Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 01:00

Sander_ schreef:
Jan_VT schreef:
Je kan die man dat toch niet kwalijk nemen....

Een persoon die honderden miljoenen kapitaal blijkbaar heeft, wordt er bijvoorbeeld echt niet koud of warm van als hij 10 miljoen meer of minder erbij heeft. Zelfs al valt Totilas morgen dood neer, dan heeft hij dus 10-15 miljoen kapitaal verlies, en wat dan nog? Vrolijk verder investeren toch? Totaal zorgeloze situatie.

Nou ja... ik denk dat zelfs voor dat geld iedereen warm wordt. Dat noemen ze zaken doen en winst maken.
Maar ik begrijp je standpunt. Wat gevoelens betreft zou ik Totilas ook aanhouden. Maar wat ben je daar mee?
Dat is dan gewoon leuk om in Kentucky te zeggen: 'Dat is mijn paard!'
Zet dat even tegenover dat bedrag...? Wat zou jij doen?
Bovendien vind ik niet dat Visser de Nederlandse dressuurwereld moet dragen.

Een fonds, zoals in de springwereld in Nederland had misschien een optie geweest. Ik had er gerust in willen investeren.
Maar zijn we dan niet over hetzelfde bezig?

Zaken zijn zaken, en geld is geld! Hoe jammer het voor de sport is.

Persoonlijk denk ik dat Totilas de dek ingaat.
Zoals ik eerder zei, kan ik geen ruiter inbeelden, die de challenge aan zou durven gaan. Doe Edward maar eens na!

robert45

Re: Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 3*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 01:12

Strik erom en snel van het erf af!

15 miljoen... daar zou ik niet over twijfelen. Zou me meer afvragen of ik hem diezelfde dag nog kwam brengen of de volgende dag!

kim_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 01:14

[quote\]Persoonlijk denk ik dat Totilas de dek ingaat.
Zoals ik eerder zei, kan ik geen ruiter inbeelden, die de challenge aan zou durven gaan. Doe Edward maar eens na![/quote]

dat zou eeuwig zonde zijn. Om hem nooit meer in de ring te zien verschijnen!!
Laatst bijgewerkt door kim_25 op 15-10-10 01:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 01:23

Tja, het is kaa uuuu teeee voor Edward, maar ik had voor zo'n bedrag mijn paard ook verkocht..

Als je het even heel technisch bekijkt is het "maar" een paard. Een verhandelbaar, graag gezien paard..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 01:39

bedenk dat je met dat geld ook weer veulens van hem kan laten fokken

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 01:44

Hij heeft aan dekgelden al 1.4 miljoen opgeleverd. En dit zijn geen kosten voor de houder maar inkomsten. De houder van een hengst betaalt niet, dat doet de merriehouder. Volgens mij snap jij dat niet?
Als ik zo'n paard had en men bood me 15 miljoen, dan bracht ik hem gisteren weg, in een goud gespoten vrachtwagen, maar voor 5 miljoen ging hij ook. Het leuke is dat zijn moeder nog leeft, en nog jong genoeg is om nog meer talenten te baren.
Ik kijk nieuwsgierig uit naar wat de jongere broers gaan doen, en of we Uusminka binnenkort in de schijnwerpers gaan zien, de volle zus die een jaartje jonger is.
Voor Totilas hoop ik, dat hij niet meer de ring in gaat met een andere ruiter. Ik geloof er niet in, dat iemand anders eruit rijdt wat Edward deed. En dan hebben ze gelijk, stoppen op het hoogtepunt. Geen paard wat zulke hoge scores heeft gehaald, beter wegwezen en nu met pensioen voor wat de dressuur betreft en verder alleen nog maar dekken.

Edward zal uiteindelijk vast niet reageren als een drammerige penny wiens knuffeltje is verkocht, hij gaat volgens insiders rond de 10% uitgekeerd krijgen.
franka75 schreef:
bedenk dat je met dat geld ook weer veulens van hem kan laten fokken

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 05:15

Ach ja, handel is hard. En ik denk ook niet dat iemand anders met hem kan bereiken wat edward met hem bereikt heeft. 'but you never know'. En als Edward werkelijk 10% van de winst krijgt dan komt hij er toch ook niet slecht, vanaf behalve dan dat ie zijn topper mist.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 06:53

