[HK] Rio: Springen - dag 1 - kwalificatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:56

besita schreef:
Sammie schreef:
Ik vind sowieso dat er ontzettend veel gezeikt wordt in dit topic :=

Men is meer bezig met afkraken dan het aanmoedigen. Die zit raar, die springt raar, die kan niet rijden, die rukt, die plukt, hahaha die valt, goed zo! Jeumig.. Vroeger vond ik dit soort topic's hartstikke gezellig, maar dit jaar nog niet echt.

helemaal mee eens Sammie ..reageer niet eens meer in zulke topics en volg het op het moment zelf ook niet ..achteraf een paar pagina's gelezen en dan toch maar effe de " FEI rules " erbij gezet omdat er zoveel speculaties werden geschreven ..de Groundjury moet gewoon de regels volgens en dat was hier gewoon dat hij die tik na de 2 de weigering niet mocht geven ..net zo min als dat je na 2 weigeringen geen dubbel of driesprong meer mag aanrijden ..
niet meer en niet minder
Het gaat bij de jury ook niet om wie het schoonst op zijn paard rondstuurt zoals hier ook geschreven werd dat er dan veel met hun geruk en gepluk hadden moeten uitgesloten worden
er zijn regels en die dienen gerespecteerd te worden en dat doen ze ook gewoon want als ze dat niet doen dan komt er toch een klacht van een ander land
voor al het andere heb je de controle na het verlaten van de ring ..pijkpousen afdoen , sporenen en mond controleren etc

Vond ik een waardevolle bijdrage, die FEI-regels. Geeft tenminste aanknopingspunten waar deze maatregel op gebaseerd zou kunnen zijn. Maar dat die regels zo duidelijk zijn, maakt het ook wel weer extra jammer. Geen zweep gebruiken nadat je uitgebeld bent is blijkbaar een duidelijke regel. Als hij zijn frustratie beter onder controle had gehad, was dit niet gebeurd. Ik begrijp het best hoor. Als je jarenlang voor de olympische spelen hebt getraind en je ligt er meteen uit na twee weigeringen, dan flip je natuurlijk bestwel. Maar je hoopt ook dat een ruiter dan zo ver is in zijn professionele ontwikkeling dat hij de regels en het belang van zijn sport en zijn team even boven zijn persoonlijke frustraties stelt. Ik heb natuurlijk makkelijk praten vanaf de zijlijn, maar ik zou zeggen: bijt maar even op je tanden, rij de ring uit en zoek vervolgens ff naar een muur of een steen om tegenaan te gaan schoppen ofzo.... Maar zoiets zal hij voortaan ook wel gaan doen. Daar waren zowel hijzelf als de bondscoach vrij duidelijk in. Ze pakken het vervolgens wel erg sportief en netjes op, vind ik.

En ik vind dat je dat als toeschouwer daar best commentaar op mag leveren. Omgaan met frustratie, tegenslag en stress is ook een succesfactor in je olympische prestaties. Ik zit daar met samengeknepen billen op de bank, te hopen op goud voor het landenteam. En als een ruiter het dan bijna dreigt te verpesten door zo'n stomme, onnodige actie, dan mag daar best wat kritisch over gezegd worden. En misschien zit ik er anders in, maar een flinke discussie daarover vergalt mijn plezier aan het kijken niet. Ik vind het nog steeds prachtig. Het uitdagende parcours, de druk, de spanning, hoe knap sommigen rijden... (Voor zover ik het heb kunnen kijken trouwens. Ik schakelde pas later in.) Volgende wedstrijden zit ik weer met samengeknepen billen op de bank en vermaak ik me met het commentaar in het topic. *\o/*

(Maar dan wel met die cola en chips die ik in mijn weddenschap met Roosch gewonnen heb. :D ;) )

Kendra

Re: [HK] Rio: Springen - dag 1 - kwalificatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:11

Het gaat ook om de verhouding... Daarmee bedoel ik het aantal toetsaanslagen dat wordt gespendeerd aan 3 tikken met een zweep vs. 3 toprondes van onze boys, waarbij er zeker wat meer aandacht mag zijn voor de prestatie van Harry Smolders en Emerald. Want dat was toch wel bijzonder knap!!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:25

eens Safina
ik heb -zonder bokt- enorm genoten van de springsport gisteren
en ja het is een olympische spelen dus je hebt hier en daar een atleet ( in paardensport dus een combi ) die niet op hetzelfde niveau zit als wat we wekelijks op de tv zien maar daar is het olympische spelen voor en ze hebben zich weten te kwalificeren dus ze hebben het recht om deel te nemen
Maar moet zeggen dat ik dat van weinig combinaties heb gezegd want veel landen hebben toch een positieve opmars gemaakt

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:31

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:45

Sammie schreef:
Ik vind sowieso dat er ontzettend veel gezeikt wordt in dit topic :=

Men is meer bezig met afkraken dan het aanmoedigen. Die zit raar, die springt raar, die kan niet rijden, die rukt, die plukt, hahaha die valt, goed zo! Jeumig.. Vroeger vond ik dit soort topic's hartstikke gezellig, maar dit jaar nog niet echt.

Helemaal mee eens. Overigens heb ik ook de reactie voorbij zien komen op 'laten we nu verder kijken naar de mooie combinaties', met 'er zijn geen mooie combinaties.'

WAAROM (?!?!?!) zit je dan te kijken, kijk lekker niet en ga lekker in de wei zitten bij je paard. :evaw:

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:49

Is misschien ook maar net waar je je op focust, ik heb ook juist een hoop positieve en enthousiaste posts gezien :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:14

_San87_ schreef:
Varekaj schreef:
Is het wel een statement en niet gewoon opvolgen van het reglement?

