[HK] Rio: Springen - dag 1 - kwalificatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:49

Dus dan ligt het aan "the whip is nog to be used after Elimination", waarschijnlijk in combinatie met de Athlete's temper. Want het was uiteindelijk onderhands en drie keer, niet op het hoofd en geen beschadigde huid.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [HK] Rio: Springen - dag 1 - kwalificatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:49

Aaah, het is meteen duidelijker wat met overhands bedoeld wordt. Enige waar hij zich dus schuldig aan maakte is zweepgebruik na diskwalificatie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:50

Hilary schreef:
Dus dan ligt het aan "the whip is nog to be used after Elimination", waarschijnlijk in combinatie met de Athlete's temper. Want het was uiteindelijk onderhands en drie keer, niet op het hoofd en geen beschadigde huid.

Ik las over opgezette huid na zweepgebruik. Denk dat dat dus wel mee heeft geteld.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:54

_San87_ schreef:
Hilary schreef:

Ik las over opgezette huid na zweepgebruik. Denk dat dat dus wel mee heeft geteld.

Grote kans van dan idd. Maar dat is op de beelden niet (duidelijk) te zien. Althans, bij mij niet. Maar daar hebben ze ook een check voor, neem ik aan? Net als bij de dressuurpaarden werd gecontroleerd op bit / wondjes in de mond, spoorplekken, correcte sporen en geen oordoppen in een oornetje.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:57

Maar goed terecht uitsluiten dus want je mag de zweep na eliminatie niet gebruiken en dat deed hij dus wel. .

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:57

Hilary schreef:
_San87_ schreef:

Grote kans van dan idd. Maar dat is op de beelden niet (duidelijk) te zien. Althans, bij mij niet. Maar daar hebben ze ook een check voor, neem ik aan? Net als bij de dressuurpaarden werd gecontroleerd op bit / wondjes in de mond, spoorplekken, correcte sporen en geen oordoppen in een oornetje.

Ik verwacht dat dat na de tijd gecheckt is ja :).

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:00

Is ook moeilijk te zien :) vond het idd wel heel netjes dat hij toegaf dat het ook frustratie was, en hij heeft zn straf gekregen. Dus eigenlijk is het daarmee ook klaar zo. Maar ergens best interessant om nu te weten wat nou dat bovenhands en onderhands dan inhoudt, ik dacht zelf eerder aan de manier van vastpakken.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:02

prugelpiet

essie_blue schreef:
Is ook moeilijk te zien :) vond het idd wel heel netjes dat hij toegaf dat het ook frustratie was, en hij heeft zn straf gekregen. Dus eigenlijk is het daarmee ook klaar zo. Maar ergens best interessant om nu te weten wat nou dat bovenhands en onderhands dan inhoudt, ik dacht zelf eerder aan de manier van vastpakken.

Goh, zou me ook niks verbazen als ie dat gewoon heeft gezegd om de boel te sussen.

Hilary

essie_blue schreef:

Volgens mij gaat het wel om de manier van vastpakken. De zin in de Engelse tekst is een voorbeeld.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:03

essie_blue schreef:

Klopt, de wijze van vastpakken bepaald of het boven of onderhand is, hierboven meerdere malen geprobeerd uit te leggen, maar dat vind ik best lastig op papier, misschien dat iemand anders dat beter kan.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:04

Tja, lees ik dat Jur zijn paard wat "corrigerende tikken" heeft gegeven na de uitsluiting. Eh.. beetje mosterd na de maaltijd, en klinkt mij nogal onlogisch in de oren. Volgens mij corrigeer je een paard in een parcours, niet achteraf.
Heb de val van Leprevost gezien, en had wel een beetje leedvermaak.
Alle commotie over hoe zij een paard corrigeert na een struikelpartij, en vervolgens valt ze er bij de OP af na een struikelpartij van haar paard. Karma is a bitch... }:)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:05

pinto_1 schreef:
Tja, lees ik dat Jur zijn paard wat "corrigerende tikken" heeft gegeven na de uitsluiting. Eh.. beetje mosterd na de maaltijd, en klinkt mij nogal onlogisch in de oren. Volgens mij corrigeer je een paard in een parcours, niet achteraf.
Heb de val van Leprevost gezien, en had wel een beetje leedvermaak.
Alle commotie over hoe zij een paard corrigeert na een struikelpartij, en vervolgens valt ze er bij de OP af na een struikelpartij van haar paard. Karma is a bitch... }:)

Natrappen is ook een bitch............

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:08

Is inderdaad bijna niet uit te leggen zo, maar snap t nu wel inderdaad.

