Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:42

NathaxZoef schreef:
Haar boktnaam mag wel vermeld worden :D (dacht ik toch)

Blijf dat jammer vinden. Als je als koper op haar echte naam gaat googlen (want haar boktnaam ken je niet als koper), kom je op een topic op bokt uit waar ze een veulen schenkt (aan een gedupeerde van een oplichter notabene) : Tjonge wat een fijn mens moet dat zijn. Dáár kunnen we rustig mee in zee gaan....
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 24-05-10 10:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Dressagegirl

Anoniem schreef:
Cayenne schreef:

Ja hoor, boktnaam mag wel genoemd worden.

oh ik dacht van niet. Want via haar bokt naam kom je ook heel makkelijk bij de naam van haar stal en zo kun je ook weer heel simpel aan haar contact gegeven komen

Om hier even op in te haken.. De website is uit de lucht de Contact gegevens kan je niet snel krijgen ;)

nombrado

Nessah schreef:
Sorry, maar neem het voorbeeld van die schimmel. Kamilia (?) dat paard laat zich achterover slaan.. Maar wordt verkocht als braaf recreatie paard. Als een paard op je valt, kan je hartstikke dood zijn.. Het is dus levensgevaarlijk om zo'n paard te kopen.

@nombrado: Als je een pony koopt die Z gelopen heeft en je hebt goed les.. Kan je echt wel binnen 2 jaar (mits je zelf ook potentie hebt) in het Z rijden hoor.

als je hard aan de voorkant trekt, op een paard die nog nooit een zadel opgehad heeft , kan dat idd gebeuren.

echt niet! binnen 2 jaar het Z als 10 jarige? als je net begint met rijden?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:43

slimmerik schreef:
NathaxZoef schreef:

Blijf dat jammer vinden. Als je als koper op haar echte naam gaat googlen, kom je op een topic op bokt uit waar ze een veulen schenkt: Tjonge wat een fijn mens moet dat zijn. Dáár kunnen we rustig mee in zee gaan....

Maar recenter zullen ze toch eerder dit topic vinden hoop ik dan maar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 10:43

slimmerik schreef:
NathaxZoef schreef:

Blijf dat jammer vinden. Als je als koper op haar echte naam gaat googlen, kom je op een topic op bokt uit waar ze een veulen schenkt: Tjonge wat een fijn mens moet dat zijn. Dáár kunnen we rustig mee in zee gaan....

als je dat topic verder leest kom je er ook achter dat die actie niet klopte, dus dan lijkt het me wel duidelijk :D
Overigens staat dit topic hoger in de google cache dan het oude topic met de schenking..

suuzepuus

Anoniem schreef:
suuzepuus schreef:
op een pony die z geweest is is rijden leren makkelijker dan op een b pony. dat lijkt me logisch...
mochten die mensen een pony die b gelopen heeft gewild hebben, dan hadden ze niet zoveel betaald.

en misschien kan het meisje wel heel goed rijden....

Dat is niet altijd waar. Een Z pony weet ook vaak veel beter onder het werk uit te komen(over de schouder weg lopen enz.)

ik denk dat je met hulp makkelijker verder komt met een 'goede' pony dan met een groene pony.

Tivoli

melissaxx94 schreef:
Anoniem schreef:

oh ik dacht van niet. Want via haar bokt naam kom je ook heel makkelijk bij de naam van haar stal en zo kun je ook weer heel simpel aan haar contact gegeven komen

Om hier even op in te haken.. De website is uit de lucht de Contact gegevens kan je niet snel krijgen ;)

Oh ik heb ze opgeslagen hoor }>

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:44

Wie zegt dat ze net begon met rijden? Ze heeft daar ook paarden verzorgd..

Hard aan de voorkant trekken? Heb je de aflevering wel gezien? Daar werd bevestigd door Roelie dat het paard zich achterover laat vallen.

