Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:ja voor een 8 jarige Z ponie is dat echt een appel en een ei![]()
en dat is wat de huidige eigenaar dacht te kopen
KiWiKo schreef:Tivoli schreef:
Patrij B was zich vaak niet eens bewust van het feit dat hun paard niet geslacht was,maar doorverkocht.
Dus daar komt een partij E bij : de slager,deze mag namelijk geen paard verkopen door de achterdeur
Dus ik vind dit ABC rijtje zeer kort door de bocht en bekrompen
het is inderdaad een heel simplistisch rijtjemaar feitelijk is het gewoon zo dat als partij A en B niet bestaan......... partij C tot en met Z dat ook niet kunnen
Citaat:Nou 6000 euro voor een pony noem ik geen appel en een ei... maar deze mevrouw heeft ze ingepakt. Gezegd dat het dier op Z niveau sprong. Later horen wij van de advocaat dat het dier B sprong maar de potentie had voor het Z jaja... Maargoed dit had de koper zelf kunnen uitvinden door met de KNHS te bellen, want voor een pony op B niveau, ook al heeft het dier Z potentie betaal je niet zoveel als hij "al" 8 jaar is. Daarbij had ik toch gezegd tijdens de verkoopbezoekjes "laat maar zien dan dat hij zoveel kan"
Dochterlief werd verliefd op die pony en daarom toch gekocht. Ik denk dat de moeder ergens onbewust wel wist dat er wat aan de hand was, maar ze wist niet wat. Maar dochter was al verliefd en dat heeft de handelaar mooi gedaan.
Citaat:ja voor een 8 jarige Z ponie is dat echt een appel en een ei![]()
en dat is wat de huidige eigenaar dacht te kopen
russel schreef:Toch klopt het niet helemaal wat jullie allemaal zeggen. Oplichting is nl anders voordoen dan het in het echie is. En niet iedereen weet dat je het KNHS kan bellen, wat je voor voorinformatie over een dier moet hebben om uit te vissen wat het niveau is.
Als je alles zo ontzettend goed weet in paardenland, dat kan alleen als je bokker bent![]()
![]()
![]()
,
Tivoli schreef:Kim,ben je misschien een beetje selectief lezend?
De eigenaar van de Z-pony post boven je
Lekker bekrompen allemaal zeg...
KiWiKo schreef:Tivoli schreef:Kim,ben je misschien een beetje selectief lezend?
De eigenaar van de Z-pony post boven je
Lekker bekrompen allemaal zeg...
ja EN???? ik blijf erbij dat 6000 euro voor een 8 jarige Z ponie heul weinig isdan had er alleen daarom al een lichtje moeten gaan branden!
een niveau van een paard is zoooo belachelijk makkelijk na te gaan, dat voor een....... spat kan je zien......
Bramasole schreef:6000,- voor een Z pony (bij een paard liggen de prijzen wat anders) vind ik geen prijs waarvan je alarmbellen zouden moeten gaan rinkelen. En dus ook geen appel en ei (wat heb jij daar trouwens mee) tarief.
KiWiKo schreef:wat hebben we hier nou eigenlijk.......
partij A, welke voor een appel en een ei een totilas wil kopen, en dan gaat huilen als het dier totalloss is.........
partij B, die hun oude of afgedankte paard meegeeft om er toch nog wat centjes voor te krijgen
en partij C, welke over de ruggen van partij A en partij B en de waar, centjes verdient..........
Is het niet zo dat partij C geen centjes kan verdienen als partij A en B niet bestaan?
KiWiKo schreef:Bramasole schreef:6000,- voor een Z pony (bij een paard liggen de prijzen wat anders) vind ik geen prijs waarvan je alarmbellen zouden moeten gaan rinkelen. En dus ook geen appel en ei (wat heb jij daar trouwens mee) tarief.
heb net even op sporthorses gekeken naar 8 jarige Z pownies......... 5 x prijs in overleg, 1 x tussen de 5 en 10 duuz.............. en 8 keer tussen de 10 en 15 duuz.......
6000 is dus erg goedkoop voor een 8 jarig Z springen ponie![]()
amondi schreef:lesilla schreef:Verder in mijn omgeving ken ik niemand die ooit de wedstrijdresultaten heeft opgevraagd
Doodeenvoudig, google op naam van vorige eigenaar en pony.... moet je opletten hoeveel resultaten je krijgt!
En het is een doodnormale vraag om te stellen met wie de pony Z heeft gereden.....