Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:36

Ik neem aan dat je de aflevering terug kunt zien? Ik zat steeds en weer te zappen tussen Net5 (Fringe) en SBS waardoor ik meer dan de helft gemist heb.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:37

6000,- voor een Z pony (bij een paard liggen de prijzen wat anders) vind ik geen prijs waarvan je alarmbellen zouden moeten gaan rinkelen. En dus ook geen appel en ei (wat heb jij daar trouwens mee ;) ) tarief.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:38

magda_90 schreef:
Ik neem aan dat je de aflevering terug kunt zien? Ik zat steeds en weer te zappen tussen Net5 (Fringe) en SBS waardoor ik meer dan de helft gemist heb.

Staat op 48 een link Magda :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 09:38

KiWiKo schreef:
ja voor een 8 jarige Z ponie is dat echt een appel en een ei :) :) en dat is wat de huidige eigenaar dacht te kopen :)

en dit klopt dus absoluut niet, zeker wanneer je de posts van de eigenaar hebt gelezen. Die zit namelijk ook op bokt en heeft het al tot in den treuren uitgelegd.. Jammer dit soort aannames, daardoor krijg je dus misverstanden.
6000 euro voor een Z pony is trouwens een heel reele prijs hoor :)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:38

KiWiKo schreef:
Tivoli schreef:

Patrij B was zich vaak niet eens bewust van het feit dat hun paard niet geslacht was,maar doorverkocht.
Dus daar komt een partij E bij : de slager,deze mag namelijk geen paard verkopen door de achterdeur :x

Dus ik vind dit ABC rijtje zeer kort door de bocht en bekrompen :=

het is inderdaad een heel simplistisch rijtje :) maar feitelijk is het gewoon zo dat als partij A en B niet bestaan......... partij C tot en met Z dat ook niet kunnen :D

Maar partij B is 9 van de tien keer niet aanwezig :)*
En dat er noobs blijven bestaan in paardenwereld (en de rest van de wereld) kan je niet voorkomen.
Maar de meesten die bij haar een paard kochten zijn geen noobs, ze waren enkel goedgelovig en misleid door valse papieren en DArapporten.
Dat is heel wat anders dan een paard kopen vanaf een foto op internet en dan verwachtend at het een tottilas is...dat is wat jij ervan maakt.
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 24-05-10 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:39

Citaat:
Nou 6000 euro voor een pony noem ik geen appel en een ei... maar deze mevrouw heeft ze ingepakt. Gezegd dat het dier op Z niveau sprong. Later horen wij van de advocaat dat het dier B sprong maar de potentie had voor het Z jaja... Maargoed dit had de koper zelf kunnen uitvinden door met de KNHS te bellen, want voor een pony op B niveau, ook al heeft het dier Z potentie betaal je niet zoveel als hij "al" 8 jaar is. Daarbij had ik toch gezegd tijdens de verkoopbezoekjes "laat maar zien dan dat hij zoveel kan"

Dochterlief werd verliefd op die pony en daarom toch gekocht. Ik denk dat de moeder ergens onbewust wel wist dat er wat aan de hand was, maar ze wist niet wat. Maar dochter was al verliefd en dat heeft de handelaar mooi gedaan.

Citaat:
ja voor een 8 jarige Z ponie is dat echt een appel en een ei :) :) en dat is wat de huidige eigenaar dacht te kopen :)

Maar dat dier was helemaal geen Z, hij was B gekwalificeert bij de KNHS. Volgens de handelaar is er ook gezegd dat ie potentie had om in het Z te komen en niet dat hij al Z was... Maargoed dat is haar woord tegen dat van de kopers.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 24-05-10 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:39

russel schreef:
Toch klopt het niet helemaal wat jullie allemaal zeggen. Oplichting is nl anders voordoen dan het in het echie is. En niet iedereen weet dat je het KNHS kan bellen, wat je voor voorinformatie over een dier moet hebben om uit te vissen wat het niveau is.

