Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AmonRe

Re: Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 15:17

Jeetje, arm paardje zeg.

moija

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:08

heel veel mensen staan achter deze trainingsmethode! want zo rijdt het gros op wedstrijden en is heel gebruikelijk tijdens het losrijden. zo heet het op de wand afrijden fensen en is gewoon wat gedaan wordt met het trainen. inclusief een hoop ruk en plukwerk! en dat laten ze ook gewoon openlijk zien! Bezoek maar eens een willekeurige wedstrijd. paarden worden helemaal afgepeigerd worden zelfs midden in de nacht van stal geplukt om te trainen. zeg niet dat dit alleen in de westernsport gebeurd want zit in elke tak van paardensport. maar het geeft geen goed visistekaartje af voor de westernsport.

dus ........ SAVE A HORSE, KILL A COWBOY (is als geintje bedoeld)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:13

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:36

Ik snap niet dat mensen zeggen " achterlijk knip en plak werk, hij heeft echt niet 5 uur lang zo gereden". Ik moet dan altijd aan Der Untergang denken. Hebben jullie die film wel eens gezien? Gaat over Hitler, nou weten we allemaal dat dat ook geen beste knaap was en ik zeg niet dat Graig net Hitler is(voor ik daar weer uitgebreide tirades over ontvang) maar het viel me in die film op dat je af en toe als kijker zelfs sympathie gaat krijgen voor Hitler. Zit ie met zijn hondje te knuffelen enzo. Maar het blijft nog wel de schoft die 6 miljoen mensen heeft laten vergassen. Je kunt niet 4 uur en 50 minuten heeeeel lief rijden en dan vervolgens 10 minuten dat paard in bek gaan zitten raggen en dan als diervriendelijke ruiter worden gezien!! Want in een ander filmpje waar hij wel bewust is van het feit dat hij wordt gefilmd is ie wel lief voor het paard???? B*llshit! Er wordt geen gemiddelde getrokken van lief doen tov in de bek raggen, optellen en delen door de tijd en dan ben je een paardvriendelijke ruiter?? ZO werkt het dus niet in mijn ogen!! En ook een beetje laf om te zeggen dat het wel OK gepraat kan worden wat Graig doet want iedereen voert wel eens een keertje verkeerde brokken, of is een paar kilootjes te zwaar etc.

moija

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:00

Geloof mij geen knip en plakwerk. Anders moeten al die mensen die dat zeggen even op internet kijken waar de wedstrijden gereden worden en zelf gaan kijken. Je kan gewoon overal gaan kijken bij de inrijdbak en ook wordt er vaak in de showarena losgereden. zelfs bij clinics wordt geleerd om het bit los in de mond te krijgen door er rukjes aan te geven. dat wordt overigens snel steeds agressiever.
paarden worden tig keer gespind en maar op en neer gefenced en gestopt. neem je camera mee en je kan een bandje vullen met deze beelden. zowel bij de beginners,amateurs en pro's.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:27

moija schreef:
dus ........ SAVE A HORSE, KILL A COWBOY (is als geintje bedoeld)

Hihihi!!! Erg leuk! :D

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:29

moija schreef:
Geloof mij geen knip en plakwerk. Anders moeten al die mensen die dat zeggen even op internet kijken waar de wedstrijden gereden worden en zelf gaan kijken. Je kan gewoon overal gaan kijken bij de inrijdbak en ook wordt er vaak in de showarena losgereden. zelfs bij clinics wordt geleerd om het bit los in de mond te krijgen door er rukjes aan te geven. dat wordt overigens snel steeds agressiever.
paarden worden tig keer gespind en maar op en neer gefenced en gestopt. neem je camera mee en je kan een bandje vullen met deze beelden. zowel bij de beginners,amateurs en pro's.

