RTL 4 Pro Deo over paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:39

Ik had er eigenlijk niet verder op willen ingaan omdat het wellicht niet relevant is in dit gebeuren, maar als Jytte een opleiding aan de politieacademie gehad heeft, dan is ze ook in dienst (geweest?) bij de politie. Alle opleidingen van de politie zijn namelijk deels werk, deels studie - afhankelijk van het niveau waarop je instroomt, en uiteraard of je geschikt bent voor het werk. Verder even nagekeken in de boeken: het vooropleidingsniveau voor de lagere functies is in 2006 verlaagd naar MBO/VMBO, al wat langer geleden dan dat ik me herinnerde.
Maar zoals gezegd, het doet er verder niet toe.

Wat betreft degenen die vinden dat Jytte 'de grond in geboord wordt'... iemand kritische vragen stellen ( en daarop vervolgens geen antwoord op krijgen) is niet gelijk aan iemand de grond in boren. Ik heb het al meermalen gezegd: zij treedt naar buiten en ik denk niet dat ze dan mag verwachten dat iedereen maar alles voor zoete koek slikt, zeker met een voorgeschiedenis die zij zelf heeft neergezet. Het is misschien een bokt-gewoonte om te gaan speculeren of te beschuldigen, in de meeste gevallen zonder voorkennis. Voor mijzelf sprekend, heb ik geen van beiden gedaan. Ik stel vragen waarop vage antwoorden komen ( 30-70%) en daarmee wakkert men alleen maar het speculeren aan.

Het kan zo maar zijn dat Jytte + aanhang PhB bij RTL "aan de ketting liggen" en geen info naar buiten mogen brengen over het eventuele verdere verloop van deze zaak. Om welke reden dan ook. Dan blijft het lezerspubliek niet veel anders over dan te oordelen over hetgeen wél naar buiten gekomen is en dat daar inmiddels heel wat vraagtekens bij gezet zijn is duidelijk. Dat is jammer voor Jytte maar laat wederom maar eens zien dat iedere beslissing zo z'n consequenties heeft.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:42

Heb de uitzending gezien. Had de Fjord nou Lymm of Rhino ?
Ik begreep ook niet waarom dat meisje gebeten was. Dat gebeurd niet zomaar.
Vond het niet echt duidelijk.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:42

mooi omschreven Jannepauli :j

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:44

_San87_ schreef:
Je hebt hoop ik wel door dat ze dit als voorbeeld neerzette :=?

*\o/* :D

Vanwege de onduidelijkheid in het topic heb ik even helderheid verschaft ten aanzien van de gang van zaken

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:48

Kaja schreef:
_San87_ schreef:
Je hebt hoop ik wel door dat ze dit als voorbeeld neerzette :=?

*\o/* :D

Vanwege de onduidelijkheid in het topic heb ik even helderheid verschaft ten aanzien van de gang van zaken

Verstandig :D. Lezen is voor een aantal personen erg lastig gebleken.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:50

Zat net bij oude berichtjes te kijken, ben mijn postvak in aan het opruimen, zag daar lori1kenobi die ook een rodblakke fjord heeft, die heeft even bij mij gestaan, en was benieuwd hoe het met haar ging... zie ik in haar berichten staan dat ze met rubis wilde dekken, 14 juli 2011 heeft jytte gereageerd dat dat nog mogelijk was gezien hij nog hengst was.... was hij dan echt zo ziek die eerst weken?? Als je hem nog aanbied voor een dekking... hmmm

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:52

matasja schreef:
Zat net bij oude berichtjes te kijken, ben mijn postvak in aan het opruimen, zag daar lori1kenobi die ook een rodblakke fjord heeft, die heeft even bij mij gestaan, en was benieuwd hoe het met haar ging... zie ik in haar berichten staan dat ze met rubis wilde dekken, 14 juli 2011 heeft jytte gereageerd dat dat nog mogelijk was gezien hij nog hengst was.... was hij dan echt zo ziek die eerst weken?? Als je hem nog aanbied voor een dekking... hmmm

:+ Even doorsturen naar de fokker.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:53

Ja klopt, ik weet dat dat zo niet werkt.
Volgens sommige mensen hier werkt het kennelijk wel zo, deze fjord had een gebrek en of die nu al aanwezig was voor aankoop of er na.
Hij was ziek dus mag hij terug en hoort zij haar geld terug te krijgen.

