Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:37

In de krant staat, dat ze denken op een Duister, maar niet aan Isabell Werth.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:38

huh en iemand hier had gelezen dat ze hem niet wilde rijden. :?

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:39

Denken ze het of weten ze het? Maakt natuurlijk een verschil....

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:40

Dat heeft Isabell ook gezegt, dat ze hem niet wil rijden.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:41

kimmysan schreef:
Denken ze het of weten ze het? Maakt natuurlijk een verschil....

Dat denken ze..

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:41

Wuis schreef:
Kelly_Taco schreef:
Hoorde hier op het werk dat er vanmorgen gehoord is op de radio dat Isabell hem gaat rijden :?

Dat zou niet in goede aarde vallen hier in NL. :D

Ik vind Isabell trouwens ook geen hengsten-mens. En daarnaast Totilas ook nog eens een enorm mannenpaard.

Vind je?
Ik denk dat een vrouw er ook prima op staat :j

nog een week wachten, dan is er vast wel bekend wie hem rijden gaat :j

Dreamday92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:42

Zonde!

ilse86

Re: Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 3*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:44

Ik zou t echt jammer vinden als toto het Duitse team gaat versterken.

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:57

IIn het NRC staat juist dat een Britse collega er de sier mee wil maken op eigen bodem. Dan denk ik toch aan Emma Hindle. Zij heeft ditzelfde ook gedaan met Lancet ook via Paul Shcockemohle. En als ik me niet vergis ook met Silvano toen had ze deze hengst aan geschaft en mocht Ellen Bontje er nog wel mee rijden. Daarbij komt dat Emma over het geld beschikt.

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:02

net op Ned 1 Totilas naar Werth

Medea

aisa schreef:
net op Ned 1 Totilas naar Werth

Grapje? :')

Koper

Kelly_Taco schreef:
Wuis schreef:
En daarnaast Totilas ook nog eens een enorm mannenpaard.

Vind je?
Ik denk dat een vrouw er ook prima op staat :j

Ehm... denk dat Wuis bedoelt dat het een paard is dat zich makkelijker door een man laat rijden ;)

En wat een gespeculeer verder zeg... rijke fantasie hebben de bokkers!

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:04

In de krant staat ook, dat de hij nog niet 100% verkocht is, dat ligt nog aan de bloed uitslagen, die ze pas over een paar dagen weten.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:05

Erg jammer voor Edward, maar vanuit de eigenaar wel begrijpelijk. Een paard als Totilas is natuurlijk een prachtig bezit, maar ook een enorme verantwoording. Als ik lees dat hij op concoursen beveiliging bij zijn stal had, dat is vast niet bedoeld voor de penny's die hem willen aaien.....
Als er zo enorm veel geld voor geboden wordt kan ik me voorstellen dat je een keer accepteert, het is en blijft natuurlijk een levend wezen, hoe onaards hij ook is, en dat maakt hem kwetsbaar. Economisch gezien denk ik persoonlijk dat de verkoper een stuk beter af is dan de koper als de bedragen die genoemd worden kloppen, zo'n bedrag gaat een dressuurpaard in zijn leven niet bij elkaar verdienen aan prijzengeld en dekgeld. Daarbij komt dat de eerste jaargang veulens eerst nog maar eens afgewacht moet worden, niemand weet wat hij gaat brengen aan nakomelingen. Iedereen hoopt natuurlijk op een kleine Totilas, ik hoop van harte voor iedereen die met deze hengst gedekt heeft dat ze een prachtig, gezond en getalenteerd veulentje krijgen, maar daar is natuurlijk geen enkele garantie op.
Als er een andere ruiter op komt ben ik zeer benieuwd of de er ook zo mee kan rijden als Edward, die persoon heeft in elk geval enorme verwachtingen waar te maken, lijkt me absoluut geen makkelijke opgave!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:11

ThisIsMe schreef:
Erg jammer voor Edward, maar vanuit de eigenaar wel begrijpelijk. Een paard als Totilas is natuurlijk een prachtig bezit, maar ook een enorme verantwoording. Als ik lees dat hij op concoursen beveiliging bij zijn stal had, dat is vast niet bedoeld voor de penny's die hem willen aaien.....
Als er zo enorm veel geld voor geboden wordt kan ik me voorstellen dat je een keer accepteert, het is en blijft natuurlijk een levend wezen, hoe onaards hij ook is, en dat maakt hem kwetsbaar. Economisch gezien denk ik persoonlijk dat de verkoper een stuk beter af is dan de koper als de bedragen die genoemd worden kloppen, zo'n bedrag gaat een dressuurpaard in zijn leven niet bij elkaar verdienen aan prijzengeld en dekgeld. Daarbij komt dat de eerste jaargang veulens eerst nog maar eens afgewacht moet worden, niemand weet wat hij gaat brengen aan nakomelingen. Iedereen hoopt natuurlijk op een kleine Totilas, ik hoop van harte voor iedereen die met deze hengst gedekt heeft dat ze een prachtig, gezond en getalenteerd veulentje krijgen, maar daar is natuurlijk geen enkele garantie op.
Als er een andere ruiter op komt ben ik zeer benieuwd of de er ook zo mee kan rijden als Edward, die persoon heeft in elk geval enorme verwachtingen waar te maken, lijkt me absoluut geen makkelijke opgave!

