Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 23:35

Mwah discussie hoeft misschien niet eens maar even wat kritische vragen stellen lijkt me niks mis mee.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 08:38

Ik ben wel van plan om volgend weekend te gaan. Interessant om bij de stand te kijken en een babbeltje te maken.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 09:07

Een stand op horse event kost héél veel geld. Staan ze daar als non profit organisatie? Of hebben ze daadwerkelijk betaald voor die plek.

lowe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 09:36

Arabesk schreef:
Een stand op horse event kost héél veel geld. Staan ze daar als non profit organisatie? Of hebben ze daadwerkelijk betaald voor die plek.

Stonden best veel goede doelen. Zou dan haast denken dat er wat geregeld voor wordt..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 11:26

lowe schreef:
Arabesk schreef:

Stonden best veel goede doelen. Zou dan haast denken dat er wat geregeld voor wordt..

En zo krijgen ze heel veel voor elkaar, de halve wereld ligt gewoon nog te slapen hoor!!

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 12:14

De website van PzB is weer "bijgewerkt."
Ik krijg oprecht pijnlijke ogen van de spelfouten, en het gemak waarmee over problemen zoals PSSM, been/hoefproblemen en ziekte (nog steeds) wordt geschreven.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 12:21

Je zou er bijna voor naar HE gaan

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 12:24

De prijzen liegen er ook niet om 5950 voor een paard wat niet van jezelf wordt. Die staat er nog wel even op.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 12:26

Ik vond dat ook absurt veel geld voor een adoptie :o
Maar zal me niks verbazen als die zo weg is, genoeg mensen die er wel intrappen en het geld willen neerleggen denk ik maar zo

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 12:58

Paardenfann4 schreef:
De prijzen liegen er ook niet om 5950 voor een paard wat niet van jezelf wordt. Die staat er nog wel even op.

Maar wat ik met oprecht afvraag met deze bedragen is waarom mensen hier dan voor kiezen. Voor dat geld kun je echt wel paarden vinden die niet 'mishandeld, verwaarloosd & ondervoed' zijn geweest en gezond zijn zonder gebreken.

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 13:31

Paardenfann4 schreef:

Echt absurde bedragen! Adoptie kosten… Dit is toch echt niet meer een normaal bedrag? Ik snap echt niet dat er mensen zijn die dit betalen voor een paard dat niet van jezelf wordt. 0 zeggenschap over het dier hebben maar diep in de buidel tasten. B-)

En, stel het paard komt misschien wel weer een keer terug in de stichting als het niet bij de adoptant kan blijven om wat voor reden dan ook. Zo’ paard wordt dan zeker weer voor 5950 aangeboden. Wat dus met veel paarden gebeurt als je dit topic leest. Dus dan zouden ze zo 12.000 kunnen verdienen aan een paard. Wat iemand dus gratis heeft afgestaan en zelfs mogelijk dus nog de stallingskosten moet betalen zolang het paard daar nog staat. Ik vind die echt geen adoptie of het opvangen van paarden meer. Dit is echt een handelsmethode.

Ongelofelijk dat nog mensen in deze stichting geloven. Tuurlijk, ze vangen echt ook zieltjes op maar dat is echt niet meer het enige wat ze doen. Dat dit allemaal kan is mij een raadsel.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 13:47

Als je graag een paard wilt helpen dan kun je ook een projectje vinden op Marktplaats die minder kost en wel je eigendom wordt.Dat zou mijn voorkeur zijn,ik heb wel eens een paard gekregen voor een symbolisch bedrag (100 euro inclusief zadel en hoofdstel).Die was op leeftijd maar voor mij juist goed.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 14:06

Maar wat ik ook niet snap is dat mensen dus schijnbaar nog steeds paarden afstaan aan paardzoektbaas?? Je moet wel stalling betalen ook al is het paard niet meer van jou. Je bent toch gek als je dat doet?? Als je dan een deel van de adoptie kosten zou krijgen, prima. Maar zelfs dat is niet het geval.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 14:11

Flubberboot schreef:
Maar wat ik ook niet snap is dat mensen dus schijnbaar nog steeds paarden afstaan aan paardzoektbaas?? Je moet wel stalling betalen ook al is het paard niet meer van jou. Je bent toch gek als je dat doet?? Als je dan een deel van de adoptie kosten zou krijgen, prima. Maar zelfs dat is niet het geval.

