Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dakotah schreef:Sandros schreef:Ja ik vind het heel erg voor haar. Ik heb sinds jaren een dik half jaar ook een nieuw paard gekocht, en mijn god wat ben ik bang dat hem iets mankeert ( onder de leden ) of gaat mankeren. Zou ook alles bedenken hoe ik ervoor kan zorgen dat ik uiteindelijk toch die grote investering kan terug zien te krijgen. Eerste stap, kijken of de fokker niet aansprakelijk is. Of dit wel of niet bij de fokker ligt vind ik het wel heel erg dat die man zo neer gezet werd. Persoonlijk zou ik er alleen iets mee doen als echt zou blijken dat de fokker dit
bewust gedaan zou hebben. Buiten dat vind ik het voor alle partijen heel erg niemand heeft hier op zitten te wachten. En zouden wij ook niet het beste er uit willen halen? Je wilt toch ergens een zondebok voor hebben om je frustratie kwijt te kunnen, terecht of niet.
Nou nee, alleen als dat echt terecht was, en ik daar duidelijke bewijzen voor zou hebben.
Anders niet, ik zou nooit iemand willens en wetens kapot maken alleen omdat ik de pech heb gehad een paard te kopen, wat toevallig ziek is geworden, en waar niet duidelijk vast staat, waar of wanneer hij die ziekte zou hebben opgelopen.
yvonnedv schreef:misschien is het handig als sommige personen de uitzending nogmaals bekijken
http://www.rtl.nl/xl/#/u/96055839-065e- ... ea4f28ea1/
kamatz schreef:Dit kan nog maanden duren.
Het komt voor het kantongerecht, dus als eerst komt het op de rol bij de rechtbank. Beide partijen kunnen tot drie keer uitstel vragen en daar zit zo gemiddeld zo'n vier weken iedereen keer tussen....dus reken maar uit.
Als het dan eenmaal op de rol zit zal de rechter zich hierover buigen en die beslist dan of er evt een hoorzitting gaat komen om beide partijen aan te horen.
Jannepauli schreef:kamatz schreef:Dit kan nog maanden duren.
Het komt voor het kantongerecht, dus als eerst komt het op de rol bij de rechtbank. Beide partijen kunnen tot drie keer uitstel vragen en daar zit zo gemiddeld zo'n vier weken iedereen keer tussen....dus reken maar uit.
Als het dan eenmaal op de rol zit zal de rechter zich hierover buigen en die beslist dan of er evt een hoorzitting gaat komen om beide partijen aan te horen.
Te zien aan het filmpje is dit programma in de zomer opgenomen. Het graan staat heel laag en alle blad zit aan de bomen. Maanden geleden dus? Dan zou een zittingsdatum onderhand bekend moeten zijn als de advocaat daadwerkelijk heeft laten dagvaarden.
_San87_ schreef:PhiaBink schreef:
Dat doet de rechter wel!
De rechter gaat op een schikking aandringen. Hij lost dus helemaal niks op in de eerste instantie. Lees je wel wat hier gezegd wordt?
PhiaBink schreef:_San87_ schreef:
De rechter gaat op een schikking aandringen. Hij lost dus helemaal niks op in de eerste instantie. Lees je wel wat hier gezegd wordt?
Heb je de uitzending gezien??? Laatste stukje dat de advocaten aan de bar zitten?? Gehoord wat er werd gezegd??? Dat werd ook gezegd.
Als de verkoper op de gang niet wil schikken, dan komt het voor!
SaskiaKa schreef:yvonnedv schreef:misschien is het handig als sommige personen de uitzending nogmaals bekijken
http://www.rtl.nl/xl/#/u/96055839-065e- ... ea4f28ea1/
Heb je het over mij? Ik heb het gezien hoor. Vd Berg, Jytte en haar advocaat zaten aan tafel bij vd berg thuis. Vd berg zegt dat volgens zijn DA alle ziektes die Rubis had te behandelen waren. Advocaat zegt dat dat in dit stadium niet meer mogelijk was en dat hij de DA van Jytte gaat vragen om die verklaring. Waar is naar voren gekomen dat vd Berg deze ontvangen heeft dan? Dan hoef ik nl alleen dat stukje van de uitzending op te zoeken
yvonnedv schreef:SaskiaKa schreef:
Dat is in de uitzending wel gezegd
idd en wat ik begreep van de uitzending heeft de verkoper met zijn D.A overlegd en tot de conclusie zijn gekomen dat de "ziekte waarvan ze hem beschuldigen aanwezig te zijn voor de verkoop" wel te genezen was.
volgens mij zei hij niet dat het aanwezig was voor de verkoop, maar enkel dat het te genezen was.
russel schreef:Wat voor ziektes zijn er in Frankrijk dan die hier niet voorkomen? Er zitten toch veel Franse dravers hier? Worden die allemaal daar op gekeurd?
Ik denk dat het veel onduidelijker is de wereld van de slachtpaarden die hier naar toe gehaald worden..
PhiaBink schreef:_San87_ schreef:
Heb je de uitzending gezien??? Laatste stukje dat de advocaten aan de bar zitten?? Gehoord wat er werd gezegd??? Dat werd ook gezegd.
Als de verkoper op de gang niet wil schikken, dan komt het voor!
Nou wat schreeuw je dan? De rechter zal op een schikking aandringen.
PhiaBink schreef:yvonnedv schreef:
volgens mij zei hij niet dat het aanwezig was voor de verkoop, maar enkel dat het te genezen was.
Te genezen als je erop tijd bij bent!!! Als het te laat is dan is het niet meer te genezen!
Nogmaals, 30% van het verhaal is uitgezonden, dus niet alles. Niet bij ons zijn waarom. Bij de eindmontage moet je zijn van RTL.
PhiaBink schreef:Als de verkoper dat niet wil!!! Ik schreeuw niet, maar als er 1 dat niet wil, dan wordt het een zaak.
Sandros schreef:Ja ik vind het heel erg voor haar. Ik heb sinds jaren een dik half jaar ook een nieuw paard gekocht, en mijn god wat ben ik bang dat hem iets mankeert ( onder de leden ) of gaat mankeren. Zou ook alles bedenken hoe ik ervoor kan zorgen dat ik uiteindelijk toch die grote investering kan terug zien te krijgen. Eerste stap, kijken of de fokker niet aansprakelijk is. Of dit wel of niet bij de fokker ligt vind ik het wel heel erg dat die man zo neer gezet werd. Persoonlijk zou ik er alleen iets mee doen als echt zou blijken dat de fokker dit
bewust gedaan zou hebben. Buiten dat vind ik het voor alle partijen heel erg niemand heeft hier op zitten te wachten. En zouden wij ook niet het beste er uit willen halen? Je wilt toch ergens een zondebok voor hebben om je frustratie kwijt te kunnen, terecht of niet.
PhiaBink schreef:Te genezen als je erop tijd bij bent!!! Als het te laat is dan is het niet meer te genezen!
Nogmaals, 30% van het verhaal is uitgezonden, dus niet alles. Niet bij ons zijn waarom. Bij de eindmontage moet je zijn van RTL.