RTL 4 Pro Deo over paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:39

xanax schreef:
Matasja,

Volgens yitte haar woorden had ze dan de verkoper niet moet voorliegen over rubis zijn toestand etc, ze had DAN WEL gewoon gezegd van hij mankeert dit en dat.

Zou iedereen dan tegen de handelaar geweest zijn ? Lijkt me sterk dat deze zaak dan ooit zover gekomen zou zijn ...

mvg

Ik snap helemaal niks van bovenstaande...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:39

PhiaBink schreef:
Is gemeld!
30%.... is uitgezonden, weet je nog!

maar pas 3 maanden na aankoop toch,pas nadat hij het koop contract had terug gestuurd,tot die tijd heeft ze nl mooi weer gespeelt,zoals ze zelf zei op tv "om te voorkomen dat hij het koopcontract anders niet zou ondertekenen"

dat betekend al 3 maanden dus een ziek paard hebben...dat niet melden maar wel aan sleutelen..

na 3 maanden melden dat je een ziek paard hebt,ipv het gezonde paard waar je zo blij mee was,en dan nog eens maanden later aankomen met 3 ziektes die overal opgelopen kunnen zijn,plus wat alleen met hele dure en speciale onderzoeken vastgesteld kon worden,vraag ik me af waarom een verkoper daarvan geweten moet hebben ( daar het gezien wordt als een verborgen gebrek)?

had het mij overkomen, zou ik echt het heel erg vinden,maar me donders goed beseffen dat ik met een levend wezen te maken heb welke ziek kan worden,en me bewust zijn dat sommige ziektes gewoon ook voor een verkoper niet te zien zijn,en dus mijn verlies lijden..

het is dan niet anders...

maar wens jullie succes met je recht halen,ik hoop wel dat het recht aan de verkoper zijn kant is,daar naar wat ik nu gezien heb,deze meneer het echt niet geweten kon hebben en dus niet bewust een ziek paardje verkocht heeft,sterker nog een door een veearts goed gekeurd paard heeft verkocht,en zijn erf af heeft laten gaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:40

Waarom moesten uberhaupt die camera's erbij? Nav de programma opzet heb ik niet het idee dat het ook maar iets geholpen heeft, integendeel.
Kunnen beide partijen dan niet gewoon als volwassen mensen om de tafel gaan en het op die manier bepraten? De verkoper leek mij heel zo onredelijk niet, maar de manier waarop hij werd benaderd was alles behalve netjes.

en na drie dagen na het koopcontract opeens de koop willen laten ontbinden. Kom op zeg, dat is niet goed te praten op deze manier.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 13-12-12 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:41

In principe moet een gekocht product, dus ook een dier, voldoen aan wat u er redelijkerwijs van kunt verwachten. Dat is een vaag criterium! Mankeert het dier iets, dan zult u als koper moeten bewijzen dat dit gebrek al aanwezig was voordat u het dier kocht. Bij een consumentenkoop zijn er zoals gezegd echter speciale regels. Als het gebrek binnen zes maanden optreedt en de verkoper handelt als beroep of bedrijf, dan ligt de bewijslast in de basis bij de verkoper. Deze zal moeten bewijzen dat het niet aan hem heeft gelegen.

Staat vast dat het gebrek al ten tijde van de verkoop aanwezig is geweest, dan moet de verkoper het dier “herstellen” of vervangen, of de koop ontbinden (geld terug, dier terug). Het probleem is natuurlijk dat de meeste eigenaren hun dier niet willen inruilen voor een ander dier, en ook niet zomaar willen teruggeven aan de verkoper. Dit betekent dat, als het probleem in aanleg al voor de koop aanwezig was, de verkoper misschien wel herstelkosten moet betalen, maar tot een maximum van het aankoopbedrag van het dier. En dat is voor veel dierenartsrekeningen niet toereikend. (bron: licg)

Dus oftewel: ze kan sowieso al niet 5000 euro eisen!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:41

PhiaBink schreef:
Verhuizing naar een andere stal kan een paard gaan hoesten. Ander hooi, andere omgeving. Dat is 2 weken helemaal weg. Niet echt iets om meteen te melden

Ok, dat kan je zo zien :j
Ik zelf zie dat anders maar dat is ieder zijn ding :j

PhiaBink schreef:
Hoest hij na 2 weken nog en na 3 kuren medicatie nog, dan is er wat mis.

