[HK] Rio: Dressuur Grand Prix teams dag 1

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 08:08

My story....
Lots has happened...

The first days in Rio went according to plan: a relaxed flight, stabling good, training good. Parzival feels happy and fit.

Until yesterday morning... I planned to train early on Tuesday morning, so I was at the stable at 6am. Saying good morning to Parzival, I saw the right side of his head was swollen, he had been kicking the walls. I took his temperature:he had a fever of over 40 degrees Celcius, but he still didn't look sick. He was eating and drinking and while walking I had a hard time keeping up with him, as always...

Jan Greve came right away and after double checking with the vets here they concluded he was bitten by an insect or spider or some sort of animal which produces toxics.

To get the toxics out of his system we gave him fluids. From 6.30 to 15.45hrs we kept him on this. It helps the kidneys to clean up the toxics out of the body. The vets at the clinic took swaps from the nose and checked the blood. The temperature dropped gradually and by 15.30 it was 38.4... We then took x-rays from the jaw and echoed the area. Just making sure..All ok.

At the end of the day the fever was down and I handwalked Parzival a bit. He looked a lot better and the swelling of his head was at least 1/3 the size of this morning...

Then difficult descisions came... We requested the FEI if we could swap starting places within the team, so Parzi could get a day to recover. Competing on thursday in stead of wednesday. But the FEI declined.
At that point I didn't want to compete anymore... Parzival's health is more important than anything else in this world!

I slept at the stables, checking up on Parzi every hour... I was not going to leave him alone! Of course I didn't get any sleep...

Main thing, this morning temperature had dropped to 37.5! And the swelling again had come down a bit..

New difficult descisions to make..
I had decided yesterday I was not going to compete, but now the temperature was back to normal, he looked fit, was eating and drinking good, I also didn't want to let the team down... In the back of my mind knowing we had no reserve combination here..... What to do?

Between 7am and 8am we were allowed to ride in the arena.
I discussed with Jan Greve and Johan Rockx and decided we were going to walk and trot under saddle for 10 min and see how he was...

And so we did... We went to the arena, rode a few laps and he looked happy and fit. Coming back to the stables the temperature was still down...

Again difficult descisions... What to do? He is fit now, but you know what happened yesterday... Nobody to fill in my place if I would withdraw, letting the team down.

Questions questions... What is wise? I discussed with several vets and the team coach.. The FEI vets came and checked up on him around 10am. All gave green light to compete.. We decided I would give it a try. The fever was down, which means the toxics are out of his system. There is still a bit of swelling in the jaw, but we cooled it all the time and the swelling gets less...

I agreed to give it a try. Knowing the story, I took it easy in the warm up and didn't want to ride full. He was ok, although he didn't feel very powerful. Normal of course after a day like yesterday. I walked a lot to save the energy.. When I entered I already felt he was giving his utmost and being the fighter he is, he never gives up... But in order to protect him, I gave up...My buddy, my friend, the horse that has given everything for me his whole life does not deserve this.... So I saluted and left the arena.....

Reactie van Adelinde.

Marvel

Re: [HK] Rio: Dressuur Grand Prix teams dag 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:07

Nou alle speculaties de wereld uit. Wat fijn dat er zo'n uitgebreide reactie komt.
Zoals verwacht is alles er aan gedaan om hem beter te krijgen en is hij super goed in de gaten gehouden.
Ik snap wel dat ze het geprobeerd heeft en vind het dapper dat ze afgegroet heeft.
Wat een rollercoaster moet dit voor haar geweest zijn.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:26

Wat dat betreft vind ik Adelinde echt een topvrouw. Zij doet zoveel zelf en ik geloof meteen dat ze heel de nacht bij hem heeft gewaakt. Maar wat zonde voor haar.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:08

Ik geloof ook best dat ze niet had gereden als er een reserveruiter aanwezig was geweest.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:25

petraaken schreef:
Ik geloof ook best dat ze niet had gereden als er een reserveruiter aanwezig was geweest.

Die reserveruiter ..... die zich erg onsportief uitte in de media .... bah .... die mogen ze wat mij betreft meteen uit de selectie gooien en nooit meer selecteren voor de equipe!

Respect voor Adelinde ..... ik had het haar zo gegund om nog 1x met haar Parzival te schitteren en dan krijg je dit, zo zonde!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:37

Of het waar is wat die reserve ruiter zegt vind ik niet eens zo interessant. Je zit in een team en dan treed je niet naar buiten met zulke opmerkingen, dan spreek je daar de personen op aan die er wat over te zeggen hebben. Van mening zijn dat het viel te verwachten, maar niet voor niks daar Rio willen.. Dan spreek je jezelf natuurlijk ook al lekker tegen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:41

Het is hoe dan ook een erg kinderachtige reactie van Madeleine. Stel zij was ipv Diederik (bijvoorbeeld) geselecteerd en dit gebeurde dan had je dr niet gehoord over de tongproblemen van Parzival. Maar omdat zij niet wilde reizen als ze niet kon rijden komt ze hiermee. Onsportief.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:04

Ben wel heel benieuwd of Madeleine nog gaat reageren op deze commotie. Dat ze het allemaal niet zo bedoeld had of zo. Neem aan dat ze wel doorheeft dat heel de paardenwereld nu over haar heen valt.

