Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_equus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 23:30

Ik ben ook in shock ;( . Dacht dat hij in ieder geval tot en met 2012 voor NL zou blijven. Niet dus..
Echt verschrikkelijk nieuws

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 23:31

OomaaikeoO schreef:
Wie weet mag Edward Totilas wel van Paul blijven rijden onder voorwaarde dat hij onder de duitse vlag gaat rijden ;)

dat zou helemaal triest zijn. Dan geeft Duitsland helemaal aan dat ze het zelf niet kunnen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 23:31

ruiter1992 schreef:
macke schreef:
Nee hoor scrooge heeft hem verkocht hij heeft het geld niet nodig , want hij kan met gemak 10 totilassen kopen. Paul heeft nu ook toch risico?? Maar de Vissers waren aan het vissen en het is gelukt ze hebben beet. Paul hapt en Vissers zijn nu nog rijker, staan ze nu weer bovenaan in de quote top 10. Jammer voor Ed zoals Tosca dat zo liefkozend zei in de strengen"deze combinatie moet je niet uitelkaar halen". Maar met de euro's worden de emoties weggepoetst en Ed staat weer aan de kant...... Dank je wel

goed verwoord

Vind je?

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 23:32

Tja.... hoe naar het ook is voor Edward, voor dát geld ben je echt verknipt als je hem niet met een strik om zijn nek heel gauw wegbrengt! Geef ze groot gelijk eerlijk gezegd........ :o

PussInBoots

Re: Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 3*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 23:34

Ik geef ze ook groot gelijk, maar vind het wel eeuwig zonde! Ik kijk er overigens niet van op. *nog wel steeds in shock*

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 23:35

hestejente schreef:
Famke160301 schreef:
1500,- bedoeld hij miss slachtopbrengst mee?? Das nog veel want dat brengt een paard meestal voor de slacht nog niet op.

Hihi, hoe wil jij een paard met een gebroken poot naar de slachter brengen dan? Zo'n paard wordt bij mij ter plekke afgemaakt hoor... en ook van zo'n steltenloper kan ik mij niet voorstellen dat z'n bieflappen je meer dan een paar honderd euro op zouden leveren.

Maar da's off topic :D

Meestal wordt t dier dan thuis geschoten en laten verbloeden en dan als nog naar t slachthuis... (noodslachting) Maar idd Meestal worden ze thuis afgemaakt en door Rendac opgehaald.

daantje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 23:36

Wie weet verschijnt Edward Gal wel met een nieuwe topper Lingh was overigens ook niet mis!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 23:37

hestejente schreef:
Famke160301 schreef:
Hihi, hoe wil jij een paard met een gebroken poot naar de slachter brengen dan? Zo'n paard wordt bij mij ter plekke afgemaakt hoor... en ook van zo'n steltenloper kan ik mij niet voorstellen dat z'n bieflappen je meer dan een paar honderd euro op zouden leveren.

Maar da's off topic :D

Meestal wordt t dier dan thuis geschoten en laten verbloeden en dan als nog naar t slachthuis... (noodslachting) Maar idd Meestal worden ze thuis afgemaakt en door Rendac opgehaald.

Een dier mag niet meer naar het slachthuis vervoerd worden als het niet lopend (op 4 benen) van de vrachtwagen op/af kan komen.
Dus dat wordt noodslachting aan huis.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 23:40

GaitMonster schreef:
citaat van de telegraaf: Vanwege de reputatie van Schockemöhle is het te verwachten, dat Totilas wordt doorverkocht.

Haha kom op zeg, dit is toch hilarisch! Vanwege zijn reputatie, net alsof Schockemöhle een of andere duistere handelaar is. De man heeft zich niet voor niets zo op weten te werken in een, blijkbaar, miljoenen business.
Ik denk dat iedereen wel weet wat een harde wereld de paardenwereld wel niet is. Zeker wanneer paarden miljoenen waard gaan worden. Denk je dat je zoiets verzekerd krijgt? En wat wanneer het paard geblesseerd raakt? Ik snap de Vissers volkomen, hebben de mensen die hun niet begrijpen wel nagedacht wat een geld er in zo'n paard gaat zitten?
Voor Edward is het ontzettend sneu, zou fijn zijn als ze een combi kunnen blijven. Maar het is zijn baan om zo'n dier op te leiden. Hoe beter je dat doet, hoe duurder het paard verkocht kan worden. En hoe meer mensen jou willen hebben voor hun (soon to be miljoenen) paardjes. Ik kan me niet voorstellen dat ook hij er financieel niet op vooruit gaat. Nog steeds sneu, had hun graag bij de OS gezien, had Totilas graag als een Bonfire met pensoen zien gaan in NL, maar het loopt anders.
Trouwens, was Totilas niet voornamelijk uit duitse lijnen gefokt?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 23:42

