de paarden zijn gered!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:35

Sjoert schreef:
Er komt een topic aan hoor. Lachen

Voor de 3 bokkers?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:36

Yep.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:37

Mooi OK dan!

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:38

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:40

Sjoert schreef:
Yep.

wie is die aan het maken en is die er al??

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:42

Garmana schreef:
Sjoert schreef:
Yep.

wie is die aan het maken en is die er al??

Ik denk Sjoert Vork Schijnheilig

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:43

ahah oke.. Knipoog

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:48

peps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:14

Het is even zoeken naar de video. Maar je moet zoeken bij audio & video archief.
Daar kun je de datum selecteren. Even gepuzzel maar dan moet het lukken.

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:19

Ik ben vanmiddag ook even wezen kijken en er zijn idd paarden die er redelijk tot goed uitzien, maar helaas ook paarden die kreupel lopen en die te midden van de rest van de kudde uitgeput op de grond liggen... De heer lootsma had dikke lol met zijn helpers, heb me er echt vreselijk kwaad om gemaakt! Veredr las ik op tekst van omrop fryslan dat een deel van deze paarden wel degelijk bestemd is voor de slacht!

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:32

hij fokt(e) ze voor de slacht

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:40

hoe crue is dat dan...dan snap ik dat de eigenaar in zijn vuistje lacht Verdrietig Ziek . Is er ook een topic over de ervaring van de redders zelf? Ben wel benieuwd hoe hun het ervaren hebben!

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:41

randie schreef:
hoe crue is dat dan...dan snap ik dat de eigenaar in zijn vuistje lacht Verdrietig Ziek . Is er ook een topic over de ervaring van de redders zelf? Ben wel benieuwd hoe hun het ervaren hebben!

viewtopic.php?f=11&t=678349

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:42

Ik zag het al Knipoog. Bedankt

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:58

riannhuh schreef:
Juut schreef:
Tot gister dacht ik ook zo...tot we op de manege een discussie hier over hadden.
Ja, de eigenaar had officiëel halverwege oktober de paarden daar weg moeten halen, en ja; ze hadden daar zeker weg moeten zijn toen er waarschuwingen voor een storm kwamen.
Maar nu komt het; die paarden waren hun eigen weg naar een veilig plekje aan het lopen, toen ze daarbij gestoord werden door...niet de eigenaar. Ze zijn van de route afgeweken, en daarna is het alleen maar erger geworden. Die allereerste 'hulpverlener(s)' had(den) dus de paarden gewoon moeten laten lopen, was er niks aan de hand geweest.

* edit; derde quote gewist, sloot aan op bovenstaande*

ben het hier mee eens, maar ja.. hij heeft een fout gemaakt, maar de ene keer dat je een fout maakt heeft grotere gevolgen dan een andere fout die je maakt
deze fout had helaas een groot gevolg Boos!

Wanneer begint het eens door te dringen dat het juist de fout van de aller eerste 'hulpverlener(s)' was die dit drama veroorzaakte?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:04

Juut schreef:
Wanneer begint het eens door te dringen dat het juist de fout van de aller eerste 'hulpverlener(s)' was die dit drama veroorzaakte?

Hoe bedoel je dat?
De hulpverleners werden pas ingeroepen nadat een voorbijganger de eerste dode paarden aan de kant ontdekte....

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:18

Juut schreef:
De eigenaar bracht ze dus naar het hogere stuk, zei "blijf" tegen de kudde, keerde zich om en ging naar huis. En geeft nu de schuld aan iedereen behalve zichzelf....

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:21

Marigold schreef:
rechts achter, het eialndje waar ze stonden

Afbeelding

het hek waar ze gister door zijn gegaan naar vaste grond:

Afbeelding

de paarden vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

hier zie je de boer (rechts) met iemand anders bezig met het maken van een kraal:

Afbeelding

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:29

Super dat de paarden gered zijn zeg! Ik zou het ook zo doen zoals die meisjes!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:57

paars schreef:
De eigenaar bracht ze dus naar het hogere stuk, zei "blijf" tegen de kudde, keerde zich om en ging naar huis. En geeft nu de schuld aan iedereen behalve zichzelf....

