Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

newnails

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:30

annastasia schreef:
NEWNAILS: Waren jullie dat destijds dat C een filmpje had gemaakt dat je dochter een pony kreeg en helemaal overdonderd was?
Dat filmpje heeft toen hier gestaan en op youtube.

Ja dat klopt dat waren wij.

IvysToeter

heb net al een stuk zitten kijken.
maar vind het echt heel erg bizar!
ze leek zo aardig...

nombrado

Joto schreef:
tis gewoon dubbel zuur voor het meisje, ik weet hoe het gaat,
meisje is helemaal verliefd op pony, kan hem niet missen, maar droom gaat voorlopig wel weg, en menig paardenmeisje wil toch een echte wedstrijd rare..

maar waarom gaat de droom weg?
ze heeft toch een pony?
waar je mee kan rijden?
of werd er gedacht dat ze meteen z zou springen.
ze is 10 jaar....

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:31

Een brave alles springende D Pony is een goudmijntje ;)

Zeker als ze ook nog een super in de manieren zijn met springen.

Evenals paarden die onwijs goed kunnen springen en nog eens braaf en makkelijk te rijden zijn..

Van dressuurpaarden heb ik niet echt verstand, maar dat komt omdat dat mij dan ook helemaal niet trekt..

Nessah

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:32

@nombrado: Als ik een sportpaard koop, koop ik die voor de sport en niet om rondjes in het bos te rijden. Dat bedoelen ze met droom weg.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:32

KiWiKo schreef:
in mijn ogen kan je alleen besodemieterd worden als je je laat besodemieteren :)

kijk het is heel simpel Partij c is fout, dat staat voorop...... staat buiten kijf, is gewoon zo..... Partij C is de boosdoener op alle fronten........ daar ben ik het helemaal mee eens......... maar nogmaals partij C kan niet opereren zonder partij A en partij B.........

Dan moet je wel heel erg paranoïde door het leven gaan,want hoeveel mensen worden niet besodemietert door hun eigen familielid,een goede vriend of vriendin die de eigenschappen van een partij C tot uiting kunnen brengen om tenkoste van alles er zelf beter van te worden?
En dat hebben ze dan denk ik ook niet zien aankomen,maarja eigen schuld dikke bult!?[/quote]
ja precies, helaas is dat zo!

Ik heb slechts een standpunt, alles wat te mooi klinkt om waar te zijn, is vast niet waar!![/quote]

Ik snap je standpunt heel goed en oke er zijn altijd naïevelingen die keer op keer gewaarschuwd worden door mensen met meer verstand van zaken op een bepaald gebied maar hier niet naar luisteren en niks leren van een vorige ervaring en steeds met beide pootjes erin tuimelen,tja .......maar toch vind ik het sneu dat er van die mensen misbruik gemaakt wordt.....ik zou het niet op mijn geweten willen hebben ,maarja er zijn veel ook mensen die geen geweten hebben waarschijnlijk....en ik geef toe die handelaarster kan niks anders dan paarden met een negatief verkoopadvies verhandelen d.m.v. zoete broodjes verkooppraat,even transponderstickertje afstomen en inplakken....want iets anders kan ze gewoon niet,het is eigenlijk een heel sneu no-no persoon!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:33

Ik blijf zeggen dat als je geen verstand van paarden hebt je er ook géén moet aan schaffen!!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:34

[quote="nombrado]
maar waarom gaat de droom weg?
ze heeft toch een pony?
waar je mee kan rijden?
of werd er gedacht dat ze meteen z zou springen.
ze is 10 jaar....[/quote]
6000 euro is wel een hele hoop geld voor een recreatie pony. als de ouders nou 5000 euro terug zouden krijgen hebben ze niks te klagen denk ik. de pony kan best no leuk mee voor een 10 jarig meisje!!

hoeveel meisjes hebben ouders zonder ervaring met paarden.... mogen die allemaal geen paard hebben dan?? dat is echt onzin

