Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 10:18

annastasia schreef:
NEWNAILS: Waren jullie dat destijds dat C een filmpje had gemaakt dat je dochter een pony kreeg en helemaal overdonderd was?
Dat filmpje heeft toen hier gestaan en op youtube.

Nee, dat was iemand anders als ik even voor newnails mag spreken :D
Die vraag heb ik haar al eens gesteld omdat ik me dat topic nog kon herinneren en het verhaal overeen kwam, maar dat was een andere pony en ander meisje blijkbaar.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:19

@ Cayenne...
Men kan tegenwoordig alles namaken.
Dat wij thuis met ons printertje geen vals geld uit kunnen printen,betekend niet dat het onmogelijk is.

Misschien heeft ze de paspoorten wel láten vervalsen,weet jij veel. Er bestaan wel meer slechte mensen in de wereld die een hoop doen voor wat euri's :)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:19

Nou die naam op de foto is zo vervalst hoor ;)
Evenals een nieuwe chip en nog meer dingen..

Nooit afgevraagd waarom een paard op concours metershoog sprong en thuis geen balk liet liggen?

Ik heb bij een kerel gewerkt met deze praktijken, en ben er helaas pas heel laat achter gekomen...

En toen ik ernaar vroeg, legde hij uit hoe makkelijk en simpel het gaat.. Dat mensen geen vragen stellen waarom een topspringer 2500euro kost..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:20

Cayenne schreef:
KiWiKo schreef:
ja Cayenne :) als je naar een handelaar gaat, dan weet ik dat die meneer of mevrouw er op uit is zo veel mogelijk centen aan mij te verdienen............. of dat nou witgoed, bruingoed, auto's, huizen of paarden zijn.......

Dat lijkt me logisch, maar wanneer een paard al goedgekeurd is door een onafhankelijke da, hoever wil jij dan nog gaan?

ik zou voor zoveel geld het paard laten keuren door mijn eigen dierenarts :) :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 10:21

KiWiKo schreef:
Cayenne schreef:
KiWiKo schreef:
ja Cayenne :) als je naar een handelaar gaat, dan weet ik dat die meneer of mevrouw er op uit is zo veel mogelijk centen aan mij te verdienen............. of dat nou witgoed, bruingoed, auto's, huizen of paarden zijn.......

Dat lijkt me logisch, maar wanneer een paard al goedgekeurd is door een onafhankelijke da, hoever wil jij dan nog gaan?

ik zou voor zoveel geld het paard laten keuren door mijn eigen dierenarts :) :)

*zucht*
en dat is dus precies wat er gebeurd is. Het paard IS gekeurd door de eigen DA van de koper :)
Dat is al meerdere keren opgenoemd.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:21

KiWiKo schreef:
Bramasole schreef:
6000,- voor een Z pony (bij een paard liggen de prijzen wat anders) vind ik geen prijs waarvan je alarmbellen zouden moeten gaan rinkelen. En dus ook geen appel en ei (wat heb jij daar trouwens mee ;) ) tarief.

heb net even op sporthorses gekeken naar 8 jarige Z pownies......... 5 x prijs in overleg, 1 x tussen de 5 en 10 duuz.............. en 8 keer tussen de 10 en 15 duuz.......

6000 is dus erg goedkoop voor een 8 jarig Z springen ponie :) :)

Je moet niet over het hoofd zien dat het hier om een New Forest pony gaat (stokmaat komt dan niet hoger dan een D-pony max 1.48 m.) Maar dan nog zie ik dat de prijzen behoorlijk hoog liggen. Had het niet gedacht.

nombrado

elk paard kan z dressuur worden
met de juiste ruiter
als je een z geklassificeerd paard koopt, wil niet zeggen dat je dat zelf ook presteerd

Tivoli

@Kim, dat heeft de koper van Lucky ook gedaan,als je gelezen had.
Een 'eigen' dierenarts was er wellicht niet,aangezien ze hun eerste paard kochten :)*

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:23

@Bramasole: Ik heb NF merries voor 30.000-40.000euro de deur uit zien gaan... Zelfde leeftijden, allemaal Z-ZZ springen..

Zijn gewoon duur helaas..

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:23

Ik denk dat ik mijn pony ook maar moet gaan verkopen :$ :$ :$ :$

Cayenne schreef:
annastasia schreef:
NEWNAILS: Waren jullie dat destijds dat C een filmpje had gemaakt dat je dochter een pony kreeg en helemaal overdonderd was?
Dat filmpje heeft toen hier gestaan en op youtube.

Nee, dat was iemand anders als ik even voor newnails mag spreken :D
Die vraag heb ik haar al eens gesteld omdat ik me dat topic nog kon herinneren en het verhaal overeen kwam, maar dat was een andere pony en ander meisje blijkbaar.

Maar warschijnlijk zijn die mensen er dus ook intetrapt. Aangezien C daar dus ook een pony voor had gekocht.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:24

met lucky komt het wel goed.
als je het meisje zelf lekker plezier laat maken met de pony.