Dus volgens deze mensen zou dat dus ook mogen bij mijn inderdaad volledig verzonnen verhaal.

Gelukkig zal dit in de praktijk zo niet gaan, en op die manier lijkt mij ook dat koper van Rubis in die zin geen poot heeft om op te staan.
Tenzij ze duidelijk bewijs door onderzoek heeft, dat hij deze ziekte al bij verkoop onder de leden had.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:54

ik lees de hele discussie met stijgende verbazing. Iedereen hier op bokt lijkt wel rechten te hebben gestudeerd en gelooft ook nog ieder woord van de advocaten op televisie. Nou laat ik 1 ding wel zeggen. Het rechtssysteem zit niet zo simpel in elkaar als hier af en toe gesteld wordt. Daarnaast is de consumentenkoop en de bijhorende wetsartikelen ook niet zo heilig als hier gezegd wordt. Ik denk zelf niet dat het programma een rechtszaak gaat betalen voor Yitte, zeker omdat er gewoon een heleboel wankele factoren in deze zaak zijn. En zo niet, dan heeft het programma dat verkeerd naar voren gebracht.

Ik heb alleen zelf rechten gedaan, en kan na de informatie van het programma en informatie uit het profiel op bokt nu niet zo sterke zaak ontdekken. En dat vd Berg niet schikt, vind ik heel logisch. Dat is toch eigenlijk een vorm van schuld bekennen. En bij zijn kant van het verhaal zit er geen schuld dus zou ik er ook geen ene cent aan betalen. Een eventuele rechtszaak hoeft hem helemaal geen geld te kosten met een verzekering en bovendien ben je niet verplicht tot het nemen van een advocaat.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:54

en 14 juli had ze hem al 5 maand

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:55

matasja schreef:

hmmmmm das idd wel een goed punt.

matasja

Zal waardevolle info zijn! Als hij in juli nog zo fit was dat ze aanbied een merrie te dekken... toen was hij al 5 maanden bij haar namelijk.

_Aurora_

Dakotah schreef:
Volgens sommige mensen hier werkt het kennelijk wel zo, deze fjord had een gebrek en of die nu al aanwezig was voor aankoop of er na.

Dus volgens deze mensen zou dat dus ook mogen bij mijn inderdaad volledig verzonnen verhaal.

Gelukkig zal dit in de praktijk zo niet gaan, en op die manier lijkt mij ook dat koper van Rubis in die zin geen poot heeft om op te staan.
Tenzij ze duidelijk bewijs door onderzoek heeft, dat hij deze ziekte al bij verkoop onder de leden had.

als dat onderzoek zo duidelijk was, dan was de zaak al opgelost :P

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:00

matasja schreef:
Zal waardevolle info zijn! Als hij in juli nog zo fit was dat ze aanbied een merrie te dekken... toen was hij al 5 maanden bij haar namelijk.

En ze wou na 3 maanden al van hem af?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:01

_Aurora_ schreef:
ik lees de hele discussie met stijgende verbazing. Iedereen hier op bokt lijkt wel rechten te hebben gestudeerd en gelooft ook nog ieder woord van de advocaten op televisie.

Dan heb je niet goed gelezen. Er is maar een klein select groepje die er heel simpel over denkt.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:03

_San87_ schreef:
_Aurora_ schreef:
ik lees de hele discussie met stijgende verbazing. Iedereen hier op bokt lijkt wel rechten te hebben gestudeerd en gelooft ook nog ieder woord van de advocaten op televisie.

Dan heb je niet goed gelezen. Er is maar een klein select groepje die er heel simpel over denkt.

een groot gedeelte van het topic toch wel hoor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:04

_Aurora_ schreef:
_San87_ schreef:

een groot gedeelte van het topic toch wel hoor.

