[HK] Rio: Springen - dag 1 - kwalificatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:02

soloro schreef:
nicole_floor schreef:
[quote="Nustice"
http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws/vrieling-gediskwalificeerd-vanwege-zweepgebruik.html

Met de landenwedstrijd mag ie nog mee doen staat hier.
[/quote
Maarja beetje krom want hij is ook uitgebeld door 2 weigeringen. Dus hij mag sws niet meer starten als de landenwedstrijd.

Hij was uitgebeld voor 2 weigeringen, dus mag niet meer individueel meedoen. Wel met de landenwedstrijd :) Deze wedstrijd stond los van de landenwedstrijd (dit was enkel om volgorde in landenwedstrijd te bepalen).

Ooh sorry het staat er een beetje krom. Ik bedoelde dat hij sws of nou gediskwalificeerd of niet door zijn zweepgebruik. hij alleen maar aan de landenwedstrijd mee mag doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:15

Los van de discussie of het acceptabel is of niet: ik vind die actie van Jur eigenlijk ook buitengewoon dom. Het zijn de olympische spelen. Je weet dat heel de wereld kijkt. Ook veel niet-paardensporters kijken nu. Dus je weet ook dat men streng zal toezien op paardenwelzijn. Al is het maar om paardensport als olympische sport te behouden en te voorkomen dat paardensport onder vuur komt te liggen. En je weet ook dat je daar niet alleen voor jezelf rijdt, maar dat je ook onderdeel bent van een team.
Dan vind ik het eerlijkgezegd nogal dom als je je op zo'n moment zo laat gaan. En ook niet erg sociaal naar je team toe.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:25

safina schreef:
Los van de discussie of het acceptabel is of niet: ik vind die actie van Jur eigenlijk ook buitengewoon dom. Het zijn de olympische spelen. Je weet dat heel de wereld kijkt. Ook veel niet-paardensporters kijken nu. Dus je weet ook dat men streng zal toezien op paardenwelzijn. Al is het maar om paardensport als olympische sport te behouden en te voorkomen dat paardensport onder vuur komt te liggen. En je weet ook dat je daar niet alleen voor jezelf rijdt, maar dat je ook onderdeel bent van een team.
Dan vind ik het eerlijkgezegd nogal dom als je je op zo'n moment zo laat gaan. En ook niet erg sociaal naar je team toe.
Dat is waar :).

Denk sowieso dat de afgelopen wedstrijden (of dat nu eventing, dressuur of de afgelopen springwedstrijd was) een positief effect gaan hebben op de paardensport als Olympische discipline :).

R12312

Re: [HK] Rio: Springen - dag 1 - kwalificatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:29

Ik vind het niet dom hoor, het waren 2 of drie hele simpele tikjes. Was werkelijk niets overdreven aan. Het waren echt tikjes en geen slaan.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:32

Ik denk dat het gemiddelde manegepaard bij een weigering harder wordt aangepakt...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:33

Mwa, in het licht van de discussie of paardensport wel een plaats moet hebben op de OS, verregaande discussies over dierenwelzijn en de waarborging daarvan, is zo'n actie niet handig :). Begrijpelijk, zou het zelf ook doen, maar niet handig.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:36

Tikjes?? Met de zweep bovenhands? Kom op zeg.. Dit was gewoon een uiting van frustratie! Heeft helemaal niks met training te maken. Als bij de dressuur een stang doorslaat schreeuwt iedereen moord en brand, maar in de springsport hangen bijna alle ruiters in die monden met de meest vreemde optomingen, en dan uit een ruiter zijn frustratie ook nog op zo'n manier op zijn paard, waar gaat het heen :n Belachelijk dat het wordt goed gepraat, vind de diskwalificatie zeer gepast. En naast natuurlijk het dierenwelzijn zelf, heeft Safina ook een zeer goed punt!

Knap dat de andere ruiters door zijn. Vond het erg jammer van Leprevost, ze ging zo netjes.
Laatst bijgewerkt door essie_blue op 14-08-16 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:38

Zijn de beelden ergens terug te kijken? Ik heb Harrie gemist en ik wil zijn rondje eigenlijk ook wel zien.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:39

_San87_ schreef:
Zijn de beelden ergens terug te kijken? Ik heb Harrie gemist en ik wil zijn rondje eigenlijk ook wel zien.

Dat is ook een rondje die je gerust kunt terugkijken! Echt fantastisch springen!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:40

essie_blue schreef:
Tikjes?? Met de zweep bovenhands? Kom op zeg.. ik heb mijn paarden nooit zo geslagen, daarbij was dit gewoon een uiting van frustratie! Heeft helemaal niks met training te maken. Als bij de dressuur een stang doorslaat schreeuwt iedereen moord en brand, maar in de springsport hangen bijna alle ruiters in die monden, en dan uit een ruiter zijn frustratie ook nog op zo'n manier op zijn paard, waar gaat het heen :n Belachelijk dat het wordt goed gepraat, vind de diskwalificatie zeer gepast. En naast natuurlijk het dierenwelzijn zelf, heeft Safina ook een zeer goed punt!

