Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:48

Tivoli schreef:
Nou meid,gefeliciteerd!
Jij zou er dus niet intrappen want jij bent alles wetend :j
Helaas is niet iedereen zo vreselijk slim als jij hé.

precies, ik zou daar inderdaad niet intrappen :) zowizo neem ik geen risico en zou ik altijd iemand meenemen (twee zien meer dan een) en ik zou altijd keuren, volledig keuren..... zeker als het om zulke bedragen gaat :)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:48

Kriel schreef:
Tivoli schreef:
Nou meid,gefeliciteerd!

Nee....dat is een kwestie van al iets langer dan vandaag meelopen in de wereld die 'paarden' heet ;)

Bedankt.
Maargoed.
Zijn jullie even blij dat je de wijsheid in pacht hebt,weet je iig zeker dat je nooit opgelicht zult worden nietwaar?
Want opgelicht worden is alleen voor domme mensen :))

Dreeeeaaaaaaammmmmm on :Z

IvysToeter

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:49

kun je deze uitzending al kijken bij uitzendig gemist??

dynamiek

Citaat:
nou dat zat ik me dus ook te bedenken vannacht, toen ff niet kon slapen. En me gedachte
terug gingen naar de uitzending

Vraag me af of de handelaar vannacht wel goed geslapen heeft ;) Wat zal die zich beroerd moeten voelen! Of heeft ze zo'n plaat voor der kop? Misschien is ze nu wel de koffers aan het pakken om buiten Nederland te gaan wonen.

Tivoli

KiWiKo schreef:
Tivoli schreef:
Nou meid,gefeliciteerd!

precies, ik zou daar inderdaad niet intrappen :) zowizo neem ik geen risico en zou ik altijd iemand meenemen (twee zien meer dan een) en ik zou altijd keuren, volledig keuren..... zeker als het om zulke bedragen gaat :)

Nou mooi.
Dat is dan 1 iemand (nu 2 lees ik ) die er zeker weten niet intrappen (makkelijk praten).
Neemt niet weg dat de rest van paardenland er wel in kan trappen.
Dus je moet het nu niet gaan omdraaien : het is de schuld van de noobs ... kom op.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:50

IvysToeter schreef:
kun je deze uitzending al kijken bij uitzendig gemist??

jap. link staat er al in koeienletters ;)
(deze of vorige pagina)

Sunrise19

@Tivoli: Dat zeggen ze beiden helemaal niet..
Is gewoon zo dat een stukje paardenkennis wel meehelpt niet opgelicht te worden..

Kijk maar eens op sporthorses naar de hele goede, die zijn onbetaalbaar ;)

Kriel

Tivoli schreef:
Bedankt.
Maargoed.
Zijn jullie even blij dat je de wijsheid in pacht hebt,weet je iig zeker dat je nooit opgelicht zult worden nietwaar?

Dat is een hele simpele conclusie die je zelf trekt ;)
Qua gezondheid van een dier zou ik me niet op laten lichten nee...
Wel qua teveel betalen voor een paard, maar dan is het waarschijnlijk een paard waar ik op het eerste gezicht verliefd op ben en dus betaal voor een stukje emotie.
Dat is mijn keus.....maar ik betaal dan wel emotie voor een GEZOND paard!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:51

PERENBOOMPIE schreef:
Tuurlijk maar dat wil niet zeggen omdat er mensen zijn zoals partij A en B dit een partij C het recht geeft hier maar misbruik van te maken en dat we het dan maar goed moeten vinden onder het mom "eigen schuld,dikke bult",want dan kun je alles wel goed vinden,ook buiten het paardenwereldje heb je mensen zoals in te vullen partij A,B en C,dus dan is oplichting bij autohandel,mensenhandel(loverboys bv) enz ook goed te praten want tja Partij A en B bestaat dus heeft Partij C ook het recht te bestaan,want ze vragen er zelf om besodemietert te worden...toch?

in mijn ogen kan je alleen besodemieterd worden als je je laat besodemieteren :)

kijk het is heel simpel Partij c is fout, dat staat voorop...... staat buiten kijf, is gewoon zo..... Partij C is de boosdoener op alle fronten........ daar ben ik het helemaal mee eens......... maar nogmaals partij C kan niet opereren zonder partij A en partij B.........