Het is ook niet niets dat deze paarden erg snel stuk zijn... (vraag maar eens in Utrecht of bij andere artsen hoeveel ze er voorbij zien komen).
In cowboyland hebben ze er dan nog tig staan... dus geen probleem, dat ligt in NL wat lastiger.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 14:15

zo, zijn we even lekker aan het generaliseren dames?

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:08

Ik geloof dat het procentueel zo ligt dat het aantal geblesseerde dressuurpaarden hoger ligt dan in iedere andere tak van de paardensport.
Dit is inclusief polo, renpaarden en eventingpaarden.
Dus eerst effe naar de cijfertjes kijken voordat je iets begint te roepen!!
Neemt niet weg dat deze beelden gewoon niet leuk zijn om naar te kijken en dat deze manier een nare manier van rijden heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:44

Ninx schreef:
moija schreef:

Het is ook niet niets dat deze paarden erg snel stuk zijn... (vraag maar eens in Utrecht of bij andere artsen hoeveel ze er voorbij zien komen).
In cowboyland hebben ze er dan nog tig staan... dus geen probleem, dat ligt in NL wat lastiger.

:') haha.... wat een onzin...

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:03

Ik weet niet wat je bedoelt met de opmerking haha, wat een onzin.

Ik weet wel dat de grote Quarter fokkers in Amerika en Canada elk najaar alle twee jarigen naar binnen halen en gaan uitproberen hoe ze zich gedragen bij het inrijden.
Van de misschien, honderd paardjes of meer, zullen er maar een paar doorgaan voor de verdere training.
De paardjes die afvallen verdwijnen in de salamie of wat de Canadezen gedaan hebben, voor weinig verkopen naar Europa.

De paardjes die wel goed bevonden worden voor de sport hebben ook meestal meer karakter dan de slachthandel.
Een paard met karakter waar je prijzen mee kan winnen, moeten gewoon harder aangepakt worden.
Met ach wat lief en ach wat braaf win je het niet.
Je praat over miljoenen dollars aan prijzengeld in de reining.

Aan de andere kant zie ik heel veel amateurs, tijdens het inrijden voor de wedstrijd, te pas en te on pas dit soort geruk aan het bit vertonen.
Ze weten geeneens waarom ze dit doen, het is een mode verschijnsel aan het worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:13

het gaat hier er over dat Quarterhorses in NL snel stuk zijn ;)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:24

Dat klopt, omdat er heel veel van die salamie paarden verkocht zijn naar Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:28

Hoe kom jij aan die info dat al die paarden stuk gaan dan? want ik hoor namelijk weinig over stukke QH's....

enne....... er zijn ook tig rockys verkocht naar NL, omdat er zon droogte was in amerika en zij de hooiprijzen niet meer konden betalen. Voor 3000 kon je een onbeleerde rocky kopen, terwijl die prijzen normaal zo tegen de 10000 aan kunnen liggen. dat was niet omdat dat slechte paarden zijn, maar omdat ze ze niet meer konden onderhouden.

maar jij zegt eigenlijk dat die QH's al slecht waren (met 2 worden ze beleerd en de rotte appels gaan als salamipaard naar NL volgens jou) die zijn dus bij voorbaat al niet geschikt. Wat heeft dat dan te maken met wat Ninx zegt??? want volgens mij bedoelt zij meer dat door reining al die QHs kapot gaan :?
Of mis ik nou iets??

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:46

arieben. das apart dat die 2 jarige de salami ingaan in USA.
zeker aangezien de slacht daar intussen al een paar jaar VERBODEN is en er dus geen enkel paard in usa 'de salami' in gaat.

even je feiten op een rijtje krijgen voor je iets gaat roepen.

het klotp dat ze daar de 2 jarige uitproberen. de goeden blijven, de minder goede gaan gewoon de recreatieverkoop in. niks mis mee.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:48

Ik heb het over de quarters van voor die slacht verbod tijd.
Die paardjes hebben de western sport in nederland echt geen goed gedaan.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:53

goh, komen deze dingen nu pas naar buiten?
mensen dit is onze huidige topsport, ongeacht of het dressuur/western/polo/rennen of wat dan ook zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:53