Je betaalt alleen stalling als het een weideMaatje betreft. Anders volgens mij niet. Dus als het om financiële redenen is, kan dat een reden zijn voor mensen om hiervoor te kiezen. Immers wordt er gepromoot met: paard beland dan niet in de handel maar wordt echt naar goed passend huis gezocht…
(Al zijn er inmiddels zat voorbeelden om dat te ontkrachten)…

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 14:48

Wat een geld voor een adoptie
Ik heb er 1 staan daar vraag ik minder voor.
Maar goed, op horse event staan meer goede doelen
Vroeger toen ik er nog met een stand stond op de fokkerij wereld.
Betaalde ik voor 1 plek niets, maar wel voor extra stallen, hooi, stro was te bestellen, meenemen was goedkoper.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 14:51

Goudhaan1 schreef:
Ik krijg oprecht pijnlijke ogen van de spelfouten, en het gemak waarmee over problemen zoals PSSM, been/hoefproblemen en ziekte (nog steeds) wordt geschreven.

Waar vind je hetgeen over pssm?

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 14:59

darkadia schreef:
Flubberboot schreef:

Je betaalt alleen stalling als het een weideMaatje betreft. Anders volgens mij niet. Dus als het om financiële redenen is, kan dat een reden zijn voor mensen om hiervoor te kiezen. Immers wordt er gepromoot met: paard beland dan niet in de handel maar wordt echt naar goed passend huis gezocht…

Dan nog zou ik het niet doen. Je gaat toch niet stalling betalen voor een paard wat niet meer van jou is?

Als ik een paard verkoop aan iemand en diegene kan de stalling niet betalen, moet ik toch niet ineens de stalling betalen??

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 14:59

Holy crap, ik schrik me echt een ongeluk van die doorgezakte rug :oo

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 15:20

Cayenne schreef:
Holy crap, ik schrik me echt een ongeluk van die doorgezakte rug :oo

Kan nog met gemak een coaching paard worden hoor _-:(

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 15:50

Ladygiroc schreef:

Met z'n allen!!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 15:52

knollentuin schreef:
Ladygiroc schreef:

Met z'n allen!!

Jaaa met zn allen :+
Helaas is het voor mij wat ver uit de buurt en heb ik t te druk, maar ik zou er bijna een kaartje voor kopen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 16:23

knollentuin schreef:
Ladygiroc schreef:

Met z'n allen!!

Jaaa met zn allen :+
Helaas is het voor mij wat ver uit de buurt en heb ik t te druk, maar ik zou er bijna een kaartje voor kopen.[/quote]

Afbeelding
Oeps ik zit er om de hoek

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 16:28

En eigenlijk wel opnemen hoe ze reageren op zo'n confrontatie, in het echt kunnen ze niks verwijderen of blokkeren.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 16:32

Goudhaan1 schreef:

De paarden met CPL tijd geleden waren ook wel heftig, deden ze vrij laconiek over ook.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 16:53

Flubberboot schreef:

darkadia schreef:

Flubberboot schreef:
Dan nog zou ik het niet doen. Je gaat toch niet stalling betalen voor een paard wat niet meer van jou is?

Als ik een paard verkoop aan iemand en diegene kan de stalling niet betalen, moet ik toch niet ineens de stalling betalen??

Ik zeg ook niet dat ik het zou doen hè ;) ik zeg dat ik het kan begrijpen als mensen een rijdbaar paard hebben maar geen stalling meer kunnen/willen betalen om wat voor reden dan ook, maar het dier ook niet in de handel willen… denken dat PZB een goed alternatief is. Immers zijn zij dan van de kosten af en er wordt een 5sterren plekje gezocht…
En een weideMaatje is vaak lastiger om Wennekers voor te vinden, dus ik snap vanuit PZB wel dat ze die niet maanden gratis bij hun laten staan.

Neemt niet weg dat ik het verkapte handel vind wat ze doen, en dat er veel te licht met sommige aandoeningen wordt omgegaan en dingen worden verzwegen, plus… en daar begon dit topic om: de financiën enorm schimmig zijn… maar ze nu wel op een mega dure locatie zitten…
Laatst bijgewerkt door darkadia op 12-09-22 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt