Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:03

Ik zeg helemaal niet dat het Noobs zijn, ze kijken alleen niet verder dan hun neus lang is..

Maar om dan terug te komen op dat vrouwtje van die pony.
Die vond ik nog het meest onwetend overkomen..

Geeft ook allemaal niets, ze hebben nu allemaal een dure leerschool gehad..

Ik loop al vanaf mijn 13jaar in de handel, kwam op ontzettend veel handelsstallen en ken die praatjes zo onderhand wel..

Niet iedereen zal dit hebben gedaan, en dat geeft ook niets..

Maar een beetje interesse naar de sportstanden, en eventueel oude eigenaren is miss wel zo handig.

Dat heet een stukje interesse in je dier, en zeker willen weten dat je geen kat in de zak koopt..

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:04

je komt genoeg info te weten als je dit topic doorzoekt, kost wel meer dan anderhalf uur hihi.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 10:05

[quote="Sunrise19"]
/quote]

Die mevrouw zit ook op bokt en heeft de situatie al verschillende keren uitgelegd, dus dat zal ze je ongetwijfeld nog wel een keer uitleggen..
en gut, we zijn allemaal mensen en niet iedereen is zo handig om via internet dingen uit te pluizen. "Vroeger" was er ook geen internet. Het moet toch niet zo zijn dat je er altijd maar vanuit moet gaan dat je wordt opgelicht.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:06

PERENBOOMPIE schreef:
KiWiKo schreef:
in mijn ogen kan je alleen besodemieterd worden als je je laat besodemieteren :)

kijk het is heel simpel Partij c is fout, dat staat voorop...... staat buiten kijf, is gewoon zo..... Partij C is de boosdoener op alle fronten........ daar ben ik het helemaal mee eens......... maar nogmaals partij C kan niet opereren zonder partij A en partij B.........

Dan moet je wel heel erg paranoïde door het leven gaan,want hoeveel mensen worden niet besodemietert door hun eigen familielid,een goede vriend of vriendin die de eigenschappen van een partij C tot uiting kunnen brengen om tenkoste van alles er zelf beter van te worden?
En dat hebben ze dan denk ik ook niet zien aankomen,maarja eigen schuld dikke bult!?

ja precies, helaas is dat zo!

Ik heb slechts een standpunt, alles wat te mooi klinkt om waar te zijn, is vast niet waar!!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:06

Slappe uitzending, maar op zich niet zo erg dat het nu aan de kaak gesteld wordt. Ik denk dat we hier binnen een paar minuten ook wel een lijstje van zo een honderd handelaren op kunnen stellen waar meneer Stegeman ook wel eens een kijkje mag komen nemen.

Is het eigenlijk tegen de wet voor een slachthuis om een paard alsnog door te verkopen? En als dat binnen NL niet mag halen dit soort types hun materiaal gewoon ergens anders vandaan.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:07

Nouja denk dat we het er allemaal wel mee eens zijn dat deze dame mooie kwakkelpraatjes kan houden, daar trappen dus ook de paardenmensen in.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:08

Cayenne schreef:
Sunrise19 schreef:
/quote]

Die mevrouw zit ook op bokt en heeft de situatie al verschillende keren uitgelegd, dus dat zal ze je ongetwijfeld nog wel een keer uitleggen..
en gut, we zijn allemaal mensen en niet iedereen is zo handig om via internet dingen uit te pluizen. "Vroeger" was er ook geen internet. Het moet toch niet zo zijn dat je er altijd maar vanuit moet gaan dat je wordt opgelicht.

ja Cayenne :) als je naar een handelaar gaat, dan weet ik dat die meneer of mevrouw er op uit is zo veel mogelijk centen aan mij te verdienen............. of dat nou witgoed, bruingoed, auto's, huizen of paarden zijn.......

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:09

Sunrise19 schreef:

[WWW] al een tijdje nieuw op bokt.nl
Als je dit topic doorleest zal je waarschijnlijk beter begrijpen waarom ze er in is getrapt.

Kriel

Zou het je zelfs niet te denken zetten wanneer iemand tegen jou zegt: voor 1000 euro mag je het veulen hebben, wordt palomino :+ en dan is hij goud geld waard?
En niemand die de handelaar dan de vraag stelt: joh, als je er zoveel potentie in ziet, waarom houd je hem dan niet zelf en bied je hem aan voor zo'n laag bedrag?? :+

Sunrise19

En vroeger belde wij ook gewoon het KNHS ;)
Daarom bellen wij altijd, omdat er toen nog geen google was om een paard op te zoeken :)

En ze zal best wel slimmer zijn dat vrouwtje, maar ik zeg dat ze zo in de uitzending deed overkomen..

Qua paarden moet je gewoon nooit uitgaan dat iemand het beste met je voorheeft. Zullen een hele hoop het wel hebben, maar toch ook een hele hoop niet..

Tivoli

Cayenne schreef:
Sunrise19 schreef:

En zelfs dan. Alles wat op internet staat is waar? Onze generatie zou inderdaad op internet rondneuzen, maar heus niet iedereen.