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:53

dynamiek schreef:
Citaat:
nou dat zat ik me dus ook te bedenken vannacht, toen ff niet kon slapen. En me gedachte

Vraag me af of de handelaar vannacht wel goed geslapen heeft ;) Wat zal die zich beroerd moeten voelen! Of heeft ze zo'n plaat voor der kop? Misschien is ze nu wel de koffers aan het pakken om buiten Nederland te gaan wonen.

vermoed dat die al wat anders aan het verzinnen is.
om haar praktijken voort te zetten

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:53

Sunrise19 schreef:
@Tivoli: Dat zeggen ze beiden helemaal niet..
Is gewoon zo dat een stukje paardenkennis wel meehelpt niet opgelicht te worden..

Kijk maar eens op sporthorses naar de hele goede, die zijn onbetaalbaar ;)

En wie zijn wij om te concluderen dat de gedupeerden geen 'stukje paardenkennis' hadden?
Wie zegt er dat deze mensen totale noobs waren of Anky?
Dat staat toch nergens,dus waar komen die aannames vandaan om te denken dat de mensen uit de uitzending geen paardenkennis bezitten?
Je vertrouwd iemand,kent haar persoonlijk, ziet een mooi keuringsrapport van een onafhankelijke DA en de pony is hartstikke lief.
Ik moet bekennen,ik zou er ook niet aan twijfelen hoor.En heus niet omdat ik een noob ben,al zeg ik het zelf.

lesilla

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:54

Denk dat er veel de kracht van een goede oplichter onderschatten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:54

Tivoli schreef:
Kriel schreef:

Nee....dat is een kwestie van al iets langer dan vandaag meelopen in de wereld die 'paarden' heet ;)

Bedankt.
Maargoed.

ja Tivoli ik weet zeker dat als ik een paard koop dat ik waar voor mijn geld koop. Ik liep op mijn 16de al in de handel mee......... heb genoeg gezien en meegemaakt in de afgelopen 24 jaar om in dit soort dingen niet te stinken in derdaad.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:55

De uitdrukking: paarden-en autohandelaren zijn niet te vertrouwen, komt niet uit de lucht vallen :+
Dus nee, ik vertrouw mijn oma nog niet als het om paarden (en auto's := ) gaat

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 09:56

lesilla schreef:
Denk dat er veel de kracht van een goede oplichter onderschatten

Dat denk ik ook. Het zijn vaak meesters in het liegen en bedriegen.
Daar verdienen ze immers hun brood mee.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:56

Gister ook naar de ophef tv zitten kijken.
maar zal jullie uit een droom halen.
er zijn heel wat paardenhandelaren die op deze manier handelen en paarden verkopen.
ze willen geld verdienen aan de paarden.

In nederland kan je een paard (ook een gezond paard) gewoon naar de slacht brengen.
omdat bv de vorige eigenaar hem zat is. zo heb ik een keer een heel leuk zwart shet hengstje van de slacht gered, omdat de kinderen het paardje zat waren en er niks meer mee deden en ik heb een leuk nieuw baasje voor hem gezocht.

Als potentieel koper, kan je overal informatie inwinnen (helemaal op internet)
wat ik jammer vind, is dat nu dit ras, door deze uitzending door het slijk gehaald wordt.
Overigens vind ik dat de witte merrie er monter uitzag, en als je een recreatie merrie koopt, ga je er toch op rijden? of zie ik dat verkeerd. Als het veulen gekeurd wordt door een dierenarts, zal die dit zeker constateren en idd uitzoeken of het rino betrof.
Volgens de uitzending was dit een vermoeden wat ik begreep van de verkoopster.
Dat ze oplicht, en niet de juiste informatie doorgeeft betreffende papieren is natuurlijk niet in de haak
maar ik denk dat ze dan in nederland wel even meerdere handelaren mogen langsgaan.

Ik denk dat het meisje met Lucky heel veel plezier kan hebben. Wel idd een pony die veel geld heeft gekost, maar laat dat meisje lekker genieten van haar lieve lucky. Ik sta er zelfs voor open haar hiermee te helpen.

Zelf heb ik heel wat paarden gekocht, ook vanaf een foto, of staand in de stal.
daarbij ben ik altijd op mijn gevoel (eigen) gevoel afgegaan. Is de klik er, neem ik hem.
Nog nooit een arts laten keuren (en de bedragen waren niet zuinig), daarin krijg je wel kijk op hetgeen wat je koopt door ervaring, maar ben ervan overtuigt dat als je een paard goed rijd, dit goed blijft.
Kan zomaar vallen op een oogopslag van een paard.