Dat is alsnog niet iedereen. Een behoorlijk deel van de reageerders heeft heel goed door dat dit verre van een simpele zaak is en dus ook niet één-twee-drie is opgelost :).

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:06

_Aurora_ schreef:
Dakotah schreef:

Dat doet de rechter wel!

Het maak niet uit of de verkoper wist of niet wist dat rubis ziek was, Binnen de 6 maanden zijn verschillende ziektes vast gesteld door middel van bloedproeven. De koop kan je dan ontbinden. Het paard is niet gezond en kan je niet gebruiken voor het doel waarvoor je hem heb gekocht.
Laatst bijgewerkt door PhiaBink op 13-12-12 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:07

PhiaBink schreef:
_Aurora_ schreef:

Dat doet de rechter wel!

De rechter gaat op een schikking aandringen. Hij lost dus helemaal niks op in de eerste instantie. Lees je wel wat hier gezegd wordt?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:08

Nee Rubis was de eerste weken niet zo ziek maar er waren wel "kleine" aanwijzingen (hoesten, dikke knie) dat er iets niet helemaal in orde was. Deze kleine ongemakken werden door Jytte gezien als een gevolg van stress door de verhuizing. zo ook werd het bijtincident eerst aan iets anders (hengstengedrag, andere hengst in de buurt) toegeschreven

Omdat er steeds meer onduidelijke klachten kwamen is er toen bloedonderzoek gedaan en daaruit bleek dat hij drie ziektes waaronder lyme onder de leden had. Achteraf zijn die kleine klachten en wellicht ook het bijtincident te herleiden naar die ziektes. Op het moment dat Jytte door had dat er meer aan de hand was als verhuisstress had zij het idee dat ze geen poot had om op te staan zonder contract en heeft ze er op aangedrongen dat ze het contract kreeg.

Toen ze het contract binnen had heeft ze de verkoper op de hoogte gesteld van haar bevindingen en de verkoper gaf verder niet thuis.

Ik ken beide niet maar dit is mijn interpretatie van de uitzending en het IM topic van Rubis

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:09

Nee er wordt selectief gelezen én gereageerd ;).

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:09

Inky_devil schreef:
matasja schreef:

En ze wou na 3 maanden al van hem af?

Inderdaad... en in oktober is hij ingeslapen bij haar dus ze heeft hem bijna 9 maanden gehad.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:11

yvonnedv schreef:
Nee Rubis was de eerste weken niet zo ziek maar er waren wel "kleine" aanwijzingen (hoesten, dikke knie) dat er iets niet helemaal in orde was. Deze kleine ongemakken werden door Jytte gezien als een gevolg van stress door de verhuizing. zo ook werd het bijtincident eerst aan iets anders (hengstengedrag, andere hengst in de buurt) toegeschreven

Omdat er steeds meer onduidelijke klachten kwamen is er toen bloedonderzoek gedaan en daaruit bleek dat hij drie ziektes waaronder lyme onder de leden had. A.

Als hij echt binnen 3 maanden gediagnosticeerd voor lyme zou zijn, waarom dan nog aanbieden als dekhengst?

Ocean_Child

Re: RTL 4 Pro Deo over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:14

Ik heb dit nu al een keer of drie gevraagd, maar op een of andere manier kan (of wil) niemand hier antwoord op geven:

Heeft de DA van Jytte nog een verklaring opgesteld van alle klachten en behandelingen met bijbehorende data? En is dit aan de verkoper getoond?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:15

SaskiaKa schreef:
Ik heb dit nu al een keer of drie gevraagd, maar op een of andere manier kan (of wil) niemand hier antwoord op geven:

Heeft de DA van Jytte nog een verklaring opgesteld van alle klachten en behandelingen met bijbehorende data? En is dit aan de verkoper getoond?

Dat weten we niet :o . Of nou ja, wij niet, de mensen die het wel weten willen dat niet zeggen.