Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:21

Martine123 schreef:
Pauline schreef:
Zie haar onderschrift. :+

Pardon? wat is er met mijn onderschrift? gaan we nu persoonlijke aanvallen plegen? ga dan ergens anders discussieren.

Voel je eens niet zo aangesproken joh...
Het gaat om het onderschrift van Rapido.. Iemand vraagt wat voor discipline ze rijdt. En het antwoord staat in haar onderschrift.

Sjeees wat een lange tenen :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:23

Cer schreef:
[***] schreef:
En dan gaan we voorbij aan het feit dat deze filmpjes gemaakt zijn uit 5 uren trainen? Dat je hier dus enkel ziet wat er volgens Epona tv slecht is en ze dat hebben uitgepikt?

het eerste filmpje komt toch uit 1 trainingssessie?

Na één minuut niet meer.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:23

Martine123 schreef:
Pauline schreef:
Zie haar onderschrift. :+

Pardon? wat is er met mijn onderschrift? gaan we nu persoonlijke aanvallen plegen? ga dan ergens anders discussieren.

Ho rustig! Lees even terug ;) .

De vraag was welke disipline iemand uitoefend en daarbij staat in het onderschrift: reiner.

Daar slaat deze reactie op, niet op jou volgens mij.

Het filmpje komt volgens mij idd uit 1 trainingssessie en niet uit 5 uur training.
Daarbij vind ik het wel vreemd dat als dit 'normaal' is voor deze man om zo te trainen dat hij dan dreigt met advocaten als dit filmpje openbaar wordt gemaakt.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:24

Voel je eens niet zo aangesproken joh...
Het gaat om het onderschrift van Rapido.. Iemand vraagt wat voor discipline ze rijdt. En het antwoord staat in haar onderschrift.

Sjeees wat een lange tenen :?[/quote]

ah excuses daarvoor :)
Ik ben nogal geirriteerd door sommige onzinnige uitspraken :) en ik had dat onderschrift niet gezien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:24

Niels schreef:
Pauline schreef:
Nah als je een correctie zó vaak moet herhalen doe je echt iets niet goed. Dan schiet het namelijk zijn doel voorbij en is het niet het beeld van een paard dat graag meedenkt en meewerkt.

En dan gaan we voorbij aan het feit dat deze filmpjes gemaakt zijn uit 5 uren trainen? Dat je hier dus enkel ziet wat er volgens Epona tv slecht is en ze dat hebben uitgepikt?

Bedoel je dat hij dat paard 5 uur lang heeft getraind op 1 dag?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:25

Niels schreef:
Pauline schreef:
Nee Niels, als je helemaal leest, lees je dat ik vind dat hij juist beter zou moeten weten.

Ja, maar kennelijk is hij van mening dat deze ingreep noodzakelijk is om zijn paard daarna weer goed te kunnen laten lopen. Misschien weet hij juist wel beter.

En heeft dat geholpen volgens jou Niels? Hij herhaalt en herhaalt en herhaalt elke keer weer, maar ik zie op het hele filmpje geen enkel effect van die rukken die hij geeft, jij wel?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:26

aerdenhout1 schreef:
Niels schreef:

Ja, maar kennelijk is hij van mening dat deze ingreep noodzakelijk is om zijn paard daarna weer goed te kunnen laten lopen. Misschien weet hij juist wel beter.

En heeft dat geholpen volgens jou Niels? Hij herhaalt en herhaalt en herhaalt elke keer weer, maar ik zie op het hele filmpje geen enkel effect van die rukken die hij geeft, jij wel?????

Ik dacht dat ik als niet-westernruiter het misschie niet goed zag, maar jij dus ook. Hier ben ik dus ook benieuwd naar?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:26

Je kan zien aan het paard dat ie het gewend is, zo gereden te worden.
Die man wil winnen en het uiterste uit z'n paard halen, dus zet ie er wat extra druk op, denk ik.
Leuk voor het paard is het niet, maar ja, daar gaat het ook niet meer om.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:28

mika11 schreef:
Je kan zien aan het paard dat ie het gewend is, zo gereden te worden.
Die man wil winnen en het uiterste uit z'n paard halen, dus zet ie er wat extra druk op, denk ik.
Leuk voor het paard is het niet, maar ja, daar gaat het ook niet meer om.