Maar met die 10 % heeft hij nog geen nieuwe Totilas. Ik vraag me werkelijk af of hij alleen de dekdienst in gaat. Stel nou dat de eerste veulens volgend jaar heel erg tegenvallen, dan gaat niemand meer duizenden euro's op tafel leggen voor een dekking. Weg inkomsten.
Persoonlijk denk ik dat Paul er allang iemand voor heeft, maar dat die persoon op de achtergrond wil blijven. Dat gezegd wordt dat hij de dekdienst in gaat maar dat er in alle rust getraind gaat worden totdat hij klaar is om weer de ring in te gaan met de nieuwe ruiter.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 07:01

Totilas z'n mammerd leeft misschien nog wel, maar gribaldi is hartstikke dood. Nu is t hopen dat zijn diepvrieszwemmers net zo goed werken als zijn verse. Maar ja, zelfde pa en ma maakt geen nieuwe toto. Ik lijk ook niet op mijn broer ;)

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 07:03

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 07:16

Sander_ schreef:
Jan_VT schreef:
Je kan die man dat toch niet kwalijk nemen....

Ik neem het hem inderdaad niet kwalijk, want het is zijn eigen paard, dus hij moet het vooral doen, maar je kunt er wel enkele conclusies uit halen.

Een persoon die honderden miljoenen kapitaal blijkbaar heeft, wordt er bijvoorbeeld echt niet koud of warm van als hij 10 miljoen meer of minder erbij heeft. Zelfs al valt Totilas morgen dood neer, dan heeft hij dus 10-15 miljoen kapitaal verlies, en wat dan nog? Vrolijk verder investeren toch? Totaal zorgeloze situatie.

In deze hele zaak is dus ofwel aan de hand dat Visser een keiharde zakenman is die graag cash ziet (en dit boven de Nederlandse sport met diens roem en successen stelt) ofwel hij is minder rijk dan gedacht en heeft het geld echt nodig. En aangezien hij in de Quote staat, gok ik niet dat het laatste aan de hand is.

Laat ik het zo zeggen, als ik het kapitaal had gehad wat hij schijnt te hebben, dan had ik voor de roem gegaan en niet voor het geld, want dat had ik dan al.

Als je zoveel honderden miljoenen waard bent qua bedrijf, wil nog niet zeggen dat je dat direct opneembaar op je bankrekening hebt.. (en ik geloof best dat hun bankrekening een stuk beter is dan de mijne :D )
Dat mensen denken dat zij voor de eer waren gegaan..... Stom, stommer, stomst..

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 07:30

ongelofelijk!!!
zo'n geweldige combi, ik hoop echt dat edward hem blijft rijden, echt sneu voor hem en de dressuursport

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 07:43

ilse86 schreef:
Totilas z'n mammerd leeft misschien nog wel, maar gribaldi is hartstikke dood. Nu is t hopen dat zijn diepvrieszwemmers net zo goed werken als zijn verse. Maar ja, zelfde pa en ma maakt geen nieuwe toto. Ik lijk ook niet op mijn broer ;)

Toot heeft drie volle broers en een zus. De jongste wordt momenteel beleerd en Lominka is wederom drachtig voor aankomend voorjaar van Gribaldi ;-)

Dan nog blijft het de vraag hoe zij het in de sport gaan doen natuurlijk.

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 07:45

En zo koopt Duitsland de olympische titel.
Dat vind ik het wrange aan deze topsport, en zal ook als eerste door mijn hoofd gaan als Totilas voor Duitsland een gouden medaille wint.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 07:54

Aangezien er niet vermeld wordt wie totilas gaat rijden ben ik bang dat één of andere sjeik hem gekocht heeft of gaat kopen.
Eerst een aantal mooie merries dekken en dan schuift hij door en hobbelt er ergens een sjeik op of staat in zijn stallen mooi te wezen.

Ik verwacht eigenlijk niet dat een duitser hem gaat rijden.

