Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 14:32

En als het dan paarden zijn die permanent bij de stichting blijven om welke reden dan ook, noem ze niet je eigen paard

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 22:05

maar wat maakt dat nou uit of ze het eigen paard noemen of niet? Ook als donateurs die paarden betalen maakt niet uit. Een Norma Miedema bijv.of stichting Melief houden alle dieren zelf. Volledig betaald door donateurs. Ze noemen het ook gewoon hun dieren. Niks mis mee en dus ook prima bij pzb.
Het gebrek aan openheid, niet eerlijk over de gebreken maar vooral het afvallen van adoptanten ter meerdere eer en glorie van jezelf vind ik kwalijk. En het bedrag voor adoptiw belachelijk, maar goed. T is wat de gek ervoor geeft. Niemand word gedwongen

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 22:07

DuoPenotti schreef:
Ik zou hier ook best een paard/pony willen houden die een goed huisje verdient. En nee die hoeft niet te rijden te zijn. Maar dat kan ik niet betalen. Zo simpel is het gewoon. En ik denk dat er wel meer mensen zijn die dat best willen doen.
Maar wij hebben geen potje dat donatie heet.

maar niet eerlijk om hen daarop af te rekenen. Dan zelf donateurs zoeken, maar hier klinkt afgunst in door.

maria500

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 22:08

IHN schreef:
maar wat maakt dat nou uit of ze het eigen paard noemen of niet? Ook als donateurs die paarden betalen maakt niet uit. Een Norma Miedema bijv.of stichting Melief houden alle dieren zelf. Volledig betaald door donateurs. Ze noemen het ook gewoon hun dieren. Niks mis mee en dus ook prima bij pzb.
Het gebrek aan openheid, niet eerlijk over de gebreken maar vooral het afvallen van adoptanten ter meerdere eer en glorie van jezelf vind ik kwalijk. En het bedrag voor adoptiw belachelijk, maar goed. T is wat de gek ervoor geeft. Niemand word gedwongen

Ja dit is ook een beetje wat ik bedoelde.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 23:36

SincereQ schreef:
Goudhaan1 schreef:
De website van PzB is weer "bijgewerkt."
Ik krijg oprecht pijnlijke ogen van de spelfouten, en het gemak waarmee over problemen zoals PSSM, been/hoefproblemen en ziekte (nog steeds) wordt geschreven.

De paarden met CPL tijd geleden waren ook wel heftig, deden ze vrij laconiek over ook.

Klopt daar heb ik onder gereageerd dat CPL, chronisch was, de naam zegt het al. En het dus nooit over gaat. Toen werd ik geblocked. Maar dat is wel een paar jaar geleden toch? Of zijn er nog weer 2 geweest? 2 tinkers waren het.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 23:37

IHN schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik zou hier ook best een paard/pony willen houden die een goed huisje verdient. En nee die hoeft niet te rijden te zijn. Maar dat kan ik niet betalen. Zo simpel is het gewoon. En ik denk dat er wel meer mensen zijn die dat best willen doen.

maar niet eerlijk om hen daarop af te rekenen. Dan zelf donateurs zoeken, maar hier klinkt afgunst in door.

Moderatoropmerking:
Dit bericht is tegen de Bokt-regels
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 28-11-24 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 23:45

StalNollie schreef:
Vooral geen tips geven qua kosten besparing. Want heb ik ook gedaan kostenbesparende tip en minder drastische ingreep.

Hun Scheren alles wat onder de Luis zit en kopen daar spul voor in bij de vee arts.

Je moet dus een verwaarloosd dier lastig vallen met wassen en Scheren
Kost je zelf ook nog eens meer tijd en geld. Niet alleen het middel maar de scheerkoppen moeten ook geslepen worden.

Makkelijkste tip ooits koop veerust spuit ze er 3x mee in en klaar. Busje kost 12 euro en kan je dus meerdere pony's van doen.

Maarja dan kunnen de adoptie kosten omlaag en word er natuurlijk niet verdient en kan je geen zielige plaatjes delen.