Maar dat is toch al heeeeeeeel lang dat er niet meer geslacht word.

maar NOGMAALS, het ging erover dattttttttt:

Ninx schreef:

door de reining dus. :? dat was een reactie op moija, die het over fencing en ruk en trekwerk had.
Waardoor er zoooooooooveel QHs kapot zijn volgens ninx. DAAR gaat het over, niet of QHs een periode getest worden en als ze niet goed genoeg zijn, ze verkocht of geslacht of whatever worden...

woensdag ben ik bij de kliniek ( en nee niet met mijn qh maar met mijn haf :P ;) ) en dan zal ik het eens vragen ......... edit: toen mijn qh gekeurd werd zei de DA nog dat het zulke sterke en goede paarden zijn :')
Maar goed als ik op berichten terugzoek lees ik wel meer "meningen" waarvan ik denk wat een b*llshit...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-06-11 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:54

essiedepessie schreef:

Ik denk (en dat is persoonlijk) dat het een 'wie de schoen past.....'-verhaal is. <<)

moija

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:10

Paintlinger schreef:
essiedepessie schreef:

Ik denk (en dat is persoonlijk) dat het een 'wie de schoen past.....'-verhaal is. <<)

Idd denk dat diegene zelf wel heel goed weten of ze zo rijden of niet.
Ik wil in ieder geval absoluut niet zeggen dat ALLE westernruiters zo rijden.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:12

ben het eens met bovenstaande poster, net zoals er heus wel dressuurruiters zijn die paardvriendelijk rijden.

mensen zien een zielig filmpje en gelijk zijn alle westernruiters zo gemeen en qh's zijn allemaal kapotgereden paarden.
sure :')

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:23

Heftig hoor, die discussies.
Maarruh... ik krijg deze week mijn nieuwe fototoestel (een goede met mogelijkheid tot filmpjes) hoop ik en het lag eigenlijk al in mijn bedoeling om over 3 weken bij de ranch horse classics eens foto's of opnames te maken van mensen die ik fijn vind rijden.
Misschien is het wel leuk om dat een keer naar voren te brengen.
Want met alleen zeggen wat we niet goedkeuren, zijn we er niet. Het is, denk ik, minstens zo belangrijk om te kijken hoe het dan wel zou moeten volgens......
In dit geval volgens mij, maar ik kan er dan ook goed naast zitten.
Daarom is dat ter afwisseling misschien wel een leuke discussie waard?

http://www.teamrhc.se/

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 10:59

Nou ik ga zeker kijken want ik ben door al die discussies eigenlijk wel nieuwsgierig geworden naar deze sport, terwijl ik er eerst eigenlijk niks mee had!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:00

concetto schreef:
Nou ik ga zeker kijken want ik ben door al die discussies eigenlijk wel nieuwsgierig geworden naar deze sport, terwijl ik er eerst eigenlijk niks mee had!

Je bedoelt kijken naar een topic met foto's neem ik aan?
Leuk.
Ik zal eens kijken wat ik kan vangen aan beelden. (ben geen sublieme fotograaf, maar ik kan het proberen)
:)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:17

lijebo: niet persoonlijk hoor maar als JIJ foto's maakt en ze plaatst ben je als kijker/bokker weer aan het kijken naar een momentopname van jou. Dat kun je ook weer net zo netjes plaatsen of net zulke nare foto's plaatsen...dus als je positief wilt laten zien laat je nette foto's zienvan blije paardjes, oortjes naar voren, lange stops met lange teugels en gesloten mondjes, als je kwaad zou willen plaats je "Craig" foto's van mensen....geruk, gepluk, mondjes open, oortjes boos,..... denk dat het niet veel opschiet.
Mensen moeten zelf iets zien (liefst véél zien bij véél verschillende ruiters/shows) en daaruit hun conclusie trekken.