Maar ook even iedereen uit de droom halen betreffende gezonde paarden.
zet de huidige topdressuurpaarden op de foto, en ze hebben allemaal wat!!!!
spat, artrose, kissing spine (is trouwens heel erg in tegenwoordig)
overigens zit er vaak ook nog verschil tussen de ene dierenarts en de andere.
Zet een katskreupel paard op de foto en soms er is niks te vinden
zet een goed paard op de foto en er kan vanalles mee mis zijn.

Met "' verkeerd" rijden, kan je heel wat goede paarden helemaal stuk maken.
maar met 'goed' rijden, kan je een paard met een blessure weer goed krijgen.

De verkoopster is in deze uitzending een zondebok geworden, want er zijn er in de hele wereld nog wel een heleboel van dit soort handelaren. (zelfs de IAD maakt zich er schuldig aan)en gaat op een heel andere manier om met paarden als ik dat doe. Zij ziet een paard als ding/handelswaar, waar geld mee te verdienen is.
dat is een handelaar. Zo heb je ook prestatie ruiters die paarden als een ding zien , om ermee te presteren. Zo ziet de IAD de paarden als pressmiddel om gelijk te halen.
tja, wat is nou erger?
je vraagt je dan af, wat in deze beter is toch?

Dat er een halt toegeroepen mag worden naar dit soort activiteiten is logisch.
Maar ik vond het een slappe uitzending.
Er werden dingen in genoemd die niet kloppen. (wb de kleur van het veulen bv)
slecht onderzoek gedaan door de uitzender.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:56

Ja maar iedereen koopt voor de 1e keer een paard.. en als je geen paardenmensen kent, maar je verzorgd bij een stal de pony's en wordt dan verliefd op een pony.. Ik vind het dan niet raar dat je er dan instinkt hoor.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:57

@Kim.
Wat moet ik met die info?
Ik zeg toch al: dat JIJ er niet intrapt,neemt niet weg dat veel anderen er wel intrappen.
En ik vind het grof om dan maar aan te nemen dat ze er alleen intrappen omdat ze paarden-noobs zijn.
Wij weten helemaal wie die mensen zijn,hoeveel ervaring ze hebben in paardenland. Misschien loopt 1 van hen ook al 30 jaar in de bussiness.

Maar ik wordt een beetje moe van het uitleggen van mijn standpunt dus ik hou erover op.

Miran_da

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:58

dynamiek schreef:
Citaat:

ik hoop dat zij niet geslapen heeft en heeft gedacht van shit he wat heb ik gedaan/..... maar je hoorde het gister zij zegt gewoon dat ze niet schold tegen die arme paardjes...

hoop dat die paarden allemaal worden weggehaald bij dat mongolenwijf.... dat wijf is niet goed in der hoofd... die mensen moeten ze echt alles afnemen want straks gaat ze zich alleen maar uitleven op die paardjes zoals je zag bij kamilia die deed niks... en kreeg een klap tegen der nweus.... gewoon ziek....:@:@:@:@

en zit zij trouwens hier ook op bokt??? hoop dat ze dan nu heelmaal wordt geterorriseerd wordt dat verdiend ze met al die paarden die ze heeft verkocht en die allemaal ziek zijn het is gewoon te erg voor worden hoe zij te werk gaat ZIEKWIJF!!!!
Laatst bijgewerkt door Miran_da op 24-05-10 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:58

Ik kan me op zich nog wel voorstellen dat als je bereid bent 6000 euro voor een pony neer te tellen en je dan ergens terech komt met nette stallen, vriendelijke eigenaar, paarden die er goed verzorgd uitzien, een net uitziend keuringsrappor door gerenomeerde dierenarts dat je er zo 1 2 3 ook niet zo veel achter zoekt, hoe ervaren je ook bent. Dat papieren en dergelijke gewoonweg vervalsd worden geeft aan hoe glashard je dan mensen aan het bedriegen bent.

Ik neem aan dat de gedupeerden zich nu gaan verzamelen en er zodoende voldoende bewijs boven water komt om een rechtzaak aan te spannen?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:59

Nessah schreef:
Ja maar iedereen koopt voor de 1e keer een paard.. en als je geen paardenmensen kent, maar je verzorgd bij een stal de pony's en wordt dan verliefd op een pony.. Ik vind het dan niet raar dat je er dan instinkt hoor.