Ze hebben bij PZB een hardnekkige schimmel die bijna alle paarden kregen die daar kwamen. Daar deden ze toen niets aan, hadden ze er ook geen kosten mee.. Misschien is die er nog. Paarden kregen jeuk en grote kale plekken. Weet niet of dat er nog is Maar dan is het geen luis. Of ze hebben ook luis dat zou kunnen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 23:48

StalNollie schreef:
N0a schreef:
Wat ik overigens wel verbazingwekkend vind, is dat Henk zegt dat hij schrok toen hij het paard weer zag. Maar er was toch controle waar het dier geplaatst werd. Overigens op de foto's zie ik geen verwaarloosd dier. Dus in hoeverre schrik je dan bij het weer zien. Mijn inziens wordt dit alleen gezegd om de adoptant zwart te maken en zelf weer alleen maar "halleluja" reacties te krijgen.

Ik heb dit vaker geplaatst onder paarden, maar dan zijn ze zogenaamd al maanden op een privé opvang die niet bekend gemaakt mag worden :D
De dierenbescherming werkt zo maar verkoopt PZB nu ook al paarden voor de Dierenbescherming? De dierenbescherming knapt in beslag genomen paarden op en verkoopt ze of herplaatst ze. Maar hoop toch echt dat ze dat niet via PZB doen.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 07:57

Ik moet zeggen dat ik pzb wel erg actief vind op hun sm sinds dit topic.
Vanmorgen waren ze er vroeg bij

Moderatoropmerking:
Afbeelding verwijderd ivm copyright

Heb alleen mijn vragen bij dit stukje. Nergens is te vinden hoeveel verwaarloosde paarden ze nou precies opvangen. Ik heb eerlijk gezegd niet het idee dat het zoveel is als hun beweren.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 12-02-25 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 08:07

Ik heb dat beleidsstuk een paar keer gelezen, maar wat staat er nu eigenlijk? Ik lees daar niets nieuws en het lijkt vooral een stuk om met veel woorden weinig te zeggen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 08:08

IHN schreef:
DuoPenotti schreef:

Nee geen afgunst.

Ik zou een opvang paard ook opvang paard blijven noemen. Als andere die betalen.
Maar er dan bij zeggen dit opvang paard blijft hier want elders niet te plaatsen oid. If zit zo in ons hart dat hij hier blijft.

Rijpaarden die zelfs sport lopen dus gemakkelijk plaatsbaar zijn of alles wat je eigen noemt daar mag geen cent stichting geld naartoe.
Dan is het een eigen paard. Als je die privé betaald.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 22:47

Rizette schreef:
De dierenbescherming werkt zo maar verkoopt PZB nu ook al paarden voor de Dierenbescherming? De dierenbescherming knapt in beslag genomen paarden op en verkoopt ze of herplaatst ze. Maar hoop toch echt dat ze dat niet via PZB doen.

Weet wel dat er een jaar terug ofzo in Noord - Brabant een verwaarloosde pony in beslag is genomen en die toen vanuit de politie of dierenbescherming naar PZB is gebracht.
Pony mocht weer terug naar de eigenaar dus het is bij PZB niet op hun sociale kanalen gekomen maar het gebeurt helaas dus wel eens..

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 14:59

die 80.000 vind ik niet exorbitant hoog. 2021 163 paarden. Ga uit van 1 baal hooi per paard per maand a 40 euro (en eigenlijk krijg je het nergens meer voor die prijs) zit je alleen aan hooi al op ruim 78000 euro.
Waar ik dan benieuwd naar ben:hoeveel van die 163 zijn daadwerkelijk door Stichting onderhouden. Want weidemaatjes a 250 pm. Die dekken de kosten volledig en meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 15:02

IHN schreef:
die 80.000 vind ik niet exorbitant hoog. 2021 163 paarden. Ga uit van 1 baal hooi per paard per maand a 40 euro (en eigenlijk krijg je het nergens meer voor die prijs) zit je alleen aan hooi al op ruim 78000 euro.
Waar ik dan benieuwd naar ben:hoeveel van die 163 zijn daadwerkelijk door Stichting onderhouden. Want weidemaatjes a 250 pm. Die dekken de kosten volledig en meer.