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:44

ik vond het ook wel zielig van die man die 42.000 had besteed aan de paarden.. maar ook wel een beetje dom, hij is politie agent, als ik het zo goed hoorde? Hij zei zelf al wel 'ik dacht nu toch wel een beetje mensenkennis te hebben'

Maar het is natuurlijk zielig voor alle mensen die zij in de maling heeft genomen.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:45

Misschien is dit juist wel een meisje met ambitie, die het juist wil proberen, genoeg ponyruitertalentjes, de ene is goed in voetbal, de ander in paard rijden.

SteffiiY

ziamara schreef:
ik vond het ook wel zielig van die man die 42.000 had besteed aan de paarden.. maar ook wel een beetje dom, hij is politie agent, als ik het zo goed hoorde? Hij zei zelf al wel 'ik dacht nu toch wel een beetje mensenkennis te hebben'

Maar het is natuurlijk zielig voor alle mensen die zij in de maling heeft genomen.

ik weet niet hoeveel paarden hij had gekocht van haar, maar voor die 42.000 mogen het wel 10 vrachtwagens vol zijn.

slimmerik

Cayenne schreef:
als je dat topic verder leest kom je er ook achter dat die actie niet klopte, dus dan lijkt het me wel duidelijk :D
Overigens staat dit topic hoger in de google cache dan het oude topic met de schenking..

Niet waar.... doordat haar èchte naam niet genoemd mag worden, vind je dit topic niet onder haar echte naam op google. En in dat topic komt zij niet als oplichter uit de bus....
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 24-05-10 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

newnails

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:46

nombrado schreef:
Nessah schreef:
@nombrado: Als ik een sportpaard koop, koop ik die voor de sport en niet om rondjes in het bos te rijden. Dat bedoelen ze met droom weg.

dat meisje is 10,
begint net met rijden
of gaat ze meteen z springen?
tegen de tijd dat ze een beetje kan rijden is ze uit de pony gegroeid
mensen denk nou na.
wil een kind echt presteren? of wil ze lekker met het paardje rijden en spelenderwijs leren rijden.
af en toe wordt ik zo moe van dat prestatie gedoe.
als je een paard koopt voor de sport
ben je eigenlijk geen haar beter, dan een paardenhandelaar.

Sorry hoor maar wie zegt dat mijn dochter net rijd.
Dat doet ze dus niet!
Even voor de duidelijkheid mijn dochter is een natuurtalentje wat een droom heeft.
Namelijk wedstrijden gaan rijden, en nee natuurlijk is dat niet meteen op z niveau, heb je dat ergens gelezen dan, dat we dat hebben gezegd.
Dacht het niet!
Heb jij trouwens gezien hoe mijn dochter rijd? Nee, ook niet.
Dus wie ben jij om daarover te oordelen.
Maargoed ik ben blij dat de mensen die zo lekker snel hun oordeel klaar hebben zelf nooit gedupeerd worden door iemand, petje af voor jullie!

Wij liepen daar namelijk op stal rond om paarden te verzorgen.
Dit was een buitenkansje deze pony zei ze, en dat die pony al op z reed was mooi meegenomen zei ze.
Natuurlijk moesten mijn dochter en de pony aan elkaar wennen en samen naar dat z niveau toe groeien, ik ben niet helemaal achterlijk!
Dus als je niet alle ins en outs weet wil je dan aub je oordelen voor je houden.
Aan de zijlijn is het makkelijk roepen!

funnyhorses

Tis jammer dat die kop van dat rotmens niet zichtbaar in beeld is gekomen!
Wat mij betreft flayers van maken en overal door heel nederland ophangen,samen met alle andere walchelijke oplichters en mishandelaars!

ziamara

SteffiiY schreef:
ziamara schreef:

ik weet niet hoeveel paarden hij had gekocht van haar, maar voor die 42.000 mogen het wel 10 vrachtwagens vol zijn.

jaaa, ik heb geen idee. maar ik dacht te verstaan dat het zo veel was?

