de paarden zijn gered!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

September

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:29

Wat fijn dat ze gered zijn. Haha! Sneu voor de paardjes die het niet hebben gered zeg... Scheve mond

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:32

gelukkig zeg!!!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:32

Mork schreef:
IkhouvanChey schreef:

Heb je de Leeuwarder Courant gelezen?
Daar staat het duidelijk in en misschien staan er een paar handelspaarden bij maar meer dan de helft was half wild dat weet ik wel.

Keb het gelezen ja maar met "wilde"paarden wordt iets anders bedoelt denk ik. Er staat veel jong spul daar dus onervaren probeer dat maar eens( zoals in het stukje wordt gezegd) probleemloos te vervoeren met bv een trailer. Daar gaat het om.
Ik geloof niet dat het "wilde paarden"zijn. Gewoon friezen, kwpn-ers van alle leeftijden. Maar dan wel "groen" en dus zogenaamd wild Haha!
[/quote]

Ik zei ook half wild toch Tong uitsteken.
Maar we snappen elkaar een beetje begrijp ik Haha!.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:33

HardcoreLady schreef:
kimmie261 schreef:
ik keek net rtl nieuws en daar zeiden ze dat het paard wat gister in elkaar gezakt was,in de kliniek aan het bijkomen was..

verder lieten ze beelden zien hoe de paarden er nu bij stonden,en dat was inderdaad in een kapot gelopen weiland,sommige wederom diep in de modder..

super dat iemand een weide beschikbaar gesteld heeft,maar ik denk nu dat het zaak wordt,de dieren toch naar een wat warmer onderkomen te brengen...

Weet jij misschien hoe laat dat weer wordt uitgezonden?

Ja zal het eingelijk ook wel willen weten wil wel even zien dat stukje of weet je waar we het op internet kunnen vinden

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:33

Tong uitsteken Ja hoor Haha! ikhouvanchey

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:35

Haha mooizo Tong uitsteken.
Gelukkig gaat het nu nu beter met de paarden zoals ik begrepen heb Lachen.

Dirkje_

zitten er tussen die ruiters met hun 'lokpaarden' ook bokkers?

*benieuwd Haha!

kimmie261

maar gemma,op eerdere filmpjes ,waarop ze laten zien dat er al eerder dieren en beslag zijn genomen,had hij wel de koeien en paarden op stal staan...

dus ik weet niet hoe wild ze zijn,en in hoeverre wild "wild" is,als je begrijpt wat ik bedoel.

mss haalt ie ze normaal wel iedere winter op stal,maar dit zullen we vast ook wel te weten komen,met zoveel mensen die daar in de buurt wonen.. Haha!

en inderdaad op rtl nieuws zeiden ze dat dat ene paard dus nog leefde...maar misschien is dat wel een ander paard welke onder de omstandigheden ziek geworden is..

en ik denk dat in het nieuws van 19.30 uur het weer uitgezonden wordt Ja .

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:36

er was iemand van ons friezenforum die op haar fries mee heeft gedaan
de mensen die deze actie hebben begeleid zijn in mijn ogen helden.

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:40

kimmie261 schreef:
maar gemma,op eerdere filmpjes ,waarop ze laten zien dat er al eerder dieren en beslag zijn genomen,had hij wel de koeien en paarden op stal staan...

dus ik weet niet hoe wild ze zijn,en in hoeverre wild "wild" is,als je begrijpt wat ik bedoel.

mss haalt ie ze normaal wel iedere winter op stal,maar dit zullen we vast ook wel te weten komen,met zoveel mensen die daar in de buurt wonen.. Haha!

en inderdaad op rtl nieuws zeiden ze dat dat ene paard dus nog leefde...maar misschien is dat wel een ander paard welke onder de omstandigheden ziek geworden is..

Ze zijn wild als in: geen contact met mensen gewend. Ik kon er vanmiddag wel een paar lichtjes aanhalen bij het hek, maar je merk duidelijk dat je dat met heel veel beleid moet doen omdat ze niks gewend zijn.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:41

[/quote]

Kijk en daar zijn we er. De eigenaar had de paarden hoog en droog. Hij kan er niets aan doen dat ze vervolgens aan de wandel gaan. Hij had er ook al 60 koeien en 40 paarden wegehaald, heb ik begrepen.
Okee, hij had ze er eerder weg moeten halen, maar hoeveel mensen denken er niet: oh, dat doe ik morgen wel! Dat overkomt ons allemaal wel eens.
Begrijp me niet verkeerd, ik trek geen partij voor hem. Absoluut niet, maar hij ontloopt heus zijn straf niet en helaas mag je in Nederland het recht niet in eigen hand nemen.[/quote]

Kijk en hier ben ik het dus mee eens.
Alleen toch zou ik als eigenaar wel snel actie ondernemen.

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:42

Gemma schreef:
kimmie261 schreef:

Ze zijn wild als in: geen contact met mensen gewend. Ik kon er vanmiddag wel een paar lichtjes aanhalen bij het hek, maar je merk duidelijk dat je dat met heel veel beleid moet doen omdat ze niks gewend zijn.

ik dacht dat er geen mensen bijkonden? dat ze zodanig afgezonderd stonden dat de 'toeristen'(zoals het nieuws ze noemde) er niet bijkonden. of heb ik het nu helemaal fout?