Als je alles zo ontzettend goed weet in paardenland, dat kan alleen als je bokker bent :D :D :+ }> ,

Erg mooi gezegd :D

Ik denk omdat mensen niet kunnen vatten dat er zo een "slechte" personen bestaan, dat er echt naar fouten word gezocht bij de opgelichte partij. En als die fouten weerlegd worden, ze er zelf bij verzinnen

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:40

Ik hoop niet dat ze de frustraties van het feit dat het uitgezonden is op de paarden botviert, zo'n type lijkt het me wel.

KiWiKo

Tivoli schreef:
Kim,ben je misschien een beetje selectief lezend? :o
De eigenaar van de Z-pony post boven je :)*

Lekker bekrompen allemaal zeg... :x

ja EN???? ik blijf erbij dat 6000 euro voor een 8 jarige Z ponie heul weinig is :) dan had er alleen daarom al een lichtje moeten gaan branden!

een niveau van een paard is zoooo belachelijk makkelijk na te gaan, dat voor een....... spat kan je zien......

Nessah

Ik blijf het krom vinden.. Dat als je iets op goed vertrouwen denkt te kopen.. Het je eigen schuld is als het dan ongezond is..
Ik snap het niet.. Het is toch echt de schuld van de handelaar hoor.

Als ik een tv koop en die verkoper zegt dat hij goed is.. Kom ik thuis,hij doet het niet. Dan gaat echt niemand tegen mij zeggen: Ja, dan had je hem in de winkel moeten testen hoor.. Eigen schuld..

Hoezo is dit met paarden wel? Iemand die papieren/keuringsrapporten/ foto's vervalst.. Is gewoon slecht. Dat mensen daar instinken.. Ja, ik begrijp het wel. Zeker dat meisje van die Lucky.. Die heeft daar paarden verzorgd. Dus waarschijnlijk kende ze haar ook gewoon. Op zo'n manier heb ik mijn 1e pony ook gekocht.. Puur op goed vertrouwen.. Het is erg eigenlijk.. Dat je dat tegenwoordig blijkbaar niet meer kan doen.

Jessix

Goh valt die even door de mand met d'r mooie verhalen hier op bokt. Jammer dat die dieren er weer de dupe van zijn. Uiteraard is die mevrouw helemaal fout. Maar kopers.. Denk toch is even na als je een paard koopt!! Neem dan iemand mee als je zelf niet ervaren genoeg bent. De meeste dieren en situaties had ik toch wel anders ingeschat hoor..

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:41

Wendy1978

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:42

Vreselijk
voor zowel Peperplant
als Newnails
Als gedupeerde van deze vrouw...

en natuurlijk ook voor de 100den anderen die er in zijn gestonken bij haar!

lesilla

Verder in mijn omgeving ken ik niemand die ooit de wedstrijdresultaten heeft opgevraagd :=

Tivoli

KiWiKo schreef:
Tivoli schreef:
Kim,ben je misschien een beetje selectief lezend? :o
De eigenaar van de Z-pony post boven je :)*

Lekker bekrompen allemaal zeg... :x

ja EN???? ik blijf erbij dat 6000 euro voor een 8 jarige Z ponie heul weinig is :) dan had er alleen daarom al een lichtje moeten gaan branden!

een niveau van een paard is zoooo belachelijk makkelijk na te gaan, dat voor een....... spat kan je zien......

Nou meid,gefeliciteerd!
Jij zou er dus niet intrappen want jij bent alles wetend :j
Helaas is niet iedereen zo vreselijk slim als jij hé.

Mizoan

Gisterenavond ook gekeken, ik walgde van deze mevrouw en vind het erg treurig voor de gedupeerde maar zeer zeker ook voor de mensen die hun oude paard voorbij hebben zien komen....Meer woorden heb ik er niet voor over en speculeren heeft ook geen zin ;)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:43

_San87_ schreef:
Respect voor Roelie _O_

Ik weet niet waar mevrouw toe in staat is, maar je bent nog wel veilig toch?

nou dat zat ik me dus ook te bedenken vannacht, toen ff niet kon slapen. En me gedachte
terug gingen naar de uitzending

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:44

Spat is niet altijd te zien van de buitenkant.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:44

Bramasole schreef:
6000,- voor een Z pony (bij een paard liggen de prijzen wat anders) vind ik geen prijs waarvan je alarmbellen zouden moeten gaan rinkelen. En dus ook geen appel en ei (wat heb jij daar trouwens mee ;) ) tarief.

heb net even op sporthorses gekeken naar 8 jarige Z pownies......... 5 x prijs in overleg, 1 x tussen de 5 en 10 duuz.............. en 8 keer tussen de 10 en 15 duuz.......

6000 is dus erg goedkoop voor een 8 jarig Z springen ponie :) :)

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:45

KiWiKo schreef:
wat hebben we hier nou eigenlijk.......

partij A, welke voor een appel en een ei een totilas wil kopen, en dan gaat huilen als het dier totalloss is.........

partij B, die hun oude of afgedankte paard meegeeft om er toch nog wat centjes voor te krijgen

en partij C, welke over de ruggen van partij A en partij B en de waar, centjes verdient..........

Is het niet zo dat partij C geen centjes kan verdienen als partij A en B niet bestaan?

Nee een partij C mag niet bestaan of ontstaan, omdat iedereen weet dat je geen misbruik mag maken van mensen en dieren als in partij A en B om erzelf beter van te worden,dus zulke zielige gevallen moeten bestreden worden door bijvoorbeeld Partij D (de rechter).[/quote]
Partij C kan alleen maar bestaan als partij A en B partij C hiertoe de mogelijkheid bieden, en er zullen altijd mensen zijn die dat soort dingen blijkbaar wel kunnen.......[/quote]

Tuurlijk maar dat wil niet zeggen omdat er mensen zijn zoals partij A en B dit een partij C het recht geeft hier maar misbruik van te maken en dat we het dan maar goed moeten vinden onder het mom "eigen schuld,dikke bult",want dan kun je alles wel goed vinden,ook buiten het paardenwereldje heb je mensen zoals in te vullen partij A,B en C,dus dan is oplichting bij autohandel,mensenhandel(loverboys bv) enz ook goed te praten want tja Partij A en B bestaat dus heeft Partij C ook het recht te bestaan,want ze vragen er zelf om besodemietert te worden...toch?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:45

KiWiKo schreef:
Bramasole schreef:

heb net even op sporthorses gekeken naar 8 jarige Z pownies......... 5 x prijs in overleg, 1 x tussen de 5 en 10 duuz.............. en 8 keer tussen de 10 en 15 duuz.......

6000 is dus erg goedkoop voor een 8 jarig Z springen ponie :) :)

Dit vind ik dan meer overkomen als gemiddeld.
(er ook vanuit gaande dat de pony een tijd geleden gekocht is en actuele prijzen dus niet zoveel zeggen)
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 24-05-10 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:46

lesilla schreef:
Verder in mijn omgeving ken ik niemand die ooit de wedstrijdresultaten heeft opgevraagd :=

Doodeenvoudig, google op naam van vorige eigenaar en pony.... moet je opletten hoeveel resultaten je krijgt!

En het is een doodnormale vraag om te stellen met wie de pony Z heeft gereden.....

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:46

Tivoli schreef:
Nou meid,gefeliciteerd!
Jij zou er dus niet intrappen want jij bent alles wetend :j
Helaas is niet iedereen zo vreselijk slim als jij hé.

Nee....dat is een kwestie van al iets langer dan vandaag meelopen in de wereld die 'paarden' heet ;)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:47

amondi schreef:
lesilla schreef:

Doodeenvoudig, google op naam van vorige eigenaar en pony.... moet je opletten hoeveel resultaten je krijgt!

En het is een doodnormale vraag om te stellen met wie de pony Z heeft gereden.....

En mijn inziens ook een stukje vooronderzoek EN interesse in wat je denkt te gaan kopen...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:48

lesilla schreef:

Ik wel, met mijn oude pony...