Dat laatste is het :).

Dan denk ik dat ik mezelf niet helemaal duidelijk/volledig heb uitgedrukt.
Ik lees veel reacties op facebook op het feit dat het dubbelop/overbodig is dat hij door de jury is gediskwalificeerd voor het gebruik van zijn zweep terwijl hij er al uitlag door de 2 weigeringen.
Natuurlijk hoort de jury zich aan een reglement te houden, dus dat blijft in de eerste plaats de reden dat hij nogmaals is gediskwalificeerd. Maar door deze regel te handhaven laat de jury duidelijk zien dat dit soort acties niet worden getolereerd.

Ik hoop dat ik nu ietsje duidelijker ben.

Dan over de sfeer in dit topic: er worden kritische reacties geplaatst en lang niet iedereen is het met elkaar eens maar daar kan ook gewoon samen over gepraat worden. Over het algemeen vind ik het hier gezellig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:19

Fenrir schreef:
Is misschien ook maar net waar je je op focust, ik heb ook juist een hoop positieve en enthousiaste posts gezien :)

Ik ook. En wie vindt dat het er te weinig zijn, kan er ook zelf ook eens proberen wat positiefs toe te voegen. ;)

besita schreef:
eens Safina
ik heb -zonder bokt- enorm genoten van de springsport gisteren
en ja het is een olympische spelen dus je hebt hier en daar een atleet ( in paardensport dus een combi ) die niet op hetzelfde niveau zit als wat we wekelijks op de tv zien maar daar is het olympische spelen voor en ze hebben zich weten te kwalificeren dus ze hebben het recht om deel te nemen
Maar moet zeggen dat ik dat van weinig combinaties heb gezegd want veel landen hebben toch een positieve opmars gemaakt

Ik vind het lastig te beoordelen of er sprake is van een positieve opmars. Ik kijk niet meer alle wedstrijden tegenwoordig. Maar ik vond het wel een prachtig parcours, waarbij technisch sterke combinaties over het algemeen duidelijk in het voordeel waren. Ik denk dat de echt je kop erbij moet hebben en heel goed met je paard moet kunnen communiceren wil je zoiets foutloos kunnen rijden. En het is altijd mooi om te zien als dat lukt. Zeker als het Nederlandse combinaties lukt. :D

Kendra schreef:
Het gaat ook om de verhouding... Daarmee bedoel ik het aantal toetsaanslagen dat wordt gespendeerd aan 3 tikken met een zweep vs. 3 toprondes van onze boys, waarbij er zeker wat meer aandacht mag zijn voor de prestatie van Harry Smolders en Emerald. Want dat was toch wel bijzonder knap!!

Misschien gaat het ook om de impact van die drie tikken. Ik heb Dubbeldam niet zien rijden, maar de andere twee wel en ik vond het prachtige rondes. En als een teamlid dan de uitgangspositie van Nederland in het teamklassement dreigt te verprutsen, enkel omdat hij zonodig na de bel nog even op z'n paard moet meppen, dan is dat voor die drie andere jongens natuurlijk ook gewoon behoorlijk kl*te. Gelukkig is het met een sisser afgelopen, maar ik snap wel dat het mensen bezig houdt en dat er hier een discussie over ontstaat. Het was echt vet balen geweest voor Nederland en voor zijn team als hij hierdoor niet meer mee had mogen doen aan de landencompetitie.

En die diskwalificatie kwam pas om en nabij de laatste combinatie aan de orde. Dus tijdens de wedstrijd is er feitelijk weinig over te doen geweest.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:57

Wat een reactie's van mensen bij bijv Metro op Facebook, zelfs tot uitgschelden aan toe.
Vindt dat ook niet kunnen daar help je Jur niet verder mee na gisteren. Is nu wel genoeg over gezegt vind ik.
Hij had het niet moeten doen punt. Aanmoedigen lijkt me nu meer op ze plaats voor morgen :)
We willen tenslotte wel een medaille misschien dat daar ook de frustratie ligt dat de paardensport nog niks heeft gewonnen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:19

Zou nu het dekgeld van Zirocco ook omlaag gaan?
Mag van mij, want dan ga ik hem gebruiken volgend jaar!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:29

Tendance schreef:

Omdat er nu een plekje op zit zeker? :D ;)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:29

Tendance, ik vind het een machtig paard! Altijd al gevonden.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:54

Tendance schreef:

Hahaha ooh dan ga ik hem ook gebruiken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:56

Het blijft inderdaad een mooie hengst met knappe nakomelingen :))

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:44

Ik heb hem puur laten staan vorig jaar vanwege de combinatie 2200 euro, diepvries en een merrie die 4 jaar daarvoor gust was gebleven.
Voor wat minder zou ik het geprobeerd hebben.
Nu ook een absoluut mooie Dakar lopen hoor!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:26

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:28

Hoe verzinnen ze het toch :')

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:31

Analoge zweep _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:38

waarom denk je dat die tong uit Parzival hing? Die was verlamd door de inwerking van zijn elektrische bit. :')

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:30

Eens met Sammie, ik heb gisteren genoten van de sport. Van het hele oranje kwartet en alle andere ruiters, op een paar na dan :D Maar ook dat is OS.

Vond bijv. Qatar echt fijn rijden! En zo nog wel meerdere........en eerlijk is eerlijk ,ik heb veel meer het oranje gevoel bij het springen dan bij dressuur. Bij dressuur vond ik het Oranje verhaal maar zozo en bij springen krijg ik echt het : WOW deze mannen kunnen echt paardrijden gevoel :D

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:40

De rit van Maikel was echt heerlijk :D