Dan ga je er vanuit dat er het hele jaar door 163 paarden staan. Als ik het goed heb gelezen hadden ze eerst plek voor 30 paarden, 163 hebben ze nooit tegelijk.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 15:11

En vergeet niet hoeveel baaltjes ze gedoneerd krijgen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 15:25

aah ok. Hoeveel kunnen ze dan nu gelijktijdig opvangen?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 15:38

De Haflinger Anja die ze nu op hun FB geplaatst hebben, ziet er rmij toch ook typisch PPID/Cushing vacht uit maar wordt ook weer met geen woord over gerept en blijkbaar is ook deze al eens eerder geplaatst geweest en weer terug gekeerd... Vreemde boel weeral!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 15:45

Little_Gift schreef:
De Haflinger Anja die ze nu op hun FB geplaatst hebben, ziet er rmij toch ook typisch PPID/Cushing vacht uit maar wordt ook weer met geen woord over gerept en blijkbaar is ook deze al eens eerder geplaatst geweest en weer terug gekeerd... Vreemde boel weeral!

Foto's schijnen van de winter te zijn....ben benieuwd naar recente foto's. Dier is ook te dik dus hoe is die de zomer doorgekomen?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 15:59

[***] schreef:
IHN schreef:

Dan ga je er vanuit dat er het hele jaar door 163 paarden staan. Als ik het goed heb gelezen hadden ze eerst plek voor 30 paarden, 163 hebben ze nooit tegelijk.

Ja, daar was ik in mijn berekening vanuit gegaan. Volgens mij hadden ze 30 stallen, maar ook nog een 2e locatie met alleen weidegang. 163 zijn er geplaatst
80.000 kosten eten en dierenarts. 30 stallen tegen pakweg 150 per maand, stalbedekking (stro of zaagsel) 50,00 per stal per maand = 72.000
163 paarden zijn er in 2021 geplaatst. Zeg dat het voor de helft weidemaatjes zijn geweest.

Dan zou de administratie er zo uit kunnen zien (o.b.v. de oude locatie)

Inkomsten
Weidemaatjes 80 x 250 20.000
Weidemaatjes stalgeld 20.000
Rijpaarden 83 x 3000 249.000
Donaties ?
Loterij ?
Ponykampen ?
Social Media ?
Sponsoren ?
Bijdragen in natura ?
Webshop ?

Kosten
Hooi + Dierenarts 80.000
Stalling 72.000
Transport ?
Onderhoud locatie 0
(Als ik de verhalen moet geloven is aan bovenstaande niks uitgegeven)
Personele kosten:
onkostenvergoeding vrijw. ?

Ik denk dat ik de kosten voor stalling best hoog heb ingeschat. Uitgaande van de kosten van 30 stallen zit hier ook de stalling van hun eigen paarden bij die je er dan ook weer van zou moeten aftrekken.

Op basis van het bovenstaande kun je echt niet spreken van een non-profit organisatie.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 15-09-22 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 16:03

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 16:10

Brainless schreef:
Zij was al in maart geadopteerd:
https://www.facebook.com/paardzoektbaas ... 101380983/
Voor 4500E

Ze heeft ondertussen wel ZE erbij, dus ben benieuwd wat ze er nu voor gaan vragen.

Maar dat wisten ze vast ook al toen ze haar de eerste keer ter adoptie zette. Ben je mooi klaar mee als adoptant. Als je niet de mogelijkheid hebt om de ZE onder controle te houden, weg 4500 euro.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 16:11

Ik heb in mijn berekening ook geen rekening gehouden met paarden die meer keren geplaatst zijn. Ik weet ook niet of die meegeteld zijn in het aantal geplaatste paarden die ze vermelden.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 17:01

Wat een absurd bedrag weer voor een haflinger met zo'n achtergrond, die mensen zijn dat geld nu dus kwijt. Ik kan me niet begrijpen dat dit betaald wordt voor zo'n pony. Met de crisis die er nu is konden er wel eens veel meer terug gaan komen die niet snel te herplaatsen zijn.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 17:25

Dreamboy schreef:
Brainless schreef:
Zij was al in maart geadopteerd:
https://www.facebook.com/paardzoektbaas ... 101380983/
Voor 4500E

Ze heeft ondertussen wel ZE erbij, dus ben benieuwd wat ze er nu voor gaan vragen.

Maar dat wisten ze vast ook al toen ze haar de eerste keer ter adoptie zette. Ben je mooi klaar mee als adoptant. Als je niet de mogelijkheid hebt om de ZE onder controle te houden, weg 4500 euro.

Denk het wel gezien je op 1 foto al geschuurde manen ziet en de rest zo genomen is dat je de manenkam niet ziet

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 17:36

Ook dat zinnetje "mag gekeurd worden". _-:(
Alsof ze zich daarmee vrij pleiten.