Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
matasja schreef:Zat net bij oude berichtjes te kijken, ben mijn postvak in aan het opruimen, zag daar lori1kenobi die ook een rodblakke fjord heeft, die heeft even bij mij gestaan, en was benieuwd hoe het met haar ging... zie ik in haar berichten staan dat ze met rubis wilde dekken, 14 juli 2011 heeft jytte gereageerd dat dat nog mogelijk was gezien hij nog hengst was.... was hij dan echt zo ziek die eerst weken?? Als je hem nog aanbied voor een dekking... hmmm
matasja schreef:Zat net bij oude berichtjes te kijken, ben mijn postvak in aan het opruimen, zag daar lori1kenobi die ook een rodblakke fjord heeft, die heeft even bij mij gestaan, en was benieuwd hoe het met haar ging... zie ik in haar berichten staan dat ze met rubis wilde dekken, 14 juli 2011 heeft jytte gereageerd dat dat nog mogelijk was gezien hij nog hengst was.... was hij dan echt zo ziek die eerst weken?? Als je hem nog aanbied voor een dekking... hmmm
Dakotah schreef:Ja klopt, ik weet dat dat zo niet werkt.
Volgens sommige mensen hier werkt het kennelijk wel zo, deze fjord had een gebrek en of die nu al aanwezig was voor aankoop of er na.
Hij was ziek dus mag hij terug en hoort zij haar geld terug te krijgen.
Dus volgens deze mensen zou dat dus ook mogen bij mijn inderdaad volledig verzonnen verhaal.
Gelukkig zal dit in de praktijk zo niet gaan, en op die manier lijkt mij ook dat koper van Rubis in die zin geen poot heeft om op te staan.
Tenzij ze duidelijk bewijs door onderzoek heeft, dat hij deze ziekte al bij verkoop onder de leden had.
_San87_ schreef:_Aurora_ schreef:ik lees de hele discussie met stijgende verbazing. Iedereen hier op bokt lijkt wel rechten te hebben gestudeerd en gelooft ook nog ieder woord van de advocaten op televisie.
Dan heb je niet goed gelezen. Er is maar een klein select groepje die er heel simpel over denkt.
_Aurora_ schreef:_San87_ schreef:
Dan heb je niet goed gelezen. Er is maar een klein select groepje die er heel simpel over denkt.
een groot gedeelte van het topic toch wel hoor.
_Aurora_ schreef:Dakotah schreef:Ja klopt, ik weet dat dat zo niet werkt.
Volgens sommige mensen hier werkt het kennelijk wel zo, deze fjord had een gebrek en of die nu al aanwezig was voor aankoop of er na.
Hij was ziek dus mag hij terug en hoort zij haar geld terug te krijgen.
Dus volgens deze mensen zou dat dus ook mogen bij mijn inderdaad volledig verzonnen verhaal.
Gelukkig zal dit in de praktijk zo niet gaan, en op die manier lijkt mij ook dat koper van Rubis in die zin geen poot heeft om op te staan.
Tenzij ze duidelijk bewijs door onderzoek heeft, dat hij deze ziekte al bij verkoop onder de leden had.
als dat onderzoek zo duidelijk was, dan was de zaak al opgelost
Inky_devil schreef:matasja schreef:Zal waardevolle info zijn! Als hij in juli nog zo fit was dat ze aanbied een merrie te dekken... toen was hij al 5 maanden bij haar namelijk.
En ze wou na 3 maanden al van hem af?
yvonnedv schreef:Nee Rubis was de eerste weken niet zo ziek maar er waren wel "kleine" aanwijzingen (hoesten, dikke knie) dat er iets niet helemaal in orde was. Deze kleine ongemakken werden door Jytte gezien als een gevolg van stress door de verhuizing. zo ook werd het bijtincident eerst aan iets anders (hengstengedrag, andere hengst in de buurt) toegeschreven
Omdat er steeds meer onduidelijke klachten kwamen is er toen bloedonderzoek gedaan en daaruit bleek dat hij drie ziektes waaronder lyme onder de leden had. A.
SaskiaKa schreef:Ik heb dit nu al een keer of drie gevraagd, maar op een of andere manier kan (of wil) niemand hier antwoord op geven:
Heeft de DA van Jytte nog een verklaring opgesteld van alle klachten en behandelingen met bijbehorende data? En is dit aan de verkoper getoond?