Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:58

Brainless schreef:
Lees even de OP.

Een ex-bestuurder heeft het geld verkeerd besteed, en is er vandoor gegaan.
De FIOD viel (voor de stichting zelf) onverwacht binnen in 2012 en eiste miljoenen op.
Daarna is dus gelijk de stekker eruit getrokken en mogen er geen dingen meer zomaar het erf verlaten.
Nu is dus de veiling (door de curator) van alle bezittingen.

De veroorzaker van dit (mnr de Jong) was toen allang vertrokken bij de stichting.

Misschien dit berichtje standaard bovenaan iedere pagina zetten.
Scheelt een hoop onzinnige speculaties. :z

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:00

Rianneke schreef:
hanny_jelke schreef:
koopjes jagers???
dit zijn geen koopjes meer zelfs leuke sportpaarden zonder gebreken, kun je goedkoper krijgen

Voor een zz paard is het natuurlijk wel een "koopje"... Want een gezond zz paard is natuurlijk wel wat meer waard dan 5000 euro.

Daarom joh, ieder zinnig mens kan toch verzinnen dat een dier dat echt goed (lees gezond) was geweest al lang zijn geld had kunnen opbrengen. Heel veel van deze dieren zijn al n week of wat geleden op marktplaats aangeboden en Wico stond een maand of 8 geleden op een site voor krankjorum veel geld. En kennelijk niet verkocht. Echt. mensen geloven in sprookjes. Soms heb je mazzel, maar meestal niet hoor. En deze paarden al helemaal niet. ;(

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:01

Rianneke schreef:
hanny_jelke schreef:
koopjes jagers???
dit zijn geen koopjes meer zelfs leuke sportpaarden zonder gebreken, kun je goedkoper krijgen

Voor een zz paard is het natuurlijk wel een "koopje"... Want een gezond zz paard is natuurlijk wel wat meer waard dan 5000 euro.

Heb je het over Wico?
Die staat met een peesblessure....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:03

hanny_jelke schreef:
pipo schreef:
Dat is alleen als je je kop in het zand heb gestoken.. als je je faillissement aan ziet komen (en dat lijkt me niet zo moeilijk) kan je een hoop van te voren regelen hoor. Maar goed dat is speculeren. Ik vind het niet terecht en zelfs eigenlijk afzetten van mensen dat ze zulke paardjes gevoelsmatig gaan aanschaffen omdat t ahhhhhh en zielug is.
Je moest je ogen uit je hoofd schamen als je het zover laat komen zoals bij Guus. Diep triest! In mijn ogen is er geen ... aan gedaan terwijl dit niet van de laatste 4 weken is.

nee hoor, zo gemakelijk gaat dat niet,
oude baas van me broer dacht het ook ongeveer zo te doen
die had een hoop werk auto;s en zo op naam van zijn overbuurman laten zetten en zogenaamd alles bij elkaar voor €500,- in totaal verkocht.
curatoor heeft het mooi terug ge eist want hij had dat niet mogen verkopen.

baas dacht de auto's later te verkopen als de veiling enzo beetje achter de rug was, en had dus ook niks voor die auto's gekregen

Nee zo dom is een curator natuurlijk ook niet he.
'Een hoop' werkauto's verkopen voor 500 in totaal vlak voor een faillisement :roll:
Maar het gebeurt best wel dat er zaken verduisterd worden, echter doen ze dat wat slimmer dan wat jij hier omschrijft.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 26-01-14 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:05

Wico is in die periode wel verkocht maar aangezien hij steeds afgekeurd werd is dat niet doorgegaan!

Ik zag ergens een vraag voorbij komen of vanita te rijden is.
Wat mij verteld is is dat deze merrie zo weer opgepakt kan worden voor de sport!

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:06

koopjes jagers???
[/quote]
Voor een zz paard is het natuurlijk wel een "koopje"... Want een gezond zz paard is natuurlijk wel wat meer waard dan 5000 euro.[/quote]
Heb je het over Wico?
Die staat met een peesblessure....[/quote]

Nee, volgens de bva heeft die zwarte Wedford een peesblessure en Wico een stalgebrek. Alleen de bokkers die dit forum hebben gelezen zouden weten dat ook Wico een peesblessure heeft.. En volgens de da heeft die wedford nog veel meer narigheid aan zijn benen..

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:08

haflingertje schreef:
Wico is in die periode wel verkocht maar aangezien hij steeds afgekeurd werd is dat niet doorgegaan!

Wat mij verteld is is dat deze merrie zo weer opgepakt kan worden voor de sport!

Dan is hij toch niet verkocht?? :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:09

anneliesdj schreef:
'Een hoop' werkauto's verkopen voor 500 in totaal vlak voor een faillisement :roll
Maar het gebeurt best wel dat er zaken verduisterd worden, echter doen ze dat wat slimmer dan wat jij hier omschrijft.