Beter kan ik het niet verwoorden :) :)

Bekende van me heeft ook een Totilasje in de maak, haha. Die zei al; wel voorzichtig hoor, paard heeft misschien wel miljoentjes in haar buik. ;) Lache man. Ben idd ook benieuwd!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:11

Jan_VT schreef:
Nou ja... ik denk dat zelfs voor dat geld iedereen warm wordt. Dat noemen ze zaken doen en winst maken.
Maar ik begrijp je standpunt. Wat gevoelens betreft zou ik Totilas ook aanhouden. Maar wat ben je daar mee?
Dat is dan gewoon leuk om in Kentucky te zeggen: 'Dat is mijn paard!'
Zet dat even tegenover dat bedrag...? Wat zou jij doen?
Bovendien vind ik niet dat Visser de Nederlandse dressuurwereld moet dragen.

Een fonds, zoals in de springwereld in Nederland had misschien een optie geweest. Ik had er gerust in willen investeren.
Maar zijn we dan niet over hetzelfde bezig?

Zaken zijn zaken, en geld is geld! Hoe jammer het voor de sport is.

Persoonlijk denk ik dat Totilas de dek ingaat.
Zoals ik eerder zei, kan ik geen ruiter inbeelden, die de challenge aan zou durven gaan. Doe Edward maar eens na!

Je hebt waarschijnlijk gelijk, de sportbond had "de hoop van de Nederlandse dressuursport" zoals je Totilas zou kunnen noemen, misschien helemaal niet in de handen van een zakenman moeten leggen. Want van zakenlui kun je inderdaad wellicht niet verwachten dat ze voor roem gaan.

Overigens zou ik het niet erg vinden om eigenaar van Totilas te zijn, en op de OS of WEG naar hem te wijzen en te kunnen zeggen 'dat is mijn paard!'. :)) Al blijft het grootste voordeel van Visser als eigenaar dat Totilas voor Nederland uit kwam.

Op enkele Duitse fora waar hier een link van is gepost, werd ook al gespeculeerd over eventuele 100% dekdienst. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:15

Nymphadora schreef:
Ik vind het echt heel erg!
Edward en Totilas waren magisch samen en konden wel tranen bij me tevoorschijn toveren..

De dressuur van Jumping Amsterdam wordt echt wel wat minder zonder hun...

: (

Anky liet totilas zelfs staan deels vanwege zn temperament. Ze hebben (nogmaals als ik het goed herinner) allebei, Anky en Edward, gezegd dat het een bommetje is. Daarom wou Anky hem niet want die wou liever rustigere paarden.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:18

_Daniquee schreef:
In de krant staat ook, dat de hij nog niet 100% verkocht is, dat ligt nog aan de bloed uitslagen, die ze pas over een paar dagen weten.

Laat hem astjeblieft gedrogeerd zijn ...

:') Nee flauw.

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:19

Zo sneu voor die man.....

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:20

Op dressage-news.com denken ze dat het Alexander Mathias Rath wordt.. ;(

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:22

Er staat overal wat anders, het beste kunnen we maar afwachten..

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:22

Zou een supercombinatie zijn, wees gerust.
Die jongen wordt perfect begeleid!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:24

De nieuwe ruiter moet idd wel stevig in zijn/haar schoenen staan om nu op Totilas te klimmen.
Iedereen kan namelijk wel zeggen dat het "een gewone verkoop" is, maar dat is het toch niet helemaal. In zijn achterhoofd houdt iedereen toch in zijn gedachten dat het gouden duo uit elkaar is geplukt, en sowieso wordt van de nieuwe ruiter verwacht dat hij minstens goud haalt op de OS.

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:30

Niet Totilas ;(

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:34

ik hoop voor totilas niet dat hij voor 100% de dekdienst in gaat. Edward heeft laatst ook nog gezegd dat Totilas zoveel plezier beleefd in het rijden en graag werkt en dat hij nog net niet zijn zadel zelf op zijn rug legt...

Als dat zo is maak je zon dier er niet blij mee om m stil te zetten...

Ben benieuwd welke ruiter het aandurft om met hem in de wedstrijdring te verschijnen