden we zeker geboden!

Nu gaan we op 't gemak uitkijken naar een eigen paard (voor mij om recreatief te rijden en m'n man om te mennen - dus een koudbloedje) en een pony voor m'n beginnende wedstrijd-rijdende dochter ;) .

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:34

Ben benieuwd hoe druk BVA en oude eigenaren morgen zijn om te kijken aan wie de paarden gegund worden.. en of ze na gunning nog opzoek moeten naar een volgende gegunde.. Zie het al zo gebeuren dat er meerdere penny's mee bieden om de prijs te verhogen zodat het paard niet naar de slacht hoeft in hun ogen. En straks het paard moeten kopen maar geen geld hebben..

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:38

janouk schreef:
Ceriadwen schreef:
idealisme is DUUR!

:') _O- _O- _O-

Weet je wat mij nou eens ontzettend leuk lijkt... over een jaar een docu maken: Zielige paardjes, the year after...

Eens kijken wie van deze paarden er nou écht de medische verzorging gekregen heeft die zij verdienen en nodig hebben, hoe ze gestald staan, welke er nog op het adres staan waar ze naar verkocht zijn en welke de handel weer zijn ingegaan....

Heel vaak gaan dierenliefde en een robuust vermogen om het juiste te doen én te betalen niet zo samen.....

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:39

randalinpony schreef:
janouk schreef:

:') _O- _O- _O-

Weet je wat mij nou eens ontzettend leuk lijkt... over een jaar een docu maken: Zielige paardjes, the year after...

Eens kijken wie van deze paarden er nou écht de medische verzorging gekregen heeft die zij verdienen en nodig hebben, hoe ze gestald staan, welke er nog op het adres staan waar ze naar verkocht zijn en welke de handel weer zijn ingegaan....

Heel vaak gaan dierenliefde en een robuust vermogen om het juiste te doen én te betalen niet zo samen.....

En hoeveel er nog in leven zijn 8-)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:39

Bloempjeh_ schreef:
Ik schrok me net rot! Had eventueel wel interesse in de Fiat. Als ik nu kijk, kan je voor dat bedrag (incl. veilingkosten + BTW) hem splinternieuw kopen. Ik kan het ergens nog een béétje begrijpen dat mensen een paard willen redden, maar voor een paardenwagen lijkt me dat wel net iets anders :P

Ik had ook een paar mensen op Facebook die het bericht gedeeld hadden (over slacht, paarden en ander drama). Een ervan had denk ik half gelezen en had zoiets van 'ik hoef geen paard, maar ik kan wel op een deken bieden om die paarden te helpen'.

Misschien zijn er wel meer van dat soort lichten die het principe van een dergelijke veiling niet helemaal snappen, maar denken dat alle extra inkomsten ten goede komen aan die paarden. En dus gaan ze extra hoog bieden.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:43

beert schreef:
Bloempjeh_ schreef:

Ik had ook een paar mensen op Facebook die het bericht gedeeld hadden (over slacht, paarden en ander drama). Een ervan had denk ik half gelezen en had zoiets van 'ik hoef geen paard, maar ik kan wel op een deken bieden om die paarden te helpen'.

Misschien zijn er wel meer van dat soort lichten die het principe van een dergelijke veiling niet helemaal snappen, maar denken dat alle extra inkomsten ten goede komen aan die paarden. En dus gaan ze extra hoog bieden.

Al het geld dat opgehaald wordt gaat rechtstreeks na aftrek kosten naar de schuldeisers. Eigenlijk help je de fraudeur dus, want die hoeft straks minder schuld af te lossen.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:46

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:46

Wat een ophef... Als iemand nou 10.000 euro neer wil leggen voor een paard wat misschien 1000 euro waard is laat die mensen dan gewoon. Het gaat om de goede daad, waar je zelf een goed gevoel bij hebt. Iemand anders ziet een zielige reclame op de TV van een sneu afrikaans kindje en stort daar 100 euro op de rekening terwijl dat geld naar wapens oid gaat. Ik zou ook liever 5000 euro neerleggen om een zielig dier te redden ipv een zielig kind. Ieder zijn meug. Als ik nu een paard of hond aan de boom gebonden zie of in nood dan redt ik het ook en wat het dan kost maakt me niet uit. Maar kom bij mij ook niet aan om geld te bedelen voor die ondervoede kinderen enz. want daar begrijp ik niet dat niet meer mensen zeggen.... zo is de natuur, dat regelt zichzelf en de sterkste overleefd..

Het gaat gewoon om het idee iets goeds te doen en wie, waar en wat dan uitgeeft of doet dat doet niet terzake. Als iemand het ervoor overheeft wie zijn wij dan om er zo over te zeiken dat iets teveel geld is.