Waarom dan niet 2 weken en 1 dag later met hem in contact getreden om dit te melden?
Want ja, na 3 kuren medicaties is er wat mis :j Maar waarom hem dan niet meteen ingelicht / paard terug gebracht?

Of zijn dit vragen, die je niet kan beantwoorden ivm geheimhouding oid?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:46

PhiaBink schreef:
matasja schreef:
Dat ze toegeeft dat ze in principe gefraudeerd heeft met het contract, vind ik al raar dat ze doorgaan met deze zaak. Er was iets met onrechtmatig verkregen zaken toch... onder valse voorwenselen iemandshandtekening onder een brief krijgen. Dat is waarom hier zo gereageerd word, daarmee is ze haar geloofwaadigheid verloren, als dat nirt gebeurd was en ze netjes een contract had vanaf dag 1 was iedereen tegen de handelaar geweest, wedden.

Hallo, jij maakt het wel erg bont zeg!

De verkoper heeft een alinea door gestreepten het contract zelf ondertekend. Er is nix gefraudeerd!!! Valse voorwenselen?????

Valse voorwendselen ja!
Terwijl je weet dat een dier ziek is nog gauw proberen een contract te ontfutselen zodat je hem terug zou kunnen doen. Maar ondertussen maar mooi weer spelen!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:48

Citaat:
maar pas 3 maanden na aankoop toch,pas nadat hij het koop contract had terug gestuurd,tot die tijd heeft ze nl mooi weer gespeelt,zoals ze zelf zei op tv "om te voorkomen dat hij het koopcontract anders niet zou ondertekenen"

Inderdaad. Dat is toch op z'n minst aan te merken als 'valse voorwendselen'..
En dat voor een politieagente?
Daar moet haar leidinggevende geen lucht van krijgen.. dan kunnen die '40 minutes of fame' haar nog wel eens duur komen te staan..

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:48

Myfairytale schreef:
PhiaBink schreef:
Gebaseerd op dat er niet volledig is uitgezonden wat er is gebeurt. Dus de info die jullie hebben gezien, is onvolledig. Er spelen nog meer dingen die niet zijn uitgezonden!! Is het nog niet duidelijk genoeg? Zo komen allerlei verhalen en speculaties de wereld in.

Doordat het onvolledig is, wordt Jytte door het slijk gehaald en als leugenaar en weet ik veel wat bestempelt. Was de info wel volledig geweest, dan was het een andere topic geworden.

Er worden vraagtekens gezet bij de oprechtheid en eerlijkheid van Jytte.
Nu, bijna 2 jaar? later nog om geld vragen?! 8)7. Heeft niets meer met Rubis te maken.
Bovendien hebben we dat rare gedeelte met contract nog wat ze pas 3 maanden later!!! liet tekenen, waarvan ze ZELF zegt dat ze niets tegen vd Berg gezegd had over Rubis, anders zou hij het contract niet teken
Dan ben je mijn inziens vuil bezig.

JUIST!!!!!!!!!!
Laatst bijgewerkt door bir op 13-12-12 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:49

Evelienepien schreef:
PhiaBink schreef:
Verhuizing naar een andere stal kan een paard gaan hoesten. Ander hooi, andere omgeving. Dat is 2 weken helemaal weg. Niet echt iets om meteen te melden

Ok, dat kan je zo zien :j
Ik zelf zie dat anders maar dat is ieder zijn ding :j

PhiaBink schreef:
Hoest hij na 2 weken nog en na 3 kuren medicatie nog, dan is er wat mis.