Blijkbaar heeft niet iedereen de moderatoropmerkingen in dit topic gelezen dus ik herhaal er maar een:
[*olduser*] schreef:
Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een aantal berichten verwijderd. Het is begrijpelijk dat er met emoties gereageerd wordt, maar het is niet de bedoeling om de eigenaren uit te schelden of op een andere manier in diskrediet te brengen. Oneliners en off topic reacties zijn ook niet de bedoeling. Vanaf hier worden dit soort posts zonder verdere waarschuwing verwijderd.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 23:43

Isabell heeft juist gezegd dat ze nooit op Totilas zou stappen uit loyaalheid naar Ed.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 14-10-10 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 23:45

Eerst zien... Ook loyaalheid is om te kopen met geld en eer. T is een rare wereld.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 23:45

Je mag wel met allerlei vleeswaren smijten en over gebroken poten schrijven en dat is echt offtopic.
Vaak is de waarheid hard maar wel eerlijk en we leven in een vrij land met vrije meningsuiting. Zelfs Wilders mag zeggen wat hij wil en die is pas echt grof!!! Maar ook dit is offtopic dus nu gewoon zeggen dat Ed het wel red en dat Vissers gek zijn dat ze hun paard niet verkopen. Stel dat ie morgen dood in de box ligt! Wel knullig dat ze hem verkopen en weten dat Ed op concours is. En zou Toti al gekeurd zijn ? Vrij van (stal) gebreken? Voor dat geld moet je hem door een scan halen en alles goed op de foto zetten, echo van de pezen ed.

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 23:49

Weet je wie we misschien vergeten. Voor wie het ook vreselijk is.
Vanessa!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 23:50

Dat vind ik idd ook niet echt chique van de vissertjes. Maar ja, als ze niet hadden doorgepakt met de verkoop, hadden ze misschien wel bot gevangen 

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 23:50

Macke, een betere wereld begint bij jezelf. Dingen kunnen ook subtieler gezegd worden maar dezelfde inhoud behouden.
*Dit waren weer mijn wijze woorden voor vandaag*

Tuurlijk wordt zo'n paard volledig door de molen gehaald. Maar, gezien zijn prestaties, lijkt hij mij op de botten toch wel schoon. Pezen zijn natuurlijk weer een ander verhaal.
En, wordt er gecontroleerd op stalgebreken? Lijkt me sterk...

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 23:52

macke schreef:
Je mag wel met allerlei vleeswaren smijten en over gebroken poten schrijven en dat is echt offtopic.
Vaak is de waarheid hard maar wel eerlijk en we leven in een vrij land met vrije meningsuiting. Zelfs Wilders mag zeggen wat hij wil en die is pas echt grof!!! Maar ook dit is offtopic dus nu gewoon zeggen dat Ed het wel red en dat Vissers gek zijn dat ze hun paard niet verkopen. Stel dat ie morgen dood in de box ligt! Wel knullig dat ze hem verkopen en weten dat Ed op concours is. En zou Toti al gekeurd zijn ? Vrij van (stal) gebreken? Voor dat geld moet je hem door een scan halen en alles goed op de foto zetten, echo van de pezen ed.

ALs je een beetje had gelezen dan had je geweten dat het paard al gekeurd is afgelopen week en dat ze wachten op een aantal uitslagen.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 00:04

daantje89 schreef:
Wie weet verschijnt Edward Gal wel met een nieuwe topper Lingh was overigens ook niet mis!

Ja, en dan is het voor de 3e x wachten tot ook die wordt verkocht ! Ed kan beter zelf wat geld bij elkaar schrapen en zelf een toppertje zoeken hoewel Toti moeilijk te evenaren zal zijn. Zou me trouwens niets verbazen als hij besluit voor een andere sponsor te gaan rijden..

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 00:23

Moeni11 schreef:
ALs je een beetje had gelezen dan had je geweten dat het paard al gekeurd is afgelopen week en dat ze wachten op een aantal uitslagen.

