Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:39

KimD schreef:
Nee helaas, deze bedragen had ik nooit durven dromen. En alhoewel ze heel veel voor me waard is geen €1400,- waar ik na afloop ook nog vrij veel kosten aan krijg. ;)

Maar ik mag hopen dat die gek wat dit ervoor geeft het ook goed met haar voor heeft, daar ga ik eigenlijk wel vanuit als je €1050,- bied excl. :j

Dat zal nog wel oplopen :j Vrienden van mij bieden op 3 paarden en daar zit Doortje ook tussen. Zij moeten nog beginnen met bieden (waarschijnlijk morgen of dinsdag).

Shadow0

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:42

Nu nog op Doortje bieden, waarom? Kunnen ze niet beter elders een leuk paard weghalen? (Bv door eens langs te gaan bij maneges voor gehandicapten of zij niet nog een paard hebben staan dat eigenlijk met pensioen moet.) Er zijn zeker weten meer lieve koudbloeden, en die maneges kunnen dat vast goed gebruiken.

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:44

Is Vanita nog te berijden? Staat er niet bij. Misschien dat mensen denken dat het alleen een fokmerrie is en euro 1500 dan erg veel geld vinden?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:44

Ik zit al een tijdje met het KN zadel in mijn hoofd.
Heeft iemand die gezien? Wat voor boom zit erin?

Ik woon in NH doen ze ook aan verzenden?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:47

Cowgirl schreef:
Ik zit al een tijdje met het KN zadel in mijn hoofd.
Heeft iemand die gezien? Wat voor boom zit erin?

Ik woon in NH doen ze ook aan verzenden?

Ik raad het je af, de zadels zaten onder de schimmel en vochtvlekken. :n

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:49

Het KN zadel heb ik bekeken, was er niet verzot op. Boom was wel in orde, en kussens aardig recht. Boommaat niet naar gekeken. Is wel echt een gebruikt zadel.

Snap er overigens geen hout van dat er zo achtelijk veel geboden word op de Hulsebos, ja of je moet net geluk hebben dat jou paard diezelfde bouw heeft, want het is een maat zadel. Kussens zijn hardstikke scheef helaas.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:56

pipo schreef:
Ze zijn eigenaar en veiling. Inspelen op de goedheid en het hoge ahhhh gehalte van de paardjes.
Al die media aandacht komt niet uit de luchtvallen hoor

De eigenaar heeft hier niets over te zeggen. Als je failliet gaat, dan wordt je hele inboedel en alles van waarde 'bevroren' en per executie verkocht, precies wat hier nu ook gebeurd. Anders kun je namelijk snel nog allerlei zaken verkopen en geld in eigen zak steken.

Het is dus niet de eigenaar die kiest voor een veiling en/of verkoop van paarden; dat MOET van de curator, zodat schuldeisers (in dit geval ook de belastingdienst) hopelijk nog een percentage van hun geld terug kunnen krijgen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:59

Shadow0 schreef:
Nu nog op Doortje bieden, waarom? Kunnen ze niet beter elders een leuk paard weghalen? (Bv door eens langs te gaan bij maneges voor gehandicapten of zij niet nog een paard hebben staan dat eigenlijk met pensioen moet.) Er zijn zeker weten meer lieve koudbloeden, en die maneges kunnen dat vast goed gebruiken.

Daar bemoei ik me verder niet mee, is hun pakkie aan :) Er zijn ook mensen met andere redenen ;)
Ik zou niet weten wat hun redenatie is, maar weet wel dat de paarden daar sowieso in een paradijs terecht komen. De rest doet er niet toe denk ik :)

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:00

Bij al de zadels moet in ieder geval de vulling vervangen worden.
De kieffer zag er redelijk ok uit verder. De stubben heeft een gewiste zit (en niet een klein beetje) en knoertharde kussens. De KN heeft zijn beste tijd gehad, het leer is niet echt in een goede staat en er zitten grote ribbels op de zit. De hulsebos zag er redelijk ok uit maar heeft wel nieuwe singelstoten nodig (samen met een nieuwe vulling dus toch wel wat kosten aan). Verder was de boommaat van de hulsebos vrij smal. Ik vind de zadels dus nu al veel te duur.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:03

Dat is alleen als je je kop in het zand heb gestoken.. als je je faillissement aan ziet komen (en dat lijkt me niet zo moeilijk) kan je een hoop van te voren regelen hoor. Maar goed dat is speculeren. Ik vind het niet terecht en zelfs eigenlijk afzetten van mensen dat ze zulke paardjes gevoelsmatig gaan aanschaffen omdat t ahhhhhh en zielug is.
Je moest je ogen uit je hoofd schamen als je het zover laat komen zoals bij Guus. Diep triest! In mijn ogen is er geen ... aan gedaan terwijl dit niet van de laatste 4 weken is.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:18

Als ik die prijzen zo zie... zal ik bij een volgende verkoop ook wel een paard willen aanbieden voor zo'n BVA-auction.
Gegarandeerd een opbrengst boven de reële waarde :D

lukalisaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:20

Als je nou een bod uitbrengt op een van de paarden, hoeveel geld komt er dan nog overheen van die overige kosten? Heb geen ervaring met veilingen, en was benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:21

Dees schreef:
Als ik die prijzen zo zie... zal ik bij een volgende verkoop ook wel een paard willen aanbieden voor zo'n BVA-auction.
Gegarandeerd een opbrengst boven de reële waarde :D

Echt hè haha _O-

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:21

lukalisaaax schreef:
Als je nou een bod uitbrengt op een van de paarden, hoeveel geld komt er dan nog overheen van die overige kosten? Heb geen ervaring met veilingen, en was benieuwd.

