Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hettieheks

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 11:56

Kim, ga je nog wel verdere stappen ondernemen richting de media? :-)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 11:57

Lijkt het me niet meer waard.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 11:59

Waarom niet? Omdat het paard niet bij haar terecht komt?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 11:59

Omdat er excuses zijn aangeboden.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:00

Oké dat heb ik dan gemist..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:01

Toch vraag ik me af, BVA zegt dat ze een item moeten gunnen, maar als de hoogste bieder van een paard niet juist is en ze het niet gunnen, wat doen ze er dan mee? Gaat hij dan naar de een na hoogste bieder?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:03

claudnr9 schreef:
Ook ik heb me de afgelopen dagen volop geërgerd aan de onnodige bemoeienissen van SPIN en de PvdD. Vrees dat het alleen maar de prijzen heeft opgedreven.

Ik had zelf geboden op de fokmerrie First. Niet omdat ik haar wilde redden (al zou ze het hier fijn krijgen), maar omdat ze gewoon een mooi papier heeft. Ik werd echter direct overboden helaas....

Dat is ook zoiets, op Zaphyr bv werd een hele tijd niets geboden, iemand van hier deed een bod en paar sec later gelijk een bod eroverheen. Best apart

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:04

Zal me niks verbazen als ik nu een bod plaats op die merrie dat ik ook direct overboden word.. maar neem het risico maar niet :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:04

Ik denk dat er veel boden uitgebracht worden door insiders, puur voor het opdrijven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:05

Niet als er meer mensen zijn die haar willen. Waarom zou je bieden als je ook tot dinsdag kan wachten en dan wellicht een schappelijkere prijs betaalt?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:06

Patries90 schreef:
Zal me niks verbazen als ik nu een bod plaats op die merrie dat ik ook direct overboden word.. maar neem het risico maar niet :+

haha precies mijn gedachten :P

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:06

Silly1972 schreef:
Toch vraag ik me af, BVA zegt dat ze een item moeten gunnen, maar als de hoogste bieder van een paard niet juist is en ze het niet gunnen, wat doen ze er dan mee? Gaat hij dan naar de een na hoogste bieder?

Het gunnen zal meer te maken hebben met het bedrag dat het oplevert dan de persoon waar het heen gaat gok ik zo ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:07

F_Orumster schreef:
Ik denk dat er veel boden uitgebracht worden door insiders, puur voor het opdrijven.

Het lijkt meer automatisch te gaan

KimD

Patries90 schreef:

Was bij Doortje ook zo, eerste kwartier niet geboden toen één bod uitgebracht en toen begon het.

Silly1972

palousa_boy schreef:
Silly1972 schreef:

Het gunnen zal meer te maken hebben met het bedrag dat het oplevert dan de persoon waar het heen gaat gok ik zo ;)

Er stond toch in dat stukje dat ze wel gingen kijken naar wat voor persoon het heen zou gaan? Of iets dergelijks?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:10

Dat kunnen ze wel schrijven ja :)
Ik kan ook zeggen dat ik een miljoen heb liggen in een oude schoenendoos.. Maar of het ook echt zo is?

Ik gok dat je na de veiling hoort en leest: alle paarden zijn goed terechtgekomen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:11

Silly1972 schreef:
claudnr9 schreef:
Ook ik heb me de afgelopen dagen volop geërgerd aan de onnodige bemoeienissen van SPIN en de PvdD. Vrees dat het alleen maar de prijzen heeft opgedreven.

Ik had zelf geboden op de fokmerrie First. Niet omdat ik haar wilde redden (al zou ze het hier fijn krijgen), maar omdat ze gewoon een mooi papier heeft. Ik werd echter direct overboden helaas....

