Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hilary schreef:Dus dan ligt het aan "the whip is nog to be used after Elimination", waarschijnlijk in combinatie met de Athlete's temper. Want het was uiteindelijk onderhands en drie keer, niet op het hoofd en geen beschadigde huid.
_San87_ schreef:Hilary schreef:Dus dan ligt het aan "the whip is nog to be used after Elimination", waarschijnlijk in combinatie met de Athlete's temper. Want het was uiteindelijk onderhands en drie keer, niet op het hoofd en geen beschadigde huid.
Ik las over opgezette huid na zweepgebruik. Denk dat dat dus wel mee heeft geteld.
Hilary schreef:_San87_ schreef:
Ik las over opgezette huid na zweepgebruik. Denk dat dat dus wel mee heeft geteld.
Grote kans van dan idd. Maar dat is op de beelden niet (duidelijk) te zien. Althans, bij mij niet. Maar daar hebben ze ook een check voor, neem ik aan? Net als bij de dressuurpaarden werd gecontroleerd op bit / wondjes in de mond, spoorplekken, correcte sporen en geen oordoppen in een oornetje.
essie_blue schreef:Is ook moeilijk te zienvond het idd wel heel netjes dat hij toegaf dat het ook frustratie was, en hij heeft zn straf gekregen. Dus eigenlijk is het daarmee ook klaar zo. Maar ergens best interessant om nu te weten wat nou dat bovenhands en onderhands dan inhoudt, ik dacht zelf eerder aan de manier van vastpakken.
essie_blue schreef:Is ook moeilijk te zienvond het idd wel heel netjes dat hij toegaf dat het ook frustratie was, en hij heeft zn straf gekregen. Dus eigenlijk is het daarmee ook klaar zo. Maar ergens best interessant om nu te weten wat nou dat bovenhands en onderhands dan inhoudt, ik dacht zelf eerder aan de manier van vastpakken.
pinto_1 schreef:Tja, lees ik dat Jur zijn paard wat "corrigerende tikken" heeft gegeven na de uitsluiting. Eh.. beetje mosterd na de maaltijd, en klinkt mij nogal onlogisch in de oren. Volgens mij corrigeer je een paard in een parcours, niet achteraf.
Heb de val van Leprevost gezien, en had wel een beetje leedvermaak.
Alle commotie over hoe zij een paard corrigeert na een struikelpartij, en vervolgens valt ze er bij de OP af na een struikelpartij van haar paard. Karma is a bitch...
R12312 schreef:Klopt, de wijze van vastpakken bepaald of het boven of onderhand is, hierboven meerdere malen geprobeerd uit te leggen, maar dat vind ik best lastig op papier, misschien dat iemand anders dat beter kan.
Texas02 schreef:Is er ook een video van Nicola Philippaerts? Ik heb het niet gezien, zou ook wel even terug willen kijken wat hij dan precies gedaan zou hebben..
Citaat:De gevoelens van onze Zuiderburen zullen wat gemengd zijn vandaag. Jerome Guery toucheerde de oxer maar reed verder keurig foutloos rond. Landgenoot Nicola Philippaerts maakte geen goede beurt vandaag. De waterbak werd nipt gehaald, maar Zilverstar T kwam wat terug op de zwart-witte planken, kwam daardoor niet lekker uit in de dubbelsprong en weigerde dan ook het tweede element te springen. Na het heropbouwen van de sprong, tikte de schimmel de eerste van de dubbelsprong eraf en weigerde nogmaals op de tweede hindernis. Philippaerts werd gediskwalificeerd wegens overmatig spoorgebruik. Daarmee is het Olympisch avontuur van Philippaerts voor dit jaar ten einde.
R12312 schreef:bigone schreef:Waarschijnlijk is er met dat paard medisch wel wat aan de hand, zo veel en vaak struikelen is toch vaak een teken aan de wand.
PFFFFFF
Vet check op de OS, in aanloop naar de OS onder volledige veterinaire begeleiding. Ja hoor, der is medisch wat mee aan de hand........