Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 21:52

Cayenne schreef:
Maar klopt het wel dat de meeste vrijwilligers daar onder de 15 zijn?
Want de vrijwilligers die in beeld komen op hun youtube kanaal zijn volgens mij bijna allemaal ouder? Of komen de jongere vrijwilligers niet in beeld?

Veel van de vrijwilligers komen niet in beeld. En hun social media is ook niet altijd up to date.
Het vragen van vrijwilligers die 12 jaar of ouder zijn mag dus niet. Dat moet gewoon 13 jaar en ouder zijn.

Tiktok:
https://vm.tiktok.com/ZMNoDSGo2/
Video van over duidelijke jongere vrijwilliger (Begin). Ik ga niet zeggen hoe oud maar 16 dat sowieso niet.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 21:58

MyWishMax schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Maar waarom moet een opvang voor verwaarloosde paarden zoveel luxe hebben? Een dak boven hun hoofd, weiland en liefde is de basis. Die luxe is puur voor eigen gebruik.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 27-03-25 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Goudhaan1

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 22:13

Ik ben nu dus eigenlijk wel benieuwd of er mensen zijn die "hun" geadopteerde paard bij geen match of wat dan ook, inderdaad hebben teruggebracht naar PzB, en of ze inderdaad niets aan compensatie hebben gekregen. Ik had op Facebook een reactie geplaatst over het adopteren en geld kwijt zijn, waar zij (wonder boven wonder) dus op hebben gereageerd.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 22:47

Ik weet niet hoe het bij pzb zit met de jonge vrijwiligers, maar ik weet wel dat ik vanaf mijn tiende ieder vrij uurtje op de manege was om te helpen. Stallen mesten, op- en afzadelen voor lessen, poetsen, meelopen in beginnerslessen, helpen voeren en vegen... Ik deed alles om maar bij paarden in de buurt te mogen zijn en hoopte altijd dat er iemand in de les afviel en bang werd zodat ik even op de pony mocht 8)7 :') Voor mijn ouders was het top, een soort van gratis bso/opvang/dagbesteding denk ik.

Ik weet niet of dit iets is wat nog gedaan wordt door de jeugd of dat de verschuiving van de aandacht meer naar lesjes rijden is gegaan? Maar ik zou zo’n hopeloze 12-jarige zijn geweest die bij pzb maximale inzet zou tonen om de zielige paarden te helpen. Ook zonder enige vergoeding.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 22:58

shirleyp schreef:
Ik weet niet hoe het bij pzb zit met de jonge vrijwiligers, maar ik weet wel dat ik vanaf mijn tiende ieder vrij uurtje op de manege was om te helpen. Stallen mesten, op- en afzadelen voor lessen, poetsen, meelopen in beginnerslessen, helpen voeren en vegen... Ik deed alles om maar bij paarden in de buurt te mogen zijn en hoopte altijd dat er iemand in de les afviel en bang werd zodat ik even op de pony mocht 8)7 :') Voor mijn ouders was het top, een soort van gratis bso/opvang/dagbesteding denk ik.

Ik weet niet of dit iets is wat nog gedaan wordt door de jeugd of dat de verschuiving van de aandacht meer naar lesjes rijden is gegaan? Maar ik zou zo’n hopeloze 12-jarige zijn geweest die bij pzb maximale inzet zou tonen om de zielige paarden te helpen. Ook zonder enige vergoeding.

Dit dus inderdaad. Als er in mijn kinderjaren zo'n vergoeding was, was ik er heel rijk van geworden. Ik was al blij als ik mijn lievelingspaard een extra poetsbeurt mocht geven of een gratis ritje.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 23:00

Iemand van 12 is nog tevreden met een Pony vlechtjes indoen of een stukje wandelen maar maak je wel even de stal schoon?

