Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:49

My_Little_P schreef:
Alleen ben ik een reiningruiter en trots op mijn sport. Dan zie je niet graag dat er een negatief 60+ paginatopic is over welgeteld 1 ruiter die een paard rijdt van een paardeneigenaar met boter op zijn/haar hoofd. Zoals er hier op Bokt ook wel wat rondlopen.

Ach schei toch uit met de schuld bij de eigenaar neer leggen.... De ruiter zit in zn bakkes te flossen, niet de eigenaar. En dat heeft niks met de reiningsport an sich te maken, dat heeft te maken met ruiters die deze methode toe passen. Als dat een enkeling is, is er niks aan de hand met de reiningsport, als dat normaal is, is het goed mis met de reiningsport

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:16

stef schreef:
My_Little_P schreef:
Alleen ben ik een reiningruiter en trots op mijn sport. Dan zie je niet graag dat er een negatief 60+ paginatopic is over welgeteld 1 ruiter die een paard rijdt van een paardeneigenaar met boter op zijn/haar hoofd. Zoals er hier op Bokt ook wel wat rondlopen.

Ach schei toch uit met de schuld bij de eigenaar neer leggen.... De ruiter zit in zn bakkes te flossen, niet de eigenaar. En dat heeft niks met de reiningsport an sich te maken, dat heeft te maken met ruiters die deze methode toe passen. Als dat een enkeling is, is er niks aan de hand met de reiningsport, als dat normaal is, is het goed mis met de reiningsport

Take 13 and Action!

Is goed, ik schei uit.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:44

concetto schreef:
Voel je niet zo aangevallen joh!
De meesten die hier reageren, hebben dit filmpje gezien.
En tja laten we eerlijk blijven die is gewoon niet fijn om te zien.
Het heeft eigenlijk niks met Reining te maken dit was vooral paardje pesten.
Als ze zo'n filmpje hadden laten zien over dressuur, springen of sgw was er ook zo gereageerd.
Dat wil niet zeggen dat die hele takt van sport niet deugt, maar wel dat die momentopname niet erg positief waren van die ruiter.
Ik kijk nog steeds hetzelfde naar jullie sport, ik heb er geen verstand van, maar ik vind het bijzonder als je met deze takt van sport op het hoogste niveau kunt presteren.
En dat geldt voor alle disciplines in de paardensport.
Tja alleen deze opname zijn wel negatief over deze ruiter en niet de reining..

Zitten we hoe vriendelijk we ook denken te doen niet allemaal paardje te pesten?

opisop_shop

Re: Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:56

nee hoor, ik pest mijn paard niet.
Jij wel?!

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:57

Zou niet weten hoe, heb volgens mij aangegeven dat ik voor alle paardensport en dus ook de paarden respect heb, alleen niet voor dit filmpje.
Dus misschien wil je me even uitleggen waarom je vindt dat ik paardje pest?

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:05

Ik persoonlijk heb Western nooit mooi, leuk (hoe zeg je dat?) gevonden, maar dit vind ik toch wel erg om te zien. Dat zo iemand op déze manier de top wil bereiken. :n

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:19

Toch geweldig hoe zelfverzekerd sommige mensen hier zijn en beweren nooit hun paard te pesten. O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:24

rapido schreef:
Toch geweldig hoe zelfverzekerd sommige mensen hier zijn en beweren nooit hun paard te pesten. O:)

Mijn paard pest mij ook, al die drollen die hij steeds door de hele wei laat slingeren, moet ik ze weer opruimen :O

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:28

Als ik sommige reacties goed begrijp mogen we nooit meer iets zeggen over dierenmishandeling omdat we allemaal onbewust weleens iets verkeerd doen bij onze dieren.

