Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 08:18

Het leek een mailtje van de kliniek met of ie nog een rekening wilde betalen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 09:16

Ik had een update geschreven maar die was niet positief voor de eigenaar en dan komen de fans weer uit alle hoeken en gaten en bij nader inzien had ik daar geen enkele zin in.
Wat betreft furion , het gaat goed met hem, unas is van plan om hem dekhengst te laten spelen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 09:20

Dat klinkt niet zo verstandig gezien zijn geopereerde achterbeen..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 09:35

Nee idd.

Maar die verdwenen update was hier of op een pagina van hem?
Kan daar niets vinden namelijk

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 09:39

Waar schrijf jij updates dan Bigone en waarom?
De updates over Furion staan gewoon wekelijks op zijn insta. Hij staat op boxrust en word zo nu en dan eens verwend met een lekker stuk fruit.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 09:44

De update stond hier :j

Fijn dat het verder met furion goed gaat :)
De rest is gewoon jammer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 09:45

Popstra schreef:
De updates over Furion staan gewoon wekelijks op zijn insta. Hij staat op boxrust en word zo nu en dan eens verwend met een lekker stuk fruit.

Kijk dit bedoel ik nou!!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 09:47

Wat bedoel je nou?

Jij bent enkel bezig die jongen zwart te maken. Waarom? Heeft hij jou iets aan gedaan? Betaal jij alles voor dat paard? Wat is jou doel toch!? Waar maak je je zo druk om?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 09:48

Wat doe ik fout op insta?
Zie 3 en 2 weken terug een filmpje van wat fruit, maar nu dus 2 weken terug.

prima, want er zal niet veel te updaten zijn. Maar wekelijks?
Nu kom ik weinig op insta, dus misschien gebuikt oude doos het verkeerd? :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 10:56

De kliniek heeft hem zelfs 6000 euro niet in rekening gebracht om hem en vooral furion te helpen. Maar er blijft nog steeds 5000 euro over, mei /juni , op de intensief care unit.
De hele insteek was, pijnvrij leven op de weide, dekdienst zat er niet bij in. Napoleon was ook niet koninklijk maar werd wel zo beschouwd dus furion heeft geen papieren en kan dus ook dekken .
Volgende week is de bedoeling dat furion en unas terug gaan naar Galicia want in Spanje is geen dierenpolitie en worden dieren wat harder behandeld dan in noordelijk Europa dus kan hij daar doen met furion wat hij wil!
En dat zijn zijn eigen woorden Popstra!!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 10:58

De mevrouw van de crowdfunding zou toch rechtstreeks de rekening(en) aan de kliniek betalen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 11:05

De eerste rekening 9600 van puur de operatie is betaald ! Bleef nog een paar 100 over en dat is ook overgemaakt naar kliniek.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 12:27

DuoPenotti schreef:
Wat doe ik fout op insta?
Zie 3 en 2 weken terug een filmpje van wat fruit, maar nu dus 2 weken terug.

prima, want er zal niet veel te updaten zijn. Maar wekelijks?
Nu kom ik weinig op insta, dus misschien gebuikt oude doos het verkeerd? :')
dat zie je zo af en toe eens in zn verhaal voorbij komen dat 24 uur blijft staan. En wat valt er eigenlijk ook te melden bij een paard dat nog een tijd in stal op rust moet staan?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 12:34

Ann schreef:
De mevrouw van de crowdfunding zou toch rechtstreeks de rekening(en) aan de kliniek betalen?

Zou ze ook, en naar wat ik weet is dat ook gebeurd :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 13:40

Popstra schreef:

Popstra schreef:
Wat bedoel je nou?

Jij bent enkel bezig die jongen zwart te maken. Waarom? Heeft hij jou iets aan gedaan? Betaal jij alles voor dat paard? Wat is jou doel toch!? Waar maak je je zo druk om?

Iemand mag toch wel updates plaatsen, mits het aan de BOKT regels voldoet? Ook niet oké dat iemand zich blijkbaar zodanig in het nauw gedreven voelt dat diegene zijn of haar berichten gaat verwijderen.

