besita schreef:Sammie schreef:Ik vind sowieso dat er ontzettend veel gezeikt wordt in dit topic
Men is meer bezig met afkraken dan het aanmoedigen. Die zit raar, die springt raar, die kan niet rijden, die rukt, die plukt, hahaha die valt, goed zo! Jeumig.. Vroeger vond ik dit soort topic's hartstikke gezellig, maar dit jaar nog niet echt.
helemaal mee eens Sammie ..reageer niet eens meer in zulke topics en volg het op het moment zelf ook niet ..achteraf een paar pagina's gelezen en dan toch maar effe de " FEI rules " erbij gezet omdat er zoveel speculaties werden geschreven ..de Groundjury moet gewoon de regels volgens en dat was hier gewoon dat hij die tik na de 2 de weigering niet mocht geven ..net zo min als dat je na 2 weigeringen geen dubbel of driesprong meer mag aanrijden ..
niet meer en niet minder
Het gaat bij de jury ook niet om wie het schoonst op zijn paard rondstuurt zoals hier ook geschreven werd dat er dan veel met hun geruk en gepluk hadden moeten uitgesloten worden
er zijn regels en die dienen gerespecteerd te worden en dat doen ze ook gewoon want als ze dat niet doen dan komt er toch een klacht van een ander land
voor al het andere heb je de controle na het verlaten van de ring ..pijkpousen afdoen , sporenen en mond controleren etc
Vond ik een waardevolle bijdrage, die FEI-regels. Geeft tenminste aanknopingspunten waar deze maatregel op gebaseerd zou kunnen zijn. Maar dat die regels zo duidelijk zijn, maakt het ook wel weer extra jammer. Geen zweep gebruiken nadat je uitgebeld bent is blijkbaar een duidelijke regel. Als hij zijn frustratie beter onder controle had gehad, was dit niet gebeurd. Ik begrijp het best hoor. Als je jarenlang voor de olympische spelen hebt getraind en je ligt er meteen uit na twee weigeringen, dan flip je natuurlijk bestwel. Maar je hoopt ook dat een ruiter dan zo ver is in zijn professionele ontwikkeling dat hij de regels en het belang van zijn sport en zijn team even boven zijn persoonlijke frustraties stelt. Ik heb natuurlijk makkelijk praten vanaf de zijlijn, maar ik zou zeggen: bijt maar even op je tanden, rij de ring uit en zoek vervolgens ff naar een muur of een steen om tegenaan te gaan schoppen ofzo.... Maar zoiets zal hij voortaan ook wel gaan doen. Daar waren zowel hijzelf als de bondscoach vrij duidelijk in. Ze pakken het vervolgens wel erg sportief en netjes op, vind ik.
En ik vind dat je dat als toeschouwer daar best commentaar op mag leveren. Omgaan met frustratie, tegenslag en stress is ook een succesfactor in je olympische prestaties. Ik zit daar met samengeknepen billen op de bank, te hopen op goud voor het landenteam. En als een ruiter het dan bijna dreigt te verpesten door zo'n stomme, onnodige actie, dan mag daar best wat kritisch over gezegd worden. En misschien zit ik er anders in, maar een flinke discussie daarover vergalt mijn plezier aan het kijken niet. Ik vind het nog steeds prachtig. Het uitdagende parcours, de druk, de spanning, hoe knap sommigen rijden... (Voor zover ik het heb kunnen kijken trouwens. Ik schakelde pas later in.) Volgende wedstrijden zit ik weer met samengeknepen billen op de bank en vermaak ik me met het commentaar in het topic.

(Maar dan wel met die cola en chips die ik in mijn weddenschap met Roosch gewonnen heb.