RTL 4 Pro Deo over paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Johnnydepony

Re: RTL 4 Pro Deo over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:47

En dat is niet mogelijk na een mbo opleiding paardenhouderij?

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:48

Het is sneu voor beide partijen.

Hij niet wetende dat het misschien ziek was ( kan natuurlijk ook daar gebeurd zijn).
En zij heeft het niet slim gedaan om te lang te wachten met het vertellen hoe de situatie in elkaar zat.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat hij zich belazerd voelt, om toch een contract te tekenen, en na tekening te zeggen dat hij niet goed is.

Ik kan mij haar ook voorstellen, maar had zelf nooit zo gehandeld.
Eerlijkheid is altijd het beste.
Om snel een contract na aankoop te laten tekenen en dan dat als bewijs stuk te gebruiken is zelf ook niet eerlijk.
En begin dan ook te twijfelen of hij wel ziek was gelijk.

Daarbij als ik de verkoop foto's zie ( waar ze dan na enkele weken er op zit, zie ik niet dat het diertje ziek is, ook niet vermagerd.

Het blijft dus gissen, en je kan gewoon geen verhaal halen.
Laatst bijgewerkt door daphneM op 13-12-12 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:49

Wat compleet los staat van wel of niet in het recht staan maar wat ik me toch tijdens het kijken van de uitzending afvroeg. Waarom perse een hengst? Een TinkerxFjord heeft 0,0% fokwaarde dus die kan je toch net zo goed ruinen denk ik dan altijd.. Ik persoonlijk vind hengst laten zonder fokwaarde echt onzin. Heeft het dier niets aan en jijzelf ook niet.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:52

Jaime: Je haalt 2 paarden door elkaar.

Het ging om een fjord( die nu overleden is) , en later heeft ze een tinkerx Fjord gekocht( waar ze nou op rijd)

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:52

Ben nu op pagina 46 dus lees hierna weer verder..
Maar er wilde wel even reageren.

Lees meerdere malen dat men het maar raar vindt (om het even zo te formuleren) dat er op Bokt alleen maar positieve verhalen te lezen waren...
Is dat niet bij veel mensen zo?
Je wilt toch niet altijd op het internet al je hebben en houden plaatsen?
En het kan toch zo gebeuren dat je in je hart op een roze wolk kan lopen en alles met een korreltje zout neemt en later pas je hersenen mee gaan denken?
Dat je dan ineens denk... goh dit klopt niet?
Is het dan doordacht om niet de zogeheten minpunten te plaatsen of gewoon een redelijk normale actie?

Wens beide partijen succes toe.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:54

Johnnydepony schreef:

Met een MBO paardenopleiding kun je niet naar de politie academie!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:55

winia4ever schreef:
Jaime: Je haalt 2 paarden door elkaar.

Het ging om een fjord( die nu overleden is) , en later heeft ze een tinkerx Fjord gekocht( waar ze nou op rijd)

Nee, ze zijn beiden hengst :+ Vandaar ook dat ik het me afvroeg, waarom wéer een hengst, en ook nog 1 zonder fokwaarde.. Buiten dat het compleet los staat van de zaak vroeg ik me het wel af hihi

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:56

Woestein: ze vertelde op de tv dat ze expres positief alles zei omdat de tegenpartij nog het contract moest tekenen.
Met daarin de garantie als het dier niet goed zou zijn dat hij het dier terug nam.
Het paard was toen al ziek.
Maar ze zei niks omdat ze bang was dat de verkoper het zou lezen/merken dat het niet goed zat, en daarom het contract niet zou opsturen

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:57

Jannepauli schreef:
Johnnydepony schreef:

Zeker wel, hoe kom je aan deze wijsheid? Met alle opleidingen kun je gewoon solliciteren en als je wordt aangenomen ook naar
de politie academie :j

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:57

Jaime_ schreef:
Wat compleet los staat van wel of niet in het recht staan maar wat ik me toch tijdens het kijken van de uitzending afvroeg. Waarom perse een hengst? Een TinkerxFjord heeft 0,0% fokwaarde dus die kan je toch net zo goed ruinen denk ik dan altijd.. Ik persoonlijk vind hengst laten zonder fokwaarde echt onzin. Heeft het dier niets aan en jijzelf ook niet.

Maar dat heeft toch helemaal niets te maken met de zaak/ dit topic?
Woestein schreef:
Ben nu op pagina 46 dus lees hierna weer verder..
Maar er wilde wel even reageren.

Lees meerdere malen dat men het maar raar vindt (om het even zo te formuleren) dat er op Bokt alleen maar positieve verhalen te lezen waren...
Is dat niet bij veel mensen zo?
Je wilt toch niet altijd op het internet al je hebben en houden plaatsen?
En het kan toch zo gebeuren dat je in je hart op een roze wolk kan lopen en alles met een korreltje zout neemt en later pas je hersenen mee gaan denken?
Dat je dan ineens denk... goh dit klopt niet?
Is het dan doordacht om niet de zogeheten minpunten te plaatsen of gewoon een redelijk normale actie?

Wens beide partijen succes toe.