roelie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:47

Dat kind wou zeker met de pony op wedstrijd, als jij dan een pony koop die een aandoening heeft waardoor het alsmaar slechter gaat lopen dan kom je niet ver met die pony op wedstrijd.
Ik wil niet veel zeggen maar ik reed ook al 2 jaar wedstrijd toen ik 10 was!!!
Het gaat er gewoon om dat het kind ermee wou gaan rijden en nou is het maar afwachten van dag tot dag hoe Lucky is.

nombrado

Joto schreef:
Misschien is dit juist wel een meisje met ambitie, die het juist wil proberen, genoeg ponyruitertalentjes, de ene is goed in voetbal, de ander in paard rijden.

zou kunnen
maar hoe zullen talentjes het leren, die van hun ouders een pony krijgen van 1000 euro die nog niks kan?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 10:47

slimmerik schreef:
Cayenne schreef:

Niet waar.... doordat haar èchte naam niet genoemd mag worden, vind je dit topic niet onder haar echte naam op google.

Met een beetje slim googlen kom je een heel eind hoor. Haar echte naam vind je idd niet, maar wanneer je een beetje nadenkt kun je de link tussen gebruikersnaam en echte naam al heel snel leggen.
En dat topic zakt nu vanzelf wel in de cache, let maar op.
Overigens heeft ze ook valse namen gebruikt en handelt ze daar nog steeds onder, dus wat dat betreft zou ik niet zoveel waarde hechten hieraan :=

TijnieJjJ

nombrado

roelie85 schreef:
Dat kind wou zeker met de pony op wedstrijd, als jij dan een pony koop die een aandoening heeft waardoor het alsmaar slechter gaat lopen dan kom je niet ver met die pony op wedstrijd.
Het gaat er gewoon om dat het kind ermee wou gaan rijden en nou is het maar afwachten van dag tot dag hoe Lucky is.

als dat meisje goed (leert) rijden , is er prima met spat te rijden.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 10:48

nombrado schreef:
roelie85 schreef:

als dat meisje goed (leert) rijden , is er prima met spat te rijden.

Mits het paard niet kreupel loopt, en dat deed deze pony volgens het programma al.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:49

newnails schreef:
Sorry hoor maar wie zegt dat mijn dochter net rijd.
Dat doet ze dus niet!
Even voor de duidelijkheid mijn dochter is een natuurtalentje wat een droom heeft.
Namelijk wedstrijden gaan rijden, en nee natuurlijk is dat niet meteen op z niveau, heb je dat ergens gelezen dan, dat we dat hebben gezegd.
Dacht het niet!
Heb jij trouwens gezien hoe mijn dochter rijd? Nee, ook niet.
Dus wie ben jij om daarover te oordelen.
Maargoed ik ben blij dat de mensen die zo lekker snel hun oordeel klaar hebben zelf nooit gedupeerd worden door iemand, petje af voor jullie!

Wij liepen daar namelijk op stal rond om paarden te verzorgen.
Dit was een buitenkansje deze pony zei ze, en dat die pony al op z reed was mooi meegenomen zei ze.
Natuurlijk moesten mijn dochter en de pony aan elkaar wennen en samen naar dat z niveau toe groeien, ik ben niet helemaal achterlijk!
Dus als je niet alle ins en outs weet wil je dan aub je oordelen voor je houden.
Aan de zijlijn is het makkelijk roepen!

Ik heb een vraag uit nieuwsgierigheid,nml heb je de pony zelf met eigen ogen over een hindernis van Z nivo zien springen?Misschien gewoon los in de bak ofzo?

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:50

nombrado schreef:
zou kunnen
maar hoe zullen talentjes het leren, die van hun ouders een pony krijgen van 1000 euro die nog niks kan?

Ja hoor, neus maar eens op bokt rond, genoeg meiden die het toch allemaal zelf moesten doen, ook al was ponylief minder lief, of kon niks. Lopen er zat rond.

Maar goed dat is weer een andere discussie, gaat hier om dat ouders iets hebben gekocht waar ze niet om hebben gevraagd.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:51

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:51

@ roelie: mag ik vragen waarom jij zo lang bij die vrouw heb gewerkt? en na hoeveel tijd jij er achter kwam dat ze zo met haar paarden om ging?