de paarden zijn gered!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DeniseM

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:55

Ben blij dat ze gered zijn! Haha!

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:59

Gelukkig zijn de paarden weer veilig op het land. Ik hoop dat de paarden het allemaal goed maken.. Ze mogen wel van geluk spreken dat er niet meerdere paarden verdronken zijn!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:13

ohhh wat mooi!! * tranen in mn ogen bij dat filmpje zeg.. *

super, die ruiters zijn Helden!!

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:14

Juut schreef:
kinsealy schreef:
Gelukkig! En nu bijzonder hard aanpakken, de nalatige en zeer lakse eigenaar!

Tot gister dacht ik ook zo...tot we op de manege een discussie hier over hadden.
Ja, de eigenaar had officiëel halverwege oktober de paarden daar weg moeten halen, en ja; ze hadden daar zeker weg moeten zijn toen er waarschuwingen voor een storm kwamen.
Maar nu komt het; die paarden waren hun eigen weg naar een veilig plekje aan het lopen, toen ze daarbij gestoord werden door...niet de eigenaar. Ze zijn van de route afgeweken, en daarna is het alleen maar erger geworden. Die allereerste 'hulpverlener(s)' had(den) dus de paarden gewoon moeten laten lopen, was er niks aan de hand geweest.

Kijk en daar zijn we er. De eigenaar had de paarden hoog en droog. Hij kan er niets aan doen dat ze vervolgens aan de wandel gaan. Hij had er ook al 60 koeien en 40 paarden wegehaald, heb ik begrepen.
Okee, hij had ze er eerder weg moeten halen, maar hoeveel mensen denken er niet: oh, dat doe ik morgen wel! Dat overkomt ons allemaal wel eens.
Begrijp me niet verkeerd, ik trek geen partij voor hem. Absoluut niet, maar hij ontloopt heus zijn straf niet en helaas mag je in Nederland het recht niet in eigen hand nemen.

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:15

heej ik ben er nu weer.. Heb het nieuws van vandaag niet echt mee gekregen.. kan iemand me op de hoogte brengen??

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:22

Juut schreef:
kinsealy schreef:

Tot gister dacht ik ook zo...tot we op de manege een discussie hier over hadden.
Ja, de eigenaar had officiëel halverwege oktober de paarden daar weg moeten halen, en ja; ze hadden daar zeker weg moeten zijn toen er waarschuwingen voor een storm kwamen.
Maar nu komt het; die paarden waren hun eigen weg naar een veilig plekje aan het lopen, toen ze daarbij gestoord werden door...niet de eigenaar. Ze zijn van de route afgeweken, en daarna is het alleen maar erger geworden. Die allereerste 'hulpverlener(s)' had(den) dus de paarden gewoon moeten laten lopen, was er niks aan de hand geweest.

Kijk en daar zijn we er. De eigenaar had de paarden hoog en droog. Hij kan er niets aan doen dat ze vervolgens aan de wandel gaan. Hij had er ook al 60 koeien en 40 paarden wegehaald, heb ik begrepen.
Okee, hij had ze er eerder weg moeten halen, maar hoeveel mensen denken er niet: oh, dat doe ik morgen wel! Dat overkomt ons allemaal wel eens.
Begrijp me niet verkeerd, ik trek geen partij voor hem. Absoluut niet, maar hij ontloopt heus zijn straf niet en helaas mag je in Nederland het recht niet in eigen hand nemen.
[/quote]

In 1998 is hij ook al gestraft voor dierenmishandeling! Dus is niet zo gek dat hij nou weer zijn dieren niet op het droge zet!
Ik vind dat hij ze daar helemaal had weg moeten halen! En niet verplaatsen, want nou zie je wat er van komt

MiranxSuraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:39

nou.... ik vond het er niet uit zien drek bende niet normaal.. we hebben de eigenaar gevraagt wat ie nou van plan is .. hij zei dat ie ze maandag allemaal weg zou halen... Nienke .. vriendin van me heeft foto's maar niet echt duidelijk... er staat al een clubje in ried bij hem thuis dus

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:41

chevier schreef:
nou.... ik vond het er niet uit zien drek bende niet normaal.. we hebben de eigenaar gevraagt wat ie nou van plan is .. hij zei dat ie ze maandag allemaal weg zou halen... Nienke .. vriendin van me heeft foto's maar niet echt duidelijk... er staat al een clubje in ried bij hem thuis dus

vind niet dat je terecht reageerd.
gisteren was dat land nog allemaal groen, een campinghouder heeft dat land tot beschikking gesteld, de eigenaar is vandaag geweest bij zijn paarden te kijken.
ze hebben te eten, drinken en zo'n drekbende is het helemaal niet, dat valt reuze mee...
dit was bij de dijk zelf.. hoe het bij hem thuis is weet ik niet...