Precies. :j Als je mijn Facebookaccount leest dan zul je ook alleen maar Hallelujah verhalen lezen over mijn leven/ mijn paard. Puur om het feit dat ik het niet leuk vind om negatieve ervaringen te delen.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:58

Jannepauli schreef:
Johnnydepony schreef:

Dat dacht ik wel..

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:03

Jannepauli schreef:
Johnnydepony schreef:

Dus wel!!!

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:06

kamsel schreef:
_San87_ schreef:
Maar wat ik ervan begrijp (ook al zie ik echt de meest uiteenlopende theorieën voorbij komen hier) is dat er niet eens een koopcontract nodig is. Rubis wordt voor de wet gezien als een product, net zoals een koelkast, omdat vd Berg een bedrijf heeft wat beroepsmatig fokt/handelt. Hierdoor zit er met én zonder koopcontract een garantie op van 6 maanden. Rubis is binnen deze 6 maanden ziek geworden. Als je een koelkast koopt, heb je toch ook geen koopcontract nodig om garantie te hebben? :+ Ik zie mezelf al aankomen bij de Expert.

En bij de expert krijg je ook je geld ook niet zomaar terug als je de schade pas meldt nadat je de koelkast 3x hebt laten repareren door een derde en hun nooit iets hebt laten weten.

Haha!! Dat is een HELE goeie! Madam had meteen terug moeten gaan met Rubis, bij de eerste ziektebeelden. Zodat de verkoper er op dat moment iets aan had kunnen doen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:08

AaronYve schreef:
Zeker wel, hoe kom je aan deze wijsheid? Met alle opleidingen kun je gewoon solliciteren en als je wordt aangenomen ook naar

Nou bekijk even sollicitatie-eisen politie. Pas zeer recentelijk verlaagd tot MBVO niveau, voorheen lange tijd HBO

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:09

Jannepauli schreef:
AaronYve schreef:

Nou bekijk even sollicitatie-eisen politie. Pas zeer recentelijk verlaagd tot MBVO niveau, voorheen lange tijd HBO

Gaan we nu heel Jyttes leven uitpluizen? :)

Weet ik veel hoe het werkt. Ze heeft eerst paardenhouderij gedaan en daarna de politie academie.
Zo is het gewoon.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:10

En dan nog, weet jij veel wat haar vooropleiding is. Wellicht heeft ze havo gedaan. En het boeit ook voor geen meter.

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:12

Jannepauli schreef:
AaronYve schreef:

Het heeft niets met de discussie te maken. Maar toch, je hebt echt geen gelijk.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:13

Jannepauli schreef:
AaronYve schreef:

Ze heeft de opleiding voltooit, dus is dat al een aantal jaren, dus niet recentelijk!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:13

Jawel ik heb echt wel gelijk dus pb me maar dan geef ik je de info!!

en ik pluis niemand leven uit, geef alleen even antwoord op de verkeerde info die hier gegeven wordt, Niwla en dipstaartje

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:14

Jannepauli schreef:
AaronYve schreef:

Ze heeft de opleiding voltooit, dus is dat al een aantal jaren, dus niet recentelijk![/quote]

Ah zie hier. Goed phia dat je hier toch nog gereageerd!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:24

Nee hoor, ik hoef het niet te weten, was alleen verbaasd door de uitspraak van PhB.
Maar goed, e.e.a. werpt wel een vreemd licht op de zaak..

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:30

AaronYve schreef:

en ik pluis niemand leven uit, geef alleen even antwoord op de verkeerde info die hier gegeven wordt, Niwla en dipstaartje

Ik had het ook niet tegen jou hoor, maar tegen Jannepauli.

Siepi

Re: RTL 4 Pro Deo over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:36

Wat een rel topic is dit geworden zeg sommige worden echt persoonlijk terwijl ze de personen in kwestie niet eens kennen hebben jullie niets beter te doen.
Die de schoen past trekt hem aan.

catootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:39

Dakotah schreef:
Nee okee, de meeste mensen kopen hem om er plezier van te hebben, en zorgen er goed voor.
Maar goed er zijn ook mensen die dat wel even leuk vinden een paard, die weinig verstand hebben van verzorging en die er binnen een paar maand eigenlijk weer zat van zijn, omdat het eigenlijk wel veel werk is enzo.
Die zouden zo dus heel makkelijk een paard binnen 6 maand weer terug kunnen brengen.

Ja dat is waar, het moet mensen ook niet te makkelijk gemaakt worden om een paard zomaar terug te brengen. Dan moet er dus echt een goede reden voor zijn zoals dus bijvoorbeeld een verborgen gebrek. In dit geval is het nogal moeilijk aan te tonen dat dit om een verborgen gebrek ging.
Denk toch meer een gevalletje domme pech, ik zou zeggen Jytte ga alsjeblieft door met je leven, geniet van het leuke paardje wat je nu hebt en laat het achter je.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:10

Niwla schreef:
AaronYve schreef:

Ik had het ook niet tegen jou hoor, maar tegen Jannepauli.

Omdat je mij quotte, vandaar de reactie.. ;)

Ik denk dat Jytte zelf wel kan besluiten wat ze wel of niet wilt doen. En als zij deze weg wilt bewandelen wie moet haar dan tegen houden? Is haar goed recht om dit te doen wat andere er ook van vinden.