[HK] Rio: Springen - dag 1 - kwalificatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 23:11

Van Penelope Leprevost heb ik wel een video gevonden: https://www.youtube.com/watch?v=XHeaqGxeRys

Dat was ook geen wonder, dat ze daar viel, ze zat ook veel te groot.. Ze had net zo goed met paard en al over de kop kunnen gaan..

Tendance

Re: [HK] Rio: Springen - dag 1 - kwalificatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 23:23

Klapt niet fijn door met haar nek.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 23:33

friendly schreef:
Texas02 schreef:
Is er ook een video van Nicola Philippaerts? Ik heb het niet gezien, zou ook wel even terug willen kijken wat hij dan precies gedaan zou hebben..

Gekopieerd uit het topic over de uitslag van het springen.. Dit stukje gaat over Nicola Phillipaerts.

Citaat:
De gevoelens van onze Zuiderburen zullen wat gemengd zijn vandaag. Jerome Guery toucheerde de oxer maar reed verder keurig foutloos rond. Landgenoot Nicola Philippaerts maakte geen goede beurt vandaag. De waterbak werd nipt gehaald, maar Zilverstar T kwam wat terug op de zwart-witte planken, kwam daardoor niet lekker uit in de dubbelsprong en weigerde dan ook het tweede element te springen. Na het heropbouwen van de sprong, tikte de schimmel de eerste van de dubbelsprong eraf en weigerde nogmaals op de tweede hindernis. Philippaerts werd gediskwalificeerd wegens overmatig spoorgebruik. Daarmee is het Olympisch avontuur van Philippaerts voor dit jaar ten einde.

Ik zou t ook wel willen zien.. Vond dat van Jur ook veel heftiger klinken dan dat het eruit zag op t filmpje..

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 23:36

Waarom zei Laurens in het commentaar dat die het zo opmerkelijk vond dat Harrie Smolders de vierde startpositie hadden binnen het team? :)

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 23:41

_xDyan schreef:
Ik zou t ook wel willen zien.. Vond dat van Jur ook veel heftiger klinken dan dat het eruit zag op t filmpje..

Ja, precies daarom.. Door de reacties had ik verwacht dat Jur Zirocco een flink pak slaag had gegeven, maar dat viel dus heel erg mee.. Wat moet je dan, afstappen, voor hem gaan staan en dan zeggen "dat moet je niet meer doen, lieverd"?? Dat helpt echt.. :')

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 23:56

Best wel belachelijk hoe zoveel mensen dit hier blijven verdedigen. Je mag niet straffen na eliminatie en ook niet uit frustratie. Kan iemand mij een logische reden geven waarom hij eerst zijn zweep overpakte, behalve dan dat hij zo harder kon tikken. Kom op zeg kijk gewoon nog eens goed naar wat daar gebeurt. Hij zegt zelf dat het paard bang werd, eigenlijk omdat hij die eerste lijn niet goed reed en twijfelde. En dat zijn paard het vertrouwen kwijt was. Dus als er iemand hier slaag verdient is het de ruiter. ~~}>

Maar ga vooral door met zeggen dat dit (je paard uit frustratie en op een totaal verkeerd moment bestraffen) wel goed is. Alleen dan niet vreemd opkijken als sport met paarden in de toekomst verboden wordt.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 00:26

In principe heb je de zweep in die hand, waarop het paard het het moeilijkst heeft. Dus als je paard links graag naar binnen valt, heb je hem in je linkerhand. Maar als je zelf niet linkshandig bent, is het soms wel verstandig om eerst even over te pakken voordat je je paard straft.. En soms is het gewoon wel even nodig om je paard te laten weten dat hij niet had mogen stoppen, want dat was bij de tweede weigering in principe wel het geval, daar had Zirocco naar mijn mening wel kunnen springen. Dus of dat nu zo'n verkeerd moment was weet ik niet..