@BigOne kun je wellicht toelichten hoe jij aan de informatie komt? Puur nieuwsgierigheid en het komtde discussie ten goede, gezien het nogal uit maakt voor ieders beeldvorming of het om aannames of feiten gaat.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 14:13

Bigone deelt wat ze weet en alles naar waarheid, maar mensen die er aanzienlijk veel verder vanaf staan hebben daar vooral een mening over zonder dat ze ook maar iets weten en echt alleen van plaatjes en zijn verhalen oordelen.

Geloof BigOne maar op der woord en dat het waarheid is wat ze deelt. Hoe vele mensen daartegenover staan is denk ik niet belangrijk en het maakt niet eens uit of mensen denken dat het aannames zijn toch?

Prima als mensen denken dat ze het verzint maar mensen die zich verdiepte in het "echte" verhaal weten beter.

Ik heb dit topic deels losgelaten omdat ik juist de mensen die zonder feiten praten heel negatief vind. Ik vond het interessant om alles hier te delen en te zien maar sinds mensen met feiten vooral verteld wordt dat ze zwart maken, verzinnen en aannames verspreiden ben ik wel een beetje klaar.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 14:16

Post van gisteravond hier in dit topic is inderdaad foetsie. Stond dat er nog 5000? openstond bij de kliniek inzake Furion en Xu deed niks aan werk zoeken oid. Krijg de indruk dat de mensen die geholpen hebben om Furion in de kliniek te krijgen het een beetje erg gehad hebben met zijn eigenaar.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 14:16

Avalanche schreef:
Ann schreef:

Zou ze ook, en naar wat ik weet is dat ook gebeurd :)

Er blijft nog een flink deel open ook met de crowdfunding

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 14:22

Ik denk ook dat het niet zo'n 'feel good' verhaal is zoals sommige mensen het (willen) doen lijken en ben het er helemaal mee eens dat ook meer kritische reacties gewoon gepost moeten kunnen worden zonder dat mensen daar op worden aangevallen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 14:23

tamary schreef:
Post van gisteravond hier in dit topic is inderdaad foetsie. Stond dat er nog 5000? openstond bij de kliniek inzake Furion en Xu deed niks aan werk zoeken oid. Krijg de indruk dat de mensen die geholpen hebben om Furion in de kliniek te krijgen het een beetje erg gehad hebben met zijn eigenaar.

Er is een boel geld opgehaald voor deze operatie maar vergeet vooral niet dat hij weidepaard zou worden en nu onderweg is naar een "dekhengst".

Vele gunde dit paard een kans met rust en vele handelde daarop. Als je dan ziet dat er niks betaald wordt door hem, wel keuzes gemaakt worden ten nadelen van dit paard en zijn gezondheid door hem dan krijg Je daar zeker de blubbers van denk ik.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 14:35

Zou hij denken dat hij op die manier geld kan verdienen nog met Furion? Dat vraag ik me af..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 14:41

Elisa2 schreef:
Zou hij denken dat hij op die manier geld kan verdienen nog met Furion? Dat vraag ik me af..

Waarschijnlijk maar de go fund me was gebaseerd op de antwoorden van de arts, furion zou pijnvrij op de weide kunnen leven, dekhengst was niet een van de zaken.
Maar het feit dat hij de wijk neemt naar Spanje waar de bescherming van dieren niet zo belangrijk is en hij dat zelfs benoemd doet mij zeer twijfelen aan zijn “ wanhoop “ en liefde voor het paard toen het ongeluk gebeurde. Toen zei hij dat hij er alles voor over had om furion een pijnvrij leven te bezorgen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 14:46

Denk dat hij ook droomt dat een dekking met Furion 1000 euro oplevert of zo. Net als echt goede dekhengsten en hij zo zijn rekeningen kan betalen.

Realiteitszin heeft hij nog geen enkele keer laten zien. Dromen najagen wel.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 14:50

Ik heb nooit begrepen waarom het dier niet gecastreerd werd in de kliniek. Dan was het gemakkelijker geweest om een goede plek voor hem te vinden naderhand waar hij kon revalideren en nog een fijn leven op de weide kon hebben in een kudde. Nu lijkt dat wel duidelijk imo.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 15:18

Een volwassen hengst castreren brengt ook extra risico mee.

Maar brengt hij Furion niet "gewoon terug naar huis"? Die komt natuurlijk uit Spanje.

Denk overigens niet dat er iemand is die het oke zou vinden als hij de dierenartsrekeningen niet gaat betalen!