Dit is de beste samenvatting die ik tot nu toe gelezen heb!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:04

wat was het prachtig om die paardjes terug te zien gallopperen naar het vaste land.. toen dat ene laatste paardje daar nog alleen stond heb ik toch wel een traantje weggepinkt Lachen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:04

Hm, ik wou dat mijn ene paard zo goed luisterde Ja Laat staan een hele groep...
Als ze niet op het juiste stuk staan, dan zorg je toch dat ze er komen en blijven? Maar ja, ik heb geen ervaring met grote groepen, misschien werkt dat wel anders...

beertje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:57

Yvette26 schreef:
Ik ben vanmiddag ook even wezen kijken en er zijn idd paarden die er redelijk tot goed uitzien, maar helaas ook paarden die kreupel lopen en die te midden van de rest van de kudde uitgeput op de grond liggen... De heer lootsma had dikke lol met zijn helpers, heb me er echt vreselijk kwaad om gemaakt! Veredr las ik op tekst van omrop fryslan dat een deel van deze paarden wel degelijk bestemd is voor de slacht!

kijk weet je wat het is...deze paarden komen van allerlei markten...dus het kan zo maar zijn dat jou paardje er bij zit (die je vroeger aan de verzekering heb verkocht omdat die altijd kreupel liep,en jij maar denken hij is naar de paarden hemel is} en nu elk jaar trouw een veulentje krijgt nou ja trouw als die willig is wordt die tientallen keren gedekt ,er zit natuurlijk ook een hoop eigen fok bij wat ze aan de straat stenen niet kwijt kunnen... maar 1 ding moet je begrijpen als mensen last van stress hebben, want er is natuurlijk een boel over ze heen gekomen dan lach je gauw van de spanningen als je deze mensen beter kent dan weet je dat ze zich met niemand bemoeien.. het is een stel apart
dus wat ze de laatste dagen is overkomen zijn ze niet gewend...ik wil dat je 1 ding goed begrijpt ik praat niets goed.......ik vindt dat er nog 1 is die goed schuld heeft... Boos! en dat is de dierenbescherming...zo lang als ik deze mensen ken gaat het er al zo ze weten niet beter maar de D.B wel en die doet er niets aan ,ja de bekeuringen uitdelen en dan zeggen tot volgend jaar....

groetjes beertje

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:02

beertje11 schreef:
Yvette26 schreef:

kijk weet je wat het is...deze paarden komen van allerlei markten...dus het kan zo maar zijn dat jou paardje er bij zit (die je vroeger aan de verzekering heb verkocht omdat die altijd kreupel liep,en jij maar denken hij is naar de paarden hemel is} en nu elk jaar trouw een veulentje krijgt nou ja trouw als die willig is wordt die tientallen keren gedekt ,er zit natuurlijk ook een hoop eigen fok bij wat ze aan de straat stenen niet kwijt kunnen... maar 1 ding moet je begrijpen als mensen last van stress hebben, want er is natuurlijk een boel over ze heen gekomen dan lach je gauw van de spanningen als je deze mensen beter kent dan weet je dat ze zich met niemand bemoeien.. het is een stel apart
dus wat ze de laatste dagen is overkomen zijn ze niet gewend...ik wil dat je 1 ding goed begrijpt ik praat niets goed.......ik vindt dat er nog 1 is die goed schuld heeft... Boos! en dat is de dierenbescherming...zo lang als ik deze mensen ken gaat het er al zo ze weten niet beter maar de D.B wel en die doet er niets aan ,ja de bekeuringen uitdelen en dan zeggen tot volgend jaar....

groetjes beertje

Volgens Belgische normen zouden deze paarden "draagmerrie's" zijn, maar dan kan ik niet begrijpen, waarom de veulens naar de slacht gaan en hoe zit het dan met de verplichte chip en paspoort, voor zo'n bende lopen de kosten dan aardig op. Iedereen zei het zijn wilde paarden, neen dan zijn dat paarden die mensen als eigenaar gehad hebben, mijn verstand is te klein om hier een oplossing aan te geven. In Belgie slachten ze nog paarden zonder chip of papsoort, zou normaal vanaf 1.1.2007 afgeschaft zijn. In Nederland is er toch kontrole op de markten en in de slachthuizen. Wil niemand beschuldigen maar hoe kan dat nu, veulens die geen mens gezien hebben volgens sommige personen, ach het is eigenlijk te zot om los te lopen.

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:15

Ik heb gister avond hart van Nederland gekeken en daar zeiden ze dat alle paarden het goed maakten en dat ze binnenkort naar de winterstalling gingen.. Dit laatste snap ik niet om ik hier van verschillende mensen hoor dat ze altijd op dat stuk grond buiten lopen.. Dus waar zou die winterstalling dan zijn..

En wat ik net las dat die vent lol had met zijn helpers om die paarden vind ik echt abnormaal.. Zou hem echt wel wat aan kunnen doen Boos!