de paarden zijn gered!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:26

paars schreef:
Juut schreef:
Wanneer begint het eens door te dringen dat het juist de fout van de aller eerste 'hulpverlener(s)' was die dit drama veroorzaakte?
De eigenaar bracht ze dus naar het hogere stuk, zei "blijf" tegen de kudde, keerde zich om en ging naar huis. En geeft nu de schuld aan iedereen behalve zichzelf....

Een paard is toch echt wat slimmer als 'zomaar' een veilig stuk verlaten en in het water gaan staan. Dat noemen ze instinct Knipoog Er is gewoon iemand (of meerdere) geweest die onbewust de paarden weg gedreven heeft.
Tuurlijk is de eigenaar DEELS schuldig, maar dat het zo uit de hand is gelopen is helaas een ander geweest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:30

Juut schreef:
Wanneer begint het eens door te dringen dat het juist de fout van de aller eerste 'hulpverlener(s)' was die dit drama veroorzaakte?
De eigenaar bracht ze dus naar het hogere stuk, zei "blijf" tegen de kudde, keerde zich om en ging naar huis. En geeft nu de schuld aan iedereen behalve zichzelf....
[/quote]
Een paard is toch echt wat slimmer als 'zomaar' een veilig stuk verlaten en in het water gaan staan. Dat noemen ze instinct Knipoog Er is gewoon iemand (of meerdere) geweest die onbewust de paarden weg gedreven heeft.
Tuurlijk is de eigenaar DEELS schuldig, maar dat het zo uit de hand is gelopen is helaas een ander geweest...
[/quote]
De eigenaar is VOLLEDIG schuldig niet deels.Een vinger naar een ander wijzen is zo makkelijk.
Als je bijrijder van jou paard valt ben jij volgens de wet verantwoordelijk en niet de gene die van je paard valt.
het zou mooi zijn ,nu zou het nog aan de mensen liggen die wel op tijd hun paarden weg haalde. Stoom uit je oren

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:16

Volgens de wet is een eigenaar verantwoordelijk voor zijn dieren, het is maar net welke mazen in die wet in dit geval een uitweg kunnen zijn voor die boer. Ik hoop dat ze niets vinden en hij op zijn minst de rekening van die hele reddingsoperatie op zijn bord krijgt. Want daar raakt het hem het meeste, in zijn portemonnee.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:44

En wat zegt hij dan: Ja ik heb de brandweer en de hele mikmak niet gebeld, ik heb er niet om gevraagd..
Zou hij er zo onderuit komen?

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:44

Ann schreef:
Volgens de wet is een eigenaar verantwoordelijk voor zijn dieren, het is maar net welke mazen in die wet in dit geval een uitweg kunnen zijn voor die boer. Ik hoop dat ze niets vinden en hij op zijn minst de rekening van die hele reddingsoperatie op zijn bord krijgt. Want daar raakt het hem het meeste, in zijn portemonnee.

dat is zeker te hopen ja Knipoog

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:45

rensju schreef:
En wat zegt hij dan: Ja ik heb de brandweer en de hele mikmak niet gebeld, ik heb er niet om gevraagd..
Zou hij er zo onderuit komen?

Nee als hij het niet doet doen anderen het wel voor hem hij is sowieso de sjaak..

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:47

Garmana schreef:
En wat ik net las dat die vent lol had met zijn helpers om die paarden vind ik echt abnormaal.. Zou hem echt wel wat aan kunnen doen Boos!

Beetje kort door de bocht om te zeggen dat die kerel lol had óm de paarden. Je weet het niet, misschien ging het wel heel ergens anders over, daar kan je niks van zeggen..

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:48

Gemma schreef:
Garmana schreef:
En wat ik net las dat die vent lol had met zijn helpers om die paarden vind ik echt abnormaal.. Zou hem echt wel wat aan kunnen doen Boos!

Beetje kort door de bocht om te zeggen dat die kerel lol had óm de paarden. Je weet het niet, misschien ging het wel heel ergens anders over, daar kan je niks van zeggen..

Nou ja het lijkt me dat het hier om de paarden gaat maar goed ik weet dat inderdaad niet zeker maar dan nog zn hele houding staat mij en vele anderen niet aan!!

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:55

Garmana schreef:
Nou ja het lijkt me dat het hier om de paarden gaat maar goed ik weet dat inderdaad niet zeker maar dan nog zn hele houding staat mij en vele anderen niet aan!!

Waar baseer je dat dan op dat het wel om de paarden moet zijn. Ik heb gister ook ff bij het hek gestaan met de eigenaar van het land waar ze nu in staan en wij hadden ook lol, dat betekent niet dat het over de paarden gaat.