Exactly my point!

Anoniem

aerdenhout1 schreef:
Niels schreef:

Het enige effect dat ik zie is dat het paard steeds zijn mond dichter naar de borst brengt om de inwerking van het bit te ontzien, verder zie ik (als westernleek) ook niks.

Anoniem

Lamar schreef:

:z :z :z :z
Het was een meerdaagse wedstrijd, dus dan rijdt je meerdere dagen.....

MarliesV schreef:
Daarbij vind ik het wel vreemd dat als dit 'normaal' is voor deze man om zo te trainen dat hij dan dreigt met advocaten als dit filmpje openbaar wordt gemaakt.

Hoe zou jij reageren als iemand een filmpje van jou maakt enkel en alleen om jou zwart te maken? Van iedereen zijn wel net mindere momenten te zien tijdens het trainen, als je enkel de slechte momenten filmt, dan krijg je geen representatief beeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:30

Niels schreef:
Lamar schreef:

:z :z :z :z
Het was een meerdaagse wedstrijd, dus dan rijdt je meerdere dagen.....

MarliesV schreef:

Hoe zou jij reageren als iemand een filmpje van jou maakt enkel en alleen om jou zwart te maken? Van iedereen zijn wel net mindere momenten te zien tijdens het trainen, als je enkel de slechte momenten filmt, dan krijg je geen representatief beeld.

Zwart maken? Vols mij valt dat wel mee hoor. Vols mij is het gewoon de waarheid tonen aan de buitenwereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:31

aerdenhout1 schreef:
En heeft dat geholpen volgens jou [***]? Hij herhaalt en herhaalt en herhaalt elke keer weer, maar ik zie op het hele filmpje geen enkel effect van die rukken die hij geeft, jij wel?????

Helaas was ik niet bij de show, dus heb niet gezien wat de aanleiding en het resultaat was. Hier laten ze enkel de correctie zien om Craig en de reining zwart te maken, meer niet. Ik ben echter ervan overtuigd dat Craig het met een reden doet en niet doelloos zit te rukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:34

Niels schreef:
Cer schreef:
[quote="Niels

het eerste filmpje komt toch uit 1 trainingssessie?

Na één minuut niet meer.[/quote]

Oke, dus die andere sessie (na 1 minuut) was dan een andere dag :Z :Z
Draagt die Graig dan iedere dag dezelfde kleren?? Bahh!! :r

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:34

Niels:
Maar dat is juist de grote vraag: welke reden is het dan?

Poosje81

Re: Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:35

En het topic krijgt (wederom) een tijdelijk slot.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:30

En is toch weer open?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:31

Moderatoropmerking:
Ik heb het topic weer geopend. Probeer de sfeer goed te houden, niet persoonlijk te worden en kritiek te onderbouwen.

Westex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:14

Hoera, we mogen weer *\o/*

Ik heb vele jaren aan de internationale top gezeild. Tot en met Olympische kernploeg in kleine open boten (Laser en Finn). Je hebt te maken met wisselende elementen en er komt veel gevoel bij kijken. Wij werkten heel veel met video. Uren opname's van bijvoorbeeld mijzelf en iemand anders van de kernploeg in 1 beeld. Steeds dezelfde net iets sneller. Boot wisselen. Dezelfde man nog steeds net iets sneller. S'avonds met alle toppers naar het beeldmateriaal kijken. Niemand zag verschil. Its all in the feeling.

Wij zaten niet op dat paard. Vraag niet steeds om de reden. Hij dacht (meende te voelen) dat hij dat moest doen. En Epona laat je echt niet zien of het al dan wel of niet effect had. En waarschijnlijk kon je het ook niet zien maar meende GS het te voelen.

o ja, nog even mijn nieuwe mantra:

Ik keur het niet goed, op basis van wat ik zie is mijn mening dat GS op dat moment out of order was
Ik juich toe dat de FEI (al voor dit incident) bezig was met een werkgroep om toepassing van en toezicht op de regels te verscherpen
Het is niet terecht hoe GS nu veroordeeld wordt
Reining is fantastisch
Zij die het hardst veroordelen: Stap van je troon. We zijn allemaal schuldig aan het pesten van paarden voor ons eigen genoegen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 23:01

Westex schreef:

Volgens mij doe je zelf ook zoiets door te zeggen dat hij out of order was?