Misslolliex

Tja, maarja ben toch wel weer benieuwd na die foto's enz.

MerelxG_R

Ooo, ik weet nu pas wie het is! Ik heb een keer gereageerd een een topic met veulens van haar. (Gewoon ITP). Zij had altijd van die paarden waarbij de veulens en merrie's die manen werden afgeschoren en de staart ook op een bepaalde manier werd geschoren.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:25

Noah2006 schreef:
Tja de dochter kan altijd nog een voorbeeld geven van hoe het wel moet. Maar waarschijnlijk zal madame wel verhuizen naar het buitenland en daar opnieuw beginnen, als ze slim is. Geld is er genoeg.
Ik veeg echt mijn reet af met zulke mensen! Het moet er ff uit hoor!

Als er geld genoeg is, waarom moet je dan op zo'n smerige manier geld verdienen over de rug van onwetende mensen en onschuldige dieren ?
Snap er geen hout van.
Maar ja, geen goed woord over voor zo iemand. Bah :(

Tivoli

Misslolliex schreef:
Tja, maarja ben toch wel weer benieuwd na die foto's enz.

Oh,die komen vanzelf wel bovendrijven ;)

nombrado

MerelxG_R schreef:
Ooo, ik weet nu pas wie het is! Ik heb een keer gereageerd een een topic met veulens van haar. (Gewoon ITP). Zij had altijd van die paarden waarbij de veulens en merrie's die manen werden afgeschoren en de staart ook op een bepaalde manier werd geschoren.

dat doen ze idd bij lusitano merries
overigens ook bij de pre

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:26

Sunrise19 schreef:
@Bramasole: Ik heb NF merries voor 30.000-40.000euro de deur uit zien gaan... Zelfde leeftijden, allemaal Z-ZZ springen..

Zijn gewoon duur helaas..

Ontzettend prijzen zeg, als ik voor de lol eens even verder kijk zie ik prijzen waarvan ik stijl achterover sla zeg. Voor een D-pony.

Asmaryl

amondi schreef:
Mijn voorspelling???:

Mevrouw stopt met de paarden en ze gaat palomino HONDEN fokken!

Met of zonder HD en andere gebreken??

MerelxG_R

Ja, dat las ik toen inderdaad.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:27

Cayenne schreef:
en dat is dus precies wat er gebeurd is. Het paard IS gekeurd door de eigen DA van de koper :)
Dat is al meerdere keren opgenoemd.

dan heeft koper wel een heule slechte dierenarts :) en zou ik ook zeker deze dierenarts aanklagen, want dan heeft deze behoorlijke fouten gemaakt in de aankoopkeuring!!

Popstra

Heb me eigen rot geërgerd tijdens het kijken naar het programma!! Ten eerste vanwege die hork die de paarden verkocht :( maar eigenlijk nog meer aan de kopers/gedupeerde van de paarden!!

nombrado

KiWiKo schreef:
dan heeft koper wel een heule slechte dierenarts :) en zou ik ook zeker deze dierenarts aanklagen, want dan heeft deze behoorlijke fouten gemaakt in de aankoopkeuring!!

zo kan ik nog wel tig dierenartsen noemen.
1 van de reden waarom ik niet keur!
het zegt weinig

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:29

tis gewoon dubbel zuur voor het meisje, ik weet hoe het gaat,
meisje is helemaal verliefd op pony, kan hem niet missen, maar droom gaat voorlopig wel weg, en menig paardenmeisje wil toch een echte wedstrijd rijden

Nessah

Paard was toch ingespoten? Ten minste dat zei die politieagent over zijn paarden in de uitzending. Bij een keuring wordt niet standaard het bloed nagekeken.. Dus het hoeft geen slechte dierenarts te zijn.

Nathaliefje

Er wordt hier door sommigen met heel veel verwondering gesproken over het feit dat iemand uberhaupt erin gestonken is bij haar. Het is dat ik mijn paard bij een andere handelsstal gehaald heb 2,5 jaar geleden, maar wij zouden er ook met open ogen ingetrapt zijn. Even ons profiel van 2,5 jaar geleden: ouders met geen tot weinig paardenachtergrond, 2 jaar rij-ervaring op de manege/verzorgpony, weinig contacten in de paardenwereld. Wat zochten we : een paard. We wisten dat een paard zou kunnen kreupelen, maar verder wisten we níks af van de mogelijke peesblessures en ziektes die een paard zou kunnen krijgen. We hadden zelfs nog nóóit gehoord van een keuring. We wisten niet eens dat dat uberhaupt kon bij een paard. Dus wij hebben een 3jarig papierloos ongekeurd paard gekocht destijds :) (NIET bij Marialva) Ik denk dat er meer mensen zijn met zo'n profiel als dat van ons destijds en ik kan mij zeeer goed voorstellen dat die erin tuimelen.