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:49

ik weet verder niks van de situatie ben alleen erg blij dat ze nu weer op het "droge" staan.super vsn de 4 lokkers echt geweldig.heb met tranen in mijn ogen gekeken

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:53

_Mello W_:Mensen mogen toch reageren zoals ze willen? Er is volgens mij genoeg bewijs dat die man slecht om gaat met zijn dieren, en hij zal best ontdaan zijn geweest. Ontdaan door de gedachte dat hij waarschijnlijk een heel ander leven tegemoet gaat! En dat heeft hij naar mijn mening verdient.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:57

_MelloW_ schreef:
chevier schreef:

vind niet dat je terecht reageerd.
gisteren was dat land nog allemaal groen, een campinghouder heeft dat land tot beschikking gesteld, de eigenaar is vandaag geweest bij zijn paarden te kijken.
ze hebben te eten, drinken en zo'n drekbende is het helemaal niet, dat valt reuze mee...
dit was bij de dijk zelf.. hoe het bij hem thuis is weet ik niet...

Dan zal ik de foto's er voor je opzetten als ik klaar ben met eten kan je zien hoe drek het er is
maar ben allng blij dat de paarden daar staan en niet meer op de dobbe!!
maar het is er 1 dikke drek zooi!! kom er net weg

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:58

Siets schreef:
_Mello W_:Mensen mogen toch reageren zoals ze willen? Er is volgens mij genoeg bewijs dat die man slecht om gaat met zijn dieren, en hij zal best ontdaan zijn geweest. Ontdaan door de gedachte dat hij waarschijnlijk een heel ander leven tegemoet gaat! En dat heeft hij naar mijn mening verdient.

HELEMAAL MEE EENS!!! Afgod

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:59

Siets schreef:

Ondanks dat hij inderdaad niet altijd even goed voor zijn dieren zal zijn, heeft deze man ook heus wel een beetje gevoel.. Ik probeer het niet goed te praten, dat zeker niet, maar je zou een een hele kleine poging kunnen doen het ook van zijn kant te bekijken.

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:59

nikkiej_86 schreef:

Dan zal ik de foto's er voor je opzetten als ik klaar ben met eten kan je zien hoe drek het er is
maar ben allng blij dat de paarden daar staan en niet meer op de dobbe!!
maar het is er 1 dikke drek zooi!! kom er net weg

Hoe net kom je er vandaan? Knipoog Zijn jullie ook op het terrein zelf geweest, van de Seedykstertoer?

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:03

kinsealy schreef:

Bluebontje schreef:
Juut schreef:

ben het hier mee eens, maar ja.. hij heeft een fout gemaakt, maar de ene keer dat je een fout maakt heeft grotere gevolgen dan een andere fout die je maakt
deze fout had helaas een groot gevolg Boos!

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:10

Go jij! Go jij! gelukkig dat ze gered zijn Ja

wil iemand de link van dat filmpje geven? Lachen

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:14

super!!
ik had het op het nieuws gezien, en het was een prachtig gezicht hoe ze door het water liepen!!
Ben blij dat ze weer op het droge staan Lachen

Saszkiia91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:17

Tam_ schreef:
Go jij! Go jij! gelukkig dat ze gered zijn Ja

wil iemand de link van dat filmpje geven? Lachen

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2006/11_november/03/binnenland/1103_1400_paarden_naar_vasteland.xml

en dan het fimpje Knipoog

gelukkig dat ze gered zijn ja! Haha!

Edit, de link doet t niet, op de 1ste pagina staat de link ook zie ik!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:20

ik keek net rtl nieuws en daar zeiden ze dat het paard wat gister in elkaar gezakt was,in de kliniek aan het bijkomen was..

verder lieten ze beelden zien hoe de paarden er nu bij stonden,en dat was inderdaad in een kapot gelopen weiland,sommige wederom diep in de modder..

super dat iemand een weide beschikbaar gesteld heeft,maar ik denk nu dat het zaak wordt,de dieren toch naar een wat warmer onderkomen te brengen...

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:22

kimmie261 schreef:
ik keek net rtl nieuws en daar zeiden ze dat het paard wat gister in elkaar gezakt was,in de kliniek aan het bijkomen was..

verder lieten ze beelden zien hoe de paarden er nu bij stonden,en dat was inderdaad in een kapot gelopen weiland,sommige wederom diep in de modder..

super dat iemand een weide beschikbaar gesteld heeft,maar ik denk nu dat het zaak wordt,de dieren toch naar een wat warmer onderkomen te brengen...

idd hoorde ik ook dat dat laatste beestje wat ingezakt was, nu behandeld wordt in de ziekenboeg.. ben benieuwd of ie het overleven gaat!

het weiland is idd kapot gelopen, maar ik denk dat die beestjes hier tijdelijk beter staan dan op een stal. hier in de wei kunnen ze zich warm lopen wanneer ze het koud hebben, dat zal op een stal helaas niet gaanm.

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:25

ik dacht eerder te lezen dat dat paard wat in elkaar gezakt was gisteren is overleden?

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:26

kimmie261 schreef:

Die paarden zijn gewend om buiten te staan, dus als je ze nu binnen zet van de ene op de andere keer dan zal ze dat hoogst waarschijnlijk niet zo goed doen..

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:26

klopt.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:28

kimmie261 schreef:

Weet jij misschien hoe laat dat weer wordt uitgezonden?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:28

ja ik dacht ook dat ie overleden was