;)
Dat ben ik met je eens, dat is een fout die makkelijk te begaan is.
Maar ik vraag me af wanneer je van plan bent zo'n grote stap te nemen om een pony te kopen, dat je je niet eerst laat voorlichten..

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:59

ik ben nu wel erg benieuwd naar de uitzending gemist, maar het staat er nu nog niet op jammer genoeg.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:00

Ann_Pam schreef:
ik ben nu wel erg benieuwd naar de uitzending gemist, maar het staat er nu nog niet op jammer genoeg.

Al eeuwen. link op pag. 48

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:01

nombrado schreef:
Gister ook naar de ophef tv zitten kijken.
maar zal jullie uit een droom halen.
er zijn heel wat paardenhandelaren die op deze manier handelen en paarden verkopen.
ze willen geld verdienen aan de paarden.

en dat is logisch, daarom zitten ze in de paardenhandel....... daar moet gewoon aan verdiend worden, anders kunnen ze net zo goed liefdadigheids werk gaan doen toch?
Citaat:
Maar ook even iedereen uit de droom halen betreffende gezonde paarden.
zet de huidige topdressuurpaarden op de foto, en ze hebben allemaal wat!!!!
spat, artrose, kissing spine (is trouwens heel erg in tegenwoordig)
overigens zit er vaak ook nog verschil tussen de ene dierenarts en de andere.
Zet een katskreupel paard op de foto en soms er is niks te vinden
zet een goed paard op de foto en er kan vanalles mee mis zijn.

voor de sport is klinisch goed belangrijker dan rontgen goed :)

Citaat:
Met "' verkeerd" rijden, kan je heel wat goede paarden helemaal stuk maken.
maar met 'goed' rijden, kan je een paard met een blessure weer goed krijgen.

ook dat is helemaal waar!

Citaat:
De verkoopster is in deze uitzending een zondebok geworden, want er zijn er in de hele wereld nog wel een heleboel van dit soort handelaren. (zelfs de IAD maakt zich er schuldig aan)en gaat op een heel andere manier om met paarden als ik dat doe. Zij ziet een paard als ding/handelswaar, waar geld mee te verdienen is.
dat is een handelaar. Zo heb je ook prestatie ruiters die paarden als een ding zien , om ermee te presteren. Zo ziet de IAD de paarden als pressmiddel om gelijk te halen.
tja, wat is nou erger?
je vraagt je dan af, wat in deze beter is toch?

precies

Citaat:
Dat er een halt toegeroepen mag worden naar dit soort activiteiten is logisch.
Maar ik vond het een slappe uitzending.
Er werden dingen in genoemd die niet kloppen. (wb de kleur van het veulen bv)
slecht onderzoek gedaan door de uitzender.

ook dat! :)

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:02

KiWiKo schreef:
PERENBOOMPIE schreef:
Tuurlijk maar dat wil niet zeggen omdat er mensen zijn zoals partij A en B dit een partij C het recht geeft hier maar misbruik van te maken en dat we het dan maar goed moeten vinden onder het mom "eigen schuld,dikke bult",want dan kun je alles wel goed vinden,ook buiten het paardenwereldje heb je mensen zoals in te vullen partij A,B en C,dus dan is oplichting bij autohandel,mensenhandel(loverboys bv) enz ook goed te praten want tja Partij A en B bestaat dus heeft Partij C ook het recht te bestaan,want ze vragen er zelf om besodemietert te worden...toch?

in mijn ogen kan je alleen besodemieterd worden als je je laat besodemieteren :)

kijk het is heel simpel Partij c is fout, dat staat voorop...... staat buiten kijf, is gewoon zo..... Partij C is de boosdoener op alle fronten........ daar ben ik het helemaal mee eens......... maar nogmaals partij C kan niet opereren zonder partij A en partij B.........

Dan moet je wel heel erg paranoïde door het leven gaan,want hoeveel mensen worden niet besodemietert door hun eigen familielid,een goede vriend of vriendin die de eigenschappen van een partij C tot uiting kunnen brengen om tenkoste van alles er zelf beter van te worden?
En dat hebben ze dan denk ik ook niet zien aankomen,maarja eigen schuld dikke bult!?