Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:00

7ofhearts schreef:
@ Telpeva.
Natuurlijk is bokt een discussie forum, maar om nu nog te blijven hameren over het transport en andere dingen die geweest zijn is iets anders.

Furion is geopereerd, dit lijkt goed te gaan, mag de intensive care verlaten, dan zou ik op zeggen op naar het volgende hoofdstuk.
Kijk vooruit zou ik zeggen, ipv steeds maar terug te komen op het vechten met hengsten, dekken van merries, het transport en Unas financiën.

Als je zo de laatste 50 pagina’s terug leest is daar al heel veel en uitvoerig over gediscussieerd.
Tot zelfmoord van de man en paard achterlaten toe.

En nee, natuurlijk beslis ik niet wat er door iemand geplaatst wordt, maar het blijft me verbazen dat men zo lang kan doorzagen over wat allang geweest is, of waar we gelukkig nooit achter zullen komen, domweg omdat het de man zijn privéleven is en mag zijn.

Ik zal het dan nog 1x uitleggen

Er was geen discussie wat betreft transport er was een discussie over het stukje dat iemand het pagina 18 erbij haalt en dat dat duidelijk laat zien waarom iemand van hier dit had kunnen doen.

Ik was degene die daar heeft gezegd dit te kunnen doen. Ik wil mijzelf dus netjes onderbouwen waarom die situatie en een kliniek bellen wat betreft mijn denkwijze 2 totaal verschillende dingen zijn. Het een wordt een dier aangedaan in mijn ogen en het ander is iets tussen mensen die zichzelf prima zelf kunnen verwoorden.

Dat hele transport en hoe dat is gegaan had er niks mee te maken behalve dat er verteld wordt waarom ik daar feller op reageer dan op een kliniek niet betalen.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:16

GabberGill schreef:
7ofhearts schreef:
@ Telpeva.
Natuurlijk is bokt een discussie forum, maar om nu nog te blijven hameren over het transport en andere dingen die geweest zijn is iets anders.

Furion is geopereerd, dit lijkt goed te gaan, mag de intensive care verlaten, dan zou ik op zeggen op naar het volgende hoofdstuk.
Kijk vooruit zou ik zeggen, ipv steeds maar terug te komen op het vechten met hengsten, dekken van merries, het transport en Unas financiën.

Als je zo de laatste 50 pagina’s terug leest is daar al heel veel en uitvoerig over gediscussieerd.
Tot zelfmoord van de man en paard achterlaten toe.

En nee, natuurlijk beslis ik niet wat er door iemand geplaatst wordt, maar het blijft me verbazen dat men zo lang kan doorzagen over wat allang geweest is, of waar we gelukkig nooit achter zullen komen, domweg omdat het de man zijn privéleven is en mag zijn.

Ik zal het dan nog 1x uitleggen

Er was geen discussie wat betreft transport er was een discussie over het stukje dat iemand het pagina 18 erbij haalt en dat dat duidelijk laat zien waarom iemand van hier dit had kunnen doen.

Ik was degene die daar heeft gezegd dit te kunnen doen. Ik wil mijzelf dus netjes onderbouwen waarom die situatie en een kliniek bellen wat betreft mijn denkwijze 2 totaal verschillende dingen zijn. Het een wordt een dier aangedaan in mijn ogen en het ander is iets tussen mensen die zichzelf prima zelf kunnen verwoorden.

Dat hele transport en hoe dat is gegaan had er niks mee te maken behalve dat er verteld wordt waarom ik daar feller op reageer dan op een kliniek niet betalen.

Ik heb het niet tegen jou?
Ik heb het over het algemeen in dit topic.
Jammer dat jij je dan aangesproken voelt.
Was niet de bedoeling.

GabberGill

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:51

Ik ben de enige die hem aangehaald heeft nadat smurffie ernaar verwees toch of mis ik iets.

Ik dacht dat ik alleen het transport benoemde namelijk

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 12:29

Het maakt verder ook niet uit, het is duidelijk allemaal, iedereen had en heeft goede bedoelingen..... lekker laten rusten :j

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 12:42

pmarena schreef:
Het maakt verder ook niet uit, het is duidelijk allemaal, iedereen had en heeft goede bedoelingen..... lekker laten rusten :j

Zeker!!
En gewoon benieuwd naar de nieuwe ontwikkelingen

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 14:02

Elisa2 schreef:
Als ik het zo lees dan zorgt die tweede breuk dus als hij goed herstelt dat hij nog een paddock paard kan zijn/ worden. Wat ik me dan afvraag, hoe zit dit als hengst zijnde als hij gaat dekken en dat been daardoor zwaar gaat belasten. Zou dit problematisch zijn/ worden? Hij heeft natuurlijk twee breuken wat de boel wat complexer maakt dan bij een enkele breuk.

Ik heb het even opgezocht, maar betekent alleen dat hij niet geschikt is voor de sport. Voor recreatie gewoon prima.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 15:37

Maar recreatie word in het algemeen ook te simpel over gepraat.

Even zwart wit/geschreven;
Sport ruiters die les nemen en vaak op perfecte bodem rijden.
recreatief, lekker op de voorhand hobbelen op een mulle zandpad 2,5 uur lang.

En dan zegt men nog, recreatief kan wel :P

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 15:41

DuoPenotti schreef:
Maar recreatie word in het algemeen ook te simpel over gepraat.

Even zwart wit/geschreven;
Sport ruiters die les nemen en vaak op perfecte bodem rijden.
recreatief, lekker op de voorhand hobbelen op een mulle zandpad 2,5 uur lang.