En ook, als jij de verkoper persoonlijk kent, de pony een tijdje hebt laten rijden door je dochter, een goed keuringsrapport hebt gezien (want hoe weet je nou dat die vervalst was??) ... waarom zou je dan twijfelen.
Het grootste obstakel zou voor mij de keuring zijn,en als die in orde lijkt, denk ik er niet aan dat het misschien wel vervalst is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 10:09

KiWiKo schreef:
ja Cayenne :) als je naar een handelaar gaat, dan weet ik dat die meneer of mevrouw er op uit is zo veel mogelijk centen aan mij te verdienen............. of dat nou witgoed, bruingoed, auto's, huizen of paarden zijn.......

Dat lijkt me logisch, maar wanneer een paard al goedgekeurd is door een onafhankelijke da, hoever wil jij dan nog gaan?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:10

Nessah schreef:
Ja maar iedereen koopt voor de 1e keer een paard.. en als je geen paardenmensen kent, maar je verzorgd bij een stal de pony's en wordt dan verliefd op een pony.. Ik vind het dan niet raar dat je er dan instinkt hoor.

klopt
mijn 1 ste pony was een manege pony, die niemand wilde rijden, omdat ie je eraf gooide
hij was echt niet gratis
keuren? was toen helemaal niet aan de orde in die tijd. (35 jaar geleden)
of dit paardje goed geweest was op de foto? geen idee
maar ik heb als kind zoveel plezier gehad met dit paardje....en lekker wedstrijdjes gereden, lekker plezier gehad, buitenritjes en vooral heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel lol mee gehad.
die tijd had ik nooit willen missen.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:12

Cayenne schreef:
KiWiKo schreef:

Dat lijkt me logisch, maar wanneer een paard al goedgekeurd is door een onafhankelijke da, hoever wil jij dan nog gaan?

Dan laat ik de foto's nogmaals bekijken door mijn eigen dierenarts....kleine moeite....:D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:12

Maar op zich wel opmerkelijk is dat als je een auto voor 2000 euro gaat kopen dat mensen wel vragen stellen over APK, NAP, onderhoudshistorie en dergelijke. Desnoods een mee deskundige kennis meenemen en nog eens extra laten keuren. Ook in de autohandel wordt men besodemieterd waar je bijstaat, dus frappant dat iedereen zich zo verbaasd dat dit in de paardenwereld ook gebeurd.

Overigens vind ik 6000 euro voor een pony nou niet echt de onderkant van de markt.

En nog een overigens, Dana ziet er met haar 20 jaartjes wel super uit!

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:13

Tuurlijk zijn er meer van dit soort handelaren, maar na gisteravond is er in ieder geval ééntje al uitgerangeerd! En de komende tijd zullen meer mensen bij andere handelaren op hun hoede zijn. Dan vind ik dat er al heel wat bereikt is (al zal dit in de loop der tijd wel weer vervagen)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 10:13

Kriel schreef:
Cayenne schreef:
KiWiKo schreef:

Dan laat ik de foto's nogmaals bekijken door mijn eigen dierenarts....kleine moeite....:D

De keuring was al gedaan door de eigen DA van de koper :+
Wel op blijven letten hoor :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:14

Kriel schreef:

Foto's kun je ook verwisselen :)*

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:14

Opletten is helemaal niet leuk.
Lukraak aannames doen is namelijk veel interessanter :j

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:15

Ineke2 schreef:
Kriel schreef:

Foto's kun je ook verwisselen :)*

Afstamming en naam staat eronder ;)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:16

Tivoli schreef:

Jij let weer niet op met je gekakel...;)
Er staat wat IK zou doen in een dergelijk geval.
Wanneer een paard recentelijk gekeurd is, en NIET door mijn eigen DA, laat ik de foto's bekijken voor een so.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:16

Kriel schreef:
Afstamming en naam staat eronder ;)

Paspoorten en dus afstammeling vervalste de handelaar...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 10:17

Paard was al door een eigen onafhankelijke DA gekeurd van de koper in veel gevallen..
overigens, paspoorten vervalsen vind ik nog knap. Hoe komt ze aan al dat spul? Wanneer ik de gefotoshopte foto's bekijk was ze daar niet zo goed in.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:17

Kriel schreef:
Tivoli schreef:

Jij let weer niet op met je gekakel...;)
Er staat wat IK zou doen in een dergelijk geval.
Wanneer een paard recentelijk gekeurd is, en NIET door mijn eigen DA, laat ik de foto's bekijken voor een so.

JIJ voelt je aangesproken.
Ik noem toch geen namen of wel?

En over die afstamming die eronder staat: het is bewezen dat deze mevrouw meerdere malen papieren vervalst heeft.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:17

NEWNAILS: Waren jullie dat destijds dat C een filmpje had gemaakt dat je dochter een pony kreeg en helemaal overdonderd was?
Dat filmpje heeft toen hier gestaan en op youtube.