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:43

Anna01 schreef:
ik dacht dat er geen mensen bijkonden? dat ze zodanig afgezonderd stonden dat de 'toeristen'(zoals het nieuws ze noemde) er niet bijkonden. of heb ik het nu helemaal fout?

Daar heb je wel een beetje gelijk in, alleen doe ik de paarden van de man waarbij ze nu in het land staan, dus ik kan er wel bij Knipoog
Laatst bijgewerkt door March op 04-11-06 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:45

Ik vind niet dat ze afgezonderd staan...
Ze staan gewoon zichtbaar voor het publiek langs de weg en als ze bij het hek staan aan de voorkant van het weiland kun je ze dus ook wel aanhalen denk ik(toen ik kwam vanmiddag stonden ze achter in de wei en kon ik ze dus niet zo goed zien).

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:48

Ik zei toch dat ze half wild zijn Clown.
Als je ze haast niet kan aanhalen dan is het wel te merken en @ Sabri hoezo denk je dat je ze wel aan kan halen als Gemma dat haast niet kan alleen lichtjes Lachen?

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:48

Sabri schreef:
Ze staan gewoon zichtbaar voor het publiek langs de weg en als ze bij het hek staan aan de voorkant van het weiland kun je ze dus ook wel aanhalen denk ik(toen ik kwam vanmiddag stonden ze achter in de wei en kon ik ze dus niet zo goed zien).

Idd, echt afgezonderd zijn ze niet, maar wel zo dat de mensen niet echt té dichtbij kunnen komen ofzo

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:49

wat een geweldig gezicht :d

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:50

Gemma schreef:
Sabri schreef:

Idd, echt afgezonderd zijn ze niet, maar wel zo dat de mensen niet echt té dichtbij kunnen komen ofzo

Staan ze dan nu weer in het land?
En zo ja staan ze dan ver in het land?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:52

Wow! kon de hele dag niet bokken Boos!
Dus heeft iemand een kleine update voor mij? Bloos
Anders moet ik alles gaan lezen Haha!

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:52

Ze staan nog steeds in het land waar ze gister ingezet zijn.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:53

Dit zijn de foto's die ik vanmiddag heb gemaakt samen met chevier(miranda)
En nog 2 andere meiden die niet op bokt zitten.
Ze zijn niet duidlijk door het inzoomen en doot het weer Verdrietig dat is dus wel jammer
Afbeelding
Deze kraal hebben ze gemaakt om de paarden in de drijven zodat ze later makkelijk in de trailers kunnen worden geladen denken wij...

Afbeelding
Hele slechte foto maar wou em toch laten zien zodat jullie toch een beeld krijgen van hoe ze nu staan

Afbeelding
Deze foto is redelijk scherp.
Piet Lootsma de zoon zei dat de paarden hier tot maandag blijven staan dat ze dat worden opgehaald (weet niet wat ik moet geloven bij hem!!)

Dit waren defoto's de rest is erg onduidlijk en onscherp en mijnalbum is dwars Tong uitsteken
Maar als de paarden weer "thuis"staan bij hem zal ik wel even kijken of ik nog wat kan maken.
Zodat jullie kunnen zien hoe ze er dan uitzien;)

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:55

Die kraal, heb je het dan over die trekkerboel die daar staat? (kan het niet goed zien) Want dat is volgens mij voor dat iedereen niet te dichtbij kan komen oid.

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:55

jemig, ik kreeg gewoon helemaal kippenvel toen ik het filmpje (op de nos site) zag... gewoon ontzettend mooi dat die hele kudde die enkele lokpaarden wilden volgen! wat een vertrouwen hebben die beesten dan zeg!

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:57

Gemma schreef:
Die kraal, heb je het dan over die trekkerboel die daar staat? (kan het niet goed zien) Want dat is volgens mij voor dat iedereen niet te dichtbij kan komen oid.

Zou ook kunnen maar aangezien de paarden niet super tamzijn komen zze niet snelbij de mens Lachen
Dus en het staat in een cirkel zodat ze paarden daar in kunnen sluiten en dan de trailer/kar er voor zetten en ze der zo in jagen dat is wat wij denken want anders hadden ze dat niet hoeven doen neem ik aan;)

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:58

nikkiej_86 schreef:
Gemma schreef:

Zou ook kunnen maar aangezien de paarden niet super tamzijn komen zze niet snelbij de mens Lachen
Dus en het staat in een cirkel zodat ze paarden daar in kunnen sluiten en dan de trailer/kar er voor zetten en ze der zo in jagen dat is wat wij denken want anders hadden ze dat niet hoeven doen neem ik aan;)

Als je door het land loopt, lopen alle paarden achter je aan, en wanneer ze bij het hek staan en je staat er ff bij lopen ze ook niet weg, volgens mij hebben ze wel daarvoor de boel voor het hek gezet..