(behalve dan die vreselijk mensen die haar op FB gelijk geven onder haar bericht.....)

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:20

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:51

Duidelijk verhaal van Adelinde.. Toch blijf ik het raar vinden van de artsen die goedkeuring hebben gegeven.
Ik snak van haar kant heel goed dat ze het team niet wilde teleurstellen en echt respect voor haar reactie hierop.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:06

Dit is wel zo'n typisch geval van wat je ook beslist om te doen, het zal nooit goed zijn.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:09

Hoop van harte dat madeleine het hele verhaal nog niet wist toen ze die reactie plaatste... kan het nog een beetje begrepen worden, alleen nooit goed te praten natuurlijk.

Voor mij is het echt hard; jammer, dan had je mee moeten gaan. Als reserve lekker thuis op de bank zitten kijken dan ben je natuurlijk geen reserve. Ik snap dat er 1 of 2 niet meewillen omdat de kans nihil is dat je 3 reserves nodig zou hebben, maar iig 1 van de 3 had mee moeten gaan. Want als ze niet mee gaan, wat is dan het nut van reserves kiezen?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:10

petraaken schreef:
Dit is wel zo'n typisch geval van wat je ook beslist om te doen, het zal nooit goed zijn.

Dat dus! Je krijgt gewoon altijd kritiek over je heen. En dat je teamgenoot dan zo reageert op het internet... zo kinderachtig.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:12

laraxXxemma schreef:
Hoop van harte dat madeleine het hele verhaal nog niet wist toen ze die reactie plaatste... kan het nog een beetje begrepen worden, alleen nooit goed te praten natuurlijk.

Voor mij is het echt hard; jammer, dan had je mee moeten gaan. Als reserve lekker thuis op de bank zitten kijken dan ben je natuurlijk geen reserve. Ik snap dat er 1 of 2 niet meewillen omdat de kans nihil is dat je 3 reserves nodig zou hebben, maar iig 1 van de 3 had mee moeten gaan. Want als ze niet mee gaan, wat is dan het nut van reserves kiezen?

Nou...zelfs al was dat zo.... Je laat je mede teamlid gewoon in zijn/haar waarde dus dergelijke uitspraken doe je gewoon niet. Zeg dan: "wat naar voor ze.." oid.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:13

friendly schreef:
laraxXxemma schreef:

Nou...zelfs al was dat zo.... Je laat je mede teamlid gewoon in zijn/haar waarde dus dergelijke uitspraken doe je gewoon niet. Zeg dan: "wat naar voor ze.." oid.

Of zeg niks als je het toch niet meent..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:31

Vandaag weer nieuwe ruiters, dus weer wat anders om over te praten gelukkig... laten we hopen dat het iets positiefs is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:33

Zo niemand mag meer zeuren dat ik te lang ben voor mijn oudste Forester: als ik Edward zie rijden dan ziet dat er wb maat net zo uit... :+ Nette proef van 'm trouwens! (en ik ben geen fan normaalgesproken) Oh spannend, vanmiddag moeten mijn favorieten: Charlotte en Carl!! Super veel zin in! *\o/*

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:35

laraxXxemma schreef:

Ik heb alles niet zo gevolgd in de aanloop naar de spelen maar begrijp dus dat er 3 reserves waren die alle 3 niet als reserve mee wilde? Waarom hebben ze er dan niet voor gekozen om de nummer 4 (?) mee te nemen? Bij de O.S. moet je toch minstens een reserve meenemen?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:38

zwanepol schreef:
laraxXxemma schreef:

Ik heb alles niet zo gevolgd in de aanloop naar de spelen maar begrijp dus dat er 3 reserves waren die alle 3 niet als reserve mee wilde? Waarom hebben ze er dan niet voor gekozen om de nummer 4 (?) mee te nemen? Bij de O.S. moet je toch minstens een reserve meenemen?

OP een gegeven moment kwamen ze bij mensen uit die L reden, toen zijn ze maar gestopt met zoeken.

Haha, flauwekul, maar wel vreemd inderdaad dat er niemand te vinden is die mee wil. Die had nu toch een mooie kans gekregen en kunnen rijden.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:59

Wat heeft Madeleine eigenlijk gezegd dan over Adelinde?
Ik hoor iedereen erover

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:01

Even teruglezen :+ Rechtsonder staat een balkje met doorzoek dit onderwerp.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:04

Zie net dat er voor dag 2 een nieuw topic geopend is. Dan daar maar verder kletsen over vandaag :)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:05

Sammie schreef:
Even teruglezen :+ Rechtsonder staat een balkje met doorzoek dit onderwerp.

Jemig... zo leer ik ook nog eens wat :') bedankt he! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:54

Komt er voor vandaag nog een nieuw topic? Ik zit te wachten tot de live stream vna sporza begint uit te zenden.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:02