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:34

Ik vind het echt zielig voor die paarden. En voor de gedupeerde! Vooral wanneer er word gezegt dat het een kern gezond paard is en vervolgens een slachtpaard is dat door de rug is gezakt, achterover slaat wanneer je er op gaat zitten. En vind het heel moedig van dat meisje die met verborgen camera naar haar toe is gegaan en het heeft gefilmt! ik zou die lef niet hebben! Vooral wanneer je gesnapt woord de mevr.. En hoe ze praat tegen dr paarden, ik snap dat echt niet! :?
NathaxZoef: als ik jou was zou ik even je post aan passen. Want je mag niet de naam bekend maken ;)!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:35

rapido schreef:
Ik blijf zeggen dat als je geen verstand van paarden hebt je er ook géén moet aan schaffen!!

Heikel punt.
Maar wanneer heb je verstand genoeg?
Wie bepaald er een richtlijn voor hoeveel verstand je moet hebben,en hoe controleer je dat?

Ik snap je punt hoor,maar het is gewoon niet te controleren.
Bovendien vinden sommige mensen ook van zichzelf dat ze verstand genoeg hebben.

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:35

melissaxx94 schreef:
Ik vind het echt zielig voor die paarden. En voor de gedupeerde! Vooral wanneer er word gezegt dat het een kern gezond paard is en vervolgens een slachtpaard is dat door de rug is gezakt, achterover slaat wanneer je er op gaat zitten. En vind het heel moedig van dat meisje die met verborgen camera naar haar toe is gegaan en het heeft gefilmt! ik zou die lef niet hebben! Vooral wanneer je gesnapt woord de mevr.. En hoe ze praat tegen dr paarden, ik snap dat echt niet! :?
NathaxZoef: als ik jou was zou ik even je post aan passen. Want je mag niet de naam bekend maken ;)!

Haar boktnaam mag wel vermeld worden :D (dacht ik toch)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:36

nombrado,

De mensen stellen een paar eisen aan een pony, die iedereen heeft als men een dier koopt. Maar je krijgt vervolgens wat anders, terwijl je vol vertrouwen denkt je boel voor elkaar te krijgen.
Meisje wil in de toekomst op concour, en ik zeg niet dat ze gelijk een Z parcour moet springen. Maar ze heeft teveel geld betaalt voor iets wat ze niet heeft gekregen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:36

Nessah schreef:
@nombrado: Als ik een sportpaard koop, koop ik die voor de sport en niet om rondjes in het bos te rijden. Dat bedoelen ze met droom weg.

dat meisje is 10,
begint net met rijden
of gaat ze meteen z springen?
tegen de tijd dat ze een beetje kan rijden is ze uit de pony gegroeid
mensen denk nou na.
wil een kind echt presteren? of wil ze lekker met het paardje rijden en spelenderwijs leren rijden.
af en toe wordt ik zo moe van dat prestatie gedoe.
als je een paard koopt voor de sport
ben je eigenlijk geen haar beter, dan een paardenhandelaar.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:37

PERENBOOMPIE schreef:
[Ik snap je standpunt heel goed en oke er zijn altijd naïevelingen die keer op keer gewaarschuwd worden door mensen met meer verstand van zaken op een bepaald gebied maar hier niet naar luisteren en niks leren van een vorige ervaring en steeds met beide pootjes erin tuimelen,tja .......maar toch vind ik het sneu dat er van die mensen misbruik gemaakt wordt.....ik zou het niet op mijn geweten willen hebben ,maarja er zijn veel ook mensen die geen geweten hebben waarschijnlijk....en ik geef toe die handelaarster kan niks anders dan paarden met een negatief verkoopadvies verhandelen d.m.v. zoete broodjes verkooppraat,even transponderstickertje afstomen en inplakken....want iets anders kan ze gewoon niet,het is eigenlijk een heel sneu no-no persoon!

ben het absoluut met je eens hoor!