Juist en in deze specifieke situatie wist men natuurlijk niet dat men failliet ging.
Dat was met de inval van de FIOD. Op dat moment wordt alles wat er dan staat al geregistreerd en het terrein verzegeld.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:10

Nicky1963 schreef:
haflingertje schreef:

Dan is hij toch niet verkocht?? :D

:')

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:15

Ik heb de OP gelezen en reageerde op een post voor mij...

Brainless schreef:
Heb je het over Wico?
Die staat met een peesblessure....

Nicky1963 schreef:
Daarom joh, ieder zinnig mens kan toch verzinnen dat een dier dat echt goed (lees gezond) was geweest al lang zijn geld had kunnen opbrengen. Heel veel van deze dieren zijn al n week of wat geleden op marktplaats aangeboden en Wico stond een maand of 8 geleden op een site voor krankjorum veel geld. En kennelijk niet verkocht. Echt. mensen geloven in sprookjes. Soms heb je mazzel, maar meestal niet hoor. En deze paarden al helemaal niet.

Zowel wico als wedford...
En ja sommige mensen geloven in sprookjes en denken bijv. dat wico na
"wat rust" gewoon weer volop in de sport kan lopen! Want anders ga je echt niet zulke prijzen neerleggen voor zo'n paard lijkt me en dat noem ik dus "koopjesjagers".

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:18

Nicky1963 schreef:
Vlgs mij is Wico toen ook niet verkocht, wordt namelijk in deze advertentie aangeboden door zijn 'huidige eigenaar'. Dus er zal een reden zijn dat ie toen niet verkocht is. Hij is ook luchtzuiger, en dure paarden horen geen gebreken te hebben lijkt mij. Verder schijnt hij echt heel slecht te zijn op de benen. Als je t filmpje ziet, kijk ff naar de stap.... Iemand schreef dat ie toch wel ver is gekomen met die kromme benen, maar wie zegt dat ie die toen al had??? ARME WICO

Bokbenen is een aangeboren afwijking, dit heeft hij altijd al gehad en is op dat filmpje ook goed te zien als je weet waar je op moet letten. Het spreekt wel voor zijn karakter dat hij nog zo ver is gekomen.
Het is misschien een leuk leerpaard als hij daar braaf genoeg voor is, maar verder dan hij nu is zal hij echt niet komen.
En dat is nog even afgezien van het hele benen-verhaal.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:21

Rianneke schreef:
Ayasha schreef:
Neen dat gaat zo makkelijk niet. Curators zijn ook niet simpel.. :)

Gelukkig niet, maar feit blijft natuurlijk wel dat de eigenaar zoiets had kunnen zien aankomen en daarvoor al stappen had kunnen ondernemen.

Maar pff wat een prijzen voor die dieren zeg... Zowiezo kost het een hoopje geld willen ze er weer goed uitzien en dan heb je veelal nog "onbruikbare" paarden vanwege hun gebreken. Hopelijk krijgen ze allemaal een fijn thuis en met name de dieren met gebreken hoop ik niet dat ze naar een "koopjesjager" gaan die ze weer in de sport wil hebben :(:)

En dat wordt helemaal uitgezocht en terug gedraaid als een eigenaar dat doet want dat is tegen de wet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:24

anneliesdj schreef:
Nicky1963 schreef:
Vlgs mij is Wico toen ook niet verkocht, wordt namelijk in deze advertentie aangeboden door zijn 'huidige eigenaar'. Dus er zal een reden zijn dat ie toen niet verkocht is. Hij is ook luchtzuiger, en dure paarden horen geen gebreken te hebben lijkt mij. Verder schijnt hij echt heel slecht te zijn op de benen. Als je t filmpje ziet, kijk ff naar de stap.... Iemand schreef dat ie toch wel ver is gekomen met die kromme benen, maar wie zegt dat ie die toen al had??? ARME WICO

Bokbenen is een aangeboren afwijking, dit heeft hij altijd al gehad en is op dat filmpje ook goed te zien als je weet waar je op moet letten. Het spreekt wel voor zijn karakter dat hij nog zo ver is gekomen.
Het is misschien een leuk leerpaard als hij daar braaf genoeg voor is, maar verder dan hij nu is zal hij echt niet komen.
En dat is nog even afgezien van het hele benen-verhaal.

Bokbenen kunnen ook ontstaan door veel/zwaar werk op jonge leeftijd.
Vroeger dag je het (veel) vaker bij werkpaarden.

anneliesdj

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:26

Dan heb je het echt over een heel specifiek soort belasting, dat komt tegenwoordig niet meer voor en paarden worden ook niet meer op zo'n jonge leeftijd aan het werk gezet.