Type even veilingkosten links onderin het balkje in en je krijgt een post waarin alles staat w.b. extra kosten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:22

Cayenne schreef:
Ik zou niet weten wat hun redenatie is, maar weet wel dat de paarden daar sowieso in een paradijs terecht komen. De rest doet er niet toe denk ik :)

Nou ja, het punt is dat ik denk dat Doortje nu wel de kans heeft om goed terecht te komen. Er zijn nog zoveel andere paarden die dat ook wel verdienen... waarom dan allemaal op Doortje? Voor het geld dat er nu gevraagd wordt kun je haast twee paarden 'redden'.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:26

pipo schreef:
Dat is alleen als je je kop in het zand heb gestoken.. als je je faillissement aan ziet komen (en dat lijkt me niet zo moeilijk) kan je een hoop van te voren regelen hoor. Maar goed dat is speculeren. Ik vind het niet terecht en zelfs eigenlijk afzetten van mensen dat ze zulke paardjes gevoelsmatig gaan aanschaffen omdat t ahhhhhh en zielug is.
Je moest je ogen uit je hoofd schamen als je het zover laat komen zoals bij Guus. Diep triest! In mijn ogen is er geen ... aan gedaan terwijl dit niet van de laatste 4 weken is.

nee hoor, zo gemakelijk gaat dat niet,
oude baas van me broer dacht het ook ongeveer zo te doen
die had een hoop werk auto;s en zo op naam van zijn overbuurman laten zetten en zogenaamd alles bij elkaar voor €500,- in totaal verkocht.
curatoor heeft het mooi terug ge eist want hij had dat niet mogen verkopen.

baas dacht de auto's later te verkopen als de veiling enzo beetje achter de rug was, en had dus ook niks voor die auto's gekregen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:31

Neen dat gaat zo makkelijk niet. Curators zijn ook niet simpel.. :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:32

Wedford 3000 inmiddels.
Nog even en hij gaat Wico voorbij. :oo

Beetje veul voor een niet-elektrische grasmaaier.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:33

Ayasha schreef:

Dat mag ik toch hopen. Ze hebben een flinke verantwoordelijkheid.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:37

Shadow0 schreef:
Cayenne schreef:

Nou ja, het punt is dat ik denk dat Doortje nu wel de kans heeft om goed terecht te komen. Er zijn nog zoveel andere paarden die dat ook wel verdienen... waarom dan allemaal op Doortje? Voor het geld dat er nu gevraagd wordt kun je haast twee paarden 'redden'.

Ze hebben al 2 Shires dus dat zal er ook wel mee te maken hebben :j Het zijn echte liefhebbers van het ras.
De andere twee paarden is nog niet op geboden.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:39

Ayasha schreef:

Gelukkig niet, maar feit blijft natuurlijk wel dat de eigenaar zoiets had kunnen zien aankomen en daarvoor al stappen had kunnen ondernemen.

Maar pff wat een prijzen voor die dieren zeg... Zowiezo kost het een hoopje geld willen ze er weer goed uitzien en dan heb je veelal nog "onbruikbare" paarden vanwege hun gebreken. Hopelijk krijgen ze allemaal een fijn thuis en met name de dieren met gebreken hoop ik niet dat ze naar een "koopjesjager" gaan die ze weer in de sport wil hebben :(:)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:45

Zoveel bieden op een hulsebos zadel _O- .
Dan zitten ze zo met een duur zadel en je paard zijn rug na de kloten

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:49

Rianneke schreef:
Ayasha schreef:

Gelukkig niet, maar feit blijft natuurlijk wel dat de eigenaar zoiets had kunnen zien aankomen en daarvoor al stappen had kunnen ondernemen.

Maar pff wat een prijzen voor die dieren zeg... Zowiezo kost het een hoopje geld willen ze er weer goed uitzien en dan heb je veelal nog "onbruikbare" paarden vanwege hun gebreken. Hopelijk krijgen ze allemaal een fijn thuis en met name de dieren met gebreken hoop ik niet dat ze naar een "koopjesjager" gaan die ze weer in de sport wil hebben :(:)

koopjes jagers???
dit zijn geen koopjes meer zelfs leuke sportpaarden zonder gebreken, kun je goedkoper krijgen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:54

hanny_jelke schreef:
koopjes jagers???
dit zijn geen koopjes meer zelfs leuke sportpaarden zonder gebreken, kun je goedkoper krijgen

Voor een zz paard is het natuurlijk wel een "koopje"... Want een gezond zz paard is natuurlijk wel wat meer waard dan 5000 euro.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:55

Rianneke schreef:

Lees even de OP.

Een ex-bestuurder heeft het geld verkeerd besteed, en is er vandoor gegaan.
De FIOD viel (voor de stichting zelf) onverwacht binnen in 2012 en eiste miljoenen op.
Daarna is dus gelijk de stekker eruit getrokken en mogen er geen dingen meer zomaar het erf verlaten.
Nu is dus de veiling (door de curator) van alle bezittingen.

De veroorzaker van dit (mnr de Jong) was toen allang vertrokken bij de stichting.