Verschrikkelijk voor Edward, een schitterende combinatie wordt uit elkaar gehaald, doodzonde |(
Laatst bijgewerkt door spatter op 15-10-10 08:03, in het totaal 1 keer bewerkt

simonvpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 07:58

|( Het is en blijft verschrikkelijk nieuws, dacht dat in de paardensport niet "alles" om geld draaide maar ook liefde voor je trouwe 4 voeter en kunnen genieten van de successen die die boekt. Maarja, zo tezien is op dat niveau een paard geen paard meer maar een beleggingsobject.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:00

Neeeeee! |o |( Wat zonde dat we dit toptalent verliezen! Heel erg voor Edward...maar ik denk dat wie er ook op Totilas stapt, niemand hem dit alles na kan doen. De band tussen hen is zo sterk! Ergens in het begin van dit topic las ik dat er nog een hele kleine kans is dat Edward hem blijft rijden, laten we daar maar heel erg hard voor gaan duimen dan!
Begrijpelijk als ze geld willen verdienen door hem te laten dekken, maar het zou eeuwig zonde zijn om dit paard nooit meer in de ring te zien.

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:12

Ennnnn ik denk dat Gal er zelf ook niet minder van is geworden financieel gezien! En dat geeft ook niet want hij is diegene geweest die deze topperrrrr op de kaart heeft gezet!
Tja jammer van deze super combi, geef het de opvolger van Edward te doen!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:17

robert45 schreef:
Strik erom en snel van het erf af!

15 miljoen... daar zou ik niet over twijfelen. Zou me meer afvragen of ik hem diezelfde dag nog kwam brengen of de volgende dag!

*Zucht...* Mannen :roll:
Ik zou echt wel even flink balen bij mijn paardlief hoor. :=
Uiteraard wel waard het geld.

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:18

Janine1990 schreef:
armanike schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd nogal respectloos tov het paard. meteen de deur uit, en dan ook nog aan een duitser :o komaan mensen, geen nationaal gevoel ofzo???

Ik vind zeggen dat het 'ook nog aan de Duitsers' verkocht wordt minder respectvol eigenlijk.
Wat kan Duitsland er aan doen, dat Paul Schockemöhle dat paard koopt? Ja, Duitsland een paard rijker, maar er is verder 0,0 geen info over een mogelijk vervolg van Totilas' carrière...

En wat kan het Totilas schelen wie zijn eigenaar is.

WAT heft Duitsland ons misdaan????
Komaan, zij kunnen er ook heeeeeel weinig aan doen.

Dat bij de ouderen (65+) onder de Nederlandse bevolking nog een vorm van haat naar de Duitsers is, kan ik me nog wat bij voorstellen, maar de rest, word volwassen zeg!

Ik geloof dat jij het niet helemaal begrepen hebt! :Z Beetje humor moet toch kunnen!

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:22

RoWi schreef:
@ Urko: Ik vind het nog niet eens zo'n stom idee :) haha.
Als je hier op Bokt alle reacties alleen al leest, je kan toch wel zeggen dat iedereen er stuk van is.
Zo is het ook op forums in het buitenland. Mij viel op dat daar overal wordt gezegd dat ze ook hopen dat Edward hem kan blijven rijden.

Adelinde zou ik dan wel weer echt helemaal super vinden. Die heeft steeds zo'n pech met Parcival. Misschien dat het tij keert met Toto? :)

Nou , waar wachten we dan op? _O- Site aanmaken, giro openen, Edward klein berichtje sturen, sbs6 inschakelen!

Het maakt me eigenlijk helemaal niks uit aan wie dat paard verkocht word, als Ed er maar op mag blijven rijden en hem uit mag blijven brengen, ik weet niet hoe bokt of de rest van de wereld er van denkt, maar IK was in iedergeval nog LANG NIET uitgekeken op deze combinatie!

edit: om hoeveel geld het ook gaat, volgens mij is deze combinatie onbetaalbaar en moet zoiets niet uit elkaar gehaald worden.
Laatst bijgewerkt door Urko op 15-10-10 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:25

Hoorde hier op het werk dat er vanmorgen gehoord is op de radio dat Isabell hem gaat rijden :?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:29

Kelly_Taco schreef:
Hoorde hier op het werk dat er vanmorgen gehoord is op de radio dat Isabell hem gaat rijden :?

Dat zou wel de limiet zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:29

Kelly_Taco schreef:

Dat zou niet in goede aarde vallen hier in NL. :D

Ik vind Isabell trouwens ook geen hengsten-mens. En daarnaast Totilas ook nog eens een enorm mannenpaard.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:36

Kelly_Taco schreef:

Ze schijnt al gezegd te hebben dat dat niet zo is... Maarja, vertrouw jij het? Ik niet...
Ze was natuurlijk de podium plaatsen gewend, en nu is dat vaak niet meer zo. Maar vraag me af of zij zooooveeeel geld heeft?