Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
friendly schreef:Texas02 schreef:Is er ook een video van Nicola Philippaerts? Ik heb het niet gezien, zou ook wel even terug willen kijken wat hij dan precies gedaan zou hebben..
Gekopieerd uit het topic over de uitslag van het springen.. Dit stukje gaat over Nicola Phillipaerts.Citaat:De gevoelens van onze Zuiderburen zullen wat gemengd zijn vandaag. Jerome Guery toucheerde de oxer maar reed verder keurig foutloos rond. Landgenoot Nicola Philippaerts maakte geen goede beurt vandaag. De waterbak werd nipt gehaald, maar Zilverstar T kwam wat terug op de zwart-witte planken, kwam daardoor niet lekker uit in de dubbelsprong en weigerde dan ook het tweede element te springen. Na het heropbouwen van de sprong, tikte de schimmel de eerste van de dubbelsprong eraf en weigerde nogmaals op de tweede hindernis. Philippaerts werd gediskwalificeerd wegens overmatig spoorgebruik. Daarmee is het Olympisch avontuur van Philippaerts voor dit jaar ten einde.
_xDyan schreef:Ik zou t ook wel willen zien.. Vond dat van Jur ook veel heftiger klinken dan dat het eruit zag op t filmpje..
Texas02 schreef:In principe heb je de zweep in die hand, waarop het paard het het moeilijkst heeft. Dus als je paard links graag naar binnen valt, heb je hem in je linkerhand. Maar als je zelf niet linkshandig bent, is het soms wel verstandig om eerst even over te pakken voordat je je paard straft.. En soms is het gewoon wel even nodig om je paard te laten weten dat hij niet had mogen stoppen, want dat was bij de tweede weigering in principe wel het geval, daar had Zirocco naar mijn mening wel kunnen springen. Dus of dat nu zo'n verkeerd moment was weet ik niet..
_Reneee schreef:Ik moet wel lachen, in het dressuurtopic werd gezegd dat ze blij waren als het springen begon, want dat was gewoon balk eraf, klaar. Maar na de eerste dag is er al zoveel om over de discussiëren
Sammie schreef:Ik vind sowieso dat er ontzettend veel gezeikt wordt in dit topic
Men is meer bezig met afkraken dan het aanmoedigen. Die zit raar, die springt raar, die kan niet rijden, die rukt, die plukt, hahaha die valt, goed zo! Jeumig.. Vroeger vond ik dit soort topic's hartstikke gezellig, maar dit jaar nog niet echt.
Sammie schreef:Ik vind sowieso dat er ontzettend veel gezeikt wordt in dit topic
Men is meer bezig met afkraken dan het aanmoedigen. Die zit raar, die springt raar, die kan niet rijden, die rukt, die plukt, hahaha die valt, goed zo! Jeumig.. Vroeger vond ik dit soort topic's hartstikke gezellig, maar dit jaar nog niet echt.
Hermelientje schreef:Er zou misschien veel minder gezeikt worden als mensen (waaronder jijzelf) niet iets goed proberen te praten wat fout is!