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 23:06

Maar het is niet toegestaan dat was mijn punt. :)
Carlijn/Henk is de werkgever dus ook verantwoordelijk voor die dingen. Zij vragen erom terwijl het niet eens mag.
Ik vind het onkunde dat ze het juridisch niet goed door kijken en dat het ten koste kan gaan van de vrijwilligers.
Er zijn niks voor niks regels.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 00:48

Zag onderstaande net voorbij komen als reactie op iemand. Juist omdat ze dus zeggen nergens een vergoeding voor te krijgen, wat als ze het wel kregen echt niet raar is als je 24/7 bezig bent voor een stichting, krijg ik meer argwaan :+

Hoe zorgt Calijn dan voor haar toekomst, waar betaald ze haar paarden /auto/huis van? Raar verhaal :+

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd door auteursrecht
Laatst bijgewerkt door Muiz op 13-11-24 04:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: verwijderd

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:03

Aangezien alle donatie vragen om hooi enz vaak via tikkies gaan is er geen enkel zicht op de hoeveelheid geld dat er binnen komt bij zulke acties. Gebruiken ze alles voor de paarden, prima maar het kan ook zo zijn dat het ergens anders naar toe gaat .
Een go fund me heb ik niet gezien. Daar zie je namelijk wel hoeveel er gedoneerd wordt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:21

N0a schreef:
Zag onderstaande net voorbij komen als reactie op iemand. Juist omdat ze dus zeggen nergens een vergoeding voor te krijgen, wat als ze het wel kregen echt niet raar is als je 24/7 bezig bent voor een stichting, krijg ik meer argwaan :+

Hoe zorgt Calijn dan voor haar toekomst, waar betaald ze haar paarden /auto/huis van? Raar verhaal :+

Moderatoropmerking:
Afbeelding verwijderd.

We komen er pas achter als we eens goed zicht krijgen op de financiele stukken
Er wordt denk ik ook best veel verdiend aan SM en Calijn is daar ook heel actief mee.
Het account op TikTok is haar eigen account (niet van PZB) maar er staan natuurlijk wel allemaal PZB gerelateerde verhalen op. Dus daarvan zal ze het geld best zelf houden.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:26

Er is ook niets mis mee dat ze een goed salaris hebben, niemand kan van de wind leven. Het is alleen jammer dat ze er zo vaag over doen en steeds berichten verwijderen en mensen blokkeren. Gewoon netjes antwoorden en inzicht geven dat zal hun ten goede komen. Plus dat er toch veel duidelijker moet zijn wat de paarden mankeren, cushing en wat op de suikers letten klopt niet, die ziekte houdt veel meer in dan dat.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:29

Ik zou het juist enorm logisch vinden als calijn gewoon een salaris zou ontvangen vanuit de stichting, of de bv of ergens. En dat eigen paarden dan niet zo duur zkjn als een pensionplek is ook logisch, hier in de omgeving krijgen medewerkers vaak korting op het stalgeld. Minder hoog salaris, maar gecompenseerd met dus lager stalgeld. Maar dat moet wel gewoon duidelijk in de cijfers naar voren komen. Ik denk dat zij eigenlijk geen idee hebben wat wel en niet mag en er daarom zo'n zooitje van maken. Terwijl mensen echt wel snappen dat er iets binnen moet komen als jij fulltime bezig bent daar.

Tiktok is niet echt een grote inkomstenbron. In het buitenland wel, maar in Nl valt dat in vergelijking tegen. YouTube kan beter zijn daarin, maar ook samenwerkingen en gesponsorde producten zijn daar juist een deel van 'inkomsten'. Day levert meestal meer op als je het goed aanpakt dan wat je ontvangt voor views en reclames. Die zijn ook weer afhankelijk van hoe groot je bent, bedrag wordt aangepast daarop vanuit YouTube

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 10:09

Salaris voor Calijn? Geen enkel probleem, korting op stalling, geen enkel probleem maar acht paarden op stalling? Hoe betaald een mens dat?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 12:20

Maar zijn dat dan paarden die ze echt houdt of is dat ook een soort apart paardenhandeltje dan...?
Wat moet je nou met 8 paarden joh... zeker als je er al zoveel hebt om voor te zorgen, zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 12:28

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd door auteursrecht

Je mag natuurlijk niet te snel conclusies trekken maar het is toch toevallig dat ze juist deze vraag krijgt nu het er hier net over ging. (En zichzelf even verdedigt door te zeggen met pensioen, geblesseerd, weidemaatje)
Laatst bijgewerkt door Muiz op 13-11-24 04:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: verwijderd

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 12:30

Die Jules is dan toch pas net geblesseerd? Want tijdje geleden waren ze daar gewoon nog mee aan het rijden/crossen.