Knap dat de andere ruiters door zijn. Vond het erg jammer van Leprevost, ze ging zo netjes.

Wat ik zag was het onderhands..........bij bovenhands weet iedereen dat je per direct gediskwalificeerd wordt, zo dom is Jur echt niet.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:40

safina schreef:

Maar hij liet zich dus helemaal niet gaan. Hij corrigeerde het paard op een heel normale manier. Vandaar dat hij zich van geen kwaad bewust was. Ik zag inderdaad ook alleen onderhandse tikjes.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:43

R12312 schreef:
_San87_ schreef:

Dat is ook een rondje die je gerust kunt terugkijken! Echt fantastisch springen!

Nu nog vinden waar ik terug kan kijken :P.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:45

Bloodymary schreef:
safina schreef:

Maar hij liet zich dus helemaal niet gaan. Hij corrigeerde het paard op een heel normale manier. Vandaar dat hij zich van geen kwaad bewust was. Ik zag inderdaad ook alleen onderhandse tikjes.

Tikje vind ik dan weer iets te zachtgezegd, hij deelde echt wel even een flinke tik uit daar. Nog steeds terecht in mijn ogen, het is een paard die gewend is op dit niveau te presteren, geen ezel. Zo hoeft ie zich dus ook niet te gedragen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:46

R12312 schreef:
Ik vind het niet dom hoor, het waren 2 of drie hele simpele tikjes. Was werkelijk niets overdreven aan. Het waren echt tikjes en geen slaan.

Maakt niet uit, paard voelt een vlieg ook.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:50

Captain schreef:
R12312 schreef:

Maakt niet uit, paard voelt een vlieg ook.

Maar jullie gaan er allemaal vanuit dat hij die tikjes geeft omdat hij daarvoor een stop had. De kans dat hij die paar tikjes gaf omdat ie compleet achter het been kwam is veel waarschijnlijker.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:53

Hij pakte z'n zweep er nog speciaal voor over. Kan prima net onderhands zijn geweest maar hard was het wel, en ook gewoon heel dom.

R12312 Dat maakt het niet minder dom. Hij gaf overigens zelf toe dat het een uiting van frustratie was, en dat het paard het niet had verdiend. De Olympische spelen zijn niet de plek voor zulke correcties, ook al zou het 'rijtechnisch nodig zijn'.

Rit van Harrie was inderdaad wel heel mooi. Moet je zeker terugkijken. Kan denk ik wel op nos onder het kopje paardensport - springen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:58

R12312

essie_blue schreef:
R12312 Dat maakt het niet minder dom. Hij gaf overigens zelf toe dat het een uiting van frustratie was, en dat het paard het niet had verdiend. De Olympische spelen zijn niet de plek voor zulke correcties, ook al zou het 'rijtechnisch nodig zijn'.

Dat heet mediatraining :D :+

Leotje88

Helemaal eens essie_blue :j
Zo ga je niet met je paard om

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:04

R12312 schreef:
essie_blue schreef:
Tikjes?? Met de zweep bovenhands? Kom op zeg.. ik heb mijn paarden nooit zo geslagen, daarbij was dit gewoon een uiting van frustratie! Heeft helemaal niks met training te maken. Als bij de dressuur een stang doorslaat schreeuwt iedereen moord en brand, maar in de springsport hangen bijna alle ruiters in die monden, en dan uit een ruiter zijn frustratie ook nog op zo'n manier op zijn paard, waar gaat het heen :n Belachelijk dat het wordt goed gepraat, vind de diskwalificatie zeer gepast. En naast natuurlijk het dierenwelzijn zelf, heeft Safina ook een zeer goed punt!

Wat ik zag was het onderhands..........bij bovenhands weet iedereen dat je per direct gediskwalificeerd wordt, zo dom is Jur echt niet.

Het was duidelijk bovenhands, dan heb je niet goed gekeken.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:06

Ik zal eens kijken of ik het ergens terug kan kijken, ik dacht echt onderhands......

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:06

Hij pakt zijn zweep uit zijn linkerhand over naar rechts en heeft daarbij de onderkant boven. Het zijn ferme snelle tikken waar Zirocco niets aan over zal houden, maar dit noem je zeker wel bovenhands, ondanks dat zijn hand dicht bij het paard blijft.

Tereno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:07

Op de NOS site zelf heb ik het net kunnen kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:08

R12312 schreef:
essie_blue schreef:

Kijk dan nog maar even terug, op 0.46.

http://nos.nl/rio2016/video/2125617-vri ... drama.html

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:08

Tereno schreef:
Op de NOS site zelf heb ik het net kunnen kijken

Grr baal dat ik NOS niet kan terug kijken in Duitsland