Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 15:24

Dan nog hoef je er toch niet je levens werk van te maken om geopserdeerd hem hier en evt andere sm maar zwart te maken!?
Vanaf dag 1 was dat al het geval door een paar bokkers hier.
Laat het los.

En dat ga ik nu ook doen want heb wel belangrijkere dingen te doen
:evaw:

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 15:28

Aangezien hier bokkers zitten die die regio blijkbaar kennen waar hij nu dan naartoe wil, zou dat nog kunnen zijn omdat de stalling daar bijvoorbeeld goedkoper is ofzo? Onder het mom van positief denken...

Wel een beetje sneu dat hij zijn paard wil vergelijken met Napoleon, die man leeft volgens mij echt in een soort droomwereld.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 15:29

Maar BigOne gaf alleen een update over wat hij zelf op insta had gepost? Hoe is het dan zwart maken als hij het zelf post?
Volgens mij is er ookal een keer aangegeven dat mensen zonder facebook/instagram graag hier nog updates wilde zien :j

Vind het ook een beetje overdreven om meteen te zeggen dat het haar levenswerk is maar oke :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 15:31

Levenswerk ? En voor iemand die wel wat beters te doen heeft ben jij diegene die hem tot in de treure verdedigt heeft , geeft niet , mag zeker. Maar wanneer hij toch niet de arme jonge blijkt te zijn waar je hem voor hield kun je ook stoppen met sneren en gewoon niet meer reageren!
Kirrietje , niet alles post hij op z’n sm.

Kirrietje

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 15:32

@BigOne ik had begrepen dat het zijn woorden waren en het dan van sm kwam :j . Ik volg hem zelf trouwens niet vandaar. Maar jij hebt contact met hem?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 15:43

BigOne schreef:
Maar het feit dat hij de wijk neemt naar Spanje waar de bescherming van dieren niet zo belangrijk is en hij dat zelfs benoemd doet mij zeer twijfelen aan zijn “ wanhoop “ en liefde voor het paard toen het ongeluk gebeurde.

Of is is sarcastisch?
Hij heeft sowieso een bijzonder gevoel voor humor.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 15:55

Popstra je lijkt wel getrouwd met hem _O-

Echt, Come on.
Wat BigOne misschien te negatief is ben jij dan positief.

Hij plaatst zelf steeds rare onduidelijke dingen. Dat er dan opmerkingen of vragen over komen is nogal logisch.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 16:08

Ik vind het juist fijn om hier zo nu en dan wat te lezen. ik volg hem bewust niet op insta, want ik vind hem gewoon een beetje rare vogel, dus nouja, dat..
dan is het wel fijn om hier de updates te lezen juist :)

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 17:07

BigOne schreef:
De eerste rekening 9600 van puur de operatie is betaald ! Bleef nog een paar 100 over en dat is ook overgemaakt naar kliniek.

Maar waarom schrijf je dan dat er nog 5000 euro open stond?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 17:10

Misschien de kosten voor de maanden boxrust (na de operatie) op de kliniek? Op FB staat een update, hij is bezig met zijn bestseller te bedenken/schrijven. Ik ga de tekst hier niet posten ivm privacy/copyright enz.
Laatst bijgewerkt door Ann op 20-06-24 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 17:15

Lieser schreef:
BigOne schreef:
De eerste rekening 9600 van puur de operatie is betaald ! Bleef nog een paar 100 over en dat is ook overgemaakt naar kliniek.

Wat denk je wat een intensive care box met zorg en toezicht kost op een gerenommeerde kliniek ?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 17:16

DuoPenotti schreef:
Popstra je lijkt wel getrouwd met hem _O-

Echt, Come on.
Wat BigOne misschien te negatief is ben jij dan positief.

Hij plaatst zelf steeds rare onduidelijke dingen. Dat er dan opmerkingen of vragen over komen is nogal logisch.
mijn god nee dank je zeg! ;)

Ik kan er gewoon niet tegen dat mensen enkel maar slecht willen zien in anderen. Dat hij anders is so be it! En hoe en wat en wie zn rekeningen betaald en of ze betaald worden wat zal het je reet roesten als het ver van je bed is!

Ga hier geen vage berichten posten met openstaande bedragen etc of je direct contact hebt en ga geen mensen ( mij) er mee lastig vallen via pb!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 17:17

Lieser schreef:
BigOne schreef:

Ik denk dat er nog een paar 100 overbleef van de Crowdfunding. En dat toen dat was overgemaakt, er nog 5000 openstond bij de kliniek.

Ik heb hier niet meer gereageerd omdat ik alles nog steeds te idioot voor woorden vind wat hier gebeurd. Maar hadden jullie echt verwacht dat hij realistische en verstandige besluiten zou nemen?

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 17:51

Bigone heeft gewoon een andere mening dan jij, Popstra. That's all. Beetje raar om iemand dan geobsedeerd te noemen.

Hij gaat een boek schrijven en denkt daar dan die 5000 euro van te betalen? Hij had toch een half miljoen te besteden, riep hij een tijdje geleden?