En dan zegt men nog, recreatief kan wel :P

Welnee, recreatief rijden wil alleen zeggen dat je paardrijdt zonder dat je aan een bepaald niveau voldoet. Het zegt niets over waar je rijdt. Dat kan in een bos zijn, maar ook in diezelfde bak met perfecte bodem als de 'sportruiters'.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 15:43

Kan.... maar is daarmee niet zeker.
Genoeg die dan alleen maar buiten gaan rijden. Prima, maar daarmee niet perse lichter voor het paard

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 15:55

Dat argument heb ik zelf ook weleens gemaakt idd :D ik vind dat ergens wel grappig ook, ik heb het ooit eens gezegd om duidelijk te maken dat het eisenpakket wat we aan sport vs recreatiepaard stellen, niet klopt :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 11:11

Go fund me is gesloten.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 13:37

Afbeelding

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 13:46

Wat is dat nou weer voor een supervaag bericht? }:0

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 13:47

Tja, een van die silent workers is diegene die de go fund me heeft opgezet. Is blij dat furion is geopereerd maar heeft het helemaal gehad met unas .

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 14:21

O op die manier!
Wel een heel bloemige omschrijving van wat diegene eigenlijk wil zeggen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 14:23

Zelfs met dat in gedachte haal ik dat er niet uit...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 14:27

Avalanche schreef:
Elisa2 schreef:
Als ik het zo lees dan zorgt die tweede breuk dus als hij goed herstelt dat hij nog een paddock paard kan zijn/ worden. Wat ik me dan afvraag, hoe zit dit als hengst zijnde als hij gaat dekken en dat been daardoor zwaar gaat belasten. Zou dit problematisch zijn/ worden? Hij heeft natuurlijk twee breuken wat de boel wat complexer maakt dan bij een enkele breuk.

Ik heb het even opgezocht, maar betekent alleen dat hij niet geschikt is voor de sport. Voor recreatie gewoon prima.

Pasture sound betekent dit:

Afbeelding

Dat komt bij mij niet over alsof hij nog geschikt zal zijn voor recreatie. Alleen dat hij waarschijnlijk pijnvrij in de wei/ paddock kan lopen.

Anker_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 14:58

Elisa2 schreef:
Xanne schreef:

Over een condylar fracture van het cannon bone (zoals Furion heeft) staat er: "Usually, the results are very good, and the horse becomes working sound.".
Over een fractuur van de proximale phalanx (zoals Furion heeft) staat niets expliciet over de uitkomst, maar Rooney schrijft in dezelfde paragraaf dat de prognose bij een fractuur van de middelste phalanx vaak slechter is waarmee hij "a pasture sound horse" bedoelt. Daaruit kun je concluderen dat een fractuur van de proximale phalanx dus een goede prognose heeft.

Dit paard heeft natuurlijk deze twee breuken tegelijkertijd, waarbij het gewricht lijkt te zijn vastgezet. Dat heeft natuurlijk een effect op de prognose.

Maar dat de botten van een paard te dun zouden zijn om ze vast te kunnen zetten met schroeven, en dat iedere beenbreuk altijd einde verhaal betekent, klopt niet.

The Lame Horse is absoluut een aanrader, als dat nog verkrijgbaar is zou ik het zeker kopen!

Furion heeft zijn proximale phalanx (kootbeen) gebroken, die breuk op zich heeft een goede prognose.
"Pasture sound" had betrekking op fracturen van de middelste phalanx (kroonbeen), dit slaat niet op Furion, want zijn kroonbeen is intact.

Furion heeft dus twee breuken die allebei an sich met zeer goed resultaat gerepareerd kunnen worden. Hoe het resultaat gaat zijn bij de combinatie van deze twee breuken is een vraag voor een paardenchirurg die dit soort fracturen vaker behandelt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 19:11

BigOne schreef:
Tja, een van die silent workers is diegene die de go fund me heeft opgezet. Is blij dat furion is geopereerd maar heeft het helemaal gehad met unas .

vraag me af waar je deze info vandaan haalt....
die toon ook weer...

hij zegt niks negatiefs over haar en de anderen in dat bericht die wat voor het paardje betekend heeft.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 19:17

Dat is volgens mij ook niet zo.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 19:31

Ik las op feestboek dat hij iets schreef over 'dat het streefbedrag bijna was gehaald' en dat daarna de go fund me zou stoppen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 19:56

BigOne schreef:

Volgens mij verzin je dat zelf.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 20:41

Volgens mij ook. Er was eerder wel een post dat ze heel vervelende berichten kreeg van mensen die vonden dat ze Furi maar moesten laten inslapen...... in dezelfde post waarin hij het er over had dat mensen naar de kliniek belden dat hij zou proberen te verdwijnen en andere voor de kosten op te laten draaien.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 20:58

GabberGill schreef:
[ [url=m/Z1FQOq.jpg]Afbeelding[/url] ]

In het filmpje bij deze post loopt Furion al weer mooi mee aan de hand, ondanks zijn twee ingepakte achterbenen. Ik ben benieuwd wanneer eventueel het gips eraf mag.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 23:11

Ik heb altijd geleerd, een paard met een gebroken been is verloren. Dat is niet te herstellen want een dier kan je niet er wekenlang niet op laten leunen,
of je moet ze in een harnas hangen. Met spierafbraak en maag problemen tot gevolg.
Dus ik verbaas me best wel over het verloop van dit verhaal.
Dat hij die lange reis over de weg aankon en nu alsnog loopt(? Ik heb geen insta of fb), en Unas blijkbaar zulke dure medische hulp kan veroorloven.

Zal Furion later dan ook weer kunnen draven en galopperen?