Waarom dan niet 2 weken en 1 dag later met hem in contact getreden om dit te melden?
Want ja, na 3 kuren medicaties is er wat mis :j Maar waarom hem dan niet meteen ingelicht / paard terug gebracht?

Of zijn dit vragen, die je niet kan beantwoorden ivm geheimhouding oid?

Ik heb geen geheimhouding! Ik weet van A tot Z wat er gebeurt is. De uitzending is onvolledig. Ik ga niet meer neerzetten dan dat er zien is geweest.

Als er diverse symptomen zijn, pluis dan maar uit wat je moet behandelen.
Er zijn dingen niet uitgezonden waar al je vragen beantwoord waren geweest als die wel uitgezonden waren.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:51

PhiaBink schreef:
Ik heb geen geheimhouding! Ik weet van A tot Z wat er gebeurt is. De uitzending is onvolledig. Ik ga niet meer neerzetten dan dat er zien is geweest.

Er zijn dingen niet uitgezonden waar al je vragen beantwoord waren geweest als die wel uitgezonden waren.

Nou, wat let je dan om opening van zaken te geven? Daarmee kun je op z'n minst voorkomen dat Jytte-lief zo 'door het slijk gehaald wordt'.. je maakt het zelf alleen maar erger.
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 13-12-12 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:52

PhiaBink schreef:
Later viel hij af!

En dat is in de uitzending uit zijn verband gerukt denk ik. Want de foto van Rubis die Martijn aan de arts bij Bodegraven liet zien, is er een waarbij hij volgens de arts al veel te mager is. Op basis van deze foto zou hij als keurend arts zeggen dat er een veterinair risico is.
Maar die foto is dus niet van tijdens de keuring.
Het klopt gewoon niet.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:53

_Aurora_ schreef:
In principe moet een gekocht product, dus ook een dier, voldoen aan wat u er redelijkerwijs van kunt verwachten. Dat is een vaag criterium! Mankeert het dier iets, dan zult u als koper moeten bewijzen dat dit gebrek al aanwezig was voordat u het dier kocht. Bij een consumentenkoop zijn er zoals gezegd echter speciale regels. Als het gebrek binnen zes maanden optreedt en de verkoper handelt als beroep of bedrijf, dan ligt de bewijslast in de basis bij de verkoper. Deze zal moeten bewijzen dat het niet aan hem heeft gelegen.

Staat vast dat het gebrek al ten tijde van de verkoop aanwezig is geweest, dan moet de verkoper het dier “herstellen” of vervangen, of de koop ontbinden (geld terug, dier terug). Het probleem is natuurlijk dat de meeste eigenaren hun dier niet willen inruilen voor een ander dier, en ook niet zomaar willen teruggeven aan de verkoper. Dit betekent dat, als het probleem in aanleg al voor de koop aanwezig was, de verkoper misschien wel herstelkosten moet betalen, maar tot een maximum van het aankoopbedrag van het dier. En dat is voor veel dierenartsrekeningen niet toereikend. (bron: licg)

Dat heeft de advocaat bepaald, niet Jytte.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:53

Citaat:
Jitte Kip kocht een paard En kreeg hem niet bedaard En dat is gebleken Het kwam door die teken Echt wat een bak Een kat in de zak

Ik moest best heel hard lachen om deze reactie op Twitter _O- :').

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:54

PhiaBink schreef:
_Aurora_ schreef:

Dat heeft de advocaat bepaald, niet Jytte.

Dat geeft dus maar weer aan hoe die advocaten bezig zijn ;)

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:55

PhiaBink

Ik zag in je profiel dat jij mv.Kipp kent.
En ik ken v.d.Berg en weet dat het een eerlijke man is!!!!!

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:56

Jannepauli schreef:
Ja Kamatz dat is allemaal bekend. Maar als het programma maanden geleden opgenomen is, dan had er al een zittingsdatum ( ik bedoel niet een uitspraak!) kunnen zijn. Zeker als er geen uitstel gevraagd is want dat is in het verhaal maar een aanname. De klaagster is overtuigd van haar gelijk dus waarom zou zij willen uitstellen.
Bovendien: "De regels over de inhoud en betekening van de dagvaarding zijn opgenomen in art. 111 tot en met art. 124 Rv. Hierin staat bijvoorbeeld dat de dagvaarding de gegevens van beide partijen moet bevatten. Ook moet een rechter worden aangewezen in de dagvaarding en daarnaast wordt de datum (roldatum) van de rechtszaak vermeld.

Waarom zou eiseres geen uitstel willen aanvragen?
Als de tegenpartij met een aantal hele goede punten komt en dat de vrijdag voor de maandag dat het op de rol komt, dan neem ik aan dat eiseres hiertegen een verweer zal en wil schrijven en dat lukt je niet in een weekend.
Ik heb toevallig op dit moment ook te maken met een rechtszaak en de eiseres in mijn verhaal is ook voor 200% zeker van haar gelijk. Ze is in april dit jaar een zaak gestart en had volgens haar zeggen ook de bewijzen. Ondertussen zitten we nu in december en hebben zij nu al tig keer achter elkaar uitstel gevraagd. Ik heb al vier datums gehad, maar er is nog steeds geen zitting geweest.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:56

Ik heb het hele topic van A tot Z gelezen, maar ik word persoonlijk een beetje gek van het geschreeuw hier, 'er is maar 30% uitgezonden!!!'... Tja, als je dan vervolgens zelf geen aanvulling geeft, alle belangrijke (SERIEUZE en nette) vragen negeert.. ja, tuurlijk gaan mensen dan gewoon door met speculeren. Vind je het heel gek? Als je echt niet van plan bent om meer informatie vrij te geven, accepteer dan maar dat mensen gewoon in discussie met elkaar gaan en knijp je ogen dicht. Meng je er dan verder niet mee en steun je vriendin. Hier op het forum de hele tijd lopen roepen bereik je ook niets mee..

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:57

Buiten dat heeft, als ie dit meeleest, en dat denk ik wel, aangezien hij ook kopieën had van eerdere topics, meneer v/d Berg, al een aantal bruikbare tips die hij door zijn advocaat kan laten uitzoeken.

Namelijk, dat Rubis in juli nog als dekhengst aangeboden werd, dus kennelijk was hij toen nog niet zo ernstig ziek, op dat moment voor zover ik begrepen heb, 5 maand in bezit van de koper.
En dat hij 7 of 9 maand na aankoop is ingeslapen.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:58

4EverHobbes schreef:
PhiaBink schreef:
Later viel hij af!

En dat is in de uitzending uit zijn verband gerukt denk ik. Want de foto van Rubis die Martijn aan de arts bij Bodegraven liet zien, is er een waarbij hij volgens de arts al veel te mager is. Op basis van deze foto zou hij als keurend arts zeggen dat er een veterinair risico is.
Maar die foto is dus niet van tijdens de keuring.
Het klopt gewoon niet.

Die foto's in Bodegraven waren Rubis op zn eind en niet bij de aankoop keuring.
Ik zei toch al dat het onvolledig is!

shzny

op 21-2-11 heeft ze Rubis gekocht. Heb net even gespit en zie dat ze tot de maand augustus regelmatig op het forum is geweest met leuke reacties en berichten. Geen 3 maanden dus.. In oktober is Rubis overleden. Je kunt wel zeggen dat je met voorbedachte rade leuke berichten neerzet en expres niet over ziektes enzo. maar in de meeste (normale) gevallen wanneer je een eigen paard hebt ben je bezorgd en als je actief op een forum reageerd en plaatst zou je informatie inwinnen over bepaalde ziekte/gedrag/rijproblemen..