Over zijn houding.. Volgens mij maakt het niet uit wat voor houding hij zichzelf geeft, want iedereen heeft er wel weer wat op aan te merken. Als hij zijn gewone leven verder oppakt is het een l*l, als hij lacht is het een l*l, als hij 'zielig doet' is het een l*l die probeert zieltjes te winnen etc. etc., dus wat wil je dan dat hij doet

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:24

Op het topic In memoriam zet Oranje 1 dat alle paarden naar de slacht gaan, wie kan dat weten. Ik zeg en ik blijf herhalen, indien hij schuldig is, (wat ik niet moet uitmaken maar de bevoegde instanties) dan zou hij moeten aardappelen gaan planten ipv dieren te houden. Wat brengt een slachtpaard op en dan nog niet spreken over de veulentjes, want die zijn er genoeg bij deze merrie's. Bij ons in Belgie krijg je amper 400 euro's voor een slachtpaard, voor een veulen weet ik de prijs niet. Heb altijd gehoord dat het vlees van een fries niet goed is voor de slacht, daar liepen toch buiten de bonte paarden, rijpaarden, toch ook friezen bij of niet ??? Het zou enorm triest zijn, dat deze paarden die 6 engelen hadden, nu naar de slacht zouden vertrekken.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:34

Adri schreef:
Heb altijd gehoord dat het vlees van een fries niet goed is voor de slacht, daar liepen toch buiten de bonte paarden, rijpaarden, toch ook friezen bij of niet ???
Zou me niets verbazen hoor, recent is in Nederland zelfs verrot vlees op de markt gekomen. Niet alle slagters/vleeshallen zijn kieskeurig. Het draait allemaal om de moneymoney.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:37

Was dat niet in Duitsland?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:56

ah egt super dat het eindelijk allemaal goed is gekomen wel verschrikkelijk voor alle paarden die het niet hebben gehaald Huilen

x marrianne

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:58

Nee, daar kwam het vandaan. Het ging in totaal om 150.000 kg.....
Maar goed. Hoe gaat het met de kudde? Iemand vandaag nog langsgeweest?

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:21

Als ik de reacties hier lees hebben heel veel mensen de neiging het recht in eigen handen te nemen. En dat is absoluut fout.
Ook gaan heel veel mensen uit van de beelden die zij op de filmpjes hebben gezien en hangen daar hun oordeel aan op, terwijl ze er niet echt bij zijn geweest.

Voor zover ik de filmpjes heb bekeken zag een deel van de paarden er heel behoorlijk uit.
Zeker, er zaten ook mindere tussen en dat laatste paard was kennelijk al ziek toen het aan land kwam.

De zes amazones hebben prima werk geleverd, laat ik dat voorop stellen. Zij verdienen zonder meer een dikke pluim. Zij hebben dat gedaan omdat zij zich, terecht, zorgen maakten over de toestand en de situatie van de paarden.
Maar de reacties op het vervolg vind ik nogal overtrokken en zijn ingegeven door emoties. En dat is een slechte raadgever.

In feite hebben zij echter ook (een deel van) de handel van L. gered.
Hij schijnt een slechte naam te hebben. Daar kan ik niet over oordelen omdat ik hem niet ken. Maar de realiteit is dat de paarden teruggaan naar de rechtmatige eigenaar en via hem waarschijnlijk wel deels voor de slacht worden verkocht of de handel ingaan. Zo is dat nu eenmaal.
Wie er schuld heeft of nalatig is geweest en in hoeverre dat het geval is geweest zal via nader onderzoek worden uitgezocht. Maar het is wel gemakkelijk en voorbarig (en dat geldt voor alle partijen) om een beschuldigende vinger uit te steken.

Dan is er nog iets wat ik erg vreemd vind.
Gisteren heb ik ergens in de reacties gelezen dat de paarden alweer in de modder liepen.
Dan zeg ik op mijn beurt dat men niet anders kan verwachten wanneer ongeveer 100 paarden in een nat weiland worden gedaan. Als je dat zelf niet kunt bedenken vraag ik me af of je wel verstand hebt van paarden.

Dat moest ik toch even kwijt.

Peedee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:59

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:41

straks om 18.15 komen de redders op rtl 4 bij life and cooking

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:07

Heeft iemand voor mij de link, van het filmpje, van de nos? Clown Ik heb die van de RTL al gezien, maar wil die van de NOS ook zien. Ja

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:00

rixke schreef:
straks om 18.15 komen de redders op rtl 4 bij life and cooking

Heb het gezien net.
Petje af voor deze dames Go jij! Go jij!

Groetjes

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:07

Ik heb dus alle uitzendingen gemist omdat ik ziek thuis was afgelopen week en geen internet heb en veel geslapen heb Boos!

Kan iemand me vertellen of dat laatste paard het nog gehaald heeft? En of er nog meer zijn overleden tgv longontsteking ofzo!?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:12

het laatste paard is overleden

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:19

Aan wat? Longontsteking of wat?
En verder geen meer?

J0ow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:21

Nou mooi dat de paarden weer op het droge land staan en maar hope dat alles weer helemaal goed komt Go jij! Go jij!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:23

het was gewoon heel erg verzwakt,
verder zijn er geen paarden meer overleden, wel lag er nog 1 dood die is achtergelaten.

de paarden zien er GOED uit, ben er geweest met liannes de volgende dag, ze hadden genoeg te eten en te drinken, heb ook de eigenaar gezien en die zag er ontdaan uit, waar die man (hoe fout hij mischien ook is geweest) voor uit is gemaakt.....

is het mischien een idee om de bokkersss een onderschriftje te geven onder hun boktnaam?
[edit] was een S vergeten Tong uitsteken [edit]

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:31

Fijn dat de rest van de paarden het gehaald hebben en ook fijn dat het paard wat het niet overleeft heeft in elk geval niet verdronken is...
Toppie voor alle mensen die mee hebbeng geholpen aan deze actie!!!!!!!