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 18:04

Moderatoropmerking:
Hou er rekeing mee dat niet iedereen een zelfde mening deelt. Uiteraard mogen er hier dingen besproken worden maar hou het netjes en ga elkaar hier niet aanvallen en op de man spelen (dat geldt uiteraard ook in de richting van Xu, ondanks dat het geen Bokker is kunnen we gewoon respectvol blijven). Als je het topic zo vreselijk vervelend vind dat je er last van hebt blokkeer het topic dan en laat het los.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 18:16

Als hij zich in Spanje wil settelen en geen baan heeft dan kan ik me voorstellen dat hij aan het bedenken is hoe hij daar inkomen kan genereren voor zijn eigen onderhoud en dat van Furion. En dat hij dan denkt dat hij wel wat knaken kan persen uit zijn avontuur met Furion.

Dus een boek schrijven,
Merchandise maken.
En hem laten dekken.

Hij zal wel hopen dat zijn verhaal wat meer tractie krijgt zodat mensen interesse krijgen in dit soort dingen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 19:01

Koekie73 schreef:
Bigone heeft gewoon een andere mening dan jij, Popstra. That's all. Beetje raar om iemand dan geobsedeerd te noemen.

Hij gaat een boek schrijven en denkt daar dan die 5000 euro van te betalen? Hij had toch een half miljoen te besteden, riep hij een tijdje geleden?

Ho kijk uit voor je het weet ben je iemand die alles verzint.

Dit heeft hij inderdaad gezegd. Hij had een half miljoen voor de toekomst van furion.

Wat hij doet en hoe hij het boeit me weinig maar dat over de rug van het paard vind ik helemaal sneu. Het is een rare snuiter en heeft vooral veel fantasieën. Dat neemt niet weg dat vele het beste met hem voor hebben/hadde

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 19:39

Volgens mij heeft hij gezegd dat hij tot een half miljoen kon gaan. Dat is toch op heel wat meer mogelijke manieren te interpreteren dan slechts "ik heb een half miljoen".

Hopelijk krijgt de kliniek het geld....

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 19:43

Maar als hij tot dat kan gaan kan hij toch ook gewoon betalen?
Want ik interpreteer dat het wel geld is waar hij bij kan, al dan niet met een lening. Zelfs als hij het had over Chineese yuan.
Dan is 5000 niet erg veel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 20:16

Dan had hij de crowdfunding ook niet nodig met z’n half miljoen toch? De artsen in de kliniek hebben hem flink gematst, omdat hij de arts /of bij een vriend van de arts heeft overnacht op z’n reis. Blijkbaar wist unas bijna precies wat het allemaal ging kosten , dat is hem van tevoren meegedeeld. ( woorden van arts) en nu zegt hij dat hij de rekening niet snapt dat het zoveel is. Tja, die kliniek is geen liefdadigheidsinstelling.
Hij is zeker van plan naar Spanje te gaan , heeft daar blijkbaar al wat geregeld.
Paard kan eventueel wel dekken volgens de arts maar alleen wanneer de eigenaar zich heel strikt aan revalidatie regels houdt en pas met dat soort zaken gaat beginnen wanneer furion door aangepaste training weer volledig in de spieren zit( is weinig van over, logisch). Mijn mening; unas heeft de ballen verstand van paardentraining en revalidatie dus houd m’n hart vast voor dat dier.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 21:25

Ik betwijfel ook of ze in Spanje staan te springen om een dekking te kopen van een paard dat bij mijn weten zowel in show (lijkt me geen typische showarabier) als in de sport niets bewezen heeft.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 00:08

Misschien zijn er wel mensen geïnteresseerd in een dekking die een endurance paard zoeken of gewoon een fijn rijpaard. Furion heeft inmiddels wel laten zien dat hij zo'n beetje alle omstandigheden aan kan.

Goed om te lezen dat hij van de veearts mag dekken, zodra hij goed genezen is. Dat had ik ook eigenlijk wel verwacht. Gezien hoe Furion de reis met zijn gebroken been, de operatie en nu de revalidatie doorstaat, denk ik dat het allemaal wel goed komt. Maar goed, waarschijnlijk ben ik ook wat positiever ingesteld dan de gemiddelde bokker, daar een groot aantal het paard allang een spuitje had gegeven...

En hoe iemand de rekening betaald, vind ik dan weer niet zo interessant. Dat gaat alleen Unas en de kliniek aan. Hij zal vast niet de eerste en ook niet de laatste zijn die een rekening uiteindelijk in termijnen zal moeten betalen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 07:40

DuoPenotti schreef:
Maar als hij tot dat kan gaan kan hij toch ook gewoon betalen?
Want ik interpreteer dat het wel geld is waar hij bij kan, al dan niet met een lening. Zelfs als hij het had over Chineese yuan.
Dan is 5000 niet erg veel.

Ik interpreteer het tot een half miljoen kunnen / willen gaan als een opmerking die kan zeggen:

- ik heb dat geld op mijn rekening staan
- ik kan dat geld vrijmaken door zaken te verkopen
- ik heb de mogelijkheid om dit bedrag te lenen bij familie o.i.d.

OF

- ik ben bereid tot een half miljoen schulden te gaan (en zie dan later wel hoe ik daar verder mee omga).

En wellicht kunnen er nog wel meer mogelijkheden op van toepassing zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 08:15

Ja precies, dus 5000 zou peanuts zijn.

Maar goed dat vecht idd de kliniek maar uit.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 11:21

Dus hoe je het ook wendt of keert heeft hij een half miljoen te besteden toch?

Hoe die dat heeft maakt dan toch niet uit?