Westex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 23:16

Cer schreef:
Westex schreef:

Volgens mij doe je zelf ook zoiets door te zeggen dat hij out of order was?

Naar mijn mening is GS op dat moment out of order met wat ik beoordeel als het herhaaldelijk onnodig hard ophoudingen geven. Ik zie meer dingen op de filmpjes die ik niet graag zie en ook niet vaak gezien heb van ruiters van dat niveau in de inrijd arena. Je zou bijna denken dat het een iets te opgefokt sfeertje was. Maar ik was er niet bij.

Maar dat ik vind dat GS en tenminste 2 anderen op dat moment imo onnodig hard bezig zijn betekent niet dat ik ze veroordeel zoals Graig nu door een grote groep veroordeeld wordt. Ik plak er geen dierenbeul, sadist of wat voor etiketten op.

Ik hoop wel dat in de toekomst stewards en ruiters eerder elkaar zullen aanspreken. Van Green as Grass tot Open. En dat de nadruk weer wat meer op willingly guided komt te liggen. En dat hoop ik overigens al zeker anderhalf jaar lang. Mijn meningsvorming wordt wat dat betreft niet beinvloed door de Epona praktijken.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 01:19

Was GS nu zelf maar op Bokt.. om middels zijn 'professie' uit te leggen wat de meerwaarde van deze vorm van training is.. en vooral hoe deze te verantwoorden naar zijn paard toe.. want daar ben ik, als leek op het gebied van Reining en in wiens ogen hier schokkend wordt gereden, na 63 pagina's nog steeds benieuwd naar.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 06:20

Westex schreef:
[
Naar mijn mening is GS op dat moment out of order met wat ik beoordeel als het herhaaldelijk onnodig hard ophoudingen geven. Ik zie meer dingen op de filmpjes die ik niet graag zie en ook niet vaak gezien heb van ruiters van dat niveau in de inrijd arena. Je zou bijna denken dat het een iets te opgefokt sfeertje was. Maar ik was er niet bij.

Maar dat ik vind dat GS en tenminste 2 anderen op dat moment imo onnodig hard bezig zijn betekent niet dat ik ze veroordeel zoals Graig nu door een grote groep veroordeeld wordt. Ik plak er geen dierenbeul, sadist of wat voor etiketten op.

Ik hoop wel dat in de toekomst stewards en ruiters eerder elkaar zullen aanspreken. Van Green as Grass tot Open. En dat de nadruk weer wat meer op willingly guided komt te liggen. En dat hoop ik overigens al zeker anderhalf jaar lang. Mijn meningsvorming wordt wat dat betreft niet beinvloed door de Epona praktijken.

Dit stuk zorgt ervoor dat mijn mening over jouw instelling tov paarden/rijden helemaal in de positieve zin is bijgedraaid.
+:)+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 08:34

JPS schreef:
Was GS nu zelf maar op Bokt.. om middels zijn 'professie' uit te leggen wat de meerwaarde van deze vorm van training is.. en vooral hoe deze te verantwoorden naar zijn paard toe.. want daar ben ik, als leek op het gebied van Reining en in wiens ogen hier schokkend wordt gereden, na 63 pagina's nog steeds benieuwd naar.

dan kan hij tegen mij praten als brugman....als ik in de ogen van dat paard kijk word ik niet echt blij
wat de verdere reden ook is om op deze manier te trainen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 09:46

@westex: ook in 'pesten' heb je gradaties en op een schaal van 0 to 10 komt ie zéker boven de 5 en dat is imo niet de bedoeling als je met dieren werkt.

Overigens heb ik uit een ander topic begrepen dat hij het dier van een andere trainer heeft overgekregen die hem te diep heeft gereden. Hij was bang dat dit hem punten zou kosten bij de jury en dat dit zijn manier is om het dier hoger te laten lopen.
Misschien dat er een goede engelse ruiter is die hem een lesje oprichting bij kan brengen ;)