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:30

De schuldeisers zitten elkaar nu echt te high-fiven. Wat een hoge bedragen voor tweedehands spul en voor een aantal kapotte paarden. :)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:33

anneliesdj schreef:
hanny_jelke schreef:
nee hoor, zo gemakelijk gaat dat niet,
oude baas van me broer dacht het ook ongeveer zo te doen
die had een hoop werk auto;s en zo op naam van zijn overbuurman laten zetten en zogenaamd alles bij elkaar voor €500,- in totaal verkocht.
curatoor heeft het mooi terug ge eist want hij had dat niet mogen verkopen.

baas dacht de auto's later te verkopen als de veiling enzo beetje achter de rug was, en had dus ook niks voor die auto's gekregen

'Een hoop' werkauto's verkopen voor 500 in totaal vlak voor een faillisement :roll:

hij heeft dat toen zo gedaan, ging om 10 bedrijfs auto's meer en deel caddy's al ouder, maar dat ze meer opbrachten lijkt mij logies

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:36

anneliesdj schreef:
Dan heb je het echt over een heel specifiek soort belasting, dat komt tegenwoordig niet meer voor en paarden worden ook niet meer op zo'n jonge leeftijd aan het werk gezet.

O, vertel!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:40

hanny_jelke schreef:
hij heeft dat toen zo gedaan, ging om 10 bedrijfs auto's meer en deel caddy's al ouder, maar dat ze meer opbrachten lijkt mij logies

_O-
Sorry hoor, maar 10 auto's verkopen voor 500 euro? Dat had ie toch zelf ook wel aan kunnen zien komen denk ik?
anders vind ik t ook niet gek dat hij failliet is

Iris82

Moschino schreef:
De schuldeisers zitten elkaar nu echt te high-fiven. Wat een hoge bedragen voor tweedehands spul en voor een aantal kapotte paarden. :)

Ik denk niet dat ze gezellig samen een potje bier aan het drinken zijn.

De opbrengst zal de kosten niet dekken. Het gaat over zoveel miljoen. Dat brengt deze rommel niet op. Hoogstens een iets grotere pleister op de wonde.

anneliesdj

Nicky1963 schreef:
anneliesdj schreef:

O, vertel!

Vertel wat?
Lees even terug zou ik zeggen.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:53

anneliesdj schreef:

O, vertel![/quote]
Vertel wat?
Lees even terug zou ik zeggen.[/quote]

'Specifiek soort belasting', welke bedoel jij dan?
'Paarden worden niet meer op zo'n jonge leeftijd aan het werk gezet' zeg jij. Denk het wel. Er zijn hele volksstammen die een paard met 2,5/3 jaar toch echt 'aan het werk' zetten hoor. Maar jij denkt van niet, dus k wou ff horen van jou hoe en wat. Dat bedoel ik met 'vertel'' Hoef ik niet voor terug te lezen toch?
Laatst bijgewerkt door Nicky1963 op 26-01-14 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Mova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:55

Shadow0 schreef:
Nu nog op Doortje bieden, waarom? Kunnen ze niet beter elders een leuk paard weghalen? (Bv door eens langs te gaan bij maneges voor gehandicapten of zij niet nog een paard hebben staan dat eigenlijk met pensioen moet.) Er zijn zeker weten meer lieve koudbloeden, en die maneges kunnen dat vast goed gebruiken.

Je hebt daar zeker wel een punt. Ik ben er zeker van dat, als je van een heel groot aantal maneges de paarden in detail gaat bekijken, er aan de helft ook wel serieus iets mankeert en die paarden in feite ook geen manege-werk zouden mogen doen, maar die hebben het geluk niet dat ze op TV komen :(

Goed nieuws dus, blijkbaar zijn er heel wat Nederlanders die bereidt zijn een sielugh paardje op zich te nemen en er veel geld aan te spenderen, nu enkel nog tot het inzicht komen dat er veel, veel meer zielige paardjes zijn dat die 25 van hier op de veiling..

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:58

Niet alleen manege paarden hoor, eerder paarden in het algemeen :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:01

ralphtdw schreef:
Zoveel bieden op een hulsebos zadel _O- .
Dan zitten ze zo met een duur zadel en je paard zijn rug na de kloten

Wat een onzin. Ik heb hele fijne ervaringen met Hulsebos :)

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:03

Cayenne schreef:
ralphtdw schreef:
Zoveel bieden op een hulsebos zadel _O- .
Dan zitten ze zo met een duur zadel en je paard zijn rug na de kloten

Wat een onzin. Ik heb hele fijne ervaringen met Hulsebos :)

Ja heb er ook fijne ervaring mee..

Hier is net al gemeld dat de kussens zo scheef zijn als het maar kan..
En het moet ook maar net passen. Als je hem nog moet laten vermaken.. dan maar een nieuw zadel. Zijn genoeg anderen die ook goed zitten en die je zo kan laten aanmeten