Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Ik zou hier ook best een paard/pony willen houden die een goed huisje verdient. En nee die hoeft niet te rijden te zijn. Maar dat kan ik niet betalen. Zo simpel is het gewoon. En ik denk dat er wel meer mensen zijn die dat best willen doen.
Maar wij hebben geen potje dat donatie heet.
IHN schreef:maar wat maakt dat nou uit of ze het eigen paard noemen of niet? Ook als donateurs die paarden betalen maakt niet uit. Een Norma Miedema bijv.of stichting Melief houden alle dieren zelf. Volledig betaald door donateurs. Ze noemen het ook gewoon hun dieren. Niks mis mee en dus ook prima bij pzb.
Het gebrek aan openheid, niet eerlijk over de gebreken maar vooral het afvallen van adoptanten ter meerdere eer en glorie van jezelf vind ik kwalijk. En het bedrag voor adoptiw belachelijk, maar goed. T is wat de gek ervoor geeft. Niemand word gedwongen
SincereQ schreef:Goudhaan1 schreef:De website van PzB is weer "bijgewerkt."
Ik krijg oprecht pijnlijke ogen van de spelfouten, en het gemak waarmee over problemen zoals PSSM, been/hoefproblemen en ziekte (nog steeds) wordt geschreven.
De paarden met CPL tijd geleden waren ook wel heftig, deden ze vrij laconiek over ook.
IHN schreef:DuoPenotti schreef:Ik zou hier ook best een paard/pony willen houden die een goed huisje verdient. En nee die hoeft niet te rijden te zijn. Maar dat kan ik niet betalen. Zo simpel is het gewoon. En ik denk dat er wel meer mensen zijn die dat best willen doen.
maar niet eerlijk om hen daarop af te rekenen. Dan zelf donateurs zoeken, maar hier klinkt afgunst in door.
StalNollie schreef:Vooral geen tips geven qua kosten besparing. Want heb ik ook gedaan kostenbesparende tip en minder drastische ingreep.
Hun Scheren alles wat onder de Luis zit en kopen daar spul voor in bij de vee arts.
Je moet dus een verwaarloosd dier lastig vallen met wassen en Scheren
Kost je zelf ook nog eens meer tijd en geld. Niet alleen het middel maar de scheerkoppen moeten ook geslepen worden.
Makkelijkste tip ooits koop veerust spuit ze er 3x mee in en klaar. Busje kost 12 euro en kan je dus meerdere pony's van doen.
Maarja dan kunnen de adoptie kosten omlaag en word er natuurlijk niet verdient en kan je geen zielige plaatjes delen.
StalNollie schreef:De dierenbescherming werkt zo maar verkoopt PZB nu ook al paarden voor de Dierenbescherming? De dierenbescherming knapt in beslag genomen paarden op en verkoopt ze of herplaatst ze. Maar hoop toch echt dat ze dat niet via PZB doen.N0a schreef:Wat ik overigens wel verbazingwekkend vind, is dat Henk zegt dat hij schrok toen hij het paard weer zag. Maar er was toch controle waar het dier geplaatst werd. Overigens op de foto's zie ik geen verwaarloosd dier. Dus in hoeverre schrik je dan bij het weer zien. Mijn inziens wordt dit alleen gezegd om de adoptant zwart te maken en zelf weer alleen maar "halleluja" reacties te krijgen.
Ik heb dit vaker geplaatst onder paarden, maar dan zijn ze zogenaamd al maanden op een privé opvang die niet bekend gemaakt mag worden
IHN schreef:DuoPenotti schreef:Ik zou hier ook best een paard/pony willen houden die een goed huisje verdient. En nee die hoeft niet te rijden te zijn. Maar dat kan ik niet betalen. Zo simpel is het gewoon. En ik denk dat er wel meer mensen zijn die dat best willen doen.
maar niet eerlijk om hen daarop af te rekenen. Dan zelf donateurs zoeken, maar hier klinkt afgunst in door.
Rizette schreef:De dierenbescherming werkt zo maar verkoopt PZB nu ook al paarden voor de Dierenbescherming? De dierenbescherming knapt in beslag genomen paarden op en verkoopt ze of herplaatst ze. Maar hoop toch echt dat ze dat niet via PZB doen.
IHN schreef:die 80.000 vind ik niet exorbitant hoog. 2021 163 paarden. Ga uit van 1 baal hooi per paard per maand a 40 euro (en eigenlijk krijg je het nergens meer voor die prijs) zit je alleen aan hooi al op ruim 78000 euro.
Waar ik dan benieuwd naar ben:hoeveel van die 163 zijn daadwerkelijk door Stichting onderhouden. Want weidemaatjes a 250 pm. Die dekken de kosten volledig en meer.
Little_Gift schreef:De Haflinger Anja die ze nu op hun FB geplaatst hebben, ziet er rmij toch ook typisch PPID/Cushing vacht uit maar wordt ook weer met geen woord over gerept en blijkbaar is ook deze al eens eerder geplaatst geweest en weer terug gekeerd... Vreemde boel weeral!
[***] schreef:IHN schreef:die 80.000 vind ik niet exorbitant hoog. 2021 163 paarden. Ga uit van 1 baal hooi per paard per maand a 40 euro (en eigenlijk krijg je het nergens meer voor die prijs) zit je alleen aan hooi al op ruim 78000 euro.
Waar ik dan benieuwd naar ben:hoeveel van die 163 zijn daadwerkelijk door Stichting onderhouden. Want weidemaatjes a 250 pm. Die dekken de kosten volledig en meer.
Dan ga je er vanuit dat er het hele jaar door 163 paarden staan. Als ik het goed heb gelezen hadden ze eerst plek voor 30 paarden, 163 hebben ze nooit tegelijk.
Brainless schreef:Zij was al in maart geadopteerd:
https://www.facebook.com/paardzoektbaas ... 101380983/
Voor 4500E
Ze heeft ondertussen wel ZE erbij, dus ben benieuwd wat ze er nu voor gaan vragen.
Dreamboy schreef:Brainless schreef:Zij was al in maart geadopteerd:
https://www.facebook.com/paardzoektbaas ... 101380983/
Voor 4500E
Ze heeft ondertussen wel ZE erbij, dus ben benieuwd wat ze er nu voor gaan vragen.
Maar dat wisten ze vast ook al toen ze haar de eerste keer ter adoptie zette. Ben je mooi klaar mee als adoptant. Als je niet de mogelijkheid hebt om de ZE onder controle te houden, weg 4500 euro.