Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JewEmm schreef:Deze kwam ik nog tegen. Misschien ook iets om over na te denken...
[ [url=m/WjTXGX.jpg]Afbeelding[/url] ]
MarjanB schreef:Ik denk dat het beste is dat sbb eens met free Nature gaan praten https://www.freenature.nl/wildernisvlees zie ook rest van de site! Beesten staan er goed bij en worden ook beheerd en vlees wordt verkocht. Problem solved..
randalinpony schreef:Nikass schreef:Het niveau van de discussie is weer gedaald tot een dieptepunt;
Op een vraag die ik stel komt geen antwoord maar alleen verwijten.
Dat er überhaupt maar gesuggereerd wordt dat varkens die nooit daglicht zien en nooit een natuurlijke ondergrond onder zich voelen een goed leven hebben, is voor mij onvoorstelbaar![]()
Het stelselmatig niet willen hebben over milieu aspecten en dierenwelzijn waar je zélf invloed op hebt, zegt in mijn ogen veel over de levensinstelling van mensen. Eentje die ik niet wens te delen.
Het stelselmatig diskwalificeren van mensen met een andere mening en SBB helpt een discussie ook niet echt verder.
Ik hou het hier dus voorlopig weer even voor gezien.![]()
(zullen een aantal mensen blij mee zijn, kunnen jullie weer fijn met gelijkgestemden elkaars ongefundeerde standpunten bevestigen)
De discussie gaat niet over wat er nu zieliger is bioindustrie of OVP.
Bioindustrie is een totaal andere discussie. Open een topic, misschien blijkt wel dat een heleboel mensen die hierr reageren, daar ook wat te zeggen hebben.
Maar je kunt niet de ene discussie smoren met de andere.
Het gaat hier dus over het beheer in de OVP.
sterregoud schreef:Hoe kan je nu dieren laten 'leven' op een kale vlakte, met hekken erom heen, en geen grassprietje meer te bekennen als vrijheid zien ?
Elk jaar weer een hongerwinter, met versterven ook voor jonge dieren. Bedacht door de mens die graag in ecologie theorieën gelooft.
Dat is pas arrogantie, dat je denkt te kunnen bepalen dat die dieren jaarlijks zo intens moeten lijden, omdat jullie graag een idee van natuur nastreven. Maar daar is bijna geen natuur meer, een kale vlakte, met dieren die gedoemd zijn heel veel pijn en ongemak te lijden.
Van de honger sterven is een langzame en pijnlijke dood. Dieren die niet in vrijheid leven, mag je dat niet laten doormaken.
sterregoud schreef:sterregoud schreef:Hoe kan je nu dieren laten 'leven' op een kale vlakte, met hekken erom heen, en geen grassprietje meer te bekennen als vrijheid zien ?
Elk jaar weer een hongerwinter, met versterven ook voor jonge dieren. Bedacht door de mens die graag in ecologie theorieën gelooft.
Dat is pas arrogantie, dat je denkt te kunnen bepalen dat die dieren jaarlijks zo intens moeten lijden, omdat jullie graag een idee van natuur nastreven. Maar daar is bijna geen natuur meer, een kale vlakte, met dieren die gedoemd zijn heel veel pijn en ongemak te lijden.
Van de honger sterven is een langzame en pijnlijke dood. Dieren die niet in vrijheid leven, mag je dat niet laten doormaken.
@Nikass, ik quote mijzelf maar even. Ik stelde jou ook een vraag, waar jij tot nu toe ook nog geen antwoord op hebt.
safina schreef:sterregoud schreef:
@Nikass, ik quote mijzelf maar even. Ik stelde jou ook een vraag, waar jij tot nu toe ook nog geen antwoord op hebt.
Misschien moet je je vraag wat duidelijker stellen? Waar wil je nou precies antwoord op?
Cowboy55 schreef:Nikass schreef:Ik hou het hier dus voorlopig weer even voor gezien.![]()
(zullen een aantal mensen blij mee zijn, kunnen jullie weer fijn met gelijkgestemden elkaars ongefundeerde standpunten bevestigen)
Goed plan...ik krijg nu zelfs PB van iemand die alleszins psychopathisch gedrag vertoont. Maar er schijnt steeds meer te mogen voor 'the cause'.
Cowboy55 schreef:Nikass schreef:Ik hou het hier dus voorlopig weer even voor gezien.![]()
Goed plan...ik krijg nu zelfs PB van iemand die alleszins psychopathisch gedrag vertoont. Maar er schijnt steeds meer te mogen voor 'the cause'.
van de 2e site schreef:Even though polar bears have sometimes been recorded killing reindeer, the Svalbard reindeer lives in an ecosystem practically without predation and with almost no hunting. Hence, changes in the population of Svalbard reindeer can be a signal of changes in other parts of the arctic ecosystem.
JewEmm schreef:Deze kwam ik nog tegen. Misschien ook iets om over na te denken...
[ [url=m/WjTXGX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ibbel schreef:Ik wil eigenlijk ook wel eens de mening weten van de voorstanders/ecologen hier over hoe je als je twee niet-inheemse diersoorten samen met een wel inheemse soort in een omgeving plaatst die bovendien niet voor alle soorten de natuurlijk omgeving is, hoe je daar een 'natuurlijk ecosysteem' van verwacht?
Wat is de rationale achter de gedachte dat dat kán, en zonder ingrijpen tot 'natuur' kan ontwikkelen?
JewEmm schreef:En er is hier gekozen om begrazing te introduceren. Begrazing is een natuurlijk proces, heb ik geen problemen mee. En als er geen inheemse soorten zijn, of die pas vele jaren later verwacht worden om dat uit zichzelf te komen, dan heb ik er ook geen moeite mee dat ze geïntroduceerd worden. Zo'n kale vlakte in de winter (in de andere seizoenen is het er echt wel groen) is daar dan een gevolg van. Velen hier zullen zeggen dat dat geen natuur is, maar daar ben ik het niet mee eens. In de bodem zit ook voldoende leven.
Ibbel schreef:JewEmm schreef:En als er geen inheemse soorten zijn, of die pas vele jaren later verwacht worden om dat uit zichzelf te komen, dan heb ik er ook geen moeite mee dat ze geïntroduceerd worden.
Dat snap ik niet. 'Als er geen inheemse soorten zijn...'. Maw, je bent voor faunavervalsing?