Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:45

In de dressuur is het altijd al Nederland tegen Duitsland geweest. We zijn gewoon grote rivalen van elkaar.
Bij elk EK, WK of andere grote wedstrijd is het weer de vraag; wie verslaat wie dit keer? :)
Duitsland loopt de laatste 2 jaar inderdaad een beetje achter de feiten aan, het loopt allemaal niet zo lekker.

Maar ik kan me niet voorstellen dat een Duitse ruiter of amazone het lef heeft om hem te gaan rijden en starten op
grote wedstrijden en kampioenschappen. Dan moet je goed stevig in je schoenen staan.
Er wordt zo ontzettend veel van je verwacht. Iedereen vraagt zich dan af 'doet hij het net zo goed als bij Edward?'.

Bovendien koop je dan letterlijk het paard onder de kont van je grootste concurrent vandaan.
Dat is gewoon ontzettend laf als ik 't zo mag zeggen. Zo wil je als topsporter ook niet winnen, lijkt mij.
Wat ik heel erg zou vinden, is dat bijv. 1 of andere sjeik met teveel geld uit de Saudi-Arabie hem koopt van Schockemohle :\
Laatst bijgewerkt door RoWi op 14-10-10 21:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:45

ruiter1992 schreef:
Eerlijk gezegd hoop ik dat het gewoon een flinke grap is haha * knijpt in zichzelf om te kijken of het geen boze droom is*

nog mooier zou zijn dat ze afzien van de verkoop. is het echt al officieel helemaal rond?

Als ze al over zijn gegaan tot keuringen is het redelijk definitief ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:46

RoWi schreef:
In de dressuur is het altijd al Nederland tegen Duitsland geweest. We zijn gewoon grote rivalen van elkaar.
Bij elk EK, WK of andere grote wedstrijd is het weer de vraag; wie verslaat wie dit keer? :)
Duitsland loopt de laatste 2 jaar inderdaad een beetje achter de feiten aan, het loopt allemaal niet zo lekker heb ik de indruk.

Maar ik kan me niet voorstellen dat een Duitse ruiter of amazone het lef heeft om hem te gaan rijden en te starten op grote wedstrijden en kampioenschappen.
Dan moet je goed stevig in je schoenen staan. Er wordt zo ontzettend veel van je verwacht. Iedereen vraagt zich dan af 'doet hij het net zo goed als bij Edward?'.
Bovendien koop je dan letterlijk het paard van je grootste concurrent onder zijn kont vandaan. Dat is gewoon ontzettend laf als ik 't zo mag zeggen.

Wat ik heel erg zou vinden, is dat bijv. 1 of andere sjeik met teveel geld uit de Saudi-Arabie hem koopt van Schockemohle :\

Paardje verdampt direct in die zandbank daarzo met zn zwarte vacht :')

sahibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:49

Wat zonde dat hij verkocht is. Wist niet wat ik hoorde, was er even stil van. |( ;( Ik hoorde laast nog iemand zeggen op het sportnieuws van de week. Dat alle goede paarden naar het buitenland verkocht worden. En dat we geen goede paarden zo over houden voor het nederlandse team. En nu verkopen ze totilas ook nog. Ik hoop zo dat edward hem blijft rijden. Want het is een top combinatie. :)) :))

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:50

:( NEEHEEEJ niet Toto!! Niet Totilas! :( |( De eigenaren snap ik wel, zelfde geld staat hij volgende week met een gebroken been in de wei.... maar ik vind het niet leuk voor Toto, niet voor Edward... niet voor nederland....

Kim90 schreef:
Verdorie waarom win ik nooit nooit es de loterij, als ik 30 miljoen win oid dan wil ik best er 15 van uitgeven aan toot :+ Mag edward bijrijder zijn }>

:Y) ...en dan ook nog geld incaseren met de dekkingen...

Laten we een giro oprichten.. heel paardenlievend nederland geld storten "houd Toto bij Edje" :+ Tv programma erbij, liedje erbij (liefst gemaakt door bekende nederlanders) , Toto hier, Edje rijden, Nederlanders blij, Toto Blij, Edje blij, Alle paardenliefhebbers klein beetje eigenaar van Toto.. Nou als dat nog eens teamsport is...!! sorry fantoasie slaat een beetje op hol

Newtotilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:52

domste fout in de geschiedenis..

nooit meer goed voor NL, zo jammer ;(

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:54

@ Urko: Ik vind het nog niet eens zo'n stom idee :) haha.
Als je hier op Bokt alle reacties alleen al leest, je kan toch wel zeggen dat iedereen er stuk van is.
Zo is het ook op forums in het buitenland. Mij viel op dat daar overal wordt gezegd dat ze ook hopen dat Edward hem kan blijven rijden.

Adelinde zou ik dan wel weer echt helemaal super vinden. Die heeft steeds zo'n pech met Parcival. Misschien dat het tij keert met Toto? :)

Teegie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:04

JEMIG ZEG!!!! Wat zonde...... :n Hopelijk kan Edward Totilas nog blijven rijden......had hun zo graag nog samen gezien op de OS 2012........Duimen maar......

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:06

Voor de fokkerij hoeven ze t eerst niet te doen. In de fok heeft ie nog niks bewezen

zincy_f

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:15

jeetje ik weet niet wat ik moet zeggen het lijkt wel een boze droom ik kan het niet geloven kan er met m'n kop nie bij|o .
zo zonde voor de nederlandse sport zo zonde het was zo'n mooie combinatie ik hoop voor edward dat hij hem mag blijven rijden.
kunnen ze niet wachten tot 2012 hebben we een mooi officieel afscheid met al die gouden plakken.

armanike

Re: Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 3*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:22

Ik vind het eerlijk gezegd nogal respectloos tov het paard. meteen de deur uit, en dan ook nog aan een duitser :o komaan mensen, geen nationaal gevoel ofzo???