(Ik krijg hun video's aangeraden op YouTube, dus zie titels voorbij komen :+ )

Maar dan alsnog zijn het er veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 12:33

Als ik het goed heb is Jules die schimmel (correct me if I'm wrong) en daar zag ik ze ook vaak zat mee springen en crossen inderdaad.
Maar daarom heb ik ook het idee dat ze zichzelf zo aan het indekken is met dit antwoord. Er werd namelijk niet gevraagd waar alle paarden voor gebruikt worden. Heel toevallig gaat het sinds gisteravond in dit topic over haar eigen paarden, waar ze de tijd en geld vandaan haalt, dus om nu te zeggen dat ze allemaal wat hebben is wel handig natuurlijk.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 12:58

Maar dan nog. Als je niks doet met een paard kost zon dier ook geld. Dier blijft wel dooreten. Waar haalt ze dat dan vandaan?

maria500

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 13:05

Ik ben een stille meelezer hier en heb zelf echt niks met pzb te maken. Ik keek vroeger weleens de video’s. Jaren niet meer, maar het staat me bij mij dat de ‘eigen’ paarden aanhielden, omdat ze die niet meer wilden herplaatsen vanwege problemen.

Volgens mij had die ene Fries ook problemen (atrose)? en hadden ze ook een hele oude Shetlander, die ze liever zelf in de gaten hielden. Jules was volgens mij idd haar rijpaard, maar dacht dat wel altijd de enige echt ‘rijbare’ was.

De andere twee Shetlanders kwamen volgens mij van een paardenmarkt vandaan en zagen er toen niet heel goed uit, maar die houden ze ook, maar die staan niet in het werk volgens mij.

Ik vraag me dan af als die paarden van de stichting worden betaald of dat erg is? Vooral omdat ze niet allemaal van een goed huisje vandaan komen en ipv van adopteren hebben gekozen om ze zelf aan te houden.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 13:12

Ergens denk ik ja leuk dat ze zelf óók oudjes of weidemaatjes adopteren, maar dat wordt in mijn ogen dus wel betaald door donateurs. Voor mij een reden waarom ik niet zou doneren... Want dan betaal je dus eigenlijk voor hun huisdieren, hun hobby. Op zich niet erg, maar imo wel wanneer het zo veel dieren zijn die per stuk veel geld kosten, 8x een geldbedrag wat veel mensen zelf al niet kunnen betalen om één paard te kunnen hebben en houden. Het zijn geen aanloop stalkatten of kipjes ofzo.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 13:23

Van de 8 eigen paarden zijn er 4 te berijden.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 13:30

Idd wat cayenne zegt.
Boy zou haar "wedstrijdpaard" worden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 13:39

Hoeveel paarden ze zelf hebben maakt mij eerlijk gezegd helemaal niets uit.

Dat is privé.

Het enige dat van belang is, is dat de kosten van zoveel dure privé dieren niet voor de stichting zijn.
Dus dat dat uit privé geld gefinancierd wordt.

En of dat loon is (al dan niet voor werk voor de stichting), uit een erfenis, opbrengsten van privé social media maakt mij ook niets uit.
Dat zijn wat mij betreft echt privé aangelegenheden.

Alleen moeten de financiën van de stichting, inclusief donaties en evt adoptie opbrengsten gewoon níet rechtstreeks voor privé doeleinden gebruikt worden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 13:51

Ik zou hier ook best een paard/pony willen houden die een goed huisje verdient. En nee die hoeft niet te rijden te zijn. Maar dat kan ik niet betalen. Zo simpel is het gewoon. En ik denk dat er wel meer mensen zijn die dat best willen doen.
Maar wij hebben geen potje dat donatie heet.

maria500

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 14:23

fotolijstje schreef:
Idd wat cayenne zegt.
Boy zou haar "wedstrijdpaard" worden.

Ohja dat klopt, die was ik even vergeten.