Nikass schreef:Wijslander schreef:Wat de bio-industrie ineens in het verhaal doet, snap ik niet. Laten we die 2 verschillende onderwerpen gescheiden houden.
En dat is nou juist niet zo. Je kunt niet voor het ene dier wel welzijn willen en voor het andere niet. En dat maakt het hele verhaal hier zo hypocriet.
Voor de mensen die aangeven dat de OVP geen natuur is omdat de mensen daar alles willen regelen; die hebben het verhaal niet helemaal begrepen.
Lees de posts van JewEmm en Serenity250 nog eens terug of informeer je eens rechtstreeks bij SBB.
Sorry maar op dat soort posts ga ik niet meer in. Deze discussie is niet te voeren met mensen die kortzichtig denken en alleen maar anti zijn.
Zoals ik al een aantal keer heb gezegd is het goed dit gebied kritisch te blijven volgen en waar nodig en mogelijk te verbeteren. Als er minder dieren afgeschoten kunnen worden, graag! Maar dit geldt net zo goed voor de Veluwe. Dat er daar meer dieren afgeschoten worden elk jaar dan in de OVP wordt hier stelselmatig genegeerd. Net als andere opmerkingen over bio industrie, reeën die op de trein lopen omdat het zo fijn is dat ze geen hekken om het bos hebben staan enz. Dat is geen ander onderwerp, dat is óók dierenwelzijn.
Mensen die niet daadwerkelijk hun gedrag willen veranderen, en op politieke partijen blijven stemmen die milieu ergens onderaan de prioriteiten lijst hebben staan, die de bio industrie blijven steunen door goedkoop vlees in de supermarkt te kopen en die elk jaar milieuvervuilende vliegvakanties maken, zouden zichzelf eens achter de oren moeten krabben waar hun sentiment over de OVP eigenlijk vandaan komt.
Verbeter de wereld begin bij jezelf
Roepen dat het andere net zo slecht zo niet slechter is lost voor beide niets op, concentreer op 1, los dat op, en ga naar het volgende project.
Anders blijft het bij roepen, argumenteren en discussiëren en aan het eind veranderd er niets.
samengevat, open of een ander topic, zoek medestanders en doe iets actiefs aan/tegen de bio-industrie of help zoeken naar een oplossing voor de dieren die verhongeren in de OVP en als dat geregeld is ga je verder naar een volgend project en een oplossing voor dat.