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:37

NathaxZoef @ dat weet ik niet maar zoals ik weet mocht dat ook niet :)! Maar dat weet ik niet zeker denk dat Chayenne daar meer uitspraak over kan doen ;)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:38

Dat is dus niet aan de orde nu, gaat erom dat ze teveel geld heeft betaalt voor iets wat ze Niet heeft, hoe braaf de pony ook mag zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 10:38

NathaxZoef schreef:

Ja hoor, boktnaam mag wel genoemd worden.

lonnie

ok ik moet erf nog 10 bijlezen vanaf vannacht, maar wil toch nog even wat kwijt. Ik vraag me nl af wat er gebeurt met de paaarden die deze vrouw gratis of bijna voor niks heeft gehad, omdat ze bv niet geschikt waren om op te rijden/ als gezelschapspaard ed. Zouden de mensen die deze beesten af hebben gegeven hun paaard nog terug kunnen eisen als ze zien dat de paarden gewoon voor hoge bedragen als rijpaard worden verkocht?

Anoniem

Heb niet alle bladzijdes gelezen maar hoe is het nou afgelopen met de paarden? Kamilia en veulen? Zijn ze nog in leven of??

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:39

Sorry, maar neem het voorbeeld van die schimmel. Kamilia (?) dat paard laat zich achterover slaan.. Maar wordt verkocht als braaf recreatie paard. Als een paard op je valt, kan je hartstikke dood zijn.. Het is dus levensgevaarlijk om zo'n paard te kopen.

Dus omdat mensen naïef zijn ( wat ik allemaal wel vind mee vallen) mag je ze een levensgevaarlijk paard verkopen als braaf dier? In het mom van: "moeten ze maar beter opletten"? Zeg nou zelf, dat is toch de omgekeerde wereld?

Als je er geen verstand van hebt en je laat hem keuren door je eigen dierenarts.. Waarom ben je dan onverstandig bezig? Iedereen schaft voor de 1e keer een eigen paard aan..

@nombrado: Als je een pony koopt die Z gelopen heeft en je hebt goed les.. Kan je echt wel binnen 2 jaar (mits je zelf ook potentie hebt) in het Z rijden hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:39

Cayenne schreef:
NathaxZoef schreef:

Ja hoor, boktnaam mag wel genoemd worden.

oh ik dacht van niet. Want via haar bokt naam kom je ook heel makkelijk bij de naam van haar stal en zo kun je ook weer heel simpel aan haar contact gegeven komen

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:40

melissaxx94 schreef:
Ik vind het echt zielig voor die paarden. En voor de gedupeerde! Vooral wanneer er word gezegt dat het een kern gezond paard is en vervolgens een slachtpaard is dat door de rug is gezakt, achterover slaat wanneer je er op gaat zitten. ;)!

ik heb dit dus anders gezien.
Lusitano merries worden in portugal alleen gebruikt voor de fok
kans is dus heel groot, dat ze nog nooit een zadel opgehad heeft.
en dus niet zadelmak is.
als ik het dier zo zag bewegen, is er niks met die merrie aan de hand.
kwestie van geduld , maar niet verkopen als braaf recreatiepaard.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:40

op een pony die z geweest is is rijden leren makkelijker dan op een b pony. dat lijkt me logisch...
mochten die mensen een pony die b gelopen heeft gewild hebben, dan hadden ze niet zoveel betaald.

en misschien kan het meisje wel heel goed rijden....

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:41

Als je goed bent zelf en je heb de knop gevonden + goed les indd dan kan je heel snel zelf ook Z rijden.
Okee dacht dat de Boktnaam ook niet genoemd mag worden! :).
Kwam er volgende week nou weer een uitzending of niet? Als vervolg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:41

suuzepuus schreef:
op een pony die z geweest is is rijden leren makkelijker dan op een b pony. dat lijkt me logisch...
mochten die mensen een pony die b gelopen heeft gewild hebben, dan hadden ze niet zoveel betaald.

en misschien kan het meisje wel heel goed rijden....

Dat is niet altijd waar. Een Z pony weet ook vaak veel beter onder het werk uit te komen(over de schouder weg lopen enz.)