Deze discussie had nooit zo lang hoeven worden als mensen niet hadden geprobeerd om dit filmpje goed te praten of hadden geprobeerd om de aandacht ergens anders op te vestigen.
Het filmpje geeft hooguit een slechte naam aan de ruiters die op het filmpje staan, de mensen die dit proberen goed te praten zorgen voor een slechte naam voor de gehele westernsport en dat is onnodig en vrij dom.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:31

Zelfverzekerd ben ik zeer zeker, maar dat staat hier los van ;)
Ik pest mijn paard niet, natuurlijk 'gebruik' ik hem voor mijn plezier, maar daarmee pest ik hem niet.
Je kijkt toch naar het kunnen en willen van je paard en binnen die grenzen werk je samen met je paard, lijkt me niets mis mee?
Zegt niet dat ik nooit iets verkeerd doe/heb gedaan, maar dat beweert ook niemand toch ;)

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:42

rapido schreef:
Zitten we hoe vriendelijk we ook denken te doen niet allemaal paardje te pesten?

Nee hoor..... die van mij pesten mij altijd :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:43

rapido schreef:

Apart is dat, iedereen op bokt kent handenvol mensen die hun paard martelen met verkeerde optomingen, zwepen, sporen, hotsende ruiters die te dik zijn, paarden die niet buiten komen, verkeerd voer krijgen enz maar gek genoeg zit niemand maar dan ook NIEMAND van die mensen op bokt.
En iedereen hier weet exact waar hij/zij mee bezig is, zelfs de 15 jarigen en mensen die sinds 6 maanden hun eigen paard hebben.

Heel bijzonder.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:46

anneliesdj schreef:
Apart is dat, iedereen op bokt kent handenvol mensen die hun paard martelen met verkeerde optomingen, zwepen, sporen, hotsende ruiters die te dik zijn, paarden die niet buiten komen, verkeerd voer krijgen enz maar gek genoeg zit niemand maar dan ook NIEMAND van die mensen op bokt.
En iedereen hier weet exact waar hij/zij mee bezig is, zelfs de 15 jarigen en mensen die sinds 6 maanden hun eigen paard hebben.

Heel bijzonder.

En dat is een excuus voor de praktijken in deze filmpjes?
Of een excuus om maar gewoon de kop in het zand te steken voor dit soort praktijken?

Ik begrijp niet waarom dit soort dingen er steeds bij gehaald worden. Daar zijn andere topics voor en daar krijgen dat soort mensen ook kritiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:51

rapido schreef:

Kom jij weer met je oneliners. Ga toch eens reageren met onderbouwingen ofzo of post gewoon niks.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:58

dat maak jij nog altijd niet uit jooltje!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:58

anneliesdj schreef:
rapido schreef:

Heel bijzonder.
precies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:05

rapido schreef:
dat maak jij nog altijd niet uit jooltje!

Ik maak het niet uit maar de mods wel en vols mij is het de bedoeling in een discussie als deze dat je onderbouwde meningen geeft, en jij loopt te schreeuwen als een kip zonder kop zonder iets te onderbouwen maar ondertussen wel onze reacties onderuit te halen. Dus ik wacht graag op onderbouwde reacties waarom je iedereen zo zelfverzekerd vind?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:13

ThePast03 schreef:
En dat is een excuus voor de praktijken in deze filmpjes?
Of een excuus om maar gewoon de kop in het zand te steken voor dit soort praktijken?

Ik begrijp niet waarom dit soort dingen er steeds bij gehaald worden. Daar zijn andere topics voor en daar krijgen dat soort mensen ook kritiek.

Ik heb al pagina's terug een bijdrage geleverd, het blijft alleen opvallend dat iedereen maar commentaar heeft maar zelf perfekt voor zijn paard zorgt.
Dat het ook in andere topic's genoemd wordt wil niet zeggen dat het hier niet mag.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:31

anneliesdj schreef:
Ik heb al pagina's terug een bijdrage geleverd, het blijft alleen opvallend dat iedereen maar commentaar heeft maar zelf perfekt voor zijn paard zorgt.
Dat het ook in andere topic's genoemd wordt wil niet zeggen dat het hier niet mag.