Dat is ook zoiets, op Zaphyr bv werd een hele tijd niets geboden, iemand van hier deed een bod en paar sec later gelijk een bod eroverheen. Best apart

Kan toch best toeval zijn.
Ik heb paarden gezien en Zafyr was de enige waarbij ik mijn man riep en zei: Die is leuk, leuk koppie, niet te groot...als ik Isabel niet had...had ik geboden. Zo zullen er nog wel meer mensen zijn die haar leuk vonden en wel wilden bieden. Door meteen erover heen te bieden, geef je in elk geval een signaal af dat er meer geïnteresseerden zijn :)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:14

Silly1972 schreef:
Er stond toch in dat stukje dat ze wel gingen kijken naar wat voor persoon het heen zou gaan? Of iets dergelijks?

Ik vraag me af hoe ze nou kunnen beoordelen wie een goed huis kan bieden en wie niet.
Bij mij zou het paard aan huis komen te staan. Is dat beter of juist niet? Op een pensioenstal/manege is er nl. meer sociale controle.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:18

Nou ja dat zal natuurlijk niet zo diep gaan als jij zo zegt Isabonny, maar meer globaal, lijkt mij.
Geld blijft natuurlijk wel het belangrijkste in deze

Eifelopfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:21

Normaal gesproken had ik ook gewacht tot dinsdag met bieden. Maar omdat ze op de lijst stond bij Piep wilde ik direct bieden, al was het maar om te laten zien dat ze ongelijk hadden.

Mijn autobod ging tot 650 euro. Had niet verwacht dat daar meteen de eerste dag overheen geboden zou worden. Denk niet dat het door een stichting gedaan is overigens. Hier in Duitsland zou ze minstens voor het driedubbele kunnen gaan dan wat er op dit moment geboden wordt.

Sneu voor KimD dat de prijs voor Doortje ook te veel oploopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:21

palousa_boy schreef:
Silly1972 schreef:

jj

Of als een "insider" het laatste bod heeft geplaatst om de prijs op te schoeven en er wordt niet meer overheen geboden.. dan is die gun factor er heel waarschijnlijkperongeluk ook niet..
Ik weet.. speculaties. Maar dat gevoel bekruipt me, als er steeds niet geboden wordt op een paard en dan komt er eindelijk een bod en dan "ineens" wordt er wel geboden... dat is toch vreemd :?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:26

Precies mijn gedachte Share.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:30

Nou ja dat heb ik dus ook!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:34

Shadow0 schreef:
pipo schreef:
Ze zijn eigenaar en veiling. Inspelen op de goedheid en het hoge ahhhh gehalte van de paardjes.
Al die media aandacht komt niet uit de luchtvallen hoor

Dat vind ik nogal een verdachtmaking en ik geloof er niets van.

klopt hier heeft de veiling meester, de eigenaar van de zorg boederij en de curatoor niks mee te maken,
komt puur door de media aan dacht die de PVdD en SPIN er aan geven.
omdat hun beweren dat deze paard "geredt" moeten worden van de slacht

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:38

JoyCiej007 schreef:
Mova schreef:
Wico stond te koop voor 45.000 euro? Nog zo gek niet dat mensen denken dat ze nu een batje doen..

http://www.ehorses.nl/kwpn-ruin-10jaar-170cm-vos-dressuurpaard-wijnandsrade/826332.html

Maar tóen was'ie nog gezond en liep ook daadwerkelijk in de sport............. idd logisch dat sommige (heeeuuuuule domme, naieve mensen) zich al rijk rekenen nu.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan IS het dat ook vaak!

Wico en Wedford zijn volgens mij dé spreekwoordelijke 'katten in de zak' die men kan kopen.

Vlgs mij is Wico toen ook niet verkocht, wordt namelijk in deze advertentie aangeboden door zijn 'huidige eigenaar'. Dus er zal een reden zijn dat ie toen niet verkocht is. Hij is ook luchtzuiger, en dure paarden horen geen gebreken te hebben lijkt mij. Verder schijnt hij echt heel slecht te zijn op de benen. Als je t filmpje ziet, kijk ff naar de stap.... Iemand schreef dat ie toch wel ver is gekomen met die kromme benen, maar wie zegt dat ie die toen al had??? ARME WICO