Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wuis schreef:Kelly_Taco schreef:Hoorde hier op het werk dat er vanmorgen gehoord is op de radio dat Isabell hem gaat rijden
Dat zou niet in goede aarde vallen hier in NL.
Ik vind Isabell trouwens ook geen hengsten-mens. En daarnaast Totilas ook nog eens een enorm mannenpaard.
Kelly_Taco schreef:Wuis schreef:En daarnaast Totilas ook nog eens een enorm mannenpaard.
Vind je?
Ik denk dat een vrouw er ook prima op staat
ThisIsMe schreef:Erg jammer voor Edward, maar vanuit de eigenaar wel begrijpelijk. Een paard als Totilas is natuurlijk een prachtig bezit, maar ook een enorme verantwoording. Als ik lees dat hij op concoursen beveiliging bij zijn stal had, dat is vast niet bedoeld voor de penny's die hem willen aaien.....
Als er zo enorm veel geld voor geboden wordt kan ik me voorstellen dat je een keer accepteert, het is en blijft natuurlijk een levend wezen, hoe onaards hij ook is, en dat maakt hem kwetsbaar. Economisch gezien denk ik persoonlijk dat de verkoper een stuk beter af is dan de koper als de bedragen die genoemd worden kloppen, zo'n bedrag gaat een dressuurpaard in zijn leven niet bij elkaar verdienen aan prijzengeld en dekgeld. Daarbij komt dat de eerste jaargang veulens eerst nog maar eens afgewacht moet worden, niemand weet wat hij gaat brengen aan nakomelingen. Iedereen hoopt natuurlijk op een kleine Totilas, ik hoop van harte voor iedereen die met deze hengst gedekt heeft dat ze een prachtig, gezond en getalenteerd veulentje krijgen, maar daar is natuurlijk geen enkele garantie op.
Als er een andere ruiter op komt ben ik zeer benieuwd of de er ook zo mee kan rijden als Edward, die persoon heeft in elk geval enorme verwachtingen waar te maken, lijkt me absoluut geen makkelijke opgave!
Jan_VT schreef:Nou ja... ik denk dat zelfs voor dat geld iedereen warm wordt. Dat noemen ze zaken doen en winst maken.
Maar ik begrijp je standpunt. Wat gevoelens betreft zou ik Totilas ook aanhouden. Maar wat ben je daar mee?
Dat is dan gewoon leuk om in Kentucky te zeggen: 'Dat is mijn paard!'
Zet dat even tegenover dat bedrag...? Wat zou jij doen?
Bovendien vind ik niet dat Visser de Nederlandse dressuurwereld moet dragen.
Een fonds, zoals in de springwereld in Nederland had misschien een optie geweest. Ik had er gerust in willen investeren.
Maar zijn we dan niet over hetzelfde bezig?
Zaken zijn zaken, en geld is geld! Hoe jammer het voor de sport is.
Persoonlijk denk ik dat Totilas de dek ingaat.
Zoals ik eerder zei, kan ik geen ruiter inbeelden, die de challenge aan zou durven gaan. Doe Edward maar eens na!
Nymphadora schreef:Ik vind het echt heel erg!
Edward en Totilas waren magisch samen en konden wel tranen bij me tevoorschijn toveren..
De dressuur van Jumping Amsterdam wordt echt wel wat minder zonder hun...
: (