De totale ziekte en/of ziektes duurde blijkbaar vanaf een maand na aakoop dus maart tot en met oktober. Eerst hoesten , dikke knie en daarna mager. Vervolgens wel actief op het forum maar daar niet over plaatsen.

Ik vind het verhaal vaag en ik denk zelf dat het allemaal wel gebeurd is maar niet al 3 weken na aankoop. (bij het bijt incident zet ik ook mijn vraagteken aangezien het topic verwijderd is en in de uitzending eerst op stal is gebeurd en daarna in een weiland naast een andere hengst, hoeveel ongelukken zijn er al niet gebeurd in de wei tussen alle andere paarden. Kun je nagaan tussen hengsten, lijkt mij een ongeluk of ongehoorzaamheid. En als je echt 10 meter aan je arm gesleurd wordt dan laat de huis wel los neem ik aan door je gewicht)

Het komt met alle feiten niet geloofwaardig over in die volgorde.

Evelienepien

PhiaBink schreef:

Ik snap het, weer die 30% :(:) . Ik snap ook dat je niet meer gaat neerzetten als dan dat er gezien is geweest (ben je 10 jaar bezig en dan zal het nog door ieders weer uit zn verband ed worden getrokken of het dan wel/niet de "waarheid" is) en begrijp nu iig ook dat mijn vragen dus wel degelijk voor je (en Yitte) zijn te benatwoorden maar dat dat ligt bij de overige 70%.

Voor mezelf maakt dat het onbegrip rondom mijn vragen iets minder wordt :o .
Iig dank je voor je antwoord +:)+

Therocker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:59

Wat ik me afvraag na al dat 30% geroep in mevr. haar nadeel:

Jan Hein Kuijpers weet toch als geen ander dat hoe je in de media overkomt (zowel voor de cliënt als voor advocaat zelf) soms belangrijker is dan de zaak winnen. Denk dus ook niet dat hij Rtl dit uit zou laten zenden als hij nog 70% verhaal over had dat voor zijn cliënt zou pleiten, ook al blijft iemand dit hier toch steeds roepen.

Dus heb het idee dat er niets (in haar nadeel) is misgegaan in de montagekamer van Rtl, maar eerder bij het screenen van de zaak vooraf. Want ook al bagatelliseerden die advocaten het allemaal een beetje aan het eind, bij mij kwam het toch over de de programmamakers met deze zaak redelijk op hun snufferd zijn gegaan. Als team krabé zelf iets beter op internet rond had gekeken van te voren, waren ze bijvoorbeeld niet met verkeerde foto's richting die dierenarts gestapt enz enz.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:00

Ja, rustig maar Phiabink. Ik geef hiermee alleen maar aan dat de zaken in de uitzending niet helemaal kloppend zijn en misschien een verkeerd beeld kunnen schetsen. Er wordt namelijk gesuggereerd dat de betreffende foto ten tijde van de aankoopkeuring ofwel vlak erna gemaakt is.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:01

De laatste opname was 2 weken geleden. Dus is er een dagvaarding de deur uit en nu is het wachten. Meer is er niet gebeurt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:01

Evelienepien schreef:
PhiaBink schreef:

Ik snap het, weer die 30% :(:) . Ik snap ook dat je niet meer gaat neerzetten als dan dat er gezien is geweest (ben je 10 jaar bezig en dan zal het nog door ieders weer uit zn verband ed worden getrokken of het dan wel/niet de "waarheid" is) en begrijp nu iig ook dat mijn vragen dus wel degelijk voor je (en Yitte) zijn te benatwoorden maar dat dat ligt bij de overige 70%.

Voor mezelf maakt dat het onbegrip rondom mijn vragen iets minder wordt :o .
Iig dank je voor je antwoord +:)+

Ik vind geen uitleg willen geven maar wel hoog van de toren blazen meer een teken dat er geen details bekend zijn maar dat het wel zo moet lijken.

Maar goed, juist my two cents.