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 00:28

Ik moet wel lachen, in het dressuurtopic werd gezegd dat ze blij waren als het springen begon, want dat was gewoon balk eraf, klaar. Maar na de eerste dag is er al zoveel om over de discussiëren :+

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 01:02

Texas02 schreef:
In principe heb je de zweep in die hand, waarop het paard het het moeilijkst heeft. Dus als je paard links graag naar binnen valt, heb je hem in je linkerhand. Maar als je zelf niet linkshandig bent, is het soms wel verstandig om eerst even over te pakken voordat je je paard straft.. En soms is het gewoon wel even nodig om je paard te laten weten dat hij niet had mogen stoppen, want dat was bij de tweede weigering in principe wel het geval, daar had Zirocco naar mijn mening wel kunnen springen. Dus of dat nu zo'n verkeerd moment was weet ik niet..

Het was niet het goede moment want veel te laat (zoals heel veel mensen al hebben uitgelegd in dit topic). En verder was het het verkeerde moment omdat het niet mag! En gelukkig dat de FEI in zijn regels wel laat blijken dat ze het snappen. Ik schrik er echt van dat zoveel mensen denken dat dit helpt. Eigenlijk is overpakken al een slecht idee want dan ben je al te laat met je straf. Het moet onmiddelllijk - als je al wilt straffen - anders snapt een paard er niets van. Ik zie een ruiter die zelf nogal onzeker en zenuwachtig rijdt vergeleken met normaal. Geen schande, het is een grote gebeurtenis. Maar geef niet het paard de schuld, dat slaat nergens op.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 07:02

Snap de discussie hier ook niet ..het gaat niet over hoe hij de zweep vast heeft maar gewoon overtreden van een regel . Op moment dat Zirocco een 2de keer weigert weet je dat je uitgesloten bent en mag je geen tik meer geven ..klaar!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:20

_Reneee schreef:
Ik moet wel lachen, in het dressuurtopic werd gezegd dat ze blij waren als het springen begon, want dat was gewoon balk eraf, klaar. Maar na de eerste dag is er al zoveel om over de discussiëren :+

Haha, inderdaad ja!

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:23

Ik moet ook zeggen dat ik het er niet zo mee eens ben hoor, met dat hij dat deed. Straffen moet inderdaad op het juiste moment anders heeft het geen zin... Maarja ergens begrijp ik de frustratie wel, neemt niet weg dat hij dat mag doen maar ik snap wel waarom hij het deed, een domme fout.
Maar het is niet zo erg als sommige voor doen...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:30

Ik snap de frustratie ook wel, maar dan uit je die lekker op een andere manier. Ik vind het goed dat de jury op deze manier een statement maakt, ondanks dat hij er al uitlag in het individuele klassement.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:38

Is het wel een statement en niet gewoon opvolgen van het reglement?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:40

Varekaj schreef:
Is het wel een statement en niet gewoon opvolgen van het reglement?

Dat laatste is het :).

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:44

_Reneee schreef:

Jammer genoeg lijkt het alsof de meeste mensen meer van het gedoe er om heen houden dan van de sport zelf... NL heeft 3 mooie rondes laten zien en ik hoop enorm dat Zirocco en Jur het vertrouwen terugkrijgen voor de landenwedstrijd.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:52

Kendra, helemaal mee eens! Ben fan van de combi's die we nu hebben. Ik hoop dat ze hun favorietenrol kunnen waarmaken. Het zou toch heel gaaf zijn als ze de olympische titel ook binnenhalen. Ik ga ervoor zitten!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:53

Ik vind sowieso dat er ontzettend veel gezeikt wordt in dit topic :=

Men is meer bezig met afkraken dan het aanmoedigen. Die zit raar, die springt raar, die kan niet rijden, die rukt, die plukt, hahaha die valt, goed zo! Jeumig.. Vroeger vond ik dit soort topic's hartstikke gezellig, maar dit jaar nog niet echt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:54

Zou het komen omdat NL het "vroeger" beter deed }>

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:58

Sammie schreef:

Men is meer bezig met afkraken dan het aanmoedigen. Die zit raar, die springt raar, die kan niet rijden, die rukt, die plukt, hahaha die valt, goed zo! Jeumig.. Vroeger vond ik dit soort topic's hartstikke gezellig, maar dit jaar nog niet echt.