Dat moeten dan wel tests zijn waaraan klein risico verbonden is, kan me namelijk niet voorstellen dat ze dit al naar buiten brengen wanneer er nog kans is op een afgelasting van de deal... :oo

Heb vanmiddag overigens nog eens nagedacht over het aanbod, en ben tot een paar conclusies gekomen. Ik weet namelijk niet hoe rijk Visser is met zijn investeringsbedrijf, maar het moet niet al te rijk zijn aangezien hij van 15 miljoen blij wordt. Had hij namelijk al 50 miljoen op de bankrekening gehad, dan had ik het onbegrijpelijk gevonden dat hij dit paard heeft verkocht. Hij is al wat ouder en kan de rest van zijn leven dan prima rondkomen, en gaat de geschiedenisboeken in als de eigenaar van het beste paard ooit. Nu gaat hij de geschiedenisboeken in als de eigenaar die voor het geld koos. En wat is er gewoner dan geld...

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 00:24

ilse86 schreef:
Eerst zien... Ook loyaalheid is om te kopen met geld en eer. T is een rare wereld.

En...? Voor mij een belangrijkere vraag? Zou zij hetzelfde kunnen evenaren als Edward met Totilas. Persoonlijk zou ik er niet durven opkruipen, en mee op wedstrijd gaan, ookal was ik Werth, of noem maar op.
Ik zou dat een ondankbare job vinden.

Edward en Totilas waren zeeeer duidelijk een team, and never change a winning team, of niet???

Ik vind het jammer voor Edward, maar gezien zijn kwaliteiten, ben ik zeker dat hij gaat terugkomen. Ookal zal de smaak nu bitter zijn.
Als ik schockemöhle was zou ik gewoon vragen aan Edward wat hij vraagt per uur. :))

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 00:29

Ik word er net heimelijk over ingelicht dat Visser wel wat meer centjes dan die 50 miljoen heeft, dus dan heeft hij Totilas van de hand gedaan voor een marginaal bedrag van zijn vermogen... dat klinkt al een stuk absurder.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 00:37

Sander_ schreef:
Ik word er net heimelijk over ingelicht dat Visser wel wat meer centjes dan die 50 miljoen heeft, dus dan heeft hij Totilas van de hand gedaan voor een marginaal bedrag van zijn vermogen... dat klinkt al een stuk absurder.

Je kan die man dat toch niet kwalijk nemen....

Vigo van De Brabandere? Laten we volgend jaar nog eens praten. Er zijn nu eenmaal mensen met TE veel geld.
Als je zo een paard hebt, wat doe je dan? Dat spreekwoord is zo oud als wat. 'Smeed het ijzer als het heet is!'
Ik zou het ook doen!
En ik denk dat Edward op dat vlak, financieel, er zeker goed van zal worden. Hij zal ook wel een Sinterklaasje krijgen.
Daarbovenop denk ik dat Visser zeker voor een plaatsvervanger gaat zoeken. Eens de bal, of het gokken aan het rollen is, weet je nooit waar het eindigt?

Het is zoals Ilse het zei, een rare wereld. Hoewel?

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 00:44

Jan_VT schreef:
Je kan die man dat toch niet kwalijk nemen....

Ik neem het hem inderdaad niet kwalijk, want het is zijn eigen paard, dus hij moet het vooral doen, maar je kunt er wel enkele conclusies uit halen.

Een persoon die honderden miljoenen kapitaal blijkbaar heeft, wordt er bijvoorbeeld echt niet koud of warm van als hij 10 miljoen meer of minder erbij heeft. Zelfs al valt Totilas morgen dood neer, dan heeft hij dus 10-15 miljoen kapitaal verlies, en wat dan nog? Vrolijk verder investeren toch? Totaal zorgeloze situatie.

In deze hele zaak is dus ofwel aan de hand dat Visser een keiharde zakenman is die graag cash ziet (en dit boven de Nederlandse sport met diens roem en successen stelt) ofwel hij is minder rijk dan gedacht en heeft het geld echt nodig. En aangezien hij in de Quote staat, gok ik niet dat het laatste aan de hand is.

Laat ik het zo zeggen, als ik het kapitaal had gehad wat hij schijnt te hebben, dan had ik voor de roem gegaan en niet voor het geld, want dat had ik dan al.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 00:48

Vraag me Nu al af hoe onze afvaardiging naar de OS eruit gaat zien; bij de springruiters gaat het nu al niet zo best.. en in de dressuur....?? Adelinde en...? Holland no points.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 00:49

Tja we kunnen blijven gissen naar de reden van verkoop, maar daar komen we helaas toch niet achter. Misschien is er wel een hele goede reden voor.

Ik weet hem niet in ieder geval :D