En dat zou zo maar kunnen prugelpiet, maar het is gezegd en hoe hij er werkelijk over denkt zullen wij niet precies weten. Maar spijt zal hij zeker hebben.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:08

Nee hoor, zie de ironie ervan in. Ben er niet bij geweest, dus weet niet of het terecht was of niet, herinner me alleen de discussies hierover.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:09

R12312 schreef:
Klopt, de wijze van vastpakken bepaald of het boven of onderhand is, hierboven meerdere malen geprobeerd uit te leggen, maar dat vind ik best lastig op papier, misschien dat iemand anders dat beter kan.

:)*
Onderhands is zoals je je zweep tijdens normaal rijden vast hebt.
Bovenhands is zoals je je longeer- of menzweep tijdens normaal longeren of mennen vast hebt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:10

Waarschijnlijk is er met dat paard medisch wel wat aan de hand, zo veel en vaak struikelen is toch vaak een teken aan de wand.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:13

bigone schreef:
Waarschijnlijk is er met dat paard medisch wel wat aan de hand, zo veel en vaak struikelen is toch vaak een teken aan de wand.

PFFFFFF

Vet check op de OS, in aanloop naar de OS onder volledige veterinaire begeleiding. Ja hoor, der is medisch wat mee aan de hand........ :')

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:13

Als je ff had opgelet, kwam ie met zijn mond in de martingaal en raakte die daardoor zn balans kwijt.

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:15

Na wat ik hier had gelezen dacht ik echt dat Jur zijn paard enorme tikken had gegeven, maar na dat ik het filmpje heb gezien vind ik het toch flink mee vallen. Als een paard weigert vind ik het logisch dat het een tik krijgt en zo enorm hard was het ook weer niet. Het had niet 3x gehoeven, maar goed als je uitgebeld wordt ben je meestal niet zo vrolijk en denk je daar even niet aan. Slim dat hij in een interview heeft gezegd dat hij het niet had moeten doen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:34

Op het moment van overpakken en 1e en 2e keer slaan heeft hij de zweep niet op de juiste manier vast. Dit kan ook a. niet als je ziet hoe hij hem overpakt en b. niet omdat je in de 3e keer slaan en stoppen met slaan een draaien in zijn pols ziet, waarmee hij de zweep weer op de juiste manier in zijn hand neemt.
Ik heb gewoon het filmpje van het interview in een slow motion programma gezet. Het filmpje was hier al meermalen gepost, vandaar dat ik dit niet deed.
Als je kijkt naar de richting waaruit de zweep komt, dan kan de zweep ook niet op de juiste manier gehanteerd zijn, want dan had zijn pols wel heel erg krom aan zijn arm gezeten.

Verder zeg ik nergens dat ik het mishandeling vind hoor. Het zijn drie, te harde tikken, maar mijn inziens gaat hij hier nog niet dood aan. Goed is het niet, maar ik heb wel al veel erger gezien.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:47

Is er ook een video van Nicola Philippaerts? Ik heb het niet gezien, zou ook wel even terug willen kijken wat hij dan precies gedaan zou hebben..

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:50

Die heb ik ook niet gezien, maar zou ik ook graag willen zien.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 23:04

Texas02 schreef:
Is er ook een video van Nicola Philippaerts? Ik heb het niet gezien, zou ook wel even terug willen kijken wat hij dan precies gedaan zou hebben..

Gekopieerd uit het topic over de uitslag van het springen.. Dit stukje gaat over Nicola Phillipaerts.

Citaat:
De gevoelens van onze Zuiderburen zullen wat gemengd zijn vandaag. Jerome Guery toucheerde de oxer maar reed verder keurig foutloos rond. Landgenoot Nicola Philippaerts maakte geen goede beurt vandaag. De waterbak werd nipt gehaald, maar Zilverstar T kwam wat terug op de zwart-witte planken, kwam daardoor niet lekker uit in de dubbelsprong en weigerde dan ook het tweede element te springen. Na het heropbouwen van de sprong, tikte de schimmel de eerste van de dubbelsprong eraf en weigerde nogmaals op de tweede hindernis. Philippaerts werd gediskwalificeerd wegens overmatig spoorgebruik. Daarmee is het Olympisch avontuur van Philippaerts voor dit jaar ten einde.

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 23:09

R12312 schreef:
bigone schreef:

PFFFFFF

Vet check op de OS, in aanloop naar de OS onder volledige veterinaire begeleiding. Ja hoor, der is medisch wat mee aan de hand........ :')

Daarnaast was het ook nog eens een ander paard. Dit was Flora, dat incident was Vagabond..