De beste stuurlui (of ruiters in dit geval) staan aan wal. Gelukkig presteren we allemaal op Olympisch Niveau!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:01

Een mooie rit kan ik zeker waarderen :j Maar daar valt voor mij dan ook onder dat de ruiter het paard netjes rond stuurt. Het is niet voor niets dat veel jonge ruiters lak hebben aan dressuur en stijl in een parcours, want de top zit er even goed soms maar op als een bloemzak.

Iedereen kan nu wel gillen "wat een statement!". Het is geen statement, het is gewoon het reglement. Had het er niet in gestaan, dan waren ze misschien gewoon EL en niet DSQ.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:05

Ik vind sws, ook op fb, iedereen aan het zeuren.. Bah, alsof niemand hier uit frustratie wel eens iets gedaan heeft wat je achteraf dacht; had ik misschien beter niet kunnen doen..
Vind het heel jammer dat niet goed gaat, maar met dressuur ook ben ik heel reëel dat de duitsers dit jaar ontzettend oppermachtig waren (helaas :')) En met springen kunnen we nog alle kant op, alleen een kans minder op de individuele medaille.. Jammer want Jur met Zirocco is een goede combinatie! :)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:08

Sammie schreef:

helemaal mee eens Sammie ..reageer niet eens meer in zulke topics en volg het op het moment zelf ook niet ..achteraf een paar pagina's gelezen en dan toch maar effe de " FEI rules " erbij gezet omdat er zoveel speculaties werden geschreven ..de Groundjury moet gewoon de regels volgens en dat was hier gewoon dat hij die tik na de 2 de weigering niet mocht geven ..net zo min als dat je na 2 weigeringen geen dubbel of driesprong meer mag aanrijden ..
niet meer en niet minder
Het gaat bij de jury ook niet om wie het schoonst op zijn paard rondstuurt zoals hier ook geschreven werd dat er dan veel met hun geruk en gepluk hadden moeten uitgesloten worden
er zijn regels en die dienen gerespecteerd te worden en dat doen ze ook gewoon want als ze dat niet doen dan komt er toch een klacht van een ander land
voor al het andere heb je de controle na het verlaten van de ring ..pijkpousen afdoen , sporenen en mond controleren etc

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:27

Sammie schreef:

Er zou misschien veel minder gezeikt worden als mensen (waaronder jijzelf) niet iets goed proberen te praten wat fout is! Daar gaat de discussie over. Die verklaring van Ehrens daar kan ik mee leven, het is de frustratie en het is niet goed, zand erover. Maar dat hier mensen gaan zitten verdedigen dat het wel goed is dat is pas zorgwekkend.

Ik hoop dat het team er niet teveel onder lijdt en dat Jur het vertrouwen van het paard weer terug krijgt en zelf ook wat kalmer de landenwedstrijd ingaat.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:37

Hermelientje schreef:
Er zou misschien veel minder gezeikt worden als mensen (waaronder jijzelf) niet iets goed proberen te praten wat fout is!

Kijk daar gaan we weer :')

Jij vindt iets fout.. Een ander niet :+ Is geen feit, is een mening. Einde discussie :) Overigens zijn de regels erover heel duidelijk, dus is de diskw. op dat punt overigs geheel terecht. Maar dat geëmmer over of dat slaan mishandeling of zielig is en dan een 2 seconde onderzoekje erbij halen . Kom op zeg.

Overigens pak je er nu een ding uit, maar de opmerkingen als hahaha die valt op de grond karma is a bitch. Hahaha en terecht dat die valt.. gaan nergens over. Het is vrijwel maar negativiteit.

En dit ook, dus doei!