Als alleen de mensen die perfekt voor hun dier zorgen commentaar mogen leveren dan kan helemaal niemand meer commentaar leveren op welke vorm van dierenmishandeling ook.

Niemand is perfekt maar dat heeft weinig te maken met de bewuste handelingen die op deze filmpjes zichtbaar zijn. Dat heeft te maken met geld en weinig meer met liefde voor paarden. Het paard is hier alleen nog maar een instrument om het doel te bereiken en ja dat geldt in sommige ruiters in andere topsporten ook.
Ik persoonlijk vind het alleen maar goed dat er steeds meer opstand tegen dit soort praktijken komt in plaats van dat we alles goed praten omdat het nu eenmaal nodig is om een hoger doel te bereiken.

En ik vind het jammer dat sommigen hier maar blijven proberen om het goed te praten uit angst dat hun tak van sport een slechte naam krijgt en daardoor bijna juist bereiken dat deze tak een slechte naam krijgt.
Omdat er elders ook nare dingen gebeuren mag nooit een reden zijn om dit maar af te zwakken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:34

Ik praat het daarmee ook niet goed, is geen reden om hier geen commentaar op te hebben en ik heb ook nooit gezegd dat ik perfekt ben.
Het gaat me om de manier waarop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:37

@ThePast03 ik denk niet dat de mensen het daarom doen, omdat ze bang zijn dat de sport een slechte naam krijgt, sommige mensen staan gewoon achter deze trainingsmethode hoor!
Ik denk een heleboel zelfs :) of deels, kan ook nog..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:43

Dat is natuurlijk ook nog mogelijk Viva, maar ook in dat geval maken ze niet bepaald reclame voor hun tak van sport.

Annelisdj ik ben het met je eens dat de manier waarop soms wel wat anders kan en dat geldt imho voor beide kanten. ;)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:23

jeetje, wat mij opvalt is dat alle opmerkingen van Stef en Rapido continu verkeerd worden opgevat.. en dat er weer "ruzie" uit ontstaat.

terwijl ik toch redelijk wat vriendelijkheid lees bij deze 2, of ze gewoon minder ver/be- oordeel. ik weet t niet hoor.
ik ben westernruiter in hart en nieren en zie niet in wat er verkeerd aan is om western te rijden.
(ja ja ja.. ik heb ook filmpje gezien, had ik ook niet life moeten zien gebeuren, alhoewel, ik ben mietje, had waarschijnlijk mijn bek gehouden)
maar ik vind die jumping events met paarden waarvan de mondhoeken ongeveer achter de oren uitkomen veel erger om te zien. shoot me.... maar t is zo. :o

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:20

frannyc schreef:
en ik maar denken dat western rijden betekend dat je zonder druk op het bit rijdt........... :(
gatver zeg!

Dat is ook wel een beetje kort gedacht. Dus jij denkt serieus dat je bij een "westernpaard" een bit erin hangt en hij loopt zoals bij de pro's?

Jammer weer, maar inderdaad zeker niet onbekend. Maar voordat er weer zo'n dressuur/western gebrabbel uitbreekt: in elke tak van de paardensport zitten deze jongens erbij.
Maar aan de andere kant ben ik wel benieuwd naar de rest van het filmpje, want 3,5 minuut op een hele inrijdingssessie kan je inderdaad maken of kraken.. Ligt er maar net aan van welke momenten ze een filmpje maken. Wil niet zeggen dat ik zijn manier die het filmpje toont goed vind, absoluut niet, verre van zelfs! Zou hem op dezelfde manier van mijn paard aftimmeren als hij zo op mijn paard zou rijden! Maar er zijn wel altijd 2 kanten van een verhaal..

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:48

hij heeft toch een eigen website? staan daar geen filmpjes op? ik had ook al ergens een "goed" filmpje gezien waar ie niet flost.. dus hij kan het ook zonder flossen.