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:23

Wat ontzettend zonde. Eerst Okidokie en nu Totilas. Stomme geld ook altijd. En na het intervieuw 2 weken terug met Edward en hoe hij daarin over Totilas sprak...........wat zal hij zich beroerd voelen om zijn grote liefde te moeten laten gaan. Die 2 hebben een band waar je u tegen zegt. Idd maar zien dat iemand ditzelfde voor elkaar krijgt met totilas.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:24

armanike schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd nogal respectloos tov het paard. meteen de deur uit, en dan ook nog aan een duitser :o komaan mensen, geen nationaal gevoel ofzo???

Tegenover het paard??
Alsof die doorheeft dat ie nu van een duitser is :D

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:24

Bizzybijtje schreef:
Champie_Me schreef:
daar gaat bruut onze goude olympische medaille weg!! echt zonde man!! hopelijk kan edward gal hem blijven rijden... dit paard zal nooit meer zo een combinatie worden als hij met edward gal was, daar geloof ik niet in....

zonde zonde zonde!!

Pardon :+ ? We hebben Adelinde, Imke, Hans-Peter, en Edward nog?
En Anky, als ze nog een paard kan vinden :))

tuurlijk!! maar deze combinatie was die goude plak dubbel en dwars waard!!!!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:25

idd, alleen dat er nu zweinhund tegen hem gezegt word als hij niet luisterd _O-

CleovG

Re: Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 3*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:26

Ik snap die eigenaren heel goed hoor. Als ik voor een paard of iets dergelijks 10 miljoen euro kan vangen gaat het toch de deur wel uit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:26

armanike schreef:

Ik vind zeggen dat het 'ook nog aan de Duitsers' verkocht wordt minder respectvol eigenlijk.
Wat kan Duitsland er aan doen, dat Paul Schockemöhle dat paard koopt? Ja, Duitsland een paard rijker, maar er is verder 0,0 geen info over een mogelijk vervolg van Totilas' carrière...

En wat kan het Totilas schelen wie zijn eigenaar is.

WAT heft Duitsland ons misdaan????
Komaan, zij kunnen er ook heeeeeel weinig aan doen.

Dat bij de ouderen (65+) onder de Nederlandse bevolking nog een vorm van haat naar de Duitsers is, kan ik me nog wat bij voorstellen, maar de rest, word volwassen zeg!

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:29

euhm janine... niks op de duitsers zelf hoor maar ze zijn nou eenmaal flinke concurrentie voor nederland... dus wij zijn gewoon rasechte nederlandse supporters... als toot naar een belg ging was het ook erg maar naar een duitser?! nee... dat levert teveel concurrentie :P

*edit: dan komt het er op neer dat duitsland een paard als totilas (het momenteel beste nederlandse paard) nodig heeft om te winnen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:30

Champie_Me schreef:
euhm janine... niks op de duitsers zelf hoor maar ze zijn nou eenmaal flinke concurrentie voor nederland... dus wij zijn gewoon rasechte nederlandse supporters... als toot naar een belg ging was het ook erg maar naar een duitser?! nee... dat levert teveel concurrentie :P

Ja dus? Je meerdere erkennen als topsporter en/of fan, is ook een vak, waar velen nog in bijgeschaafd zouden moeten worden....

Edit: Er is nog niets bekend over een mogelijke vervolgcarrière van Totilas, dus wie zegt dat dat de reden van aanschaf is geweest????? :+
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 14-10-10 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:30

citaat van de telegraaf: Vanwege de reputatie van Schockemöhle is het te verwachten, dat Totilas wordt doorverkocht.

Janneke_Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:33

waarschijnlijk gaat hij bij schockemoehle in de fokkerij en ja, hij heeft nog niets bewezen, maar dat maakt sommige mensen en voor de amerikanen niets uit.... |( het is echt zonde... hoop dat ed m toch nog kan blijven rijden en starten, maar volgens mij is die kans klein

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:33

Janneke_Tri schreef:
waarschijnlijk gaat hij bij schockemoehle in de fokkerij en ja, hij heeft nog niets bewezen, maar dat maakt sommige mensen en voor de amerikanen niets uit.... |( het is echt zonde... hoop dat ed m toch nog kan blijven rijden en starten, maar volgens mij is die kans klein

Lees bericht boven je even ;)

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:34

indd, dat is 1 beste paard ter wereld minder voor nederland, en 1 beste paard ter wereld meer voor duitsland. Heel jammer, als ze een goede combinatie vinden voor dit top paard, kan nl het vrees ik vregeten. Totilas is een groot talent, heel jammer dat hij wss nederland niet meer gaat vertegenwoordigen.

Ik heb niets tegen he ' duitse volk' . Maar ik wil graag nl of belgie aan de top zien staan van de paarden sport. Het is nu eenmaal zo nl tegen Duitsland.
Ik verwacht niet eens dat schockmohle hem zelf gaat houden hoor. Ik vind het gewoon ontzettend jammer dat hij weg is bij E. Gal.

maverick

Hmmm Totilas op de PSI ;)

RoWi

@ GaitMonster:
Dat zei die woordvoerster inderdaad vanmiddag ook op de radio.
Ik ben benieuwd.. En houd eigenlijk ook mijn hart vast..

*alsjeblieft-niet-aan-zo'n-sjeik-met-teveel-geld* :=